Halo 3: ODST

Az év 2552, az emberiség egy idegen fajjal áll háborúban, melyet csak a Szövetségként ismerünk. Vesztésre állunk, az ellenség felégette bolygóinkat, milliárdok haltak meg. A Föld az utolsó védőbástyánk, melyet eddig féltett titokként őriztünk. De ennek vége, a gyilkos flotta megtalált minket, és elérte legfontosabb támaszpontunkat, az afrikai New Mombasát...
A jelentések szerint nagyon súlyos veszteségeket szenvedtünk. Az Egyesült Nemzeti Űr Irányítás (United Nations Space Command) válaszcsapásra készül, melyben a magasan képzett elit katonákat, az ODST-ket készül bevetni. Ez egy öngyilkos küldetés, de ők a legjobbak közt is a legjobbak. New Mombasa megmentése lehet a legfontosabb küldetése ennek a véres háborúnak.  
 

Egy új Halo játékot berakni az Xboxomba mindig is egyfajta vallásos áhítattal töltött, pátosszal telített élménynek számított az életemben. Mikor megláttam a viharfelhőkből kibontakozó Bungie logót, mikor kezdetét vette a rövidke bevezető, de főleg mikor megszólalt Martin O’ Donnel csodálatos, melankolikus muzsikája, már tudtam, hogy végem van. Magába szippantott, elvarázsolt, megszüntette a világot körülöttem és semmi sem számított, csak maga az élmény… hogy milyen eredménnyel, az hamarosan kiderül, maradjatok velünk!
 

Ahogyan azt a Halo anyagoknál már megszokhattuk, az eleinte csak Halo 3: Reconként ismert, később ODST (Orbital Drop Shock Trooper) címre váltott gamma megjelenését igencsak igényes reklámkampány előzte meg. Az élőszereplős videókat magyarok készítették, a saját anyanyelvünkön és ez a mi szívünket több mint büszkeséggel tölti meg, legyünk itthon vagy akár külföldön. Persze a hájpolásban nagy szerepet kapott a korábban megjelent Halo Wars is, ahol a rajongók hamar szívükbe zárhatták az ODST-ket, akiknek az első és leghatékonyabb rush-stratégiát is köszönhettük. Az ODST-kről annyit kell tudnunk, hogy ők a gyalogos katonák elitjei, a levegőből dobják le őket, általában ötös csapatban vannak és nagy mennyiségben szinte elpusztíthatatlanok. Erre ez a játék is remek példa lesz, ahol a célunk megkeresni és összeszedni elveszett csapatunkat, hogy együtt vehessük fel a harcot a végeláthatatlan covenant horda ellen.
 

A kampány

Nem kell hozzá  sok idő, hogy felismerjük, ezúttal egy teljesen más játékkal lesz dolgunk. Igaz az alapokon ezúttal sem változtattak a Bungie fejlesztői, hiszen a főszereplő, aki egyébként egy újonc, Master Chiefhez hasonlóan egy szót sem fog szólni a kalandozásaink során, ahogyan a sisakját sem veszi le. Tény viszont, hogy sajnálatos módon sokkal később térünk magunkhoz a becsapódás után, mint a többiek és ekkor indul a kétségbeesett keresés illetve nyomozás társaink után. Többek között ez a fajta játékmenet is tökéletesen megkülönbözteti ezt a részt a korábbiaktól, hiszen teljesen más hangulatot ad neki a flasbackek segítségével, amikor is végigjátszhatjuk, megismerhetjük illetve megszerethetjük a csapat többi tagját. Ezen kívül természetesen teljesen más lesz maga a sérülési rendszer is, akárcsak maga a harci stratégiánk. Megszoktuk már, hogy Master Chiefnek lenni a hatalmas szabadság érzésével jár, míg itt bizony ha nem vigyázunk, két pillanat alatt meg fogunk halni. Kénytelenek leszünk lopakodni, szinte minden egyes sarkon rettegve benézni és gyógyulni is bizony csak elsősegély csomagokból tudunk majd, nem pedig magunktól. Kiszolgáltatott érzésünket az is növelni fogja, hogy nem tudunk egyszerre két fegyvert a kezünkben tartani, ezúttal nem félisten Spartanok vagyunk, csupán elit ODST katonák.
 

Fegyverek terén a beharangozott újdonságokkal ellentétben nem sokkal fogunk találkozni, maximum az alap felszerelésünk fog egyfajta frissítő érzéssel szolgálni, mely egy hangtompítós SMG-ből (kis géppuska) és a Halo 1-ből közkedvelt ugyancsak hangtompítós szolgálati pisztolyból fog állni, mellyel természetesen zoomolni is tudunk majd. Mindkettő fegyver nagyon hatékony, de ezen kívül semmi egyebet nem találtam ami más lenne, mint a Halo 3-ban.
 

Külön hangulati elemként jelennek majd meg az elrejtve fellelhető audió  feljegyzések, melyekből nagyjából megismerhetjük a covenant invázió  civilekre ható múltját. De többek között egy kis biztonsá  érzést is fog majd adni nekünk a sokszor vicces párbeszédek hallgatása, ugyanis ellentétben a korábbi Halo gammákkal, itt bizony igencsak sokszor fogunk frászt kapni az örökké sötét várostól, a távolból felsejlő hangoktól. A hangulat nagyon borongós, sokszor félelmetes és bizony teljesen más, mint amit idáig megszokhattunk. Ehhez természetesen fontos volt, hogy első osztályú szinkronszínészeket találjanak, akik szinte egytől egyig a sokak által nagyon kedvelt Firefly-sorozatból lettek szerződtetve, az egyik szereplő még az arcát is kölcsönadta a projekthez. Ahogyan azt már megszokhattuk, Martin O’ Donnel mesteri munkát végzett azzal, hogy teljesen új, mégis Halo-szerű motívumokat rakott össze ehhez a remek játékhoz, nem kevésszer fog minket kirázni a hideg a meglepő, mégis tökéletes dallamai nyomán.
 

Firefight

Ha kibontjuk a játékot, rögtön észre fogjuk venni, hogy bizony két darab DVD-t tartalmaz a kis zöld doboz. Ebből az egyik kompletten tartalmazza a Halo 3 összes multiplayer pályáját és még plusz három extrát is. Szóval akik lemaradtak bármelyikről, nem kell tovább búsulniuk. Viszont sajnálatos módon ez a DVD valóban a Halo 3-at tartalmazza, tehát aki abban reménykedett, hogy esetlegesen egy teljesen új ODST-s multiban vehet majd részt, sajnos csalódni fog, hiszen itt is a félisten Master Chiefekkel fogunk harcolni. Minden maradt a régiben, maradt a jól megszokott „háromszor kell fejbe lőnöm valakit ahhoz, hogy végre meghaljon” játékélmény.
 

Emellett viszont a többjátékos paletta kibővült a Firefighttal, mely leginkább a Gears 2 horda játékmódjára hasonlít. Itt vagy egyedül, vagy pedig a barátainkkal kell megküzdenünk a ránk végtelen hullámban törő Covenanttal. Mondanom sem kell, hogy a pontozási és jutalmazási rendszer egyszerűen zseniális, nagyon sok időt el lehet majd tölteni vele addig, amíg teljesíteni fogjuk a pályánkénti 200.000 pontos álomhatárt. Ahogyan azt már megszokhattuk, a Halo 3-as file share rendszer, illetve az online (bungie.net) eredmények, képek, videók megosztása itt is működni fog. Egyszerűen imádni fogjátok, annyira élvezetes. Fő poénként pedig, ha igazán jó eredményeket értek el, akkor akár még a legendás harcos Srgt. Johnson bőrébe bújva is irthatjátok majd az ellent.
 

Sokan lesznek akik a Halo 3: ODST-t egy küldetéslemeznek fogják tartani, semmi többnek. De ha egy picikét mélyebbre ásunk és figyelembe vesszük, hogy egy alap játék 80%-áért kapni fogunk egy teljesen új játékélményt nyújtó kampányt, egy fantasztikus új módot, a Firefightot, s semmiképpen sem szabad megfeledkeznünk arról, hogy minden egyes eladott példányhoz jár egy Halo Reach béta kód, illetve még megkapjuk a komplett Halo 3 multit is, akkor igencsak szőrős szívűnek kell lennünk egy ilyen kijelentéshez. Az ODST az én véleményem szerint egy tökéletes, hibátlan újraélesztése az amúgy is nagyon sikeres Halo 3-nak, sok-sok új rajongót fog szerezni a sorozatnak és mesterien készíti elő a terepet a jövőre megjelenő Reach-nek. Ezzel egy percnyi szünetet, vagy esélyt sem hagyva nekünk arra, hogy megfeledkezzünk minden idők legsikeresebb Xbox címéről. Én csak leborulni tudok a Bungie nagysága előtt és csak megköszönni tudom nekik, hogy kiadtak nekünk valami újdonságot a valódi újdonság előtt…

9.0

Halo 3: ODST értékelés 9.0

Pozitívumok:

  • Feljavított látványvilág
  • Martin O’ Donnel az isten
  • Fantasztikus hangulat
  • Teljesen új élmény
  • A firefight zseniális
  • Külön DVD-n a komplett Halo 3 multi
  • Halo Reach béta kulcs

Negatívumok:

  • A grafika manapság már sajnos kevés
  • Rövid kampány
  • Nincsen külön ODST multi
50 komment - szólj hozzá!