Vasárnapi Blog 004 - Maximalista vagy Minimalista vagy?

Minek kell neked még a fűszálakat is nézni vs. Igénytelen egy valaki lehetsz, ha még ez sem érdekel… Platinás Nolife-ok vs. Végigszaladsz a játékon játékosok.
  • Írta: godach

Kommentek

#22
YanezModerátor
#21: Pedig hidd el, tudom mikor viccelsz. A baj, hogy te azt hiszed komolyra veszem, pedig pont akkor szoktam gyakorolni a szarkazmust. :)
#21
#19: Reagálok én is, csak amikor komolyan mondok valamit akkor elvicceled amikor meg én viccelek akkor komolyra veszed így inkább 10x meggondolom, mit reagáljak :D Béke legyen veled...
#20
#18: Nem igazán merek neked ajánlani semmit sem, mert nagyon eltérő ízlésünk van. Amiben egyezik, abban nagyon de amiben nem abban meg nagyon nem. Ha alapjában véve heroltod van az OW játékokkal, akkor a Mad Max sem fog tetszeni. Mindent tartalmaz amit egy OW (menj ide, oda) csak ezt nagyon jól keveri. Belefutsz ebbe-abba és mindig kizökkent (nem rossz értelembe) a játékból. Gyűjtögetnivaló is van benne, annyi mint egy AC-ban de míg abban elrendezik annyival, hogy szedj össze 200 tollat, itt régi fényképeket, megjegyzéseket találsz ami érdekes.
A bázisfoglalás is jelen van, mint a Far Cry és egyéb Ubi játékokban, de Arkham stílusú verekedéssel (sőt nekem jobban tetszett ebben) és nincs 2 egyforma bázis, ami szintén hatalmas pozitívum volt számomra.
Versenyek vannak, konvojok amiket elpusztíthatsz és az útvoonal miatt szintén nem fogsz két egyformával találkozni.
Olyan pofátlanul jól lop minden elemet más játékokból, hogy az maga a csoda.
(érdekesség, hogy az elején két hétig csak elindítottam és nyöszörögtem benne, mert menni akartam a sajtó után, hogy ez bizony nem jó játék) Pedig az. Rejtett kincs.

https://www.gamekapocs.hu/media/galeria/jatek/5/5234/10934/198403_orig_11.jpg
Sok autós játékban nem tudod így testre szabni a járgányod az effektek pedig nem zavaróak, hanem részletesek. Minden tekintetben elismerésem a fejlesztőknek.
#19
YanezModerátor
#15: Legalább valaki reagált a kommentemre! Már azt hittem kárnak írtam. :D Zöldát kipróbálnám, de Switch nélkül félő nehéz lesz.
#18
#16: Na ha ennyire mondjátok ezt a Mad Maxt ideje lesz megvenni nekem is, szemezek vele egy ideje.
#17
#16: Hejjj most nézem, hogy sajnos már egyik kép sem érhető el a blogból és a gifek sem. Minden esetre olvass egy kicsit bele, hátha.. ;)
#16
#14: Köszi. Van egy nagyon jó barátom, ő szokott mindig a Zeldáról mesélni és már nagyon bele akarok kezdeni, de nem fogok. Megvárom míg megérkezik a Switch mert gépújítás és PSVR vagy XoX helyett, a Nintendo konzolja mellett döntöttem.
A Resistance külön stílus. Én szerettem a Call of Duty és MoH játékokat no meg tősgyökeres Half Life rajongó voltam, de a Resistance mindent visz. Sajnos, végig kell szenvedni az első részt, ahhoz hogy egy komplex és teljes képet kapj róla, mert a történet valami brutális. Mármint, ne arra számíts, hogy világmegváltó hanem inkább nem sablonos. Olyan dolgok történnek, amire nem számítasz már előtte az apró kis jelekből. Szerintem a legjobb FPS játék amivel valaha játszottam, még ha ajnározom is a Titanfall 2.-őt sokszor.
Ha nem haragszol/tok meg akkor egy kis iromány a részemről:
https://www.gamekapocs.hu/tag/godach/blog/9769/resistance_trilogia

Kitérve a Mad Max-re, eszméletlen játék. Ékes példája, hogy kell egy OW játékot megtölteni. Nagyon allergiás vagyok a színészváltásra vagy a nagy változásokra (kicsit konzervatív vagyok ilyen téren, pl a Max Payne2 ezért is nem lett a kedvencem), de a Mad Max annyira jól meg lett csinálva, hogy sem Tom Hardy sem pedig Mel Gibson nem hiányzott belőle. Az ismétlődő küldetésekben mindig voltak apró változások és rengeteg mindennel el lehetett ütni az időt.
Méltatlanul alulértékelt játéknak tartom és elfeledettnek, pedig azt hiszem ez is a legjobbak közé tartozik a stílusában. (Te jó ég, ilyenek, hogy amikor megállsz akkor a NotreDamei egyből elkezdi szerelni a kocsid, vagy amikor a kutyással mész akkor az kiszagolja az aknákat) hát milyen ötletek ezek gyerekek? :D
#15
#2: Igen egyébként érdekes mert igazán ezek az apró részletek nyügöztek le engem is a játékban. Ezek a második, harmadik részben is jelen voltak és korukban mérföldköveknek számítottak amit azóta sok játék átvett. Szóval ezek az apró részletek jobban lenyűgőztek mint a grandiózussága! A ZBotW viszont mindent visz aprólékos fizikájával. Elképesztő!
#14
Nagyon jó és érdekes cikk, izgalmassan megírva. A ZBotW-t ki kell próbálnod ha adsz a fizikára, szerintem imádnád! A Resistence-hez pedig nagyon meghoztad a kedvem még sosem játszottam vele. Illetve az első részt elkezdtem de már elején meguntam. Mint írtad lehet azért mert a fapados volt. Második vagy harmadik részel kezdjem? A mad max- nek külön örülök hogy betetted a gifekhez, nagyon szeretem azt a játékot! Nálam egyébként az atmoszféra az első aztán a játékmenet és sztori, karakterek a második, majd látványvilág, grafika!:)
#13
Épp tegnap merengtem el (ismét) azon, hogy mennyire megtorpant a játékok fejlődése. A fejlesztők (gondolom nagyrészt kiadói nyomásra) egyre inkább a részletere próbálnak rámenni, milyen objektumon hogy csillan meg a fény, mennyire realisztikusan lobog a haj, hogy hullámzik a fű a szélben. Viszont ez az összkép szempontjából olyan elhanyagolható különbségeket eredményez, hogy gyakorlatilag képanalizáló szoftverekkel kell keresni. Cserébe olyan eszetlen erőforrás-temetők ezek az effektek, hogy lehetetlen a játékmenet szerves részévé tenni, mert meg sem moccanna a játék annál, akinek nem 2000 dolláros PC-je van.

Cserébe viszont eszetlen módon lehet hanyagolni a fejlesztést. Ezeket a semmire sem jó effekteket kikapcsolva 7-8 éves (valóigaz akkori csúcs) PC-kkel vígan el lehet játszogatni medium-high grafikán 1080p-ben. Ez valami egészen elképesztő. Amikor még mi szocializálódtunk kb. 3-4 évente egy csúcs PC abszolút kukaéretté vált. Sokszor még az esélye is csak elméleti volt, hogy a 3-4 évvel későbbi játékokat elindítsa. Ma meg ha nem akarsz időszakos fejlesztésekkel szöszölni, akkor egyszer leteszed egy felső kategóriás gép árát és 10 évre le vagy rendezve. És még az abszolút csúcs Core i99+Titan XYZ- ig sem kell elmenni.
#12
#10: A Controlból direkt nem néztem csak minimális videót de át tudom érezni miről beszélsz, mert a Quantum Break-et többször is leraktam a rengeteg speciális effekt miatt, mire elkapott a gépszíj. Azt hiszem, az első 4 óra valami 10 próbálkozás lett, több héten keresztül ezért már a játék elejére nem is emlékeztem és mire beszippantott újra kellett kezdenem mert ködös volt minden. Aztán már teljesen másra figyeltem és nem nagyon zavart.

A Witchernél is meg tudlak érteni. Még az akciójátékoknál is (lásd fentebb) újra szoktam kezdeni a gamet egy idő elteltével, a szerepjátékokat vagy olyan elemeket tartalmazó studdokat pedig nem is tudom folytatni. Egy pont, mindig máshová kerül :D Nagyon kevés az olyan játék amit kihagyás után tudok így folytatni. Pl a Mad Max. Több hónap után, gyorsan megcsinálok magamnak egy tutorialt és már megyek is tovább :D
Köszi az észrevételt a gifekért, tudatos volt. Asszem, éjjel több mint egy óráig keresgettem őket csak hogy nagyjából átadjam mire gondolok :D
#11
Ja meg külön hozzáteszem, hogy kurva jók a gif-ek :)
#10
Nagyszerű írás lett, grat :)

Én úgy vagyok vele, hogy nagyon számít a grafika és egy bármilyen játékban az az egyik legfontosabb tényező. Csak ez éppen nem zárja ki azt, hogy ha valaminek gyengébb, vagy régi a grafikája, az ne lehetne marha jó játék. Végső soron mindegy, hogy milyen műfajú játék elé ülök le, számít. Fontos kérdés azonban mellette maga a játék többi aspektusa is is és az is, hogy én mit ítélek meg jó grafikának. Attól, hogy valami technológiailag fejlett és az összes létező modern effekt rajta van, még nem biztos, hogy abból a szempontból jó lesz, amit én hívok jó grafikának.

Vegyük pl a Control-t. Na annak szerintem nincsen jó grafikája és nekem negatív irányba tolja az egészet, hogy olyan öncélú az a villogás. Vannak benne nagyon látványos részek, de amúgy nem néz ki jól a játék. Míg pl mellette egy Batman Arkham Asylum sehol sincs tech szinten, de a stílus, a dizájn, a színek és az effektek mind kiválóan összeállnak, gyönyörű a játék. Ez nekem +20-30% szorzó egy jó játéknál az élményben és az igazán jó címeknél mindenkor nagyon fontos volt a grafika. Adott pl a Dishonored. Homályos, kockás, elnagyolt az egész, de művészileg hihetetlenül összeáll és irgalmatlan kemény és hangulatos helyek vannak benne. A fertőzőtt házak, a pestis által bedarált városnegyedek zegzugai mindig megoldják, hogy futkosson a hátadon a hideg és ez nagyon komoly hajtómotorja a címnek. Egy bármilyen játék csak annyira kell nekem, hogy jól kinézzen, hogy jól át tudja adni a célzott élményt és működjön az, amit ki akarnak fejezni vele.

A platinázást meg én nem csinálom. Vannak mindenféle játékok, amit imádok, vegyünk most egy witcher 3-at. Én azt a játékot eleve very hard-on kezdtem már akkoriban játszani, sok óra belement, de megérte. Mindkét kiegészítőt is kijátszottam, összesen vagy 200 óra benne van és tényleg úgy mentem, hogy nem akarok kihagyni semmit, mert nekem tetszett a játék mindenhogyan. Lenne kedvem vele most is tolni és ha most betöltöm az emberemet azt látom, hogy főként tengeri, de több szárazföldi kérdőjel is ott van még. Valamint semmilyen gwent, box, lóverseny nincs megcsinálva. Sok páncél recept nincs megkeresve és biztosan van még sok random-on kívül, amit még nem láttam, jópár olyan quest, amibe egyszerűen nem futottam bele, mert mondjuk egy levélre nem nyomtam rá valamikor, vagy nem jártam arra.

De egyszerűen engem semmi, de semmi nem késztet arra, hogy ezeket megcsináljam. A játékot végigjátszottam és ha legközelebb játszani akarok vele, akkor elkezdem előről. Akkor lehet másik páncélt farmolni, másik nővel lenni, stb, olyanok, amiket még nem láttam. Ezeket nem is nézem meg youtube-on sem soha, akkor látom, ha megint játszok. Tehát ilyen AC szinten, hogy a játék mellett minden zászlót, dobozt, dallamot, bármit szedj össze, öljél embereket így-úgy, legyen ennyi pénzed, vagy TR legyen meg minden tomb, engem nem hajtanak. És az achievementek sem. Amihez van kedvem, ami adja menet közben, azt elintézem meg begyűjtöm, de ha elvesztem az érdeklődésemet rá, akkor nem erőltetem magamnak.
#9
#8: Jó képek, na igen.
És nem voltál, én saját magammal szemben is cinikus meg geci vagyok nem csak másokkal azért írtam.
#8
#3: Remélem nem volt a blogban semmi sértő a platinázósokról mert egyáltalán nem akartam, hogy úgy jöjjön le és remélem a cinikus megjegyzésed inkább a nagy átlagnak szól mintsem nekem. Azoknak, akik kénytelenek elfogadni azt, hogy rettentő mód szórakoztató lehet másnak és élvezetes az ami őt speciel nem érdekli.
Amúgy, annyiban igazad van, hogy kell hogy lelke legyen egy játéknak. Ez a lélek megmenti az esetleges hibáktól. Lásd, gothic.
Most hogy tolom a Blasphemoust elálldogálok néha és nézem a háttérben zajló eseményeket. Minden pályán elvigyorodok, milyen részletes tud valami lenni, bizonyos helyeken.
Mondjuk, mindig is imádtam a játékok hátterét. Azt hiszem a legjobban a Spider Man és Mighty Final Fight-nél volt, hogy még a hideg is kirázott a háttérben futó pályadizájntól.

https://r.mprd.se/Nintendo%20Entertainment%20System/Snaps/Spider-Man%20-%20Return%20of%20the%20Sinister%20Six%20(U).png
Ennél, szinte érezni lehet a nyári éjszaka melegét a hűvös szellővel és az aszfalt szagával.

https://alchetron.com/cdn/mighty-final-fight-83b106ef-6c86-48f0-83d9-cf3e5d284aa-resize-750.jpeg
Egy ilyen képnél, pedig eszembe jut a nagyvárosok nyüzsgő és rohanó élete, ahol csak az ablakok száma több a háttérben mint amennyi embert valaha is megismerek és nekik (vagyis nekünk) átlagembereknek gőzünk sincs arról, hogy nem olyan messze tőlünk milyen izgalmas dolgok történnek.
#7
#3: Az, amit művelnek a platina trófea klubban ahol vagyok, számomra már beteges. Nem azt mondom, hogy beteges, hanem hogy számomra. Engem, ennyire nem tud érdekelni és valójában nem is akarok a legjobb lenni. Ettől még élvezettel olvasom a véleményüket, a nehézségről és élvezhetőségről no meg hogy milyen okosan szedik ki őket. A lényeg, hogy jól érzik magukat bár nekem ez a rendszer, mint írtam teljesen másról szól.
#6
#5: 10 pontos játék van, és az a címe hogy Nihilumbra.
#5
#1: Szerintem a grafika igen is fontos. Nem mérvadó, de fontos mert hozzáad az élményhez. Ha valami csúnya, akkor az elvesz. Ettől még egy játék lehet 8/10 pontos, amiért csúnya de valljuk be, ha szép lenne lehetne 9-is. (10 nincsen :P )
Egyébként nekem sincs fullos gépem és nem igazán érdekel a tech része (pedig annak tanultam). i5, 8gb ram és egy GTX 970 lohol benne egy SSD társaságában és két jó öreg kattogós, zörgős winyó. Érzem, hogy lassan cserélnem kellene, de míg nincs Switch addig nem lesz gépújítás :D
#4
#3: Na meg a Painkiller, na az is gyönyörü cucc és kihagytam. Pedig anno kimaradt és három éve ismertem meg úgy lett nosztalgia napszemüveg nélkül a kedvenc fpsem amit mindig újra kitolok.
#3
A grafika fontos, de nem a realisztikusság irányában a számomra hanem mint stílus és funkció. Na meg ne áldozzák be a játszhatóságot pár vacak effektért ami ráadásul többet vesz el az élményböl mint hozzáad, és még a frameratere sincs jó hatással.
Sokszor príma grafikát is tönkrebasz, lásd a Bloodborne esete a chromatic aberrationnel.
Na de a lényeg az hogy legyen lelke az adott cuccnak. Ne valami lélektelen techdemó legyen ami filmes effektekkel akar valami más lenni mint játék mert mozibuzi casual hulladék réteggel hígult fel mint a fejlesztö, mind a játékos réteg.
Nekem a szép grafika meg úgy néz ki hogy pl Super Ghouls and ghosts, Momodora: Reverie under the moonlight, Salt and Sanctuary, Doom, Quake 1, Dark souls 1, na meg a Vanillaware játékok is beszarás ahogy kinéznek, de sajnos játékmenet terén annyira nem top kategóriák.

A platinázás és achivement maxolás meg azoknak való akiknek nincs élete, nem értek el semmit a nyomorult életükben és még a péniszük is apró.
Nekem csak 91 maxolt game van steamen és 18 platinám psen.