Fight Night Round 4 Demóteszt

A EA Sports hál' Isten nem csak Sims-eket, és NFS-eket tud gyártani futószalag rendszerben. Az utóbbi időben olyan egészen meglepő, újításokkal telepakolt minőségi játékokhoz is volt szerencsénk tőlük, mint a Dead Space, vagy a Mirror's Edge, ezeknek köszönhetően pedig mára már nem úgy gondolunk a kiadóra, mint aki csak a tucatjátékokat ontja magából.
Mindezek tükrében joggal várhatjuk el, hogy a június 30-án boltokba kerülő box-szimulátor, a Fight Night: Round 4 egy igazán ütős, és az elődeihez méltó folytatás lesz. A szerencsésebbek, akik előrendelték a játékot a hivatalos honlapon, már ki is próbálhatták a demót. Nézzük, hogyan sikerült...


Az interneten már jó ideje láthattunk nagyszerű in-game videókat, olvashattunk biztató híreket, de ezúttal a készítők egy demóval is megörvendeztették a hűséges előrendelőket. A program a GOLD előfizetéssel rendelkezők számára az ígéretek szerint május 28-án válik letölthetővé, létezik azonban egy kiskapu, mely alagutat nyit az időben, segítségével az élelmesebbje (értsd: türelmetlenebbje) mint pl. én, már kipróbálhatták a demót, előrendelés nélkül is.


Hatalmas rajongója vagyok a Fight Night sorzatnak, így mostanában a neten töltött időm nagy részét is a játékkal kapcsolatos hírek, információk, pletykák felkutatásával töltöttem. Mikor a fülembe jutott a hír, hogy lehetőségem van kipróbálni, egy pillanatig sem voltam rest. Szerencsére a demó elég gyorsan lejött, s a 786MB-os pack hamar csendre intett mindenkit a szobában - magyarán mondva elkurjantottam magam: most pedig 20 perc CSENDET! Pár pillanat múlva meg is jelent a képernyőn a rég áhított bejelentkező képernyő!


A demó egy közepes hosszúságú videóval nyit, melyből megtudhatjuk az elődökhöz képest mi változott, mi újult meg a játékban, és láthatjuk például hogyan kell beállítani karakterünk képességeit, és nem utolsósorban fizimiskáját. Egy nagyon örvendetes, ám más játékokból (Rainbow Six Vegas-ból például) már régről ismert újítással is rendelkezni fog a játék, nevezetesen hogy Live Vision kameránk segedelmével saját képmásunkat is létrehozhatjuk, s úgy szállhatunk ringbe. Sajnos ez a mód a demó verzióban nem elérhető, így erről az opcióról csak később tudunk bővebben beszélni.


Ha végigpörgött az intró videó, lehetőségünk van a meccs előtt edzeni egyet. Ez a lehetőség egy gyorstalpaló újoncoknak: a lehető legegyszerűbben megtanulhatjuk, hogyan kell ütni, elhajolni, védekezni,  visszatámadni, és szorult helyzetben talpra állni. Van is mit elsajátítani az irányításon, mivel a fejlesztők elvetették az elődökből megismert megoldásokat, és egy teljesen átdolgozott irányítást alkottak, mely leginkább a jobb kart használja ki. A tutorial hamar véget is ér, de hát már úgyis alig vártuk hogy végre ringbe léphessünk. Jelen esetben két karakter közül van lehetőségünk választani, ők pedig nem mások, mint Ricky Hatton, és Manny Pacquiao.


Ha a karakterválasztással megvagyunk, jöhet az irányítás testreszabása. Reménykedtem, hogy az elődhöz hasonlóan, itt is többféle beállítás közül lehet választani, s hátha lesz a Round 3-as felálláshoz hasonlatos mód itt is, de sajnos nincs. A játék fejlesztői egyértelműen a karra történő irányításra gyúrtak rá, így a négyféle kontroll alig tér el egymástól. Van az új stickmozgást igénylő alap beállítás, és ennek egy kicsit módosított változata, mikor a blokkolás, és elhajlás irányítógombjai felcserélődnek. A 3-as és 4-es mód pedig ezen gombvariációkat vegyíti a régi, klasszikus - az FNR3-ból már ismert - joymozgatással. Ha mindent beállítottunk, ahogy szerettük volna, jön a bunyósaink bevonulója. Villogó fények, hangzatos zene, és az igazi vérbeli meccsek hangulatát idéző kommentár. De nem sokáig tudjuk élvezni rajongóink ovációját. Megszólal a gong, elkezdődik a bunyó!


Így elsőre persze nem vártam elsöprő győzelmet, hisz a szokatlan új irányítás egy amatőr mókusboksszá züllesztette korában megszerzett tudásomat. Az első menet végén éreztem, jó ha egyáltalán nem ütnek ki. És ekkor egy újabb újítás tűnt fel. Karakterünk tulajdonságait, már nem két, hanem három csík jelzi: életerő, állóképesség, és blokkolás/egészség. Szünetben ezeket immáron külön-külön tudjuk orvosolni, energiaitalokkal, jeges borogatással például. Karakterünkre rá is fér a tatarozás, mivel jelentősen jobban, és látványosabban sérülünk, mint a korábbi részekben - hamar felszakad az arc, bepirosodik a pofacsont. A második menetet már jobban hoztam, de még mindig nem éreztem, hogy azt csinálnám mindig, amit tényleg szeretnék ütni. Egy-egy jobb mozdulatunkat meccs közben visszajátszhatunk, az erre szolgáló replay rendszer nagyon jóra sikerült, tökéletes lesz egy-egy hiba, vagy épp találat elemzésekor. A harmadik menetben már érezhetően jobb voltam, ám megszédíteni nem sikerült ellenfelemet, így a kiütés elmaradt.


A demó sajnos csak három menetből állt, de mindenki legnagyobb örömére a bírák engem hoztak ki győztesen, így kicsit örülhettem, hogy sutaságom ellenére is SIKERÜLT! Meg kell hagyni, nagyot alkottak a fejlesztők. Nem ér fültől-fülig a szám, mivel kicsit keserű a kötelező karrángatós irányítás íze, én az előző részben pont a másikat használtam, így ez még most nagyon nem áll kézre. A demó alapján bizton állíthatom, hogy meg fogja fosztani elődjét a sportszimulátori tróntól, és itt most persze nem az autó- és motorsportra gondolok. Június 30-án végre ringbe szállhatunk!

30 komment - szólj hozzá!