World of Warcraft Előzetes

  • Írta: Avium
  • 2004. március 4.
Link másolása
A káosz hiveinek jó hirem van. A Warcraft világa ismét visszatér. Nos, ha az előző mondat találóságát feszegetjük, akkor az ismét szócska nem illik oda, ugyanis a World of Warcraft hamarosan közöttünk lesz...

...de vajon ez valamiféle folytatás, vagy valami egészen más? Határozottan állithatjuk, hogy a World of Warcraft (továbbiakban WoW), tényleg valami egészen más lesz. A játékot a fejlesztő (Blizzard Entertainment) az MMORPG vállfajba sorolta. Az MMORPG a Massively Multiplyer Online Role Playing Game szóláncot takarja, ami az RPG-k egy újonnan kialakulófélben lévő ága, ami az interneten való játékmenetre koncentrál. Ezáltal mindazok akik hevesen töltögetnek le játékokat, jobb ha letesznek erről a darabról. Ugyanis saját "egyedi" szériaszám nélkül nem tudsz játszani vele, igy mindenkinek meg kell vásárolnia a játékot, az érdembeli kipróbáláshoz. Persze erre még nincs lehetőségünk, hisz a kiadó egyenlőre még a megjelenés időpontját se tette közzé. Jelenleg béta stádiumban van, tesztelik amerika, és ázsiaszerte. Érdekes dolog, hogy a fejlesztő minden "régióba" külömbőző bétákat adott ki. Mivel a WoW bejárható világa hatalmas (erre majd később visszatérünk), igy minden "verzióban" más-más részét nyitották meg. Igy senki nem kap teljes képet a játékról, viszont biztosak lehetnek benne, hogy a játék minden részlete tökéletesen bugmentesitve lesz. Tudjuk, tökéletesen bugmentes játék nincs, de becsülni kell az igyekezetet.

 

MMORPG: Az MMORPG célja, hogy emberek ezrei jatszhassanak egyazon világban egszerre. Lehetségünk adódik szövetségeket kötni, együtt világokat felfedezni, megvivni hatalmas csatákat, vagy megküzdeni más játékosokkal. A játékosok száma, és a játék menete, különleges és nagyon aktiv környezetet teremt. Ez a játéktipus többezer órányi játékot kinál, közel végtelen lehetőséggel, és feladattal, amikkel szembe kell néznünk. Ahogy Diablo 2-ben a Blizzard rendszeresen tett be új fegyvereket, és más dolgokat, úgy a WoW-ban új helyszinekkel, teremtményekkel, és küldetésekkel is fogja szinestiteni a játékot.

 

A történet a Warcraft 3 Reign of Chaos után játszódik négy évvel. Ebből is lehet következtetni, hogy nem konkrét folytatása a Warcraft sorozatnak, hisz a War3RoC, és a Warcraft 3 The Frozen Throne között helyezkedik el időrendben. A WoW a Warcraft egész viágát fel fogja ölelni, mint arra a nevéből is következtetni lehet. A régi Warcraft fanok találnak majd világokat ahol nosztalgiázhatnak, és felfedezhetnek eddig ismeretlen helyszineket. Bejárhatjuk a már jólismert Khaz Modan-t, Lordaeron-t, vagy Azeroth-ot, bár ez a helyszin más lesz, mint megismertük. Lesznek vizalatti területek, hajóroncsok, felfedezendő távoli szigetek, és találkozunk majd régi ismerős hősökkel, de a fejlesztő arra törekedik, hogy az ismert, és az ismeretlen, mindig egyensúlyban maradjon. A WoW világa (és ezalatt most a bejárható "map/térkép"et értem), sokkal hatalmasabb lesz, mint barmelyik eddigi Blizzard játékban. Összehasonlitásképp: A Diablo 2 világa is eléggé nagynak bizonyult szavatosság szempontjából, akkor ez a játék örökéletü lesz? A világ több nagyobb World Dungeon-ból (WD), és sok Micro Dungeon-ból (MD) fog állni. Ezek a nagyobb területek hasonlóak a Diablo 2 világához. Többen egyszerre tudnak harcolni vállvetve, vagy egymás ellen. Igazából mindig mindenhol összefutsz más játékosokkal. Több, mint 100 MD lesz, és ezek mérete a kicsitől a nagyig terjed. A WD-eket igazából nagyobb, hoszabb küldetések során járod be, lépésről lépésre, és végülis egy soha véget nem érő történet részei vagytok. Minden Dungeon-ben lesznek elrejtett területek, ahol különleges küldetéseket teljesithettek, és extra erős ellenségekkel küzdhettek meg. Ezek a területek tapasztalatszerzésre, és különleges tárgyak beszerzésére lesznek tökéletesek. Az MD-kben kisebb küldetéseket kell teljesiteni, és ajánlatos mindezt szövetségesekkel tenni, mert itt sokkal véresebbek és nagyobbak a csaták. Ha már a Diablo 2-nél tartunk: sok dologban hasonlitani fog a játékmenet, de lesznek pozitiv, illetve negativ változtatások is, persze abból kifolyólag, hogy ez nem Diablo klón vagy rokon.

A megvásárolható, illetve található dolog száma alacsonyabb lesz. A főbb ellenfelek se dobnak majd el akkora variációban értékeket. Viszont rengeteg lehetőségünk lesz "tuningolni" a fegyvereinket, változtatni a kondicióin. Az ellenfelek változatosak lesznek. Lesz rengeteg "átlagszörny", akik véletlenszerüen, de rendszeresen kerülnek az utunkba mindenfele, és lesznek a különlegesebb egyedek, akik csak akkor jelennek meg, ha különböző feladatokat teljesitettünk. Én pozitivnak találom, hogy Diablo 2 vel ellentétben, megpróbálják elkerülni az egérromboló klikkháborút. Ha megtámadsz egy egységet a karaktered addig támad, amignem nyer, vagy veszit. Persze a külömböző varázslatokat, és taktikai mozdulatokat a játékosnak kell időzitenie a megfelelő hatásfok eléréséhez.

 

Két főbb csoporta osztották a választható fajokat. A Szövetség (Alliance: Humans, Dwarves, Night Elves, Gnomes), és a Horda (Horde: Orcs, Tauren, Trolls, Undead). Minden fajnak meglesznek a maga előnyei bizonyos tulajdonságokban. Például a törpék (dwarves) a kincskeresésben, az emberek (humans) több tapasztalati pontot gyűjtenek, az élőhalottak (undead) lélegezni tudnak a viz alatt, és sok varázslattal szemben immuninsak. Minden fajon belül vannak választható karakterek, de a karakterek között vannak átfedések. Például Mágust választhat ember, törpe, gnóm, és élőhalott is, de Paladint, csak ember, és törpe. A karaktereknek külöző varázslatai lesznek. Az elsődleges, és másodlagos varázslatainkat/skill-einket többféleképpen szerezhetjük/tanulhatjuk. Az egyik, és mindjájunk által ismer út, a tapasztalati pontok szerzése. De vásárolhatunk, fejleszthetünk, képezhetjük magunkat, illetve "tanitókat" kereshetünk fel. A fő varázslatokat majd a választható hősöknél emlitem. A másodlagos skill-ek (ezeket főként tanitóktól lehet majd megtanulni, és lesznek olyanok amiket rettenetesen nehéz lesz megtalálni) igen változatosak lesznek, például: zárnyitás, halászat, elsősegély, és mivel az ezekre forditható pontjaink száma véges, igy mindenki csak egy-két opcióra fog koncentrálni. Ezzel lesznek ösztönözve arra, hogy olyan játékosokat keressenek a szövetségbe, akiknek más varázslatai vannak kifejlesztve. A varázsláshoz mana kell, de lesznek olyan rituálék amikhez kellenek társak (példa: a Warlock meg tud idézni egy portált, amit ha két csapattársa megérint, akkor egy távolban lévő társukat oda tudják teleportálni). Persze a háborúzáson kivül lesznek más tapasztalati pont szerzési lehetőségek, ilyen például a felfedezés, új területek megtalálása (a játékos szempontjából), vagy "elit" küldetések teljesitése. Ezekben az elit küldetésekben sokkal több tapasztalati pontot kapunk, épp ezért ezeket nagyobb csoportokban kell majd végrehalytani. Ahogy az elsődleges varázslatok mind karakterfüggők, úgy a másodlagos skill-eknél vannak álltalánosak, és ugyanúgy egyediek is. Lássuk milyen karaktereket választhatunk majd, és néhány a rengeteg rendelkezésre álló varázslatból. Paladin - Divine Shield: a Warcraft 3-ból már ismert pajzs, ami egy időre sebezhetetlenné teszi hősünket. Devotion Aura: egyik harcos követőnk részesül auránkból, és ezáltal bátorágunkból és erőnkből. Holy Light: ismét egy ismert varázslat, amivel gyógyithatjuk harcostársainkat csatában. Rouge - Backstab: egy csöndes és elegáns módja a gyilkolásnak, amikoris a harcosunk az áldozata mögé oson, és egy szempillantás alatt végez vele. Stealth: Warcraft 3 árnyelfjeitől már ismert varázslat, amivel éjszaka el láthatatlanná tud válni a karakter. Dual Wield: elég tapasztalati pont összegyűjtése után tudja hősünk megtanulni ezt a varázslatot, amivel egszerre két fegyvert tudunk használni csatában, és ezálltal még veszélyesebb ellenfelek leszünk. Priest - Sleep: ezzel a varázslattal el tudunk altatni egy személyt vagy szörnyet, és addig úgy is marad amig meg nem zavarják "álmában". Heal: a Priest képes önmagát, és másokat gyógyitani, hasonlóképpen a Paladinhoz. Shadow Word: mint minden természetben élő lénynek, úgy a Priestnek is megvan a sötét oldala.

Ráolvasással elviselhetetlen fájdalmat tud okozni ellenének. Hunter - Beast Tracking: képes megtalálni és követni rengeteg állat nyomát, igy könnyen becserkészheti áldozatát. Beast Soothe: a Hunter mindenféle bestiát idéz meg, hogy harcoljanak az oldalán.  Beast Taming: ez egy érdeges varázslat. Amig járod a Warcraft világát rengeteg előlénnyel találkozol. Az idő folyamán kitapasztalod melyikhez kötődsz a legjobban, megszelidited, és onnantól te neveled, és tanitod. Warlock - Immolate: a varázsló képes az ellenfeleit olyan tűzzel égetni ami nem kimél se húst, se csontot, se lelket. Anti-Magic: ha már elég ideje vájkál karakterünk a sötét varázslatokban, megtanulhatja, hogy tudja használhatatlanná tenni ezt a varázslatot ellene. Infernal: képes lesz rengeteg démoni harcost megidézni majd, az Infernal csak egy közülük. Druid - Shape Shifting: a Druid többféle állat formáját fel tudja venni harchoz, vagy utazáshoz. Rejuvenation: mivel a druidoknak mindig is fontos volt a vilag ápolása és helyreállitása, megvan a képességük, hogy társaikat is gyógyitsák. Mark of the Wild: ezzel a varázslattal ideiglenesen megnövelhetjük magunk, és társaink főbb tulajdonságaink szintjét. Warrior - Shield Bash: lehetővé teszi hősünknek, hogy a palyzsával támadjon, ezzel megbenitva egy rövid időre ellenfelét. Defensive Stance: ezt használva a védelmi pontjaink száma megnövekszik egy időre. Whirlwind: hősünk eszement pörgésbe kezd fegyverét maga elé tartva, ezzel hatalmas pusztitást véghezvisz egy kisebb területen belül. Mage - Invisibility: amikor szorul a helyzet, vagy be kell surranni valahova, a mágus láthatatlanná tud válni. Frost Armor: megnövelheti ellenállását és palyzsát egy időre. Fireball: támadóvarázslat amivel egy tűzgolyót repit cépontja felé a mágus. Shaman - Lightning Bold: egy hatamas villámcsapás formályában csap le áldozatára. Lightning Shield: a támadó varázslat forditottja, amivel egy erős palyzsot képez egy szövetséges karakter körül, ami megsebez bárkit aki támadni mer. Restoration: mint már több karatkernél is feltűnt valamilyen formában, a sámán is képes gyógyitani. Beszéljönk a halálról. Ha meghal karakterünk, több lehetőségünk is adódik. Megvárhatjuk amig letelik az újjáéledéshez szükséges idő, vagy mint Diablo ban ujraszületünk, egy meghatározott ponton. A harmadik lehetőség, hogy valamelyik csapattársunk feltámaszt, viszont erre csak néhány karakter képes.

 

Amit eddig tudunk, láttunk a játékból: A grafika igazán kidolgozott már a bétában is részletes, kellemes a szemnek. Még nincs meg a végleges rendszerkövetelmény a játékhoz, de arra törekednek, hogy a lehető legtöbb gépen menjen. Több féle kameraállásból követhetjük az eseményeket. Lesz 1st Person (amikor a karaktered szemszögéből látod a dolgok menetét), és lesz 3rd Person is (amikor kivülről látsz mindent). 24 órára lesz osztva a nap, és változatos környezettel, illetve időjárási tényezőkkel fogunk találkozni. A választható karakteker igazán változatosak, senkinek nem lehet panasza, a lányoknak sem, hisz még Tauren-ből is választhatunk női egyedet. Társainkkal közösen épithetünk hatalmas városokat, fedezhetünk fel világokat, és azzal a lendülettel el is pusztithatjuk azokat. Én úgy érzem mind a Warcraft eddigi fanjait, mind a Diablo fanokat magával fogja ragadni ez a világ, és rengeteg új rajongót fod toborozni ezzel a játékkal a Blizzard. Igéreteik szerint itt már nem kell harcolnod más emberekkel ha nem akarsz. Lesznek olyan Dungeon-ok ahova csak te, illetve csapattarsaid lephetnek be. Megprobálják elkerülni azt a fruszráló érzést ami Diabloban kerülgette az embert amikor valaki ellenséges módba váltott miközben valahol a pokol mélyén tevékenykedtünk. Többezer óra aktiv játék, közel végtelen cél amit elérhetsz, és valójában egy soha véget nem érő történet. Ez a World of Warcraft. Hiányoltál valamit a leirásból? Ne feledd nem játszottunk vele, ez csak egy előzetes.

Kapcsolódó cikkek

Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...