Én és a The Last of US

Főként Kawada nyomására, de amúgy is egy kicsit...
  • Írta: godach

Kommentek

#43
#42: Köszönjük, mester.
#42
A Death Stranding kapcsán szólok hozzá a hozzászólásokra összegezve:

Akárhány éves is a testetek, gyerekek vagytok.
Az a tény igaz, hogy kár volt a mostani felfokozottságban ennyire elnyújtani, de a záró órák az emberek üdvéért szólnak. Akik virtuális tapasztalattal töltik az itteni életük javát. Hálásnak kellene lennetek, hogy valaki válallja ezt az őrültséget és próbál figyelmeztetni. Én személy szerint már régóta köpök rátok. Úsztok a döglött halakkal a parton.

A last of us csak pöcökmerevítő az aberráltaknak.
#41
#39: Adok neki egy esélyt. Ha a szimbólumcunamik elmennek a gyenge felfogóképességem és proliságom okán, akkor majd megnézem a videót. :) na de még odébb lesz...
#40
#39: Pontosan ugyan olyan légbőlkapott alibifaszság mint az összes többi magasztos tartalomról megmagyarázás amit belelátnak sokan. Tipikus esete annak amikor magyarázni próbálják a bizonyítványt. De szerencsére az eladásai mindennél jobban magyarázzák, hát még a user pontjai amire közel sem mondható hogy trollok szedték darabjaira lévén nincs mögötte az a gyűlölethullám mint egyes alkotásoknál. Mint OW játék szimplán a 2010-es évek legszarabbja. Pont.
#39
#38: Ezen nem veszünk össze pláne, hogy én is így vagyok ezzel. Eleve az openworld cuccokat is kerülöm mostanság. Mikor először meghallottam, hogy annó a TLoU2 kapcsán is felmerült, hogy ow lesz, imát mondtam, hogy végül nem az lett.
Csak gondoltam, hogyha te nem toltad a DS-t és most számod rá magad, hátha segít átfogóbban megérteni a dolgok miértjét a játékban és nem csak a történetben, hanem úgy mindenben. Csak mert amit a gyerek elmond a tesztben nem feltétlenül légbőlkapott csak nem volt annyira publikus. De igazad van, ha élveznéd, akkor teszt nélkül is élvezned kell. :)
#38
#37: Nem, nem nyomtam. És nem érdekel semmilyen "belemagyarázzuk a lófaszt" teszt, mert arról a legpozitivabb kritikák sem győztek meg, hogy nem egy alibi és blöff gémpléjről van szó. Előre dühös vagyok. Mert ha valaki egy történetet akar csak elmesélni, azt tegye meg visual novel vagy walking simulator formában, pár óra alatt. De engem ne kinózzanak több tíz órányi alibi gémpléjjel. Ettől még nagyon nyitott leszek és készen állok pozitívan csalódni, tényleg. De személy szerint a Days Gone-nál is már azt éreztem, hogy ha kevesebb lenne, több lenne. Így sajnos nincs sok pozitív reménységem a Death Stranding-el kapcsolatban.
#37
#36: Te még nem nyomtad a DS-t? Figyu akkor elötte nézd meg azt a tesztet, amit lejjebb linkeltem. Nem olyan hosszú viszont rohadt érdekes. Aztán kezdj bele. Jó kis kísérlet lenne, hogy úgy mennyire megy át a játék filozófiája. Bár tudom, hogy úgysem vállalod érthető okokból. :) Xd
#36
#35: Sajnos nagyobb realitást látok abba, hogy már az első 2 napos cut scene-nél kilépek majd a p*csába. :)
#35
#34: Nézd. Az első 10-20 órát még tán élvezni is fogod, én is így tettem.
Aztán rájössz hogy a maradék 50-100 óra is ebből áll. A tartalom jórésze felesleges alibicucc. Minden amitől félsz nevetséges és semmilyen nehézséget nem okoz. És ahogy halad a sztori és az eseményszál egyre inkább körvonalazódni fog mennyi önellentmondásos faszsággal van tele az egész. Plusz ha ne adj isten még Kojima nagy meséit is olvastad amikkel megjelenés elött promózott,rájössz mekkora vetítőgép. Ott van például a kisöreg akinek gyógyszert kell vinni és minél messzebb vagy annál nagyobb táv és macera de ha nem viszel meghal. Micsoda lelki trauma....Lenne,ha halála után (amihez amúgy is DIREKT le kell szarni vagy 5-10 óra gameplay-en át) nem folytatná a megrendeléseket ugyan úgy..:D
#34
#33: Meg fogom majd pc-n nézni, de csak dühből...
#33
#32: Nem csaksonyex. Sony ex ÉS kojima. Nem mellesleg durván lepontozták a userek. Az olyan oldalak meg akik ps4-en felszopták nyilván nem fogják lehúzni,sőt pluszt is rádobnak mert pc-n baszóbb az élmény.
#32
#31: Biztos a pécés verzió azért van átlag 5-10 ponttal feljebb szopva mert Sony ex...
#31
Mélység a DS-ben...:D Erről beszéltem, belelátják ami nincs.
Annyi mélység van benne mint egy Twin Peaks szintre bonyolított halálos iramban filmben. Vagyis semennyi csak amennyit a szemellenzős fanok belelátnak. Ha nem Sony ex lenne és nem Kojima,ízekre szedte volna mindenki az is aki hatalmas mélységeket lát most benne.
#30
#27: +1
#29
#27: Me arra hogy 5 prrcenként lássa az ember hogy HIDEO KOJIMA.
#28
#27: Szerk. mélységre...
#27
#22: Azt hiszem megint előveszem! Nagyon mély és részletes kritika ami meghozta a kedvem. Szerintem a DS titka hogy olyan hangulatban, időszakban vagy akár életszakaszban kell nekiállni amikor az ember fogékonyabb az elmélkedésre, a mélységes és érzelmileg is nyitottabb. Elkezdtem én is de idő hiányában nem tudtam átélni, kapkodtam itt pedig nem lehet. Ezért nem tudtam úgy élvezni de tudtam azt is hogy tudnám. Megfelelő külső és belső körülmények között. Ez a játék a lassúság értékéről és az alázatról is szól ebben a felgyorsult, másikat eltaposó fogyasztói társadalomban ahol mindenki azt gondolja hogy jobban tudja mint a másik. Már csak azért is illő, még ha nem is tetszik, elfogadni a játékot mert ebben Kojima konkrétan feltárta a szívét-lelkét. A saját problémáiról is beszél. Egy önvallomás és ezért respect Kojima San!
#26
#25: Ok. :)
#25
#24: Egyébiránt nem mondom hogy hülye akinek tetszik mint írtam van akinek elbírja ezt az ingerküszöbe meg mögé akar látni mindent.
Viszont nem is örülök mert amíg Kojimát sokan ennyire vakon éltetik és magasztalják és nem buktatják meg a játékát egy jókora pofára eséssel (a DS szerencsére igen közel áll hozzá,máig néma csend az eladásokról nem véletlenül), addig nem fog észbe kapni. És egyre inkább megérthető a Konami húzása aminél mindenki a mestert éltette köpködve a konamira....Holott egyre inkább úgy fest hogy a mester megőrűlt...
#24
#22: Megnéztem. Az ő ingerküszöbét nem zavarta a temérdek probléma és az hogy egy sokkal érdekesebb játék lehetett volna ha nem Kojima kezében van akinek az OW világhoz mint kiderült sajnos köze nincs mert nem tud vele mit kezdeni. Egyszerű dolgokkal fel lehetett volna dobni az egész játékot. Felszínre merészkedő túlélőkkel. Hozzájuk köthető feladatokkal. Több npc futárral. A CSAK játék elején látható menekülő állatvilággal. Bármivel, de nem ehelyett van kamu online kamu like-okkal és kamu online futárokkal meg építményekkel....
Nem temetem, szimplán mocskosul túlértékeltnek tartom az MGS V és a DS alapján. És tartom hogy ennél sokkal de sokkal jobb játékokat alkotott amíg nem tért rá az OW műfajra....
Művészi érték....? A művészi értékét inkább nem erőltetném mert nagyjából a ripacskodásban, túljátszásban és a mocskosul erőltetett elemekben merül ki az ő művészi értéke és ez durván érződik a DS-ban. Mindig mindent mocskosul túlbonyolítani annyira hogy azzal átesve a ló túlsó felére már már nevetségessé váljon a produktum. Ez az MGS V esetében már nagyon érződött de a DS a hab a tortán, egyszerűen annyi agyszülemény van benne hogy saját magának állít vele egy hatalmas ellentmondást száááámtalan dologban, kezdve az "időesővel" és hatásaival....Kojima szándékait meg aztán tényleg hagyjuk, sokan ugyan így akartak hű de mély mögöttes mondanivalót és szándékot belelátni az MGS V-be. Nem érdekel hogy milyen agyszüleménye van Kojimának ha a játék amit lerak az asztalra nemes egyszerűséggel nemcsak hogy nem szórakoztató, de nem is elgondolkodtató és nem is olyan aminek társadalmi vagy egyéb üzenete lenne. Mezei egyszerűséggel egy keszekusza mocskosul agyonbonyolított történet telis tele ellentmondásokkal és elvarratlan szálakkal mert a "mester" ennyi baromságból már egyszerűen nem tudott teljesen kijönni, aminek a videóit és párbeszédeit egy az utóbbi évtized talán legunalmasabb legrepetitívebb és leggyengébb OW játékmenete illetve játékélménye köt össze...Komolyan ennél még a Mass Effect első részének bolygón történő holdjárózása is tartalmasabb szórakoztatást kínált pedig az aztán...
Csak hát Kojima, Sony ex és rögtön mindenki művész értékről kezd hadoválni meg mééély mondanivalóról,tartalomról. Holott ahogy mondtam egy totálisan önellentmondásokba futó katyvasz egy borzalmasan primitív és egyszerű gameplay-el ami tele van baszva alibitartalommal hogy hű de összetettnek és bonyolultnak tűnjön....
Amíg Kojima OW játékban utazik, egyszerűen nem tudom és nem is fogom olyan lelkesedéssel várni a játékait mint tettem ezt az MGS V-ig, ami számomra az évtized egyik ha nem legnagyobb csalódása volt az MGS széria után aminek minden egyes részét kisiskolás hülyegyerek lelkesedésével és örömével vártam és toltam ki rengetegszer...