Sonic Colors teszt

  • Írta: Daks
  • 2010. november 26.
  • sonic colors, sonic colours, teszt, wii
Link másolása
A gonosz Dr. Eggman újabb világhatalmi terveket dédelget. Hatalmas, földkörüli pályára állított űrállomása egy gigantikus vidámpark képét mutatja, a látszat azonban csal, a szórakozás és a játék itt nem ismert fogalom. Rosszban sántikál. Nagyon rosszban. Nagyon-nagyon rosszban.

A wispek ennivaló kis idegen lények, gondtalan életüket és szüntelen játékosságukat mindenki irigyli. Azonban ha Dr. Eggman a közelben van, jobb lesz aggódni értük. Ezt Sonic és Tail is így gondolja, az űrbéli vidámparkot felkeresve pedig nem is kell nekik sok idő, hogy leleplezzék a gonoszt, ki minden korábbinál nagyobb összeesküvésen dolgozik. A játszótér csapda, a professzor sorra vadássza le a wispeket, a belőlük nyert különleges energiával pedig azt a gondolatirányító gépezetet készül működésre bírni, melynek célkeresztje egyenesen Sonic szülőbolygójára mutat. A dolog bosszúért kiált, hősünk pedig nem is késlekedik sokat, s a kis földönkívüliekkel karöltve útnak indul, hogy megmentse a világot!
 

Kalandjainknak több idegen bolygó, egy űrállomás, és maga az Incredible Interstellar Amusement Park nyújt otthont, a játékmenet pedig nem hazudtolta meg sorozat hírnevét. A Sonic Colors ugyanazt az izgalmas, aranyos pörgést nyújtja, mint a klasszikus részek mindegyike. A kék sündisznó egy pillanatra se áll meg, folyamatosan szedi a lábát, s minden pályát úgy terveztek meg a fejlesztők, hogy percek alatt átszaladhassunk rajtuk. A sík, egyenes felületeket dobbantók, spirálok és csúszócsövek szakítják csak meg, még az ellenségeket is legyőzhetjük ugyanebből a lendületből, a hangulat egyszerűen fantasztikus, nincs rá jobb szó.
 

A játékmenet egyik legfőbb újításaként különböző képességeket kap hősünk, melyek mindegyikét a színes, idegen lények kölcsönzik neki. A fehértől Sonic a megszokottnál is gyorsabb lesz, a narancs segítségével rakétaként lő ki egyenesen az égbe, a sárgával bele tudja fúrni magát a földbe mint valami vakond, a zöld gondoskodik róla, hogy minden gyűrűt felszedjen, a lila pedig átváltoztatja őt egy falánk szörnyeteggé, mely mindent megeszik, ami csak az útjába kerül. Ilyen wisp powerből összesen nyolc darabot tudunk összegyűjteni, s az egészen biztos, hogy ha ezeket ügyesen használjuk, akkor Dr. Eggman robotjainak esélye se lesz ellenünk.
 

A látvány nagyon aranyos, a képernyőn gyönyörű, élénk színek kelnek életre, a mesevilág varázslatos, a különleges helyszínek pedig magához láncolják a tekinteteket, és nem engedik, csak a game over felirat után. A karakterek kivétel nélkül ennivalóak, talán a medúzaszerű, egyszemű wisp a legédesebb mindközül, hogy Dr. Eggman egyik segítőjéről, a kávét kortyoló, kockafejű, mulya, sárga kisrobotról már ne is beszéljünk. De a játék technikailag is tud meglepetéseket okozni: a háromdimenziós pályarészeket alkalmanként oldalnézetes fejezetek váltják, igazi nosztalgikus élményeket szerezve ezzel mindenkinek, de nem ritka az sem, hogy a kamera egyszer csak kitér oldalra, fordul egyet, megcsavarodik, majd egy hatalmas ívet leírva megkerüli Sonicot, mialatt mi meg sem állunk. Hasonlóan élvezetes a zene is, az amerikai Jean Paul Makhlouf nagyszerű betétdalokat szerzett a játékhoz, a Reach For The Stars és a Speak with your Heart kellően fiatalos és fülbemászó, olyan mintha Jonas lenne, de mégsem.
 

Rendkívül szerethetőre sikerült a játék irányítása is. Használhatunk klasszikus kontrollert, Wiimote távirányítót, illetve Wiimote és Nunchuk párost is, melyek közül az utóbbi a legjobb, az analóg kar ugyanis sokszor olyan jól irányba tudja állítani Sonicot, hogy utána nagyon nem is kell mást nyomnunk. A futáson kívül pedig a legtöbbet az A nyomogatásával fogjuk tölteni, ezzel lehet ugrani, míg kétszeri megnyomásra hősünk nekivágódik az automatikusan kijelölt célpontjának, így taszítva el őt az útjából.
 

A végigjátszás nagyjából 5-7 órát vesz igénybe, nehézségi szintet nem lehet választani, de nem is fog nagyon megizzasztani egyik pálya sem, checkpointból szerencsére akad bőven. A legjobb pedig, hogy a játék minden fejezet végén értékeli a teljesítményünket, pontozza a gyorsaságot és az összegyűjtött extrákat, majd ad egy értékelést, amely ha nem tökéletes, remek indokként szolgál nekünk, hogy ismét nekifussunk a kihívásnak. Az újrajátszás ráadásul nemhogy fárasztó, egyenesen élvezetes is. Másodszorra már ismerjük a pályát, és mindig tudjuk, hogy mire figyeljünk oda, a csapdák kikerülésével pedig sokkal ügyesebbnek érezzük magunkat, ez kell az egónak.
 

Sajnos van pár hiba is a játékban, melyek mellett nem hunyhatunk szemet. Ilyen a co-op mód, melyben mindkét főszereplőnek egyetlen képernyőn kell osztoznia, az akciók során nem maradhat le egyik sem, különben a másik nem tud továbbmenni, ennek pedig hamar összeveszés lehet a vége. De nem tetszettek a pontatlan ugrások, és a könnyű főellenségek sem, főleg úgy, hogy a későbbi pályákon egyre nő a rossz mozdulatokból adódó elhalálozásainknak a száma. A kettő arányát meg kellett volna cserélni, úgy kapnánk tökéletes játékmenetet.
 

A Sonic Colors az apró hibái ellenére az egyik legklasszabb platformjáték, amivel az utóbbi időben találkoztunk. Fiataloknak és időseknek egyaránt érdemes kipróbálnia, míg előbbiek az édes teremtmények, a nagyszerű humor, és az erőszakmentes izgalmak miatt fogják szeretni, addig utóbbiak a legendásan jó Dreamcastes időket varázsolhatják vissza a plazmatévére. A játék nagysága talán csak a Super Mario Galaxy 2-höz hasonlítható, s a remek Nintendo címek sora ezzel még nem ért véget. November végén napvilágot látott ugyanis még az új Donkey Kong is, melyet szintén letesztelünk hamarosan, illetve ahogy kifutnak a nagykonzolos címek, nagyító alá veszünk több karácsonyi Wii megjelenést is.

A Sonic Colors az apró hibái ellenére az egyik legklasszabb platformjáték, amivel az utóbbi időben találkoztunk. Fiataloknak és időseknek egyaránt érdemes kipróbálnia, míg előbbiek az édes teremtmények, a nagyszerű humor, és az erőszakmentes izgalmak miatt fogják szeretni, addig utóbbiak a legendásan jó Dreamcastes időket varázsolhatják vissza a plazmatévére. A játék nagysága talán csak a Super Mario Galaxy 2-höz hasonlítható, s a remek Nintendo címek sora ezzel még nem ért véget. November végén napvilágot látott ugyanis még az új Donkey Kong is, melyet szintén letesztelünk hamarosan, illetve ahogy kifutnak a nagykonzolos címek, nagyító alá veszünk több karácsonyi Wii megjelenést is.

12.
12.
csimpee4
Hát ez nagyon jó lesz.
11.
11.
Daks
Az nem baj, ha nehéz, csak itt vannak pontok, amikor túlzásba estek. A boss harcok nagyon könnyűek, pár perc alatt meg lehet őket oldani, viszont van pár rész, amikor pixelre pontosan kell ugrani, vagy meghalsz, na azok már idegesítően nehezek.
9.
9.
Robbie17
Biztos megfogom vásárolni majd mikor végre meglesz a Wii-m(január <3)
8.
8.
Gurren
az ilyen játékok miatt szeretnék leginkább egy konzolt.
7.
7.
nero66
#6: Hát igen a régi szép idők... :D

Nekem van Wii-m de sztem nem veszem meg most majd csak ha kicsit olcsóbb lesz, majd talán Húsvétra!!! :P
6.
6.
Apostol360
bizony a jó öreg sega a maga 16 bitjével :D:D jó volt XD versenyezni meg ilyenek sonicos gamel :D....kár h nem szeressem a wii-t , meg mondjuk nem is futja rá...
5.
5.
nero66
Nagyon jó lett a teszt!!!! A játék pedig az eddigi legjobb Socios game, csak hát ez a játékidő nem túl sok... eddig semilyen Sonic nem bírta vissza adni azt a régi hangulatot amit a SEGA-s Sonic nyújtott, amikor napokig csak azzal játszottunk míg valaki véletlenül ki nem kapcsolta/húzta!!! xD
4.
4.
randall13
Sosem értettem, hogy mér baj az, ha egy játék túl nehéz? Annál tovább tart legalább a játékidő :)
3.
3.
DominicSantiago
jó a teszt és a játék is!::D
2.
2.
Top Secret
Grat a teszthez én személy szerint sose szerettem a Sonic játékok de ez nagyon tetszik.
1.
1.
Birkazoli
Atom jó játék, ahogy maga a teszt is!:D Grat hozzá!:)
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...