Medal of Honor Multiplayer bétateszt

  • Írta: zoenn
  • 2010. július 5.
Link másolása
Az első zárt béta a megújuláson átesett Medal of Honorból? Ott a helyünk! Előszedtük a sármos mosolyunkat az EA hazai képviseletnél, rákacsintottunk a marketinges hölgyekre -miután felkaptuk a tekintetünket a mély dekoltázsukról. Cserébe egy Szent Grál fontosságával kezelendő bétakulccsal lettünk gazdagabbak. Gyorsnak nem mondható töltögetés, majd reflexszerű hozzáférés-generálás következett, s bele is vettettük magunkat egy német szerver nyújtotta örömökbe.
Mikor az idei E3-on lerántották a leplet a Medal of Honor multiplayer finomságairól, tudtuk, hogy a szakmailag elismert svéd DICE-ban nem csalatkozhatunk. S bár az első mozgóképek hangulata sokban emlékeztetett a Modern Warfare 2, vagy urambocsá’ a Bad Company 2 többjátékos üzemmódjára, elhessegettük rosszallásunkat. Elhittük a fejlesztők azon kijelentéseit, miszerint nem a fent nevezett mészárszékek egyszerű klónja a MoH össznépi vigaszsága, de tény: sokban hasonlítanak egymásra. Gyorstalpaló csecsszopóknak: az online rész a patinás DICE keze munkája, de eltérően a kampánytól, melyet az Unreal Engine legfrissebb verziója dübörögteti, a svédek hozták a saját, csúcsra járatott Frostbite motorjukat és netkódjukat, hiszen bevált formulán minek változtassanak.


Greg Goodrich, az Medal of Honor producere a Sony konferenciáján bejelentette, hogy exkluzív tartalmakat kap a PS3-as verzió, sőt a béta is csak PC-n és a japánok konzolján volt elérhető elsőre, másrészt az úriember bozontos szakálla nagyban hasonlít a játék arcaként funkcionáló jenki katona arcszőrzetére. Míg az Xbox 360 tulajok talán már jelen sorok napvilágra kerülésekor nagyban hódolhatnak az általunk is átélt élményeknek, mi a próbaverziót PC-n teszteltük, hiszen mégis a berögzült idegvégződéseink nyertek, meg persze az egér-billentyűzet kombó. A bulid alig több mint 750 megát emészt fel a vincsin, ami reális, tekintettel arra, hogy csupán két térkép üti a markunkat. A menüben kékes háttérben, madártávlatból látunk egy koszos afganisztáni várost, majd mehetünk is a Play üzemmódra, de karrierünket is pátyolgathatjuk a megnyitott fegyverfejlesztések állapotát, vagy a Leaderboardsot vizslatva. Láthatjuk, mennyi XP kell még a következő szintig, de katonánk küllemét is itt tudjuk változtatni.


Egyelőre két, eltérő afganisztáni harcszíntér fogadja az egybegyűlteket: a Kabul City és a Helmand Valley. Aprólékosan kimunkált terepek ezek, tipikusan a DICE nevével fémjelzett darabok, egyszerűek, mégis összetettek. Csak úgy süt róluk a jelen kor egyik legelmaradottabb országának mocskos és bizalomgerjesztőnek nem éppen mondható hangulata. Kabul városa az utcákon található szemétből, barikádokból, bádogviskókból, piacterekből, szűk sikátorokból áll össze, mi pedig a patkányok leszünk, akik hosszú kísérletezések után megtalálják az ideális útvonalakat. Az épületeknek több bejárata is akad, a tetőről nem tudod teljesen a lenti teret fedezni. Szinte mindig mozgásban kell lenned, hálát adhatsz az égieknek, ha 2 percnél tovább tudsz háboríthatatlanul megbújni mesterlövészként. A fejlesztők mindig tudnak újat mutatni: foszló újságpapírok szállnak a levegőben, előfordulhat, mikor azt hisszük, hogy a repkedő fecni talán az ellenség feje búbja. Kiélezett városi harc melegágya ez, az utasítások és káromkodások hangja az omló, lőrésektől tarkított falakról verődik vissza, folyamatosan lépések nesze után kutakodsz, s szerencséd van, ha a többiek távolról leszedik a célpontot, de elég sokszor kerülhetünk igen kínos testközelbe. Klausztrofóbia? Bizony ám.


A Helmand Valley ezzel szemben a széles látótér és a napégette terep szinonimája. A romokkal teli durva mészkőfalakat a nap és a golyónyomok kezdték ki, elhagyatott barátságtalan vidék, rozoga előretolt állásokkal, utalva Afganisztán igen változatos arcára. Helmand környékéről bőven elhisszük, hogy itt van a tálibok egy-egy kiképzései központja, rókalyukakkal, fedezékként szolgáló sziklákkal, a völgyben csordogáló patakkal. A távolban járhatatlan hegyláncok magasodnak, a szurdokban nem egyenletes a talaj, kavicsos, derékig érő aljnövényzet nehezíti a járást, nyugat felől poros és korhadt szárdarabokat fúj felénk a szél. Mindkét pálya tökéletes játszótér, a szembenálló felek egyikét sem juttatja előnyös helyzetekbe, nincs biztosan védhető pont, bárhonnan fordítható a meccs.


Rengeteg alternatív útvonallal rendelkeznek, utat engedve a ravaszabb játékosok kicsapongásainak is, ugyanakkor ezernyi megfontolt taktika vezethető sikerre. A tervezés mestermunka, a környezet észrevétlenül, ámde vasmarokkal hálózza be a feleket. Sajnos mindezt elég statikusan: a fejlesztők előző munkájától eltérően nyoma sincs a terep rombolhatóságának, ami eléggé illúzióromboló, tekintve, hogy még három RPG-találat után sem akar még megrendülni sem az út közepén betondarabokból és gumiabroncsokból emelt blokád. Ez bizony visszalépés, Frostbite ide vagy oda.


A kasztválasztáson nem kell sokáig agyalni, nincs utász, vagy felcser, ha eddig nem mondtam volna, a Medal of Honor multija a nagybetűs hentre épül. Marad három osztály: a Rifleman, a Spec Ops és a Sniper. Különbözőségük csupán a használt mordályokban, és egy-két extra képességben merül ki. Mivel járművek sincsenek, így a páncélosok javítása is lekerül a vállunkról, ugyanakkor, ha már egyszer padlót fogsz, nincs aki defibrillátorral újraélesztene. A Riflemanek a gyalogság mozgatórugói, legyen elég lőszered, meg gránátod, célozz pontosan és légy szívós, ez a siker záloga. A Spec Opsok némileg könnyebb fegyverekkel hadonásznak (illetve később egy durva shotgunt unlockolhatnak), viszont kérhetik az aknavetősök támogatását, így egy rövid ideig azok megszórhatják a kijelölt célpontot. Kár, hogy ez csak a hús-vér ellenfelekre van hatással, legyen bármilyen épület, a tarackok nem igazán viselik meg őket. Végezetül a mesterlövészek tegyék azt, amire követeli őket a haza: osztogassanak távolról fejlövéseket, és jól változtassák a búvóhelyüket.


Minden kaszt a 14. szintig léphet előre a ranglétrán a bétában, s ha szintet lépsz, új fegyverrel vagy fegyver-upgrade-del gazdagodhatsz. Utóbbiak egyelőre még kimerülnek a nagyobb tárkapacitásban, viszont a vadiúj csúzlik igazi Battlefieldes szellemben komoly státuszszimbólumok. Sőt, a durvább mordályok észrevehetően hatékonyabbak is alap társaiknál. Bár nincsenek perkek, a fejlődésben némileg kevesebb spiritusz van, mint a Bad Company 2-ben, viszont nem is az a cél, hogy mindenáron mi legyünk a legtutibb huszárok. Csak leülsz a MoH multija elé, ellövöldözöl vele, mint a klasszikus Allied Assaultban, az extrák pedig tényleg megmaradnak plusz tartalomnak.


Kabul Cityben elérhető a Team Assault játékmód, mely a klasszikus TDM helyi változata. Az egyik csapat az USA haderejét képviseli, míg a másik az afgán lázadókat, kik az iszlám dzsihád szellemében törnek a pogány kutyákra. A Helmand Valley már a küldetés-alapú mókát prezentálja, lényegében a Bad Company 2 Rush módjára hajaz. Ellenőrzési pontokat kell amcsi támadóként elfoglalni a védőként berendezkedett táliboktól, közben egy barikádot is fel kell robbantanunk másodmagunkkal, míg elérjük az ellenfél bázisát. Ha egyszer elérjük a rivális központját és elfoglaljuk, vége a mókának.


Semmi baj nincs az irányítással, rögtön kézre áll, utat engedve egy végletekig pörgős hacacárénak. Kabulban viszont az respawn némileg kaotikus, sokkalta véletlenszerűbb, mint az elsőre gondolnánk, többször előfordult, hogy pont a frontvonalban éledtem újjá, és közvetlen azután már halott is voltam egy turbános Dragunovjától. S mivel nincs killcam sem, csak reménykedem, hogy legközelebb meglátom a torkolattüzet. Egyelőre a kemperek ellen csak a kick segíthet, a városi pálya kicsi, így akár nem szándékosan is kényelmetlenségek adódhatnak. A fegyverek visszarúgása minimális, még egy AK célkeresztje is mereven tekint a távolba, mintha nem is lórúgás-szerű 7.62-es lőszereket pufogtatnánk a rakoncátlansággal. Fejlövés nélkül még a mesterlövészpuskákból is elkél 3-4 lövés is a testbe, mire az ellen földre hull, máskor meg az M4-es rohamkarabéllyal derékből tüzelve kiosztható a gyilkos találat. Rakétavetővel és gránáttal dobálózva rá kell érezni a dolog ízére, hiszen erősen visszavettek a valós hatásokból, azaz 3-4 méterről simán túlélhető a pusztítás.


Hiába pofás a grafika, a falba lógó, összeeső ellenfelek mindennaposak és a fizika is még a levegőben lóg. Egyszer például egy halálos lövés után felreppentem a levegőbe, pörögtem néhányat, aztán landoltam. Pedig sima golyó ütötte sebem volt, semmi detonáció okozta lökéshullám. Furcsa. Remélem ezek a némileg bosszantó hibák csak a kezdeti verzió hiányosságai, és a végleges már tényleg a finomhangoltságáról lesz híres, mert jelenlegi állapotában a pontatlanságra érzékenyek kedvét végleg el is veheti. Gépigényt tekintve nincs vész, simán hozta a 40-50 fpst Intel C2D 6750-es procin, 4GB RAM társaságában, illetve egy öregecske 8800 GT-vel megtámogatva. Túlzsúfoltság esetén leugorhat 30-ra is a képfrissítési ráta, de ez még bőven élvezhető. Az már nem, hogy véletlen időközönként kidob az asztalra a ez a build, meg a menüben való kolbászolás se áll kézre, pl. nem jöttem rá, hogy meccs közben hol a disconnect lehetőség.


A Medal of Honor bétája igazi fragvadászat, s bár nem is oly régen megtörtént csatákat modellez le, a töltőképernyőn csak egy minimális háttér-információt kaphatunk az adott konfliktusról. Mindenesetre a csatazajok igazán autentikusak, a káromkodással kísért parancsszavak a kétségbeesett helyzetről tanúskodnak, a fegyverek kántálása dobhártyaszaggató és sokáig visszhangzik még. Ennek ellenére a DICE nem halad tovább a saját maga által kikövezet úton, némileg megtorpant -lehet, hogy a BC2: Vietnam expanziójára gyúr igazából? A bétateszttől, ha maradandó élményeket nem is, egy finom, szaftos és nagyon „omlósz” hentparádét kaptunk, amiből még bármi kisülhet az októberi megjelenésig. Addig viszont megtalálhattok minket az afgán csatatereken.

Kapcsolódó cikkek

61.
61.
szokej95
emberek a MOH ez a COD ot nem lehet össze hasonlitani mert két külön játék ezt mikor értitek meg??????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
60.
60.
zsilvolgyi
59.
59.
Rodney
58.
58.
Joc1
tök jónak néz ki, de én a 2. világháborús feelinget jobban szerettem
57.
57.
Lazics
Tudna valaki segiteni engem mindig kidob az egész gameből játszok vele kb 15 percet max és amikor már majdnem első vagyok vagy jól megy a játék kidob, csak nekem van igy vagy másnak is van ijen problémája ???
56.
56.
Dr_Syrex
szerintem várjuk meg a végleges változatot. a béta azért béta, mert nem végleges.

én mindenesetre kíváncsian várom, mi sül ki végül belőle. :)
55.
55.
suna182
#37: üdv mindenkinem a közösségben, sok baromságot láttam már de azthiszem, eljött az ideje hogy én is irjak mert nembiromki.



tehát nemértem hogy miért ne lehetne jobb ez a cod mw2 nél vagy a black opsnál ? könyörgöm... ez a játék a realisztikára lett épitve... ha otthon anyuka lakásába tegyükfel eldobsz egy repeszgránátot a sarokba minimum 1 falat nem dőlt ki ?.... ilyen alapon aztán ... nemtudom :D
54.
54.
Dark_Temptation
#54: egyet értek veled ! az gáz ha ezt valaki nem vágja... south park 4ever!
53.
53.
oppenheimer
#43: műveletlen barom. nem nézel south parkot?
52.
52.
CJgabor
hmm, sok csalódás. videó alapján pedig jónak tűnt. na mindegy, a BC2-t meg az MW2-t úgysem üti :D midn2 jó játék mégha az MW2 tele is van noob pöcsökkal én akkor is nagyon élvezem a lowokat meg a kempereket gyilkolászni ^^ :D
51.
51.
OLLiE
EMBER, ez szívből jött mi?

amugy teljesen igaz, csalódtam a MOH-ban, tom ez csak báta, de akkor is !!!
50.
50.
pjoco
#45: Jézusom te is egy értelmes ember lehetsz! Ilyeneket leírni ide! Orvos kezelt már?
49.
49.
gogolbordello2
#45: jól leírtad,szerintem is így van
48.
48.
gogolbordello2
#46: egy south park részben van,tanár úr.
47.
47.
gamerplayer
#45: érdekes ember vagy:D
46.
46.
VIPD
lol 45# ezt jol leirtad:)
45.
45.
VIPD
#42: am nem tom hogy zs mióta sz? ha nem tudsz normálisan beszélni te kis 2éves f***sz akkor nem kell coment!!

44.
44.
b8h10
heló.namost nekem épp írhatnékom van.kipróbáltam ezt a játékot és igazából ez nem az a játék ami után zseblámpával és csúzlival kutatod az ufókat a barackosba nehogy gabonaköröket rajzoljanak a házad elé.Először is kezdeném ami nem tetszett.Szóval kezdtem a drága jó morcos tálibokkal: elsőre pillantottam meg Mihail bácsi "fétis művészetét" az AK 47est (egy valamire való FPS ben ez kötelező).Szóval okcsi katt a kalasra mer ugye 7.62 es és erős meg minden.Hát ekkor jössz rá hogy valójában a balatonszelet jobb mint a tibicsoki és hogy ne tegyél fókát a mosógépbe.Szal AK a kidolgozása nagggyon odavág tényleg 5/5 meg úgy alapból minden fegyveré.De kérem aki már tartott kalast a kezében és fel is rántotta az soha nem felejti el azt a semmihez sem fogható kattanást ami után kéllyes vigyorral az arcunkon mindenkinek eszébe jut milyen lenne egy epillált bundájú nyúlat pénz lopásra tanítani.Nos a FEGYVEREKET NEM RÁNTJA CSŐRE.Ezt azért írom mer a részleteket szoktam figyelni és ez engem idegesített.Térjünk rá a célzásra.Hát a célzás nekem olyan mint ha egy nyugdíjas öreg úr füvet tett volna egy kenyér pirítóba és azt szaglászta volna egész nap kivétel 18:30 tól 19:00 mert nem akart lemaradni a híradóról hogy megtudja emelték-e a nyugdíját.Hogy a hidrogénezett fanszőrzetű tálib levesbe lehet az hogy kalasnyikovval kilövök valakire egy tárat (jó messzire) és a fegyver szinte meg sem mozdul.Nincs visszarúgás legalábbis nagyon kicsi.Jóvan gondoltam még van az anyum féle almás pitéből szval tankolok belőle.Végre eljőtt a pillanat hogy valakit lelőhettem (mivel a szokatlan fejetlenségben eddig nemtudtam).Ez is kicsit olyan volt mintha sóher norbi trafipaxolna a processzoromba.Testre 20 golyó.Érdekes.Na gondoltam rottyantani kéne egy jó panda pörköltet amikor is elkezdtem gondolkozni a többi dolgon.A katonák kidolgozása....hát azért a szerb terrorista is elkerüli az Ilocskai rambót.Nagyon egyszerű.Én valami high-techebbre számítottam tudjátok latexnacis speckó kommandós csajok raszta hajjal kevés sminkel és jó tetkókkal.Igazából még játszok vele hogy "kiismerjem" ezt a játékot.Nem lett szerintem olyan jó ahhoz hogy pixel levest tudjál belőle csinálni processzorpörköltel és szájberkörettel de nemrossz...de jó sem...szóval a játék valahol a közösülésben mocskolódó koalák és Freud között van.

Hát ennyi köszi hogy leírhattam.

43.
43.
VIPD
én már nagyon várom::) mikor lesz egy rendes béta xbox-on? aki tudja írjon mert már nagyon játszanék vele!
42.
42.
ACDC 4ever
#42: Vegyél már vissza a pofádból öreg
41.
41.
gogolbordello2
40.
40.
Daks
#38: Hékás, kiejtetted a szádon az "sz" betűs szót!
38.
38.
gogolbordello2
Egyébként ez a játék elég béna
37.
37.
Harmy
hát ez elég gyenge még mw2 szintjét se sikerült elérniük de azért egy rombolható környezet nagyot dobna rajta
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...