Motorstorm: Apocalypse teszt

  • Írta: Ca$h
  • 2011. március 21.
  • motorstorm apocalypse, playstation 3, teszt
Link másolása
Meghódították a hegyeket, a dzsungelt, majd a sarkköri vidékeket is. A Motorstorm extrém fesztiváljának nem létezik olyan, hogy lehetetlen. Még akkor sem, ha szeretett fővárosunkat iszonyatos földrengések sújtották és romokban hever a fél település, káosz uralkodik mindenhol, s beköszöntött a világvége. Ez bizony maga az Apokalipszis...

Én mindig is úgy gondoltam, hogy a Motorstorm egyik fő célja az volt, hogy felvegye a versenyt minden idők legőrületesebb arcade versenyjátékával, a Burnouttal. Miközben készítőink az ehhez vezető utat keresték, rátaláltak a saját egyéni stílusukra, ami nekünk, felhasználóknak, bizony csak jót tett. Ugyanis mindkét sorozat ugyanazt a hatást éri el nálunk: hatalmas vigyorral az arcunkon, szétrepedt ajkakkal kurjongatva haladunk előre, miközben olyan dolgok történnek a szemünk előtt, amiket egyszerűen képtelenség felfogni.


Szám szerint ez immáron a negyedik rész ugyebár, mert semmiképpen se szeretném kihagyni a sorból az igencsak kellemesre sikeredett PSP-s Arctic Edge-t. Annak ellenére, hogy a legtöbb címnek rosszat szokott tenni az a bizonyos rókabőr lehúzás, a Motorstormnál ez a jelenség maximum csak egy dologban jelentkezik: a tavalyi nagy sikercím, a Split/Second alapötletének lenyúlásában. Ha képesek vagyunk ezen felülemelkedni, akkor nem nehéz elképzelni, mi lesz ennek a végeredménye, főleg, ha az igazán szerencsések mindezt még 3D-ben is átélhetik. Pár ismerősöm jó előre szólt, hogy ilyen látvánnyal még soha életükben nem találkoztak, most, hogy túl vagyok egy masszív adag játékon, már el tudom képzelni, mire alapozták véleményüket, hiszen az Apocalypse látványa még 3D nélkül is döbbenetes.


A jól megszokott tesztoszteron-túltengést okozó, hatásvadász nyitójelenetet ezúttal elhagyták, és egy eleinte bugyutának, értelmetlennek, erőltetettnek tűnő képregényszerű képsorral indítanak a készítők. Szükségünk lesz pár ilyen megtekintésére ahhoz, hogy ráérezzünk arra az őrületes hangulatra, amit valójában remekül megalapoznak nekünk ezekkel az egyedien humoros átvezetőkkel. Ugyancsak forradalminak számít, hogy még menni fognak a kezdő feliratok, miközben mi már megérkezünk a városba és egy verseny alatt megtanítják nekünk az irányítás alapjait. Ekkor még nem igazán érezzük azt, amit egy Motorstorm alatt éreznünk kellene, de biztosíthatlak titeket, hogy a pár menet után már érteni fogjátok, hogy miért is az az alcím, ami.


Ekkor lép a képbe a Split/Second utánérzés, ugyanis a körülöttünk lángokban heverő, teljes pusztulásba süllyedt főváros minden egyes pillanattal változik: épületek dőlnek össze, oszlopok szakadnak ki a helyükről, helikopterek és katonák lövöldöznek ránk, és mikor már úgy érezzük, hogy ezt nem lehet ép ésszel felfogni, akkor jövünk csak rá, hogy valójában felhőkarcolók tetején vagyunk, amik éppen összeomlani készülnek alattunk. A Motorstorm legújabb része valami egészen elképesztően beteg egy játék lett, tökéletesen úgy fogjuk érezni, hogy a világ végén vagyunk. A kampányban összesen három versenyző történetén száguldozhatunk végig: a Rookie, Pro és Veterán sztoriján. Mint ahogyan az a nevükből is kiderül, sajnos kihagyták a normál vonalat és hűek maradtak a szavak jelentéséhez, ugyanis míg az első Rookie kampányt hatalmas vigyorral az arcunkon fogjuk végigtolni, addig pár órával később a Pro-nál már az arcunkra fog fagyni - vagy inkább égni - ez a mosoly, mivel ekkor már valami eszeveszettül nehéz a dolgunk. Ezeken a nehéz pillanatokon a jól megszokott (és utált) fizika sem fog segíteni, ami immáron negyedik alkalommal is a régi maradt, tehát leginkább olyan érzésünk lesz, mintha habkartonból épített járműveket vezetnénk.


Még szerencse, hogy nem hagyták ki az imádott és ezúttal még jobban felturbózott többjátékos üzemmód. Lehetőségünk van arra, hogy osztott képernyőn akár négyen is tolhassuk a haverokkal, esetlegesen botokat is alkalmazva. A kampány alatt összegyűjtött kártyák és eredmények segítségével speciális eseményeken is tolhatjuk, melyek teljesítése különösen nagy kihívás lesz mindenki számára. Végül pedig ott a jó öreg multiplayer, ahol akár egyszerre 16-an is versenyezhetünk egymás ellen. Bevezettek két új dolgot: az egyik a CoD-ból már ismert perk-rendszer, aminek köszönhetően kisebb-nagyobb előnyöket szerezhetünk a többiekkel szemben, de persze a győzelem igazából nem ezeken fog múlni. A másik jópofa dolog, hogy minden meccs előtt fogadhatunk a többiekre, hogy ki fog nyerni, s amennyiben sikerrel járunk, extra zsetonra tehetünk szertm ami majd a szintlépésnél fog kelleni. Ahogy haladunk előre a multibanm és lépjük a szinteket, egyre több járműre teszünk szermt amiket minimális szinten alakítgatni is tudunk majd, de pont ebből adódik az a megszokott hiba, hogy a magasabb szinten lévők sokkal jobb esélyekkel indulnak ellenünk. Ettől függetlenül az élmény maradt a régi, aki eddig szerette, az most is fogja.


A Motorstorm Apocalypse mindent egybevetve egy rendkívül jó játék, az egyetlen dolog ami miatt nem sikerült jobban, mint az elődei, az nem más, mint innováció hiánya. Mert a játékmenet legnagyobb újítását egy másik sikercímtől lopták, ami sokaknak szemet fog szúrni. Persze akik rendelkeznek 3D-s TV-vel, azokat ez a legkevésbé se fog érdekelni. Pár apróbb és jópofa újításon kívül a többjátékos élmény is maradt a régi, amire persze mondhatnánk, hogy minek azon újítani, ami eddig is jól működött, de sajnos a játékipar nem így működik. Minden egyes új résszel egyre többet akarnak a vásárlók, és teljesen jogosan. Szóval az Apocalypse egy remek negyedik rész, de nem múlja felül az elődöket. Tény viszont, hogy mindemellett mégis abszolúte megéri a pénzét és minden arcade verseny rajongónak érdemes beszerezni, mert csalódást nem igazán fog okozni…

29.
29.
Neurotic
#27: Ha ezt írod valószínűleg egyikkel sem játszottál :)
28.
28.
DeNzNlPt
Nekem meg MS:PR volt meg (mely egyaltalan nem kotott le). Leszedtema Demot es 5 perc utan kikapcsoltam. Kerdes a jatek olyan mint a Demo? Vagy csak a demo nagyon gyenge?
27.
27.
Balintka98
Ez a játék pontosan ugyan olyan, mint ez:
http://www.youtube.com/watch?v=D38MDbfgvjk&feature=player_embedded#at=16
26.
26.
Tyebeca
#25: Tegnap jutottam az első éjjeli futamhoz és utána a ahhoz a pályához ahol esik az eső és felhőkarcolók (skyline felirattal) dőlnek le előtted. Na ezektől leesett az állam. Brutális. Kezdhették volna rögtön ezekkel. Alig várom a folytatást.
25.
25.
Binder
Leszedtem a demót...kb 10 percig kötött le. Lehet kinőttem már ezekből. xD
24.
24.
ivanv
azta! ez jó kis látványos játék. biztos leköthet egy ideig.
21.
21.
vinisoundz
#12: jah én is a demót próbáltam. sztem nagyon gyér minden tekintetben. egyedül a lángoló vonat nézett ki jól :)

Az első rész is sokkal jobb mint ez.
20.
20.
Tyebeca
#19: Ès mondjuk arra nem gondoltok hogy a gyengusz Split/Second nèlkül is ugyanezt kaptuk volna? Szerintetek a sivatag, dzsungel ès a sarkvidèk után milyen új helyszín kellett volna választaniuk? Síkságot? Marha nagy buli lett volna :-D
19.
19.
Ca$h
#18: Abszolúte nem szégyen, de egy MOTORSTORMNAK bizony az, gondolom érted mire célzok! ;)
18.
18.
pepsus
Jobbtol lopni miert szegyen ?:)))
17.
17.
DanThomas
csak én sajnálom a sixaxist? miért bántjátok, hiszen majdnem teljesen el lett felejtve.. örülök, hogy a szelepeket még tekergethetem vele a killzone-okban xD csak az 1. motorstorm van meg ugyan, de mi a baj szerencsétlen irányítással? nehezebb, ezért néha frusztrálóbb is lehet, de akkor max kapcsold ki. inkább gondolkodni kéne játékfejlesztőéknél, hogy hogyan használják ki, mert szerintem lenne még az ötletben tartalék
16.
16.
Tyebeca
Megmondom őszintén hogy nekem a képregényes átvezetés abszolút nem jön be. A törésmodell és az irányítás az előző részekben jobban tetszett, de mivel a katasztrófafilmek lelkes hívője vagyok így az összeroskadó város kárpótol mindenért. Pontozás nagyon is rendben van és gratula a teszthez.
15.
15.
danez11
demo alapján nagyon tetszett :D

a nehézséghez meg annyit, hogy a 2 még durvább volt...
14.
14.
Laykray
Hello, nem akarok akadékoskodni csak mondom, hogy a 4. kép alatt lévő szövegben a 11. sorban az 5. szó hibásan van írva: "multibanm".
Csak ennyi egyébként jó lett a cikk.
13.
13.
Tacskoexe
Annyira imádtam az első részt, de egyszerűen képtelen voltam magam túltenni azon, hogy a játék vége felé már brutálisan csal a gép, a versenyek pedig puszta szivatásba mennek át. Úgy látom a harmadik részre se tudtak ezen változtatni...
12.
12.
Dark_Temptation
demo alapján szerintem ez a játék úgy sz@r ahogy van
11.
11.
Robert74
A KEDVENC JÁTÉKOM... Megvan az összes rész... Alig bírom letenni a játékot !!!
10.
10.
keiji maeda
az irányitás borzasztóan gagyi lett szerintem az előző részhez képest , itt már teljesen ki lett könyitve :S nekem semi féleképpen se jött be ez a rész :S
9.
9.
Berencsit
jó kis game, nekem tetszik. ;)
8.
8.
molnarlolo
Szerintem eszméletlen játék már maga csak a gondolat: Apocalypse..... Ezáltal bármilyen pályát ami eszükbe jutott megtudtak valósítani.. (+ Változik a pálya) :D
7.
7.
Ca$h
#3: A játék grafikája nagyon szép, de a hihetetlen látvány nem a grafikára vonatkozik, legalább te elolvashatnád a tesztem Daktyika! :(
5.
5.
nincstelen
Az ilyen játékoknál szomorkodom el, hogy nincsen nekem PS3. Egyben meg is örülök, hogy majd a Jézuska hoz egy PS3-at, egy Kinect-et meg egy 3D Full HD TV-t is hoz majd... de hogy ki fogja mindezt fizetni, azt nem tudom... :/ Amúgy a játékot tuti hogy a havernál kipróbálom, főleg egy ilyen teszt után! :) Nagyon felcsigázott.... :D
3.
3.
Daks
#2: Osztom a véleményed, szerintem se valami hú de szép a játék, bár élőben még nem láttam.
2.
2.
falselight
ez a látvány elég messze áll a hihetetlentől. főleg a split/second után.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...