Dead Space: Ignition teszt

Napra pontosan két évvel a Dead Space megjelenése után a Visceral Games elkezdte felhívni a figyelmünket arra, hogy minden késés és csúszás ellenére hamarosan itt van mindenki kedvenc sci-fi horrorjának a második része. Mindezt meglepően szokatlan módon tették, egy példátlanul eredeti interaktív játékkal, ami az Ignition.

Hihetetlenül nagy hatással volt rám ez a játék. A semmiből jött elő, minden hype és különösebb beharangozás nélkül, s azok, akik merészek voltak és tettek egy próbát vele, egytől egyig a cím rabjává és fanatikus rajongójává váltak. Ami nem is csoda, hiszen a Halott Űrben lenni végtelenül magával ragadó élmény. Elfelejteni lehetetlen, minden borzalom és félelem ellenére újra és újra részesei akarunk lenni.


Annak idején, pár héttel az első rész megjelenése előtt elérhető volt egy ötepizódos mozgó képregény sorozat, ami az előzményeket bemutatva kellően érzékeltette velünk, mi fog ránk várni. Nem egy kellemes darab, nem éppen olyan, amit az ember többször is meg akar nézni, de tény, hogy ez az akkor még egyedi PR húzás jót tett a játéknak.


Ezt a jó szokásukat ezúttal se akarták kihagyni, most is az előzményeknek lehetünk szem- és fültanúi, ugyancsak egy mozgó képregény formájában, de jelen esetben még részeseivé is válhatunk, interaktív módon, pár minijáték teljesítésével. Összesen három ilyennel fogunk találkozni, ne is pazaroljuk tovább a szót, gyorsan bemutatom őket:


Trace Route, avagy a Tron után szabadon

Ennél a fajtánál  leginkább a klasszikusnak számító Tron-féle játékban lehet részünk, persze nem teljesen olyan mint a legendás cím, csak nagyvonalakban. A célunk az lesz, hogy az általunk irányított kis zöld pöttyöt eljutassuk A pontból a B pontba. Persze ez nem lesz ilyen egyszerű, hiszen közben folyamatosan akadályokat kell majd kerülgetnünk és eleinte még a sebességünkön se nagyon tudunk csökkenteni, maximum gyorsítani. Hogy még izgalmasabb legyen a dolog, pár piros ponttal is versenyeznünk kell majd, amiknek semmiképpen sem szabad hamarabb beérniük nálunk, különben ugrott az egész virtuális hackelés.


Az Ignitonre alapvetően jellemző dolog, hogy idővel szintet tudunk lépni (RIG level) aminek köszönhetően mindegyik minijátékban egyre több kütyüvel és képességgel leszünk gazdagabbak. A Trace Route-nál is ez a helyzet, idővel képesek leszünk majd lassítani is, különböző akadályokat magunk mögé rakni és még sorolhatnám az extrákat. Tény, hogy a feladat egyre nehezebb és persze izgalmasabb lesz.


System Override, avagy fertőzzük meg a rendszert

Ez a játék eleinte túlságosan könnyűnek tűnik, hiszen nem kell semmi mást tennünk, mint ugyancsak az A pontból eljuttatni piciny vírusainkat a B pontba. A kiindulási forrás irányát kedvünkre tudjuk váltogatni, érdemes indulás előtt átgondolni, hogy melyik útvonalat választjuk. Eleinte csak kétfajta vírusunk lesz, az egyik képes mozgás közben a védelmet támadni, de a célba jutással csak kis mértékben okozunk sérülést a rendszerben, míg a másik fajta nem tud támadni, de célba érve hamarabb fel tudjuk velük törni a célpontot. Minden automatikusan működik, nekünk csak az irányt kell megadni és azt, hogy milyen egységeket indítunk útnak. Készletünk természetesen véges (erről egy csík nyújt infót), ami idővel persze újratöltődik. Természetesen minden időre megy, tehát jól meg kell gondolnunk, hogy milyen stratégiát választunk a vírusaink kombinálásával. Később itt is egyre többfajta lehetőséget kapunk, ahogyan a védelem is egyre durvábban tolja ellenünk, szóval csak okosan álljunk neki a feladatnak.


Hardware Crack, avagy warezosok előnyben

Ez persze csak egy vicc akart lenni, abból is a gyengébbik fajta. Ennél a játéknál kell legjobban igénybe vennünk az agyunkat, sőt, idővel olyan szinten bonyolódik a helyzet, hogy azt leírni szinte lehetetlen. Az alapfelállás viszont az, hogy adott egy zöld és egy piros forrás, aminek a sugarát el kell juttatnunk az adott színű célpontba. Ehhez természetesen szükségünk lesz majd pár tükör-szerű kis egységre, amiket lerakva forgatni is tudunk majd. Eleinte ez a feladat röhejesen egyszerűnek tűnik, de később már kombinálnunk kell a piros fényeket a zöldekkel, hogy azokból sárga alakuljon, és még sorolhatnám a durvábbnál durvább nehezítéseket. Mindez persze időre megy, és figyelembe kell vennünk azt a tényt is, hogy a kis tükrökön keresztül egyszerre csak egy fényforrás tud átmenni, tehát helyszűkében is leszünk rendesen. De mit nekünk egy ilyen kihívás, nemde?


A Dead Space Ignitionnel az a helyzet, hogy alapvetően csak azok fogják értékelni, akik hatalmas rajongói a sorozatnak. Akik a logikai játékok kedvelői, nem hinném, hogy leállnak majd ezzel a stuffal görcsölni, de ha így is tesznek, valószínűleg semmi nem fogja hajtani őket a végkimenetel irányába, lévén nem érdekli őket a történet. Maga a játékidő nagyon rövid kb. 25 perc (van is erre acsi) alatt ki lehet tolni, ha túlnyomjuk a történetet. De tekintettel arra, hogy időnként útvonalat is tudunk választani, minimum két végigjátszás azért van benne. A pontozásnál megpróbáltam egy arany középutat találni, azoknak, akik rajongók és azoknak, akik nem. Egy átlagos játékosnak lehet csak hat pontot fog érni, míg egy magamfajta fanatikusnak minimum nyolcat. Aki viszont a csekély 400 pontos árát (1000 forint) lehúzásnak érzi, az még csak a játék közelébe se menjen… felesleges! 

7.0

Dead Space: Ignition teszt értékelés 7.0

Pozitívumok:

  • Ami Dead Space, az rossz nem lehet
  • Kellemes bevezetés a jövendő borzalmakba
  • Igazi fejtörést igénylő logikai játékok
  • Profi prezentálás

Negatívumok:

  • Nagyon rövid
  • Rétegjáték
  • Nem eléggé dedszpészes
  • Csak háromfajta minijáték
16 komment - szólj hozzá!