Vasárnapi Blog 010 - Kedvenc fejlesztőim, kiadóim

Igen fura és bicskanyitogató lista, de na..
  • Írta: godach

Kommentek

#20
Pofás bejegyzés, ahogy az eddigiek is.

Nagyon kevés játék tud lekötni, de azokat legalább élvezem, valahogy nem akarom a hibákat keresni.
Az csak elront mindent.
Kiadókkal nincs bajom mert nem rendelek elő semmit és nem érdekelnek az igéretek sem.

Jelenleg ha lenne, akkor a Driveclub folytatásának adnék esélyt.
A Rocket League 2 ha lesz, akkor szintén bizalmat szavazok neki, aztán az Mxgp is szerintem szépen kipofásodott.

A jelenlegi Nfs is szimpatikus valamiért, igaz még nem játszottam vele.
Talán a ps3-as hot pursuit volt az utolsó Nfs ami tetszett.

Az indie vonal felé is pozitívan tekintek, mert ez a generáció leginkább onnan tudott kellemes meglepetésekkel szolgálni.
Igényem lett a rövidebb és kellemesebb hangvételű játékokra is általuk.

A Star Wars játéknak is örülök, igaz ez a kaszabolás nagyon nem az én műfajom, de ha tényleg sikeres lesz, akkor remélhetőleg megynitja a kaput további star wars játékoknak. Ami mindenképp jó lenne.
#19
Kedvenc fejlesztők, kiadók:

Reflections a Driver széria miatt.
Eden Games a Test Drive Unlimited miatt.
Bugbear a Rally Trophy, FlatOut széria, és a Wreckfest miatt.
Avalanche Studios a Just Cause, és a Mad Max miatt.
SCS Software a kamionos játékok miatt
Remedy a Max Payne miatt, de az Alan Wake, Quantum break, Control is tetszik.
Rockstar Games a GTA széria, az RDR2, és a Max Payne 3 miatt.
Techland a Call of Juarez, Dead Island, és a Dying light miatt.

Crytek a Far Cry 1, és a Crysis széria miatt, valamint a grafikus motorjuk miatt.

Warhorse Studios a Kindome Come miatt, ami szintén a Crytek motorját használja. Habár csak ez az egy játékuk van, de mégis lenyűgöz Daniel Vávra hozzáállása, kitartása. Neki nagy álma volt ez, hogy egy nagyon realisztikusság felé hajló középkori játékot csinálni mindenféle sárkányok, és szörnyek nélkül, és kitartott mellette, küzdött érte, annak ellenére tudta nem lesz túl népszerű, nehéz lesz kiadót találni hozzá, és hogy másfajta játék ötlethez sokkal jobban talált volna kiadót, és többet kereshetett volna vele. De őt nem ez érdekelte. Kitartott amellett, hogy megvalósítsa az álmát. Amúgy meg a játék is telitalálat nálam.

Kedvenc kiadó: Ubisoft
Settlers, Anno, Call of Juarez, Brothers in arms, Rainbow Six, Ghost recon, Far Cry, Division Assassins Creed széria. A legtöbb legszórakoztatóbb címet számomra az Ubi adta ki. Legtöbbször az Uplay klienst indítom el. Az ott meglévő játékokkal sokkal többet játszom mint a steam-en, pedig ott jóval több játékom van.
#18
#17: A Subnautica megjelent és a felsorolásaim közül minden. Persze nem akarlak rábeszélni és a backlogot is tiszteletben tartom, hisz nekem is jó kövér és zsíros de tényleg sajnálnám ha kihagynád ezt az alkotást. Szerintem, utólag te is :)
#17
#15: Sajnos nagyon hosszú a backlogom. Most épp az Uncharted 2-t tolom és pont nem értem a hétvégén a végére. Talán már csak egy-másfél óra lehet hátra, de csütörtökig valószínűleg arra sem tudok időt szakítani. Meg aztán így is van 200+ játékom, aminek a 60%-át még vagy el sem indítottam, vagy ilyen-olyan okból nem fejeztem be.

Ami az Early Accesst illeti, hozzáadom a kívánságlistámhoz, de nem nyúlok hozzá, amíg rendesen meg nem jelenik. Csak kész termékért vagyok hajlandó fizetni. Ez alól egyedül a Carmageddon: Reincartanion volt kivétel, de ott támogató voltam, ahhoz járt a hozzáférés és tiszteletpéldány.
#16
#13: Először is jobbulást a látogatottnak.
Persze, tudom milyen amikor az ember nem vért akar izzadni egy nap után, hanem szórakozni. Viszont számomra az NFS nem szórakoztató, hanem olyan mintha kinevetne. Nem is tudom igazából hogy írjam le, de talán olyan mintha egy verekedős játékban folyamatosan fogyna az ellenfél élete és elég lenne csak nem odamenni hozzá.
Hihetetlen, mennyire butának és idiótának érzi magát az ember amikor játszik vele, mert végül is semmi tét nincs. Akkor inkább már Wreckfest vagy mostanában Wipeout.
#15
#10: Figyelj. Egy jópofa sör mellett, tudnék erről mesélni sokat.
Én nagy Early A ellenző voltam és mai napig azt mondom, hogy sajnos a játékok 90% a pofátlan és hanyag vagy nem előrelátó fejlesztők miatt sosem jelenik meg teljes értékűként viszont 1-2 éve megváltozott a véleményem.
Olyan játékok mint a Green Hell, Dirt Rally, Subnautica és még párat tudnék felsorolni, sosem jöhettek volna létre talán ha nincs az EA. Ennek örülök.

Menet közben tolok pár olyan játékot, amik még mindig ebben a státuszban vannak, de 20 óra után ha lerakom őket, 2 hónap múlva jön egy frissítés, amiben a visszajelzések által készített változások, megvalósítások vannak. Nem hiszed el, de sokszor olyan, mintha a csapat tagja lennél és figyelnének rád. A megjelenés után szintén a visszajelzések alapján jönnek a bugfixek, stb. Persze lehet erre azt mondani, hogy én fizetek a tesztelésért de valójában inkább kontaktot érzek a fejlesztőkkel, ami hihetetlen érzés de erről és a Green Hell fordítását készítő Lostprophet barátom is tudna szerintem mesélni. Élmény :D főleg amikor meg is tartják a szavukat és megjelenik a játék.

Egyébként nem felejtettem el a New Vegas ajánlódat és rajta vagyok az ügyön, de én ahogy megismertelek nagyon ajánlanám neked a Subnauticát. Az a fajta srác vagy, aki tudná értékelni a sztorit, játékmenetet és a világ csodálatos varázsát mert elképesztő amit műveltek azzal a játékkal.
#14
#10: AE86-tal messzire el lehetett menni, de előbb-utóbb fennakadt az egyik gyorsulási versenyen ahol nem lehetett szerencsével behúzni a győzelmet.
Ott már át kellett ülni a WRX-be.
#13
#11: Gyakorlatilag egész nap kórházban vagyok látogatóként várva a csodát, estére kellene valami laza kikapcsolódás, pont ezért gondoltam NFS-re.
#12
#5: F76 kódszinten is egy tákolmány...
Eredetileg F4 tartalmazott volna online részt, Boston-ban bázisépítéssel, egymás lövöldözésével stb.
De a motor olyan szinten alkalmatlan volt rá, hogy legalább 1 évet csúsztak volna vele, ezért leválasztották, hogy majd DLC lesz belőle, ennek nyomai megtalálhatóak voltak a játék forráskódjában (ezekre a foszlányokra próbálták ráépíteni a coop mod-ot).

Végül önálló játékká fejlődött az F76, hogy betörhessenek a GaaS piacra (amibe a sokkal nagyobb EA-nak is beletört a bicskája) de a netkód olyan szinten gáz, hogy meg kellett nyesniük a játékot, pl. NPC telepesek is mentek a levesbe akik benépesítenék a játékosok bázisait, bár állítólag megjelenés után másfél évvel már bekerülnek...
Másik ordináré hiba, hogy az adatforgalmazás szimpla .txt fájlok küldözgetésével történt, tele is volt hacker-ekkel már első héten a játék.
Arról, hogy egy elvileg évekig üzemelő online játéknál elfelejtkeztek arról, hogy dec 31 után új év kezdődik meg jobb nem beszélni :D
#11
#9: Én most az Origin Premier (Star Wars miatt, mert az istenért sem sikerült dobozosan beszereznem) belelestem ebbe a Heat-be.
Hogy is mondjam? Nem egy rossz játék de számomra hihetetlen, hogy ott volt a Driver 3 ami egy köpedelem volt a technikai hibák miatt, viszont azok a törések és autó irányítás, fizika azóta se nagyon láttam, csak max Flatoutban. Itt meg az autóval azonos nagyságú sziklának mentem neki és darabokra hullott (sebességcsökkenés nélkül mentem tovább) mint a Dirt 3-ban a hungarocell táblák. Na ekkor nyomtam ALT+F4-et. Azt hiszem be kell ismernem hogy az NFS már nem nekem való, pár éve.
#10
#9: Azért a kezdő autókkal nem nehéz messzire eljutni. A Corolla volt az egyik legjobb autó a játékban. Tökéletes mindenes, nagy végsebesség, nagyon fordulékony. Kb. mint a Golf GTI a Most Wantedben. Szerintem épp azt szúrták el ebben a két részben, hogy minden autót többé-kevésbé egyenrangúvá lehetett tuningolni, vagy épp a később megnyitott autók gyengébbek voltak a korai vagy épp kezdő autóknál a játék végére.
#9
#7: EA-val egyet értek, NFS Heat leárazás miatt kicsit elgyengültem, beütött a nosztalgia, de végül lemondtam róla.
(számomra utolsó részt, NFSU2-t hetekig toltuk osztálytársakkal, újra és újra kezdve a játékot mindenféle hülye kihívásokkal pl. ki jut legmesszebbre kezdő autóval... Akkor lettem dorifuto rajongó :D)
#8
#6: "2015" volt a fejlesztő. :) indítsd el a Mohaa-t. Ha látsz bármilyen respawn logót, fizetek egy sört... :)

Meglestem. Magyar wikin van ilyen hülyeség, hogy respawn entertainment szerepel, de nem szabadna.
#7
#5: Szvsz az early access megjelenés egy borzasztó üzleti modell. Csak arra jó, hogy rövidre zárják egy bugos és félkész játékot érő kritikákat, hogy ez még nem ám az igazi megjelenés.

Ami pedig az EA-t illeti, ők nem próbálkoznak. Tüzet oltanak maximum, hogy aztán néhány hónap, egy-két hozzájuk képest tisztességes állapotban megjelent játék után, amikor visszaédesgették a megbocsátóbb játékosokat, még aljasabb üzleti modelleket próbáljanak ki. Már nagyon régóta ezt csinálják.
#6
#2: Pedig a Respawn csinálta a MoHAA részeket és az azok alapítói váltak ki és csináltak Infinity-t. Aztán ugyan így vissza Respawn Ent-re. Persze a munkatársak változtak, de az alapítók akik igent mondanak vagy vezetnek azok maradtak. (tudtommal)
#5
#1: Jó persze ez most nem azt jelenti, hogy szemellenzősen bízok valakiben aki egyszer jót tett nekem. De azért akárhogy nézzük az EA is próbálkozik, ellenben pl a Bethesdán akin ezt nem látom.
Amúgy szerintem Ti is nagy hibát követtek el olyankor, amikor egy fejlesztőcsapatot vagy játék minőséget (és most nem kifejezetten rád gondolok) egy kalap alá vesztek a hülye marketingesekkel.
Értem ez alatt a Fallout 76 botrányt is, ami ha Early-ben jön ki és ezt mindenki tudja, lehet oda vissza lett volna érte a nép. De ott volt a nejlonzsákos eset ami miatt magát a játékot bojkottálták holott ha azt nézem, nem biztos hogy a programozó aki a szívét lelkét beleadta egyszer is találkozott az idiótával, aki azt hitte így át lehet verni az előrendelőt.
(remélem nagyjából jól megfogalmaztam) amit mondani akartam :)
#4
Nekem egy időben a Bioware volt, az is elmúlt. Obsidiantől néha nagyon jó dolgok jönnek, néha kevésbbé. CD Projekt Red természetesen igen. Remedy-t is nagyon szerettem, főleg a Max Payne 1-2-s időkből, bár az Alan Wake is tetszett. Hirtelen most ennyi. Valve még a régi HL1-2-s időkből. Bethesda még a Morrowindes, Oblivionos időkből. Asszem tényleg ennyi.
#3
A fejlesztők akikben vakon megbízok azok a SKA studios, GemaYue, id software, HunieDev. Tőlük merek elorendelni.
Sekiro után már a Fromtol is csak óvatosan.
Titanfall 2 után a Respawnt is megkedveltem.
#2
Én semmilyen Respawnra nem emlékszem 2000-es évek elejéről, ami MOHAA-n dolgozott. 2015 volt a fejlesztő (akiknek szintén egy őskedvencemet, a SiN-t is köszöhettük), ebből vált ki az Infinity Ward (kb. 20 embert jelentett), akik aztán a COD-ot folytatták, majd ebből váltak ki továbbra is MOHAA fejlesztők és ős COD fejlesztők, és lett a Respawn.
#1
Szerintem egy nagy hibát követsz el a bejegyzésben. Hogy azonosítod a fejlesztőt a történelmével. A fejlesztők emberekből állnak és a cserélődésükkel változik a stúdió és játékaik arculata. Nem is beszélve arról, ha felvásárolják őket és külső kreatív kontroll alá kerülnek. A mai Bethesda (Game Studios) már nem az, amelyik lassan 20 éve a Morrowindet fejlesztette. Gyakorlatilag új stúdió a régi név alatt, aminél még dolgozik néhány ember az eredeti gárdából. Szeretni őket és megbocsátani nekik a Morrowindért és Oblivionért, az utóbbi idők ballépései ellenére (amik azért már jóval a Fallout 76 előtt elkezdődtek, a nagytöbbségnél csak ott borult ki a bili) ezért nem érdemes.

Ami az EA-t illeti, mint kiadót, nekik emlékeim szerint már a 2000-es években is elég felemás volt a megítélésük, részemről például pont pozitív, mert amellett, hogy jó játékokat adtak ki, alkalomadtán megmentettek olyan címeket, új IP-ket, amikről más stúdiók lemondtak és sírba küldtek volna. De az utóbbi ~8 évben teljesen elszaladt velük a ló. Semmilyen mértékben nem érdekli őket sem az általuk kiadott játékok minősége, sem a játékosok megelégedettsége. Ha néha löknek valami koncot, mint a legutóbbi Star Wars játékuk, vagy kicsit visszább fogják magukat a megjelenés utáni monetizációval, azt sem azért teszik, mert jobb belátásra tértek, hanem hogy a fogyasztóikat manipulálják.

Egyik csapat sem érdemel bocsánatot egy-egy látszólagos lépésért a jó irányba és pláne nem a történelmükre hivatkozva.

Ami az Ubisoftot illeti, az ő problémájuk részemről sokkal inkább az iszonyat lelketlen játékaik. Ők álltak be leginkább a sorozatgyártásra. Ez nem annyira feltűnő, ha egy adott időszakon belül nem játszol minden játékukkal, de 1-2-nél több esetében könnyű beleunni a formulába. Viszont a nagy stúdiók között ők hajlamosak leginkább a kísérletezésre. Például a For Honor harcrendszerét sokkal szívesebben viszontlátnám több játékban, mint a Batman: Arkham××××× inspirálta egygombos rendszereket.