Gran Turismo 5 Time Trial teszt

Nem sokkal karácsony előtt napvilágra került egy új Gran Turismo 5 demó, aminek természetesen szerkesztőségünk rendkívüli módon megörült. Abban reménykedtünk, hogy végre valahára a már lassan röhej számba menő sorozatos csúsztatások után valami kézzel fogható bizonyítékot kapunk arra nézve, hogy a GT a király…
A karácsonyi őrületnek köszönhetően csak most sikerült letesztelnem, az újabb piciny ízelítő falatkáját eme legendás sorozatnak. Igen, én teszteltem le nem pedig az autós játékok királya InGen. Tekintettel arra, hogy neki nincsen otthon PS3 és tekintettel arra, hogy nehéz lett volna összehozni egy találkozót az ünnepek között. Viszont azt már jó előre megsúgom nektek, hogy a végleges verziót ő fogja írni nektek, mégpedig egy láda sör fejében, amit fizetségképpen fog majd nekem hozni.


Sajnálatos módon ez a demó sem nevezhető igazán demónak akárcsak a lassan két éve megjelent prologue. Hogy miért? Mert ez tulajdonképpen csak egy világméretű
Indy 500
Az Indianapolisi 500 mérföldes versenyt gyakran rövidítik Indianapolis 500-ra vagy éppenséggel Indy 500-ra, Amerikában viszont a legtöbben csak AZ 500-nak hívják.  A pálya mellett több mint 257.000 ülőhely van, de az állóhelyekkel együtt közel 400.000 ember nézheti egyszerre a versenyt. Ezzel tulajdonképpen a legnagyobb egyalkalmas versenynek számít a világon.
verseny, amiben a GT sorozat is szerephez jutott. De lássuk a részleteket. A csupán 200 megás demó nem tartalmaz egyebet, mint egy time trial opciót a legendás Indianapolis Motor Speedway pályán. A választható autók száma is igencsak csekély, ugyanis csak egy tuningolt illetve egy gyári kasznis Nissan 370Z-ből lehet választani. A prologue-ból már megismert és unalomig próbálgatott rengeteg menübeállításból is csak korlátozottan lehet választani, ugyanis a legtöbb opció alapból be lesz állítva nekünk és nem lehet rajtuk változtatni. Ennek a legfőbb oka az esélyegyenlőség, ugyanis ez a demó nem más, mint egy nyereményjáték a világ legjobbjai között. A nyertes ugyanis egy utat nyer az igazi Indianapolis 500-as pályához, ami valljuk be egy rajongó számára nem kis dolog.


Ez mind szép és jó és igencsak nagyvonalú dolog, de ha azt vesszük alapul, hogy az emberek többsége mondjuk magasról tesz erre a versenyre, hiszen tisztában vannak vele, hogy az ősidők óta fanatikus módon játszó hörcsögreflexekkel rendelkező GT istenekkel amúgy sem vehetik fel a versenyt. Éppen ezért az is lehet, hogy csak megörültek annak, hogy végre valahára kipróbálhatnak egy újabb demót a kritikailag csúfosan megbukó Prologue után és némi reménysugarat kapnak arra, hogy igencsak megérte ennyit várni. Na, ezek az emberek újfent csak csalódni fognak.


Hogy miért? Ássuk bele magunkat a száraz tényekbe. Az előre elmentett profi vezetési képességeket igénylő beállítások miatt csak nagyon kevesen lesznek azok, akik igazán élvezni tudják a játékot. Csak és kizárólag belső nézetben lehet vezetni, ami valljuk be igencsak élethűre sikerült és valóban visszaadja a vezetés igazi élményét, de sokan frusztrálva fogják érezni magukat emiatt –teljesen jogosan. Csak az indianapolisi pályán lehet versenyezni és csak egy fajta autóval, ami miatt nem látunk valós képet a végleges termékről. Az agyon reklámozott és forradalmian új és élethű törésmodellezést és sérülési rendszert nem igazán tudjuk szemügyre venni egy belső nézetes, egyszemélyes versenypályán, maximum csak a visszajátszásból, de abból sem teljesen.


Nem vagyok biztos benne, hogy jó döntés volt a készítőktől ennek a világméretű versenynek a megvalósítása, vagy ha az is volt, nem a GT5-öt kellett volna felhasználni erre a célra, hanem mondjuk az NFS Shiftet vagy valami másik, eleve már piacon lévő stuffot. Mert az egyszeri felhasználó mit fog leszűrni ebből az egészből? Hosszú várakozás után, a Prologue-ban elszenvedett csalódásokat csak egy újabb csalódás fogja követni, mert nem kaptunk semmilyen bizonyítékot arra nézve, hogy még mindig a GT a király. Úgy gondolom, hogy jó döntés volt, hogy én teszteltem le ezt a demót, mert én csak egy gémer vagyok, aki meg akart bizonyosodni arról, hogy ez a játék megéri majd a pénzét, s megérte ilyen sokat várni rá.


Ne felejtsük el, hogy eredetileg a GT5 lett volna az egyik első anyag, ami kijön PS3-ra. Ennek már lassan három éve és még mindig nem kaptunk semmi
Nissan 370Z
A Nissan 370Z, másnevén a Fairlady Z egy kifejezetten versenyzésre épített autó. 2008. október 29.-én jelentették be először és Los Angelesben mutatták be a „Greater LA Auto Show” keretében. A 370Z, hatodik generációs konstrukció a Z sorozatban, melyet a 350Z tett sikeressé.
bizonyítékot arra, hogy megérte ennyit várakozni. A visszajátszásokból meggyőződhetünk arról, hogy a kocsik döbbenetesen ki vannak dolgozva, akárcsak arról, hogy a belső nézet nagyon élethű. De sajnos ezzel együtt azt is látni fogjuk, hogy a környezet körülöttünk még mindig nem él, igazából még mindig csak egyfajta kivetített 2D-s feelinget sugároz magából, ami egy Forza3-hoz képest igencsak csúfosnak tűnik. Hogy a vezetési élmény döbbenetesen élethű? Igen persze, ezt már az első rész óta tudjuk. Amire mindenki vágyik, az a döbbenetes grafika és játékélmény, amit egy PS3-tól mindenki joggal elvárhatna. Persze nem akarok itt drasztikus véleményeket alkotni a végleges gammáról, amikor még mindig nem kaptunk semmi valódi képet arról, hogy milyen is lesz majd. De azt nyugodtan kijelenthetjük, hogy idáig nagyon, de nagyon csúnyán elmaradt a legendásan jó Forza-sorozat mögött. Az égvilágon semmit nem tudok felhozni amellett, hogy joggal versenyezhetne az első helyért, ami pedig megilletné őt. Sajnos… és ez eléggé elkeserít engem!


Bár nem számítok fanatikus autós játékosnak, de sok olyan program volt amit nagyon szerettem és végig is toltam. De kezd az a kétségbeejtő érzésem lenni a GT5-el kapcsolatban, hogy nagyon csúnyán meg fog bukni, és nem azért mert nem jó, hanem azért mert olyan sokáig vártak vele, hogy képtelen lesz kielégíteni az elvárásokat magával szemben. Éppen ezért izgatottan és reménykedve várom már a februári vagy márciusi megjelenést, amikor is InGennel (a mesterrel) ketten leteszteljük és az ő szakértelmével és hozzáértésével szembesülve mondhatom majd ki, hogy tévedtem gyerekek, még mindig a GT a király.

273 komment - szólj hozzá!