Silent Hill: Homecoming

  • Írta: Ca$h
  • 2008. október 8.
Link másolása
A PS3 játékok régiómentességének köszönhetően, és természetesen az Überkonzolos srácok támogatásával, az európai megjelenés előtt csaknem egy hónappal hozzájutottunk a legújabb Silent Hill egy példányához. Természetesen fanatikus rajongóhoz méltóan rögtön le is csaptam rá, amolyan kiéhezett ragadozó módjára. Lássuk hát az eredményt, el ne szökjetek!
ÜBERKONZOL: X360, PS3, PSP konzolok, kiegészítők, használt és új játékok olcsón!
LCD, Plazma, Projectoros HDTV-k, Házimozik, BluRay filmek!
Használt készülékek és játékok vétele, cseréje, beszámítása!
További infó: www.uberkonzol.hu, www.uberdigital.hu

A kiéhezett rajongók, főleg akiknek nem állt módjukban a tavaly megjelent PSP-s Silent Hill Origins-al játszani, nyilvánvalóan már minden apró információmorzsát összeszedtek, ami a Konami szigorú rostáján átjuthatott. A történetre nem térnék ki, hiszen kedvenc főszerkesztőnk, Daks korábban egy előzetes formájában mindent kimerítő cikket írt nektek erről. Térjünk inkább rá a lényegre, avagy a nextgen élményre.


Az első nextgen rettegés

Rögtön ahogy elindul a játék, érezni fogjuk, hogy ez bizony egészen más élmény, mint amit idáig is átélhettünk már ebben a vérfagyasztó atmoszférában. Az eddigi játékok sem voltak kutyák, a Silent Hill gammák mindig is híresek voltak a kimagaslóan nyomasztó és félelmetes hangulatukról, de amit ezúttal át fogunk élni az leírhatatlan. Főleg azokat az embereket fogja sokként érni az élmény, akik este, sötétben, házimozival felszerelkezve, nagyképernyős HDTV-vel ellátva állnak neki ennek a nem mindennapi kalandnak. A készítők nem viccelnek, rögtön belevisznek amolyan in medias res módon a lecsó közepébe. A rettegés jeges kézként fog a gyomrunkba markolni mikor egy rövid bevezető után átvesszük az irányítást. Félhomály, szörnyű hangok, a biztonság érzésének a szikrája sem lesz megadva nekünk a kezdetekkor. Alig merünk majd elindulni a félig nyitott ajtón keresztül. Persze a tapasztaltabb játékosok rögtön meg is keresik a mellünkre erősített zseblámpát, majd azt felkapcsolva abban reménykednek, hogy a csekélyke fényforrásnak köszönhetően talán csökkenthető lesz a felhalmozódott rettegés. Aztán persze nem kell sok idő ahhoz, hogy rájöjjünk, a szörnyek gyakrabban találnak ránk, ha be van kapcsolva a lámpánk. Sosem tudhatjuk mikor fogunk megijedni, folyamatosan ott van az a szorongató érzés a gyomrunkban, hogy vajon mi fog történni a következő pillanatban.


A stuff grafikája pont olyan amilyennek lennie kell, a fényeffektek, az ellenfelek kidolgozottsága, mind rengeteg munkáról tanúskodnak. A körülöttünk történő eseményekre és látványra már csak az a grainy filmes effekt tesz rá még egy lapáttal, ami a Mass Effectes látványvilágot idézi fel bennünk, egészen más perspektívában persze. Az ellenségeink ezúttal nem agyatlan hentelni való fragok, akikkel könnyű szerrel elbánhatunk, hanem sokkal inkább alattomosan mozgó, saját taktikákkal rendelkező, vérbeli ellenfelek, akik igencsak meg fogják keseríteni az életünket, hacsak nem találjuk meg mindegyiknek a gyengepontját. A Homecoming vérbeli nextgen élményt nyújtó játék, audiovizuális szempontból mindenképpen.


Az új harcrendszer


Sajnálatos módon a sokat áhított és bereklámozott új, továbbfejlesztett harcrendszerről már nem lehet ilyen ódákat zengeni. Az alapötlet onnan jött, hogy a főszereplőnk ezúttal egy veterán katona, nem pedig a jól megszokott szerencsétlen védtelen civil, tehát mindenképpen fejlettebb harcrendszerre lesz szükség. Ez abból áll, hogy képesek leszünk kitérni az ellenfelek támadásai elől, több fajta mozdulatot tudunk majd alkalmazni, sőt még combózni is tudunk, ha akarunk. Ez mind szép és jó csak éppenséggel az a baj, hogy kitérni a támadások elől nem valami könnyű dolog, lévén ellenfeleink teljesen kiszámíthatatlanul mozognak, és ehhez még pluszban villámgyorsak is. Szóval igencsak ki kell őket ismerni a hatékonyság érdekében, vagy bitang szerencsésnek kell lennünk. A combózás nagyon jól működik csak annyi baj van vele, hogy hiába nyomogatjuk a gombokat nagy lelkesen, és tanuljuk be a ritmusukat jó Mortaloshoz méltóan. Az ellenfeleink mit sem törődnek azzal, hogy mi éppen kivédhetetlen támadásokat igyekszünk bevinni nekik, minden gond nélkül osszák nekünk ugyanúgy a maflásokat, mintha semmit sem tettünk volna ennek az elkerülése érdekében.


Persze slusszpoénként ott vannak még a főellenfelek is, akik aztán igazán kőkemények, rengeteget sebeznek rajtunk, nagyon okosak, és borzalmasan meg tudják keseríteni az életünket. Nekem például a második után újra kellett kezdenem az egész játékot, lévén mire odaértem hozzá már nem maradt egy energiaitalom sem, és csupán félig volt meg az életerőm is. Persze mentésem is csak kettő volt, nem tartottam meg az összeset, szóval jól megszívattam magamat. Végül pedig, de nem utolsó sorban ott van az a rendkívül elmés döntés a készítőktől, hogy ugyan ki lehet választani az invert irányítást, de csak a fegyverekkel való célzáshoz, a kameramozgáshoz nem. Tehát ha valaki a hosszú évek alatt megszokta már az invert irányítást, az össze-vissza fog nézegetni, mivel egyszerűen képtelenség csupán egy játék erejéig megszokni az irányítást. Persze a fegyverrel már lehet invertben lövöldözni, de ekkor már ez lesz a szokatlan, hiszen mozgás közben meg pont fordítva lesz minden. Ejnye-bejnye… ezt nem kellett volna.


Azt tanácsolom, hogy tanuljatok az én példámból, egyrészt tartsátok meg az összes mentést, nagyon spóroljatok az energiaitalokkal, elsősegélycsomagokkal, de főleg a szérumokkal, amik teljesen feltöltik az életerőnket. Az ellenfelek elleni taktikákról remek tanácsokat lehet olvasni a töltőképernyőkön, és ne felejtsétek, hogy ez egy vérbeli Silent Hill, tehát soha semmiből sincsen elég a készleten. A fegyverlőszerekkel spórolni kell, ahogyan a töltő italokkal is. Ha tehetitek, inkább kerüljétek el a harcot minthogy belementek. Persze nem árt, ha tudjátok, hogy az ellenfelek a világ végére is követni fognak titeket, nem csak egy adott területen mozognak, viszont szerencsére ajtót nyitni nem tudnak.


Még egy fontos negatívumot meg kell hogy említsek, ami a történettel kapcsolatos. Tekintettel arra, hogy már a hatodik alkalommal találkozunk a Silent Hill univerzumával, a játékosokat nem fogják igazán nagy meglepetések érni a történetben. Előre kitalálhatóak a fordulatok, és igencsak sok hasonlóságot mutatnak a PSP-s Origins-szal. Úgy vélem ezzel a dologgal többet is lehetett volna foglalkozni, lévén  a történet mindig is az egyik legerősebb tulajdonsága volt ezeknek a gammáknak. Mindent egybevetve azonban úgy gondolom, hogy a Homecoming egy nagyon jól sikerült része a sorozatnak minden apró hibájával együtt. A játékélmény kárpótolni fog minket a kellemetlenségekért, csak ajánlani tudom mindenkinek, aki szereti, és főleg azoknak, akik idáig nem ismerték a korábbi részeket.

Kapcsolódó cikk

21.
21.
Nothing
Hangulatos, de - és ez kimaradt a negatívumokból - iszonyú bugos játék.
20.
20.
Ca$h
Jaja... de a készítők mindig egy project elején adnak bele apait anyait, a többi rész már csak ráadás szokott lenni, lszerencsésebb esetben viszont egyre jobb és jobb lesz lásd MGS sorozat, de ebből nagyon kevés példa van!
19.
19.
Pain
Az biztos az első rész volt a legjobb! Hangulat + rejtvények terén felülmúlhatatlan volt!
18.
18.
Ca$h
Hát igen.... az első részt azt az élményt nem lehet überelni!
17.
17.
Merchard
Daks ezt nem kellett volna kipontozni...?
16.
16.
Aramisz93
Biztos ő az, ugyanis ugyanaz a ruha meg minden. Az arc is ugyanaz.



Jó cikk. De úgy látom, olvastam, ez sem tudott jobb lenni mint a legeslegelső rész. :):(
15.
15.
TJJJ
Az utsó képen ott van Travis! Tudom, már mondták... De tuti hogy ő az... :D
13.
13.
Daks
Cash az ilyen tevedesekrol mindig a kegyetlen jatekok parbeszede jut eszembe:



- jol megbasznam a lanyat!

- tessek?

- mondom ker meg egy kis malnat?



XD
11.
11.
Ca$h
Bocsi... idióta vagyok, félreolvastam... a sok fórumozó moderálása miatt már a letöltés szóra is rögtön pattanok... :/ Még egyszer bocsika! =)
10.
10.
kirol
Először is kikérem magamnak, de nem WAREZ-oltam!!!



Tudomásom szerint a Steam nem warez!



Amúgy köszi.
9.
9.
Dcrysis02
Európában október 30-a lesz a megjelenés.kerek egy hónappal az amerikai verzió kiadása után.Sajnos.Pedig én is várom már Pc-re.
8.
8.
Ca$h
7: először is hanyagoljuk a warezt mert azon veszed észre magad, hogy bannolva vagy... A játékidő a szokásos 8-9 óra, a történetre pedig olyan 8,5 pontot adnék! =))) Megjelenés Európában valamikor novemberben lesz ha jól tudom vagy október végén!
7.
7.
kirol
Akkor jó, köszi.

És a játékidő? Az kb. mennyi?



Meg tényleg, mint írtad eddig a történeten nagy hangsúly volt. Ha vesszük az eddigit és azt 10-esre értékeljük, akkor ahhoz képest ennek hányas a története? Remélem nem sokkal rosszabb azért.



És ami még naygon érdekelne, hogy mikor jön ki végre PC-re?

Mert a Steam-en még csak ki van rakva, de nem tölthető, pedig amerikában elvileg szept. 30-án kellett volna elérhetővé válnia.



És mivel ott hamarabb jön, így nem érdekel az itteni EU-s kitudja mikorra datált megjelenés, hisz a Steam bárhonnan elérhető.
5.
5.
Ca$h
Háááááát mint az Originsban és a Roomban is eléggé sok az ellenfél, de rengeteg puzzle és kalandozás is van benne, kellemes az egyensúly amit kialakítottak benne... egyedül a harcrendszerrel kellet volna egy picit többet foglalkozni szerintem, de az is megszokható!
4.
4.
kirol
Nyugtass már meg, hogy ugye nem csináltak belőle hentelős játékot?



A régi részekben ugye volt egy-egy puzzle, közben mentél, volt egy-egy ellenfél, de nem az volt a fő irányvonal, hogy doomozzál.



Erről semmit nem írtál.
3.
3.
Ca$h
1: meglehetősen drága lesz az már egyszer biztos, viszont annál mozgalmasabb... =)



2: nekem is rögtön ő jutott az eszembe, nyugodtan lehet ő egyébként, de nem említik a nevét sajnos, pedig tök poén lett volna! =)
2.
2.
Pain
Jó volt a cikked megint elkapott a Silnet Hill hangulat:D

Amugy a képen aki mellett ül a kamionban az Travis az Originsből? Mert nagyon úgy néz ki csak öregebb!
1.
1.
ilyenkor azért egy kicsit sajnálom, hogy x360-am van :(

hajrá ps3!

ami miatt megvettem az x360-t: fable2, hamarosan jönni fog - szal majdnem egál:)

okt végén jönni fog a SH5 is x360-ra szépen, addig ugye lesz egy fable2, egy dead space, egy fallout3 .. drága hónap lesz ez, november úgyszintén attól tartok :)
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...