Wireless Speed Wheel teszt

Hófehér fénypár közelít agresszíven, először a bal, majd a jobb visszapillantóban támadva rád, ki akar törni végre. A szíved kalapál, a tenyered vizes, összeszorított fogakkal markolod a kormányt, egyetlen rossz mozdulat, s oda a győzelmed, ez a verseny életre, halálra szól. Örök riválisok vagytok.

Az autóversenyes játékok rajongói tudják, az igazi vezetési élményt billentyűzettel, vagy gamepaddel nem lehet visszaadni. Kell egy kormány ahhoz, hogy csak virtuálisan is, de az autóban érezd magad, mikor PC-s voltam, egy középkategóriás Speedlink teljesítette ezt a feladatot, Momóra, vagy G25-re sose tellett, pedig semmire se vágytam jobban. Aztán az Xbox 360 beköszöntével valamiért egy csapásra hátat fordítottam a stílusnak, pedig lett volna miből választani.


A hivatalos Xbox 360 Wireless Racing Wheel tökéletes minőséget adott. Force feedbackes kormány, gáz- és fékpedál, masszív keretek, az egyetlen gond csak az volt, hogy a Media Markt folyosóin kívül máshol nem találkozhattunk vele, majdnem annyiba került, mint az olcsóbbik konzolcsomag, ki engedheti meg magának. Az árukészlet szépen lassan elfogyott, új pedig nem készül. A helyét hivatalosan támogatott third party kiegészítők vették át, Endor Porsche 911 GT2, Mad Catz Racing Wheel, Trustmaster Ferrari 458 Italia Repilica, aki profi köridőket akar menni a Forza 4-ben, az most is megtalálhatja a módját, az egyszeri játékosoknak viszont mindeddig be kellett érniük a kontrollerrel.


A Microsoft idén ősszel megjelent új kiegészítője ezen kíván változtatni. A Wireless Speed Wheel elérhető áron, 60 dollárért, vagyis 12-15 ezer forintért kínálja a kormányforgatás élményét, nem veteránoknak készült, inkább azoknak, akik bár imádják a száguldást, a Forza 4, DiRT, F1, GRiD játékokat kikapcsolódásból nyomják csak.


A fekete W alakú kontrollert a Jézuska nekem is meghozta az ünnepekre, lássuk, mit tud élesben. Megjelenésre a cucc már a Slim Xbox 360 stílusjegyeit viseli magán, az anyaghasználat megfelelő, markolászásra nem recseg, nem akar eltörni az ember kezében. A csomag tartalmát a kormányon kívül egy pár elem, és egy telepítőlemez képezi csak, ha már letöltöttük az új Dashboardot, akkor nem lesz dolgunk, a konzol automatikusan felismeri az új jövevényt.


A kontrollert magunk elé tartva a levegőben kell kormányoznunk, a gáz és a fék a mutatóujjunknál elhelyezett ravaszokkal lehetséges. Kinect nem kell hozzá, a mozdulatainkat egy giroszkópszerű érzékelő figyeli, s dolgozza fel, a technológia olyan, mint a Wiimote, a Move, vagy az okostelefonok esetében, a játék meglepően sima és élvezetes vele, nem téved, nem késik, bevesz minden rezdülést. Jópofa dolog pedig, hogy van benne rezgő force feedback is, így murvás útra hajtva, vagy szalagkorlátnak ütközve finom jelzéseket kapunk, jobb lenne visszamenni az aszfaltra, mielőtt valami komolyabb baj is lesz.


A bal oldali kar feladatait a giroszkóp vette át, a kormányt legfeljebb 2x90 fokban lehet elforgatni balra, illetve jobbra, a két ravaszon kívül pedig a kontrolleren a d-pad, az ABXY négyes, a start, a back és a guide gombok kaptak helyet. Hiányzik viszont az LB, az RB és a jobb kar, ami okozhat némi gondot az olyan játékoknál, ahol nem lehet változtatni a gombkiosztáson, de mindenképpen megnyugtató a tény, hogy a kiegészítő kompatibilis az eddig megjelent összes Xbox 360-címmel, szinte kivétel nélkül.


A Forza Motorsport 4-et próbálva döbbenetesen tökéletes játékélmény fogadott. Olyan jó volt, mintha a kontrollert külön csak és kizárólag erre a játékra készítették volna, az első pillanattól kezdve elragadott a versenyhangulat, az autó legkisebb mozdulatra is reagál vele, hibátlanul vesszük a kanyarokat, fantasztikus az egész. A szkeptikusoknak érdemes lenne egy pillantást vetni rá, de hogy ne csak új anyagban bizonyíthasson a kormány, elővettük a DiRT 2-t, s bizony itt sem kellett csalódni. A nagy sebesség, és a vad DiRT stílus miatt eleinte kicsit nehéz pontosan bevenni a kanyarokat, de minél többet játszunk, annál tapasztaltabbak és ügyesebbek vagyunk, a kormány itt is tökéletesen működik. Érezni az autót, lassan kitapasztaljuk, hogyan lehet megfogni a kicsúszást, vagy szándékosan kitolni a hátulját, ez sárdagasztás a javából.


Profi körülmények között nem lehet tökéletesen helytállni a kontrollerrel, a Black Bean rali szimulátora, a WRC FIA World Rally Championship 2010 kifogott rajta, vagy rajtunk. Brutálisan nehéz dolog nem az árokban végezni, a vezetés fizikai nehézségekkel jár, az ember a szakasz végére leizzad, elfárad, figyelni kell a megfontolt kormányzásra, és a gáz-fék megfelelő adagolására, ezt már nem az egyszeri játékosoknak találták ki. A teszt során pedig valószínűleg belenyúltunk az egyetlen játékba, amivel a Wireless Speed Wheelt nem lehet használni, ez pedig nem más volt, mint a Split/Second. Minden kanyarnál tövig be kellett fordítani a kormányt, s még így is alig akart kanyarodni a vas, egy kört nem lehetett vele megcsinálni rendesen, rejtély, hogy mi lehet a baj.


Aki játszott a Joy Ride-dal, az tudja, mekkora szenvedés magunk elé tartott, egyenes karokkal vezetni. Ezt viszont most felejtse is el. Az új kontrollert bármilyen pózban lehet használni, rakhatjuk a kormányt a combunkra, az ölünkbe, pihentethetjük könyökeinket, nyomhatjuk fél kézzel, vagy ahogyan akarjuk, másfél, két órát simán el lehet vele lenni, s még utána se biztos, hogy megunjuk a játékot.


Kellemes meglepetés az Xbox 360 Wireless Speed Wheel. Új színt visz az autós játékok világába, kedvem támadt nulláról újrakezdeni a Forza 4-et, s meg kell, hogy mondjam, sokkal jobban élvezem, mint sima kontrollerrel. A kis kiegészítő olcsó és szuper, nem lesz a profi szimulátorbajnokok kedvenc tárgya, de aki szórakozásból, kikapcsolódásból, élvezetből játszik, pusztán a száguldás miatt, az imádni fogja!

27 komment - szólj hozzá!