Mass Effect 2 Overlord DLC teszt

Nem kellett különösebben sokat várni arra, hogy az év elején megjelent sztárjátéknak, mindenki kedvenc Mass Effect 2-jének újabb DLC-je kerüljön az Xbox virtuális piacára. Itt van nekünk az Overlord, lássuk hát, mennyire over az a lord!
Az előző  Kasumi DLC tetszett nekünk, szép volt, jó volt, kaptunk egy új, sármos és meglepően erős karaktert, és még egy dögös ruhával is gazdagabb lehetett szűkös gardróbunk (már persze ha női Shepardöt indítottunk, ellenkező esetben nem annyira szexi a helyzet). Sajnos azonban szörnyen rövidke volt ez az újabb szelet, parancsnokunk soha véget nem érő megpróbáltatásaiból. Az Overlord méltó kiegészítője a Mass Effect címnek, lévén pontosan annyira reformálja meg a DLC piacot, mint ahogyan azt pár évvel ezelőtt maga a játék tette az akció-RPG-k műfajával.
 

Ugyanis ez a kiegészítő hosszabb, izgalmasabb, tartalmasabb és sokkal teljesebb értékű, mint bármi, amit idáig próbáltam. Összesen öt küldetéssel lesz dolga a kedves vásárlónak, felváltva kalandozhatunk gyalogosan, illetve egy új járművel, a Hammerheaddel. Eme szerkentyű meglehetősen hasznos darab, olyan, mintha egybegyúrnánk a már-már klasszikusnak számító, sokak által gyűlölt (nem igazán értem, miért van ez így egyébként) Makót egy légpárnás hajóval. Könnyen irányítható, erős a fegyverzete és még „ugrálni” is lehet vele, ha elég ügyesek vagyunk hozzá. Sajnos a páncélzata nem valami erős, szóval ha kétségbeesett vijjogást hallunk, mindenképpen vonuljunk fedezékbe. A légpárnás részeknél külön öröm volt a számomra, hogy opcionálisan beszerezhető gyűjtögetnivalókkal is fogunk találkozni, melyeket megtalálva még egy szép acsi is ütheti a markunkat. Ezen kívül a szemfülesek találkozni fognak olyan, sárga körrel jelölt helyekkel, ahol még egy kis potya nyersanyaggal is megtölthetjük a Normandy ürességtől kongó raktárát.
 

A történettel nem sokat szórakoztak a srácok: adott lesz egy küldetés, levelet kapunk a nagyfőnöktől, hogy mindenképpen nézzünk el egy rendszerbe, majd amolyan csapjunk rögtön a lecsóba módon ez meg is fog történni. Kihalt bázis, mindenhol hullák, szól a sziréna, villóddzanak a fények. A hangulat azonnal be is fog szippantani minket, ez nem vitás.  
 

Sok-sok ellenféllel, egész tetemes mennyiségű kredittel, és néhol még fejlesztésekkel is találkozni fogunk (sajnos egyik sem fegyver upgrade, nehogy már meg tudja szerezni az ember azt az egy acsit, amit kihagyott az alap kampány alatt). Szép lassan kibontakozik a sztori, ami meglepően hatásos, tanulságos és jó, de ezt már megszokhattuk. Játékidőt tekintve olyan 2-3 órára saccolnám az Overlordot, de tény, hogy egész éjszaka alatt remekül fogunk szórakozni, és epekedve várjuk majd, hátha jön még később hozzá valami újabb csemege.
 

A kölkök ott az EA-nél nem hanyagolnak el minket, rajongókat, ezt már sokszorosan is bebizonyították. Ha tetszett a Kasumi, de gondod volt a hosszával és a tartalommal, akkor ezt tutira imádni fogod, és még az ára se 1200 pont, mint egyes esetekben ugyebár... mire vársz még?

21 komment - szólj hozzá!