Méltatlanul mellőzve /Spec Ops: The Line/

"Az élet a kétségbeesés túloldalán kezdődik."
  • Írta: Scat

Kommentek

#53
#51: Ja akart lenni de mocskos autokorrekt, szerkesztés meg ugye túl sci-fi lenne itt.
#52
#50: +1
#51
#49: most hogy mondom ha, gyöngyszem.
#50
#48: Szerepel a listámon.
#49
#48: Ha nem is gyöngyszem de most hogy mondod ha, az kellemes volt egynek.
#48
a másik ilyen TPS lövölde gyöngyszem, méltatlanul mellőzve a Binary Domain.
#47
#27: Te vádolsz másokat közösség rombolással, de mégis téged kell moderálni...oh the irony! Talán jót tenne egy kis önvizsgálat. De gondolom mindenki más hibás rajtad kívül.
#46
#44: Nem, nincs a Hatodik érzékben értelme a fordulatnak. Egy rakás addig történt dolognak mond ellent. Azt most hagyjuk is egy pillanatra, hogy milyen értelmetlen koncepció az, miszerint egy szellem évekig nem veszi észre, hogy meghalt, mert nem akarja észrevenni. A koncepcióban ez van, fogadjuk el. NADE! Egyérszt Willishez hogy került a srác ügye? Az elején egy aktát nézeget a srác képével. Honnan van az neki? A srác tudja ki a szellem, ki nem, és FÉL a szellemektől. Willistől nem. Miért? Miért nem látszik SENKI lehellete Willis jelenlétében? Konkrétan a sráccal együttöltött ideje alatt is volt, hogy látszania kellett volna. És ezek most csak így, amik a film megnézése után beugrottak annak idején.

Végülis az általad adott magyarázat elképzelhető a Spec Ops esetében. Na de akkor hogy jöhet meg a csapat, ami kivonná onnan? Az is része a rémálomnak? Akárhogy is nézem, a sztori sehogy nem áll össze egy értelmes kerek egésszé.
#45
#43: Az a baj, hogy a "Haegemonia - Az Univerzum Légiói" manapság már egész biztosan nem élvezetes. Lassan húsz éves játék, ami annak idején érdekes történet volt, azt ma már elkoptatta a sci-fi. A játékmenete sem több az átlagosnál, de annak idején mindkettő lenyűgözött.

Dishonored első részét kijátszottam. Jó volt, direkt ügyeltem arra, hogy ne öljek meg senkit, hogy ne a pestises véget kapjam, de volt egy pálya, ahol valamiféle elit őrszemekkel volt tele minden, ott képtelen voltam gyilkolás nélkül átjutni. Azon az egy pályán leszámítva, sehol sem hagytam holttestet, mégis a rosszabb befejezést kaptam. Ez mondjuk zavart.

A második részt majd egyszer meglesem, nem igazán hoz lázba.
#44
#42: SPOILER

A hatodik érzék egy piszok jó film. Ott is van értelme a fordulatnak.

No de, nem a csavar a hazugság a játékban, hanem az odáig megtett út. Az egész egy pokoljárás, illúzió. Ezért nem lázadnak Walker társai, ezért hiszik azt, hogy Konrad él, és ezért nem tűnik fel senkinek, hogy a tetőn lelőtte magát.
Ki venné észre? Az egész Walker lidércnyomása, újra és újra átélve. Eleve így is kezdődik a játék, hogy "újraindulunk" az elejétől a helikopter zuhanás után.

Az a baj, hogy logikailag próbálod értelmezni az őrületet, ami nyilván fals végeredményhez vezet. Az őrület megmagyarázhatatlan, és nincs is szüksége arra, hogy definiáljuk.
#43
#39: Haegemoniáról szégyellem de még nem hallottam. Mindenképpen utánajárok. A Wolfenstein New Ordernek is nagyon örülök hogy mondtad mert megvan bár sosem próbáltam még ki, mert azt hittem csak egy agyatlan lövölde. Viszont most le is töltöm és kijátszom. Dishonored-t próbáltad? Nekem hatalmas csalódás a második rész pozitív értelemben. Videók alapján azt hittem közel sem lesz olyan hangulatos de most hogy játszok vele még érdekesebb, szuggesztívebb atmoszférája van mint az első résznek. (ezért sem szabad elsőre ítélkezni ..) Pedig az az egyik leghangulatosabb játék szerintem. Lehet azért jön be a DH2 még jobban mert Karnaca, Dubrovnikra (egy mocskossabb, szagosabb Dubrovnikra ) emlékeztet ahol a feleségemmel voltunk nászúton. :D
#42
SPOILERES LESZEK
Az a baj ezzel a játékkal, hogy a csavarjához nagyon durván átveri a játékost. Épp úgy, mint a Hatodik érzék. A csavar egy büdös nagy hazugság a végén. És nem, nem azért, mert a játékos nem jön rá, vagy mert ügyesen elfednék. Nem. Olyan, mintha a sztori megírásának végén jutott volna eszükbe, hogy mekkora szám lenne, ha Konrad végig halott lett volna. Egy rakás olyan esemény van, ami Walker hallucinációja értelmetlenné tesz. De kezdhetném akár a fehér foszforos jelenettel. Épelméjű parancsnoknak eszébe nem jutott volna egy háromfős tűzcsapattal megtámadni azt a tábort. Még képzetlen szőröstalpú terroristákkal teli tábort se, hát még egy Rangerekkel (tengerészgyalogosokkal?) telit. Simán meg tudták volna kerülni Walkerék a tábort, ha akarják, és adott helyzetben konkrétan azt is tették volna. De jó, a baj megtörtént (mondjuk az is kérdéses, hogy hogy a toszba került oda fehér foszfor, mert az aztán végképp nem olyasmi, amit egy mentésre küldött alakulat magánál hurcolászik) Walker megőrül. Elkezd rádión keresztül beszélgetni Konraddal, aki addigra már halott, katonákat hallucinál oda, ahol nincsenek... És csak ő. A többiek nem hallucinálnak. Tényleg, pusztán csak a józan paraszti eszeteket használva... a parancsnokotok HALLUCINÁL, nem az lenne az első dolgotok, hogy felmentitek a szolgálat alól, és kivonást kértek? Vagy legalább odalépnétek hozzá, hogy rászóljatok, nincsenek katonák a leszakadt felüljárón, nem beszél hozzá senki a rádión, a fellógatott emberek pedig kiszáradt hullák, nem kapálózó szerencsétlenek. Nem? Mégis mennyire lenne hülye az a katona, aki továbbra is követi a minden kétséget kizáróan eszét vesztett parancsnokát, és még csak figyelmeztetni sem próbálja, hogy elvesztette a kapcsolatot a valósággal? De jó, ezen is lépjünk túl. Ki vezette a megmaradt katonákat? Konrad halott volt. Akkor ki? Miért hitte mindenki, beleértve a CIA-s fickót (akivel a többiek is beszéltek, tehát valóságosnak kellett lennie) hogy Konrad még él? Mégis ki hagyná a parancsnoka holtestét egy toronyház legfelső emeletén egy székben ülve? Miért?

Szóval ja, próbál mély lenni a Spec Ops, de nagyon sután teszi. A csavar meg azért meglepő, mert semmi értelme nincs az addig történtek alapján.
#41
Alapvetően én meglátom a szarban a mazsolát, szóval hiába szól a hozzászólások fele egymás szapulásáról, biztos vagyok benne, hogy van aki csak azért kattint ide, mert gyűlnek a hsz-ek. Így pedig az is lehet, hogy elolvassák a cikket is.

Más kérdés, hogy a témát jól láthatóan többen nem képesek elengedni, magyarul nem különbek annál, mint akit szapulnak. De nyilván, önismerettel a legtöbb ember általában nem rendelkezik. A komment szekció csak megerősíti ezt a szomorú képet a társadalomról.
#40
#33: Az a baj, hogy a háborúban, a legtöbb bakának nincs döntési lehetősége. Parancsot követ, amit követnie kell, bármily szörnyű is. A játék is erre ment rá, Lugon keresztül ezt érzékelteti. Ugye Adams és közte van is egy vita erről a plázában. Igaz, Walker a foszor jelenet után már a saját aprancsát követte, de azt gondolom, hogy első végigjátszásnál senki sem gondolkodott el azon, hogy az tényleg Konrad hibája-e. Simán sodrodtunk az eseményekkel.

SPOILER

Igen, valóban tükröződik, de nem akartam elveszni a részletekben a cikk írásánál.

De például a korábban említett plázában van egy fa, ami tele van levelekkel és ágas-bogas, egy szavunk sem lehet. De ha felmegyünk a mögötte lévő lépcsőn, majd visszafordítjuk a kamerát, akkor már eltűntek róla a levelek, és egy korhadt törzs az egész. Ezt is betudhatjuk annak, hogy Walker az életet akarja látni, de valójában csak a halál jár a nyomában.
#39
#29: Tervben van, hogy írok még. Egész konkrétan négy van még a tarsolyomban, de a korábban ajánlott Brothers is felkerülhet rá, ha elkap a története.

Legjobb öt? Fogós kérdés, mert szerintem a kijátszott játékok felére sem emlékszem már, ráadásul egyes műfajokat tudatosan kerülök is. Ez egyébként egy jó blog téma, könnyen lehet, hogy egyszer lesz ebből egy cikk.

De sorrend nélkül pár példa. A Haegemoniát én gyerekként nagyon szerettem, lenyűgözött az egész, és bár a folytatás már nem kapott történetet, annak idején még a készítők honlapjáról el lehetett érni egy kb 50 oldalas novellát, ami a második rész sztorija lett volna. Nagyon frankó volt, kár érte.

Vagy például a Wolfenstein New Order, mert úgy ötvözte a 80-as évek túlzó B-filmes akciófilm kliséit, hogy egy klassz világot teremtett hozzá, és a főhős már a mai kor gyermeke, belső gondolatokkal, kétségekkel, vágyakkal, nem pedig egy Rambo vagy John Matrix, aki még a boltba menet is megöl pár embert.
Ellenben az Old Blood gyenge lett, ez a zombis beleerőltetés nem állt jól az új narratívának. A New Colossushoz meg még nincs gépem, de ha lesz, mindenképp beszerzem.

Azt hiszem, nem sorolok fel még hármat, így is bő lére eresztettem már :)
#38
#36: Eljátszottuk már ezt 1x-2x-3x és nagyonsokszor. Hol az az indokod, hogy kicsit spicces voltál, hol az az indokod, hogy IGN-ről jöttél. Tárgyaltunk erről privátban, hírek alatt és most odáig jutottunk (többesszámban mondom, mert mélységesen sajnálom, hogy én még most sem tudok leállni) hogy immár a blogok alatt, amiben több órányi munka van és játékostársaink készítik, szívvel és lélekkel, ez alatt is ezt csináljuk.

Az, hogy neked sz*r napod volt nem magyarázat mindig. Bocsánatot kértem... Tudod hova tedd a bocsánatod? Egyszerűen nem vagyok kíváncsi rá, és szerintem itt senki sem (amiért ismét csak saját részről kérek bocsánatot).
Volt olyan haverom (immár) akivel Gamestar-on meg akartuk ölni egymást. Annyira szidta a PS-t. Volt hogy jogosan, de legtöbbször úgy, és olyan formában mint ahogyan te az MS-el de inkább azok felhasználóival teszed. És tudod mit? Ugyan úgy elbeszélgettem vele privátban. Ugyan úgy elmondtam neki, mennyire zavar engem PS felhasználóként az általánosított véleménye. Azóta jó barátok vagyunk. Neki, nem változott a véleménye, de tiszteletben tartja hogy engem mint felhasználó zavar, ezért megválogatja a szavait. Én pedig nem hozok fel neki olyan témát. Jó barátok vagyunk! Azóta, tudom a "személyazonosságát", tudok róla sok mindent és tartjuk a kapcsolatot. Persze, nem összenőve, de azért 2 havonta, dumálunk egy fél órát.
Nagyon örülök neki, hogy megismerhettem egy olyan embert benne, akivel bár nem értünk egyet, tiszteletben tartjuk egymás véleményét. Mert nem menthetetlen. Te, te az vagy...
#37
#36: Kölcsönös tiszteletről papolsz, de hol volt az amikor idejöttél és "idesz.rtad a küszöbre a mondandódat" aminek semmi köze a cikkhez csak a tüzet szíttad vele? Akármelyik hírnél a fő oldalon hozzászólhattál volna így, mint említették, de te ezt nézted ki. Ha meg célzottan irányult vki felé (de gondolom nem Scat felé) akkor rendezzétek privátban. Lehet itt olvasni épp elég sz.rságot, ne hozzuk már ide ezt a blogok alá is, sztem ezt mások nevében is mondhatom...Köszöntem! És OFF vége.
#36
#34: Nem is vagyok büszke, mint írtad bocsánatot kértem. Ezek után ezt a hangnemet amivel illetsz erős túlzásnak gondolom. Tudod emberek vagyunk, lehet Te töéletes vagy, én bizony van hogy hibázok. De belátom legalább és megyek tovább! :) Lehet Te is picit rosszabb idegállapotban voltál most azért keltél ki magadból , de semmi gond van ilyen! Nem vagyok rád zabos, annál több kedves emlékem és jó kapcsolatom kötetett itt a gk-án, gondolom neked is!
#35
#34: Hagyd. Be jön molyosan, parádézik kicsit este (gondolom nincs neki kin kitölteni a bosszúját) és burkoltan szítja a tüzet. Aztán mint akit kicseréltek, még áldozatként tünteti fel magát. Valami gond van nála.
Sokkal jobban haragszom magamra, hogy nem bírtam türtőztetni magam, pedig rég tudom kezelni a fajtáját...
#34
#31: Mert a TIED idevaló volt????? Felelj, IDEVALÓ VOLT!? És ne, ne magyarázd meg hogy az utolsó egy mondatodban dicsérted a cikket, meg hogy bocsánatot kértél, meg mert balherére léptél felkeléskor ,meg jaaajj ign-ről jöttél ide, ki érdekel?! Mondjad akkor azoknak. Erre amit itt levágtál, én g.cire nem lennék büszke. Azt most meg itt mártírkodsz meg nyalsz... milyen gyerek vagy, te jó isten...téged kéne moderálni, kb mindenhol.

Soha semmilyen formában nem szoktam kikelni magamból az oldalon, néha-néha kommentelek csak, és akkor sem állok bele senkibe, de ezt a nettó parasztágot már én se tudtam ignorálni. Sajnálom, hogy ezt itt kellett megtennem.