Szükség lenne sebességre

Avagy egy tősgyökeres NFS rajongó gondolatai.
  • Írta: godach

Kommentek

#5
Fast and furious
#4
Összes résszel játszottam az 1-től a Heat-ig. Tehát:
-NFS1: Halványak az emlékek, egyik havernál játszottam kistacskóként, aki egy gyökér volt, mert ha ott voltam kb egy fél óra múlva kikapcsolta a gépet, mondván hogy nagyon melegszik. Kétségtelen hogy állkeresgélős volt a többi akkori autós játékhoz képest, és a fizika is jó volt, ebben rejlett a sikere.
-NFS2 SE: Ronggyá játszottuk hetedik nyolcadikban osztott képernyőn 3Dfx támogatással (akkoriban a vga és a 3D kártya külön volt... hűűűű) Iszonyat látványos karambolokat lehetett benne csinálni. A dzsungeles pályát csak yt-n láttam, ha azon akartunk menni mindig kifagyott.
-NFS3: Sokat nyomtam, szép volt a graf akkoriban, fizika nulla, iszonyat jó zenék, ötletes pályák, az osztott képernyős módot sikerült a 2-höz képest elrontani (ha a két játékos egy időben akart az egyik irányba kanyarodni még a gép is besípolt) Ja és tudtátok, hogy a lelockolt autókat fel lehetett oldani ha a kocsiválasztásnál begépelted a nevüket. Asszem 3 bónusz autó volt (Jaguar XJR-15, Mercedes CLK-GTR, meg valami El Nino)
-NFS4: Szintén halványan van meg. Másolt CD-n volt meg és csak az egyik havernak a gépén tudtuk egyszer valahogy futásra bírni.
-NFS Porsche: Toltam, de a végére már okádtam a Porschéktól. Emléxem a karrier mód nagyon vontatottan indult, '50es évekbeli példányokkal kezdtél, amik a 160at fél óra alatt érték el leejtős pályákon és így tovább, amik leginkább a VW Bogárra hajaztak, merthát köztudottan ua. a tervező. Az első Porschék tulajdonképpen bogarak luxuskivitelben. Jó ötlet lett volna kiegeket adni hozzá pl Ferrari Unleashed, Lamborghini Unleashed, Mercedes Unleashed, Ford Unleashed, (ja az a Ford Racing 1és2 volt bocsi :D)
-NFS HP2: Jó kocsik, jó zenék, de már beköszön a gagyi szalagmenü, jönnek az igénytelenség első jelei, ami azóta is kísért. A Porschéval bezárólag a nídfórszideknek a főmenüje is nagyon különleges dizájnt tükrözött.
-NFS U1 és U2: Új korszak az NFS történelemben, bejön a tuning, bejön a nitró. Ha nincsenek a Halálos iramban filmek lehet a sorozat kifullad a HP2 után. Asszem itt még nem töltődött "magától" újra, szóval jól meg kellett gondolni mikor használod. Az U2 valami eszméletlen sok optikai lehetőséget vonultatott fel, (csak visszapillantóból volt vagy egy tucat ) ennek azóta a közelébe sem sikerült menni (nem is akarnak) Ja és az U2 az első open world NFS!
-NFS MW: Lényegében Underground rendőrökkel, csak sokkal kevesebb tuninglehetőséggel (mind teljesítmény, mind optika) Black List mechanika. Ja és nappal van! Sokszor elég idegesítő volt, mert el is veszíthetted egy kocsidat ha 3szor elkaptak ugyanazzal a kocsival. Meg kellett hagyni a zsaruknak elég jó MI-jük volt. Egyszer volt hogy elkaptak 3szor és elvesztettem egy tök vagány Dodge Vipert (repültek is a billentyűgombok, még a kihúzós billentyűtartót is vissza kellett csavarozzam, mert kiszakadt a helyéről :P)
-NFS Carbon: Lényegében MW csak este. Jó volt én el voltam vele. Új fícsör a kanyonos bohóckodás. A kanyondriftekkel lehetett szopni, főleg mikor egy böszme sok pontot érő driftnél érintetted a falat, lenullázta és mindig azon ment el. Ez volt az első rész amiben benne volt a kedvenc izomautóm a Plymouth Barracuda, mikor megszereztem nem volt kérdés mivel viszem végig.
-ProStreet: Sokan fikázták, nekem bejött, jól elvoltam vele. Legmenőbb fícsőr egyértelműen a gumifüst! Azóta se láttam olyat egyik autós játéktól sem, mintha elfelejtették volna azt a technológiát. Eszméletlen volt ahogy az a játék a gumifüstöt szimulálta. Végre bejön a törés! Külön tetszett, hogy verseny közbe ki lehetett wreckelni az ellenfeleket és nem spawnoltak újra! Kiwreckelted? Kész! 1el kevesebb autó! Persze ha nem vigyáztál a te kocsid is gallyra ment. A sivatagi sprint bossversenyeket úgy nyertem meg hogy kiwreckeltem a bosst :D Körversenyeknél az már nehezebb volt.
-Undercover: Az első nagy mélypont! Lényegében egy lebutított MW. Beköszön a Bugatti Veyron. Hányingert kapsz a naptól sárgán csillogó mindentől.
-NFS Shift: Valahogy mégis kimaradt.
-NFS HP 2010: Jó volt, jó kocsik, intenzív eksön, adrenalin.
-NFS Shift 2: Billentyűzettel nagyon nehezen volt játszható, rángatós irányítás, folyton kicsúsztál, megpróbáltak elmenni a szimulátor irányba.
-The Run: Másik nagy mélypont, ráadásul nálam CTD-t is produkált gazdagon. A pályák viszont szépek voltak.
-MW 2012: El lehetett vele lenni, de semmi extra.
-Rivals: Egy NFS amiben nagy szerepet kap a multi és a co-op. Mikor megvettem 75% leárazással és beléptem a kis alap Mustangommal ez a nagy multi móka egyből agyfaszba csapott át, ugyanis a többi drágalátos pléjer azt a fantasztikus szórakozást találta hogy a fullra ápgrédelt high-end verdáikkal jöttek és ki hányszor tud engem kinyírni. Rendőrök és "részörök" egyaránt. Kinyírtak, újraszpónoltam, majd megint kinyírtak, ez ment 10-15 percig. Pánikszerűen opsönsz menü, majd jött a megváltás a privát mód. Az egész sztori folyamán úgy maradtam, nem volt kedvem idiótákkal játszani. Amúgy jól elvoltam vele, csak multizni ne kelljen.
-NFS 2015: Végigvittem, de felejthető volt. Bugos textúrák stb. Ja és mindig csepergett az eső, a kocsi mindig vizes volt. Hiába az előszereplős átvezetők amikbe még maga Ken Block is megcsillogtatta színészi tehetségét.
Payback: Alapvetően bejött, sok kocsi (nyolcvanvalahányat számoltam az összes DLC autóval együtt), jó nagy pálya, nem volt rossz (Origin szerint 51 órát toltam bele) a pálya minden zegzugát felfedeztem, sose használtam a fast travelt, ha a köv verseny a térkép tulsó végén volt akkor elkocsikáztam oda. A Plymouth 'Cuda mindent vitt, az uccsó szori versenyt az Aston Martin Vulcannal nem sikerült nyerni, a 'Cuda-val elsőre. Végig Hard fokozaton, csak egy két húzósabb driftnél kellett levenni normalra, mert olyan target score-t adott hogy a fülem kettéállt.
-Heat: Végigvitel jelenleg is folyamatban egy hosszú kihagyás után. A fő autó természetesen megint egy Plymouth 'Cuda. :D Kicsit túl van tolva ez a vizes aszfalt. Érződik a Forza hatása (öltöztethető karakter, engine swap). Amúgy egy teljesen korrekt NFS.
Még soha életemben nem írtam ilyen hosszú kommentet!!! XD
#3
Ezt a blogot is még csak most vettem észre. De jó volt olvasni és így gondolatban végignosztalgiázni a történetet. Hasonlók az érzéseim, csak annyi, hogy én még az 1-el kezdtem és a 4 volt a minden idők legjobbja.

Viszont tényleg jó lenne, ha jönnének még ilyen játékok, de ami ezen a néven ma fut, arra szerintem már ránézni sem érdemes.
#2
Nekem a 2012-es Most Wanted amolyan guilty pleasure, imádom, háromszor játszottam végig, felfedeztem a város minden kis zugát. Az Underground 2-vel is nagyon sokat játszottam, meg a porsche unleashed-el is. De egy ideje már lemondtam a franchise-ról.
#1
Azért a Porsche Unleashed-es képek milyen hangulatosak. Volt az akkori játékoknak egy nagyon jó, egyedi stílusa.

NFS HP2-nél bírtam, hogy volt rendőr mód is, ahol nekünk kellett elkapni a versenyzőket és még segítséget is lehívhattunk.

Nekem az U2 tetszik jobban, de valszeg azért mert azzal játszottam elsődlegesen. Az U1 csak havernak volt meg. Amúgy kb. ugyan az a 2 cím.

Most Wanted kimaradt, de próba szinten kipróbáltam évekkel később. Irányítás kb. Underground, szóval már biztos tetszene. A poén hogy én ezeket keményen billentyűzettel toltam és még így is nagyon élveztem, ma is így tolnám őket.

Szerintem csinálhatnának egy klasszikus NFS-t ahol trópusi, vidéki és városi környékeken kell végigszáguldani, megdobva sztorival, átvezetőkkel, tuninggal. Néhány helyen rendőrökkel, stb. Szóval keverve a széria legjobb elemeit, ízlésesen.