Szilveszeri covid különkiadás: TLOU2

Ígértem, hogy néhány korábbbi értékelésem átdobom ide, lássuk a The Last of Us II-t. 2 üveg pezsgő után.
  • Írta: mumia76

Kommentek

#19
#14: A kaftános összeesküvéselméletnél már csak a gyíkemberes lenne rosszabb. Számomra semmit nem mond Joel Miller neve, miért kéne bármit is mondania? Én embereket nem a származásuk / nevük alapján ítélem meg hanem a tetteik alapján. Attól mert olyan neve van pár karakternek még nem fogok egyetérteni az izraeli külpolitikával. A zsinagóga jelenléte a játékban pedig megint semmit nem jelent, hány katolikus templom szerepelt már eddig játékokban? Arról se hittem hogy át akar téríteni a kereszténységre.

Valamint ne keverjük a szezont a fazonnal. Gender ideológia és melegség egyáltalán nem ugyan az. Azt, hogy a nem egy társadalmi konstrukció lenne badarságnak tartom. De ettől még nem kell intoleránsnak lennem a melegekkel szemben. Szóval akinek probléma hogy meleg Ellie az intoleráns, ennyi.
#18
#16: "Nem nagy probléma ez, viszont ha egy olyan játékos, aki nagy beleéléssel jàtszik, bizony ezek a nem túl korrekt elhalálozások rontják a hangulatot."

Enyhe spoiler a játékmenettel kapcsolatban!

Igen ezzel kapcsolatban egyetértek. Abby-nél érdekes mód, ha van penge és egy klikker megragadja, akkor esélye nyílik egy védekező mozdulata, Ellie-nél meg hiába van kéznél a bicskája folyton, ő nem kapott ilyen lehetőséget és instant halál. :(
No de talán a klikker-től való félelemfaktor enélkül nem lenne olyan hatásos. Lol
#17
Jav:
"spiler" = spoiler
Majdnem mindegy... :)
#16
Ps fanboy!
Szépen megfogalmaztad, egyetértek az írásoddal! Remélem, hogy a származásokra utaló írásom a játékra értve nem lett túlzó, de amit lejegyeztem azt fenntartom. Ahogy számos mesekönyvben is megjelenik a gender táma mostanság az sem véletlen. Igen, Druckmann nem mindig volt előtérbe helyezve a Naughty dog-nál, de talán nem mondok azzal újdonságot, hogy előzőleg több, szintén " olyan " származású vezető beosztású ember is munkálkodott a stúdióban mint Druckmann. Egy bizonyos Sylverman nevű egyén is többek között, de sorolhatnék jó pár nevet még.
Ami a lényeg, én most tartok 9-óra játékidőnél, és meg vagyok elégedve a játékkal, igaz van pár olyan momentum, amit kicsit máshogy alkottam volna meg. Pl a klikker ha észrevesz közelről, akkor hiába támadok, nem igazán reagál a karakterem, egyből kiharapja az ízületeket a nyakamból... :/ Ugyanez volt az első részben is. Tehát a játék dönti el lényegében a végkimenetelt ha kicsit késve reagálok, vagy óvatlanabb voltam. Nem nagy probléma ez, viszont ha egy olyan játékos, aki nagy beleéléssel jàtszik, bizony ezek a nem túl korrekt elhalálozások rontják a hangulatot. Messze még a vége, bízom benne, hogy a játékmenetet értve nem fogok csalódni! A story szál egy másik dolog, a sok spiler miatt nagyjából sejtem merre halad majd a történet, így vagy úgy, de feldolgozom magamban. :) Nagyon lassan és körülményesen haladok szándékosan, próbálok minden lyukba behatolni ha lehet. Uhh, na ez most félreérthető volt! Dina ha ezt hallotta volna! :)))
#15
#14: "Szerinted Joel Miller neve miért az ami!? Milyen származásra utal vajon?"

Ezen a néven én is meglepődtem, mikor Abby először kimondja. Furcsa is volt, mert akkor realizódott bennem, hogy nem is tudtam Joel teljes nevét. A Miller név nem éppen egy tipikus Texasi név, vagy hová is valósi Joel, de az egyértelmű, hogy valamiféle néhai redneck fazonnak van beállítva. Szóval ez valóban furi. Viszont a Nathan név nem hiszem, hogy Druckmann ötlete volt, mivel az Uncharted első részében még csak játéktervező/programozóként vett részt és Amy Hennig írta magát a történetet és találta ki a karaktereket is. Erre lefogadom azt fogod kérdezni tőlem, hogy "miért szerinted a Hennig név milyen eredetű?". Lol
Figyelj, ha valaki beleakar látni valamit valamibe, az belelátja, nem lehet meggyőzni úgysem, főleg egy olyan dolognál, amire még talán én is azt mondom, hogy valóban látni a jeleket. De azért azt is nézd, hogy néha ezek lehetnek félrevezetőek is. A zsídóság mint olyan nagyon mélyen beleivódott a történelem szöveteibe, az emberiség dolgainak alakulásába. Ha már csak azt nézzük, hogy majdnem minden névnek megvan a zsidó megfelelője..., szóval egy csomó olyan dolog, amik egy mindenben megszállottan az összefüggéseket/nyomokat kutató személyt akár félre is vezethetnek, vagy elhamarkodott következtésekre sarkalhat. A másság bemutatása pedig nekem, és lehet, hogy naív vagyok, de talán azért is szükséges, illetve művészi szempontból azt a célt szolgálja, hogy bármennyire is kedveled meg a karaktert, mindig ott legyen benned az egy lépés távolság tartás, hogy egy "normál hetero ember", (mert azért nyilván a többség ilyen), nem tudjon azonnal teljes mértékben szimpatizálni/azonosulni a karakter személyiségjegyeivel. Hanem ez a másság egyfajta gátként legyen jelen, amiért igenis meg kell küzdeni a játékosnak is, hogy ezt az önmagán észre sem vett felületes nézőpont formályában lebontsa és ezzel valahol besározva saját lelkét is, amiért ez megtörtént. Így vonva be a játékost az ő és a karakter közti nem szokványos kapcsolatba. Ez ennyi, ebben szerintem nincsen több, én legalábbis így éltem meg.
#14
Mumia76#
Nem írtam azt, hogy a játék pálcàt törne bármilyen identitás mellett, csupán jeleztem, hogy erőteljesen jelen van. Egyszerűen ilyen mérvű láttatása a másságnak nem játékba való, pláne nem egy posztapokaliptikus műben. Szerintem...
Az, hogy Druckmann "olyan" származású, és emiatt a zsidóság is jelen van a jàtékban még érthető is, lásd Dina karaktere, illetve a Zsinagógai jelenetek. Viszont a bibi ott van, hogy tudvalevő, aki járatos egy kicsit a politikában az tudja, hogy a zs..ó származàsú politikusok és egyéb közéleti szereplők stb szószólói világszerte a gender ideológia elfogadtatásának, terjesztésének. Ez a túltolt propaganda szépen láttatja magát a TLOU 2-ben, ami semmiképpen sem véletlen! Sőt, valamilyen szinten veszélyes dolognak tartom, hiszen ahogy hallani lehetett, nagy ellenszenvet váltott ki sokakból, kontraproduktívvá vált. Azt, hogy te homofóbnak nevezed azokat akik látják a fától az erdőt az a te sajátos véleményed, ellenben tájékoztalanság vagy naivság azt hinni, hogy ez a gender vonal a játékban a véletlen műve lenne. Nagyjából 28-éve foglalkoztat komolyabban a világpolitikai téma, nem mondom hogy mindent értek abból ami a nagyvilágban zajlik, viszont úgy érzem hogy összetettebben látom a miérteket. Ez a játék, illetve maga a téma kőkeményen propaganda jellegű, még akkor is, ha MAGA A FŐ SZTORI SZÁL NEM EZEN IDEOLÓGIA KÖRÜL ZAJLIK.
Szerinted Joel Miller neve miért az ami!? Milyen származásra utal vajon?
Vagy az Uncharted szériában a Samuel vagy a Nathan név? Szerinted ez is véletlen? Ugyan...
A többi írásoddal viszont egyetértek.
#13
#10: Te is összekevered a másság amennyire én meg tudom ítélni realisztikus bemutatását az "erőltetéssel". A játék egyetlen ponton sem tör botot a másság oldalán, nem kampányol mellette pusztán bemutatja azt. Dögivel van játék ahol hetero kapcsolatot mutatnak be, akkor az meg annak a tolása? Ugye hogy nem.

Akit a puszta létezése is irritál a meleg románcnak, az homofób/intoleráns, ez nem a játék hibája.

Ami a grafikát illeti a környezet szerintem sem kiemelkedő, de a karakterek ábrázolása messze jobb bármely más játéknál amit addig vagy azóta láttam. Én 4K/HDR tv-n játszottam, szóval az elérhető legjobb minőségben.

Ja egyébként Abbey - apátságot jelent, a csaj neve Abby, és bár ízlésről nem vitatkozunk nekem abszolut bejön. https://imgbox.com/chxzW7DW
A matyóhímzést ellenben sose tartottam nagy számnak. :p
#12
11#
Megértettem " főnök " ! :)
#11
#10: Nagyszerű komment, köszönöm :)

Továbbra is érdekelnek az észrevételeid a tlou2-vel kapcsolatban, csak vigyázz, mert még nem telt le az idő, hogy szabadon lehessen erről a címről beszélni. De hogy ne kockáztass egy bannolást, fogalmazz továbbra is így, én pedig majd átveszem a jövőben a dolgok egyszerű közlésének a súlyát, amikor eljön az idő. Vato Loco.
#10
Én késve, csupán 2-napja, hogy elkezdtem végigjátszani a TLOU 2-t. Lassan haladok, 4.5-órám van benne, nem régen hagytam el a tutorial részt, így érdemi véleményem természetesen nem alakulhatott ki a játékról, inkább benyomásaim vannak egyelőre, ami mindenképpen pozitív. Erre is számítottam...
Ami kissé meglepett, az a grafikai megjelenítés milyensége. Valamivel részletgazdagabb látványvilágra számítottam, persze tudom, a havas részek nem adják még vissza azt, amit a későbbiekben sokan dícsértek a nyári színes világát illetően. Szóval később kiderül a számomra, valóban olyan látványos e!?
Ami tény: hiába vittem le 0-ra a film grain valamint motion blur képi hatások csúszkáját a menüben, bizony sötétebb részeken ott vannak azok a szemcsék, illetve gyorsabb kameramozgásnál a távolabbi részek rendesen berecéznek, kissé szétesnek. Ps4 pro-n játszom, 1080p-n, tehát nem 4 K-ban! Lehet emiatt nem annyira látványos a képi világ... Azért megjegyezném, hogy a Red dead redemption 2-nél a grafit semmi sem tudta eddig überelni nálam, igaz ott a párás fátyolszerű megjelenítés zavart be anno.
Egyébként a TLOU 2-t közép nehézségi szinten viszem, kikapcsoltam a tárgyak megtalálási mutatásának a lehetőségét, az irányok mutatását, meg sérülés esetén a képi elhomályosodást. Szóval néha elidőzök rendesen mire megtalálom a megszerezhető tárgyakat, helyes irányokat. De így életszerű a számomra, mindig gyerekesnek tartottam egy játékban, ha a számba rágnak/mutatnak mindent, a sèrülések számszerű mutatásától meg szinte kiütéseket kaptam!
A játékban a mimikák valóban fantasztikusak, nem csak a movie átvezetőkben, hanem a gameplay-ben is. Mikor Abbey pl a legelején szinte leesik egy sziklaperemről, akkor a kamerát szembe fordítva a karakterrel egy kegyetlenül ilyedt arcot láthatunk, szinte megijedtem az ábrázatától... mert amúgy sem egy matyó hímzés a csajszi. :) Már ha csajszi ugye...
Apropo gender vonal: sokan akik előzőleg bírálták a művet ezen irány végett, azok nem magát az egész játékot bírálták...én sem! Azt azért észrevettem, hogy az időigényes kutakodás közben sok olyan mondat elhangzik Ellie női szerelme részéről, ami bizony sok esetben szó szerinti udvarlás. Akik végigrohannak a játékban, ezen mondatokat/megjegyzéseket nem is hallják/hallhatják, emiatt írták többen: " de hiszen nincs is erőltetve a másság " aki ezt állítja az hazudik. Nos, bizony sok esetben ha burkoltan, viccesen is, de nyomatják ezt a genderes vonalat a készítők. Aki mást állít, bizony azok nem mondanak igazat. És még csak 4.5-óránál tartok... Engem ez nem zavar túlságosan, tudtam mire számítsak ez ügyben, elvonatkoztatom magamat ezektől a diskurzusoktól, magára a filingre/játékra koncentrálok.
Ami különösen pozitív, hogy a beállítások menüben mindent személyi igényekre lehet beállítani, ilyen részletes opcionális játékkal még soha nem találkoztam! Nagy piros pont a készítőknek. Ràadásul bugok sincsenek... azaz egy volt, mikor Ellie felugrott egy hókupacra, és a lábai összegabalyodtak. Ilyet utoljára egy ritmikus sportgimnasztikai sportközvetítésnél láttam utoljára. Ennyi belefér, még nevettem is mikor láttam a karakterem spárgázását. :)
A hanghatások is professzionálisak, fülesen hallgatva összeborzongtam, főleg a Klickerek kattogásán.
Összefoglalva, minden este várom, hogy újra belekezdjek ebbe a játékba, ha további benyomásaim lesznek, akkor leírom ide ígérem!
#9
#8: Igazából, felsoroltál egy csomó pozitívumot és kiemelkedő elemet most a játékból :D
"nincs térkép, de messziről látható objektumok vannak"
Szerintem pont ez a jó.
Sokan a Call of Duty-t szídják, amivel am tök jól el vagyok, de tényleg bosszantó mennyire hülyének néznek és kirakják minden sarokra a nagy felkiáltójelet. Nekem itt pl pont az tetszik, hogy végül is ugyan ez van, de olyan szinten burkolva hogy a sikerélményt megkapod még akkor is, ha "kamera pont arra néz".
Az meg hogy a madarak merre repülnek, még akár az igényesség jele is lehet. :D
#8
#2: Heheh jól kiszúrtad, ez dizájn kérdés. A nóti játékokban nincs térkép, vagy csak olyan, mint a valóságban, hogy nem mutatja hol vagy, nincs szaggatott vonal, morzsák, markerek, lebegő nyilak, stb. Ehelyett az összes játékukban messziről látható landmarkokat, jellemzően magas épületeket követünk, illetve minden egyes játékukban a sárga színt kell nézni. Persze előfordulnak tradicionális eszközök is, mint fények, a szükséges menetirányba elrepülő madarak és általában olyan kompozíció, ahol a vonalak a megadott helyre vezetik a szemet, de a kamera is legtöbbször úgy áll a kérdéses helyeken, hogy az legyen a kép közepén, amerre menni kell. De persze ezek a helyek is legtöbbször sárgával vannak jelölve.

Nos, ezek mellet folyamatosan arról dumálni és ismételgetni, hogy hová is tartunk... Well azoknak jók, akik a fentieket nem veszik észre. XD
#7
#6: Hát ha a mai openworld recepteket vesszük, ami nagyjából pepitában, de ugyanaz, akkor azért közvetve köszönhető a nagy nyíltvilágnak is, ha egy játék egy idő után szembetűnően unalomba, monotonításba fordul. Az openworldel egyébként önmagában semmi gond nem lenne, ha a fejlesztők érdemben tudnának kezdeni vele valamit, ami nélkülözné, vagy legalább minimalizálná, hogy egy idő után önkéntelenül önismétlésbe forduljon. Én ilyen ow játékkal sajnos még nem találkoztam. Éppen ezért gondolom úgy, hogy részemről szar lett volna, ha a TLoU 2 is hasonló sorsra jut. Szerencsére nem így lett.
#6
#5: Mostanság divat lett az open world-öt hibáztatni ha egy egy játék rossz, de ez abszolút nem állja meg a helyét. Egy játék nem attól lesz rossz hogy nagyobb mozgástere van a játékosnak. Ami pocsék, az pocsék lenne akkor is ha egy csőbe lenne szorítva a játékos.
#5
Hála égnek, hogy csak beetetés volt az openworld rész. Akkor kezdett igazán érdekes lenni a játék mikor végre visszaszűkült a lineáris, ámde közel sem olyan szűk keretek közé.
#4
#3: Csak egy aprócska észrevétel tőlem, amit a TLoU2 kapcsán többször is észrevettem, mikor a karakter elmondja hová megy, majd megindul és az útja során random még vagy háromszor elmondja magának mi az úticél. Értem, hogy nem kis feladat ebben a városban eljutni egy egy pontra és ezzel csak bátorítani akarja magát, illetve tudatosítani mágaban az elszántságot, de néha röhejes, hogy Ellie és Abby is folyton ezt csinálja egy egy nehéz helyzet után, itt lehettek volna kreatívabbak is a szövegírók.
#3
#2: What?
#2
#1: Sőt, az sem baj, ha úgy fel vagy nővé, hogy már demenciád van. Ugyanis a karakterek Ellie vagy Abby úgyis folyton ismételgeti két kósza harc között, hogy hová is tart "kórház" , "part," "istennyila" nehogy már a hülye játékos azt higgye, hogy itt csak kevereg mint gólyafos a levegőbe, nem, itt komoly úticélők vannak a történetbe agyázva.
#1
Szerintem a Death Stranding megosztó. Ez a játék, egyszerűen csak divatembereket gyártott.
Volt aki túlimádta, volt aki utálta mert PS, leszbikus vagy mert Joel.
Én mai napig rendíthetetlenül tartom magam ahhoz, hogy ha ezt a játékot valaki úgy játszotta volna, hogy az életben nem volt dolga spoilerekkel meg kiszivárogtatásokkal, akkor is csak egy nagyon enyhe kritikát kaptunk volna tőlük.
Ehhez fel kell nőni, nincs mese és ez nem is bántás.
Én utáltam Dicaprio filmet azért mert minden csaj odáig volt érte és féltékeny voltam, 13 évesen.
Aztán láttam tőle olyat mint a Tégla, Viharsziget és újranézve a Titanicot is rájöttem, hogy hatalmasat tévedtem. Így lesz majd ezzel a játékkal is azoknál, akik most köpködnek. Vagy max egész életükben hazugsággal tömik magukat. :)