Call of Duty: Modern Warfare 2

Hatodik részéhez érkezett a Call of Duty sorozat. Az Infinity Ward és a Treyarch által felváltva fejlesztett frencsájz a világháborúban indult, de tett már kitérőt a modern hadszíntérre is. Jövőre állítólag Vietnámba és Kubába mehetünk el, de előtte még novemberben jön a jelen cikkünkben bemutatásra kerülő Modern Warfare 2, melyben ismét napjaink konfliktusai kerülnek előtérbe.
Zakhaev halott. Sgt. Price és csapata keresztbe húzta az őrült hadúr világuralmi terveit, azonban Zakhaev jobb keze, a szociopata Makarov még mindig szabadlábon van, és bosszút forral mentora meggyilkolásáért. Az aktuális főgonosz valahonnan Oroszország belsejéből, egy volt szovjet támaszpontról irányítja zsoldosait, a konfliktus pedig csakhamar annyira elmérgesedik, hogy az amerikai kormány kénytelen ismét bevetni a különlegesen kiképzett katonákból álló Task Force 141 csapatát.


Az Infinity Ward minden korábbinál izgalmasabb akciójeleneteket tervez a Modern Warfare 2-be, és ahogy az előző rész a süllyedő hajós pályával, ez a játék is erős felütéssel kezd majd. Sgt. Price és MacTavish éppen egy fagyos hegyvidék közepén álló olajraktárat akar felrobbantani, mikor belépve az épület egyik szárnyába, titkos katonai központot fedeznek fel. Az egyik teremben egy lezuhant műhold darabjaira is rálelnek, a vezérlő számítógépe pedig rengeteg kincset érő információval látja el őket. A nyomozásban azonban megzavarják őket, az épületet orosz zsoldosok szállják meg, a két amerikai ezért menekülőre lesz kénytelen fogni a dolgokat. Beugranak egy hómobilba, majd mikor pont kiérnek a kapun, megnyomják a nagy piros gombot, felrobbantva maguk mögött az egész kócerájt. Ezt követően egy kisebb üldözés veszi kezdetét, a havas tájat átszelve, hosszas fegyverpárbaj után pedig végül úgy lehet majd lerázni a ruszkikat, ha átugratunk egy szakadék fölött. Nem semmi, ugye?


De nem csak a hó födte Oroszországban lesznek majd küldetéseink, Price-t irányítva egyszer még Rio de Janeiroban is megfordulunk majd, ahol fegyverkereskedőket kell felszámolnunk, a helyi milícia elleni harcok pedig a híres O Cristo Redentor szobor lábánál csúcsosodnak majd ki. Ahogy az orosz helyszínen, itt is rengeteg lehetőségünk lesz az útvonal megválasztására, az utcai harcok során bemehetünk a legtöbb házba, autókat használhatunk fedezéknek, és még sorolhatnám. Sőt, lesznek civilek is, a brazil szabadságszobornál például egész sereg turista lesz kénytelen végignézni, ahogy halomra gyilkoljuk üldözőinket.


A harmadik helyszín Afganisztán lesz, ahova szintén egy Makarov-nyomot követve jutunk majd el. Itt igazi közel-keleti atmoszféra fogad majd minket, végeláthatatlan homokos sivatagokkal, poros kisvárosokkal, és persze mindenre elszánt, öngyilkosságra is képes, Amerika-gyűlölő terroristákkal. A harcok során feltűnnek majd a híres-hírhedt sziklabarlangok is, egyenként kell majd megtisztítanunk minden gyanús helyszínt, hogy elérhessünk küldetésünk célját. Itt végezve egy tengeralattjárós küldetés is vár majd ránk, ahol a játék egyik újdonságaként búvárkodni is lehet majd.


Drámai egyjátékos sztorira lehet tehát számítani, az egyetlen baj csupán, hogy a co-op kampány ezúttal is kimarad a szórásból, viszont lesz helyette egy special forces játékmód, mely pótolni igyekszik eme hiányosságot. A főmenüből elérhető mód különálló kis történeteket dolgoz fel, olyanokat, amiket a fejlesztők már rég meg akartak valósítani, de egyik sem illett bele a fő történeti szálba. Itt a különleges osztag Makarov-szálon kívül eső mini küldetéseit élhetjük majd át, amolyan scenario formában, és míg a kampány csak a főhősre koncentrál, ezek a pályák úgy lesznek felépítve, hogy co-opban mindkét játékos egyenlő szerephez jusson.


A szériára jellemzően ezúttal is lineáris kampány vár ránk, bár a történet vége nyitottabb lesz, mint mondjuk a negyedik rész esetében. A témát illetően két érdekességet említettek meg a készítők: az egyik, hogy DLC-k formájában többször is kiegészül majd a játék a jövőben, a másik pedig, hogy maga a végigjátszás több időt fog igénybe venni, mint a korábbi részeké.


Az Infinity Ward fejlesztői a teljes játékot a rajongói visszajelzések alapján építik fel, ebből pedig akad bőven. A Call of Dutyval világszerte immáron 12 millió játékos tolja, a fórumokon pedig csak úgy záporoznak az ötletek és a tanácsok. A cég ezért egy saját csapatot hozott létre, akik azt a feladatot kapták, hogy netezzenek egész nap, és írják össze, hogy mit akarnak látni a rajongók a játékban. Ezt a teamet vezeti Robert Bowling community manager, aki elmondta, hogy a Twittertől kezdve a nagyobb játékmagazinok fórumáig minden területet figyelemmel tart, lesve a rajongók kívánságait. Ha tehát szeretnéd, hogy az ötleted belekerüljön a játékba, akkor bátran regisztrálj mondjuk a hivatalos oldal fórumán, hátha szerencséd lesz!


A Call of Duty: Modern Warfare 2 idén november 10-én jelenik PC-re, Playstation 3-ra és Xbox 360-ra egyaránt, aztán újabb olyan év következik majd, amikor a Treyarch fogja szállítani az annuális betevőt számunkra. Én részemről teljesen bezsongtam a játéktól, alig várom, hogy egy Kama3 platóján állva szétlőhessek pár ruszki segget, vagy bemutassam a táliboknak örök legjobb barátomat, az M4A1 Carbine-t.

Cikkünk a Game Informer magazin júniusi száma nyomán készült.

39 komment - szólj hozzá!