Sniper Elite V2 teszt

  • Írta: zoenn
  • 2012. május 27.
  • pc, sniper elite v2, teszt
Link másolása
Mi is a mesterlövészek hitvallása? Lapulj meg a háttérben, várd meg a megfelelő pillanatot, amikor elereszted a gyilkos lövést, legyél folyamatos mozgásban. Hét év után tért vissza a Rebellion ahhoz a címéhez, mellyel talán a legutolsó osztatlan sikerét aratta. A taktikázás helyett már az akció a menő.

Nem lennénk az oxfordi székhelyű stúdió helyében. Az utóbbi évek masszív mélyrepülése után (a Rouge Warriorral fenyegetve a mai napig bevallunk minden gaztettet) a csapat gondolt egy merészet, és visszatért a Sniper Elite-hez. A 2005-ös taktikai TPS közvetlen folytatásával van dolgunk, ám a játékmenet ezúttal megmarad a könnyedén fogyasztható rigmusok mellett. Miért kellett sutba dobni a nehézséget? Miért tisztít meg hősünk egyedül egy egész német gyártelepet? Rengeteg kérdés merül fel bennünk a játékot végignyomva, ugyanakkor mesterlövésznek lenni még mindig hatalmas öröm, s ha egyből a legnehezebb szinten vágunk neki a V2-nek, akkor még a régi emlékek is visszatérnek. A türelem meghozza a gyümölcsét, ha megvan a tökéletes pozíció, s elvégeztük dolgunkat, már csak a meneküléssel kell foglalkoznunk. Meg akarod változtatni a történelmet?


Először is a játék címében található V2 nem (csak) a kettes verzióra utal, hanem a németek titkos csodafegyverére, a V2-es rakétákra. A sztori is ekörül bonyolódik, mely nem mutat többet egy szimpla háborús filmnél. Bár a korhűséggel nincs gond, ahogy a szétbombázott városokban való kavarással sem, a régi hangulat sok esetben visszatér, csak nagy kár, hogy a mai trendeknek megfelelően a játékmenet kompromisszumokat köt. Az új jövevényeknek bizonyára tetszeni fog a fedezékbe vonulás, s az, hogy nem kell mindenáron fenntartani álcánkat – ha szeretnénk, egy mezei MP40-essel is ledarálhatjuk az őröket. S pont itt vérzik el a játék, elvégre, ha nem használjuk az eszünket, akkor a Sniper Elite V2 csupán egy felejthető alkotás. A pályák nagysága is kisebb, mint az elődben, bár így is rengeteg búvóhelyet találhatunk magunknak, ahol várhatunk a megfelelő pillanatra.


A második világháború a végéhez közeledik. A náci Németország sorsa úgy tűnik, megpecsételődött. A Führer parancsára viszont egy titkos fegyveren dolgoznak a tudósok, mely megváltoztathatja a háború végkimenetelét. A V2-es rakétákkal könnyedén térdre kényszeríthetik a szövetségeseket, naná, hogy a jófiúk (?) ezt nem nézik jó szemmel. Főhősünk Karl Fairburne, egy minden hájjal megkent mesterlövész, feladatunk az, hogy beszivárogjunk az ellenséges vonalak mögé, ellopjuk a titkos dokumentumokat, felrobbantsunk egy stratégiailag fontos hidat, és összességében aláássuk a németek végső törekvéseit. Olykor fontos náci vezetőket kell eltennünk láb alól, máskor a szovjetek levesébe kell beleköpnünk. A célok változatosak, bár nem sok fantáziáról tanúskodnak. A játék mozgatórúgója az, amikor távolról eleresztjük a lövéseket, és élvezkedünk a sikeres találat elborzasztó végeredményein. Ebből a szempontból még mindig tökéletes a Sniper Elite.


A narratíva olyan fapados, amitől sorra szedegetjük ki a szálkákat a kezünkből. A küldetések között nincsenek átvezetők (csak a játék legelején, egy filmes intró formájában), csupán hősünk darálja le unott hangon, hogy most mi következik, miért vagyunk ott, ahol. S a betöltés után máris megkapjuk az irányítást, sallangoktól mentesen. Egy marker máris mutatja, merre kell tartanunk; egy hangtompítós pisztoly, egy gépkarabély és ugye a mesterlövész puska van nálunk, aztán mehet a móka a saját vérmérsékletünknek megfelelően. Ha találkozunk egy fontos személlyel, vagy teljesítettük az adott feladatot, néhány, a játék motorjával készült átvezetőt tekinthetünk meg, de más nem vonja el figyelmünket a küldetésről. Tennivaló akad bőven, de nem fogjuk tétován vakarni a fejünk búbját, nincs semmi túlbonyolítva. Kezdünk a térképen valahol, látjuk hova kéne eljutni, mit kell onnan ellopni, netán robbanószerrel kibélelni, s ha minden kritériumnak megfelelünk, irány a menekülési zóna. Kicsit sarkítunk, de a lényeg az, hogy az útközben sétálgató katonákat eltegyük láb alól.


Kötélidegekkel persze megoldhatjuk a feladatainkat nyers erőszakkal is, ám a muníció véges, így mindinkább ráfanyalodunk a megfontolt előrehaladásra. Nem célszerű felfednünk kilétünket, gyalogszerrel, futva könnyedén kiszúrhatnak bennünket. Az előttünk elterülő terepet távcsövünkkel érdemes felderíteni, s megjelölni az ellenséget. Guggolva, fedezékből-fedezékbe araszolva cserkésszük be a vadat, ha pedig feltűnően nyílt térre érünk, hasaljunk le. A lebombázott épületek számtalan búvóhelyet kínálnak, a legjobbakhoz pedig a waypointok vezetnek. Minden adott lenne, egy sunnyogós játékhoz, ha a scriptelt jelenetek nem rontanák el az egészet. Példának okáért miért sulykolnak minket az eszetlen darálásra? Amikor az a feladatunk, hogy jussunk el az utca egyik végéből a másikba, az ellenség miért özönlik felénk végtelenül? Annak rendje és módja szerint egy szem árva sniper legyilkol egy tucat náci osztagot, ami már nem jó jel. Hiába lenne cél az inkognitónk fenntartása, amikor a fejlesztők agyatlan lövöldözéssel szeretnék feldobni a mechanikát. Nagyon rossz húzás, főként, hogy idióta módon viselkedik az AI: futkároz fel-alá, képtelen összehangolt támadásra.


Minden más esetben nincs ok az aggodalomra: a lelőtt ellenfeleket célszerű átkutatni, vagy eltüntetni. Szerezhetünk taposóaknát, vagy kézigránátot is – előbbi akkor jön jól, amikor a búvóhelyünkhöz vezető átjárót bebiztosítjuk, utóbbi pedig egyértelmű. Belső tereknél a hangtompítós pisztoly a barátunk, ha pedig észrevettek, jöhet a Thompson és az imádkozás, hogy a durva szórás ellenére megfékezzük a rohamot. Ha túl nagy zajt csaptunk, felfedeznek egy holttestet, máris minden irányból jön az áldás, de egy igazi elitkatona állja a sarat. Figyeljünk a környezet zajaira, ha bombázás, vagy egy sziréna okoz fülsiketítő zajt, könnyedén futhatunk előre és lőhetünk, nem fognak kiszúrni. Ismerős a jelenet ugye az Ellenség a kapuknál című filmből?


Ami pedig hab a tortán, azok a kifogástalan orvlövész-jelentek. A Sniper Elite V2 alatt fejlett ballisztikai rendszer dolgozik, mely leképezi a lövedék röppályáját, figyelembe véve a távolságot és a szélirányt is. Attól függően, hogy hol és miként találjuk el az ellenfelet, pontokat kapunk, mely a küldetés végén összegzésre kerül. Ha kellően kényes helyen – szemgödörnél, szétrobbantva a heréket, netán futás közben találjuk a szerencsétlent, a jutalom is nagyobb lesz. Egy golyóval két ellenfelet leteríteni még nagyobb dicsőség. Ha visszatartjuk a lélegzetünket, a célkereszt alján megjelenik egy vörös négyzet, mely a lövedék várható becsapódási helyét jelzi. Minél tovább készülünk rá a lövésre, annál pontosabb lesz. Mindezek tetejébe lassítva látjuk a golyó útját a becsapódásig, s sok esetben a Mortal Kombatból ismerős X-Ray effekt kíséretében vizslathatjuk a drámai módon összeeső katonát, a csontokat és belső szerveket roncsoló gyilkos lövés végeredményét. Félelmetesen jól néz ki, mint mindig. Apróság, de mindenképpen jó pont, hogy a testből távozó golyó pörög, ahogy az ellenállás miatt megváltozott a viselkedése. Olykor a páncélosok tanksapkáját és robbanószert is távolról kell eltalálnunk, a tűzijáték pedig megmelengeti a szívünket.


A hét-nyolc órás kampány teljesítése után nyomulhatunk barátainkkal vállvetve a Sniper Elite V2 challenge módjában, ahol az ellenség rohamait kell megfékeznünk, valamint vannak kimondottan két emberre optimalizált elfoglaltságok is. Ebben az egyik résztvevő maga a sniper, aki fedezi a másik katonát – utóbbi gépfegyverrel próbál érvényesülni. Illetve elérhető a már az elődben is nagy kedvencnek számító kompetitív többjátékos szegmens, ahol mindenre elszánt mesterlövészek eshetnek egymásnak kötetlenül. A Distance módban pl. az a cél, hogy minél messzebbről szedjük le az ellenfelet. Elsősorban marketinghúzásnak számít, de az előrendelők mindenképpen örülhetnek, hogy az első DLC-ben magával Hitlerrel kell végeznünk egy különösen nehéz misszió keretén belül. Gusztustalan, vagy sem – döntse el mindenki maga – de ezzel tényleg megváltoztathatjuk a történelmet.


Nem csúnya játék a Sniper Elite V2, remekül hozza a lebombázott városok, komor és füstös hangulatát, a látvány teljesen elfogadható. Hősünk ugyan egy kicsit esetlenül fut, a belső terek némileg puritának, de felesleges kardoskodnunk. A zenék jófajta harci indulóként is megállják a helyüket, az ellenség szinkronja viszont már rövid idő elteltével is unalmas és ismétlődő lesz. Nem hinnénk, hogy az übermenschek létrehozásánál Mengele csak két-három mondatot kódolt volna az árják szájába. A lineáris pályatervezés a gyatra mesterséges intelligencia mindenképpen negatívum. Ha a lopakodás működik, és hátborzongató lövéseket eregetünk, valamint nem próbál meg unalmas és monoton húzásokat ránk tukmálni, örömünk kötetlen lehet. De elég sokszor tör borsot az orrunk alá. Ha nem próbál meg körülményeskedni, akkor a Sniper Elite V2 egy remek mesterlövészes játék továbbra is. Bár ez még mindig nem segít a Rebellionon.

40.
40.
Norbiii
Nagyon tetszik a játék, remélhetőleg hamarosan beszerzem Ps3-ra! :)
39.
39.
DON GONDOCS
Ideje egykis coopnak, valaki jön?
38.
38.
Pipi67
#15: Hát akkor ha neked ez a véleményed akkor nem tudom mit mondjak.Menjél farmwillet játszani a facebookon.Az a neked való.
Már rég vitt vissza ennyore a 2 vh-ba mint ez a játék,Talán csak a cod-ok kezdete + a cod 5.Na meg nem tudod játszani.Hogy a fenébe én nem rohangáltam az utcán thomsonnal? Mindég megtaláltam a megfelelő helyet mesterlövészkedésre.Ha felteszed a legnehezebb fokozatba,akkor sem lesz olyan mint egy élő igazi harc.Ha olyan lenne akkor meg az nem tetszene.Szóval megáll az agyam ilyen gyerekes kommentektől.
37.
37.
Szepy2884
Na, játszottam vagy 3-4 órát és megállapítottam, hogy csalódás ez a játék. Még annyi kihívást sem jelent, mint az elődje. Ez is csak egy agyatlan menj és lőj ne is gondolkodj játék, tök lineáris meg minden...

Aztán rájöttem, hogy TÉVEDTEM!!! Nem kicsit, hanem nagyon! :D

Ez egy nagyon jó játék, sőt, kifejezetten az, csak arra kell használni amire való! Mármint az agyunkat

A recept a következő: aki rambózik az ne csodálkozzon ha ledarálják. Először is nem közepes, hanem a legnehezebb beállítással kell játszani.
Ha rejtve akarunk maradni, akkor türelem, taktika és gondolkodás szükséges. A játék nem lineáris, pusztán csak felkínálja az alkalmat az akcióra. Ha valaki ezt félreérti és vérszemet kap, akkor valóban értelmetlen darálásba kerül ami tényleg nem egy sniper játékhoz való. Márpedig ez egy kiváló MESTERLÖVÉSZ játék sok izgalmas kihívással.

Ehhez hasonló élvezetet eddig csak a Sniper Ghost Warrior nyújtott.
36.
36.
FefaFish
Nagyszerű játék,nem hivalkodik hatásvadász fogásokkal,egyszerűen azt hozza amit ígér,de azt remekül.Szép grafika,a hangulat tökéletes,élvezetes játékmód.Simán 8.5
35.
35.
SCR3AMN00B
#34: Kipróbáltam x360 on a demot, az eleje nagyon tetszett, nem vagyok csipás de ez valahogy bejött.. az elején. A killkamok brutálisak de mondjuk egy idő után már unalmasak de szerencsére nem mindig játssza be őket. Igazából semmi változatosság sincs, mész oszt ölsz ugyanolyan hangulatú pályákon.
34.
34.
Kriszg
Nálam csak maximum 6 pontot ért el, szórakoztatott és jól néz ki minden, a killcam visz mindent de valahogy egy nap fél óránál többet nem tudtam játszani vele, hamar megunja az ember. Persze ez szubjektív.
33.
33.
hakydakillah
Láttam a Hitler DLC előzetesét, így totál azt hittem, hogy ez a játék egy buta Duck Hunt lesz, sniper köntösben. Pont ezért vegyes érzelmekkel vártam a játékot, és pozitívan csalódtam – eddig. Néha van úgy, hogy az embert pont olyan játék fogja meg, melyhez szinte csak véletlenül fog hozzá. Otthon feszít a MP3, de valahogy nem bírom ezt a játékot letenni. Tetszik az egész VH-s sniper hangulat, hogy előkészítem sokszor az adott célszemély kivégzését, és ezt többféle módon érhetem el. Meg lehet oldani lopakodással, csendes mészárlással, vagy COD módon is. Tetszik, hogy távcsővel felderítem az őrséget, eldöntöm kiket szedek le, melyik hullát hova rejtem el, és hol fogok csak simán lopakodni, vagy csapdák elhelyezésével vetek véget a csendnek. Több pálya megoldható riasztás, és mészárlás nélkül, csak figyelni kell az árnyékokra, távolságra, a körülöttünk levő zajokra stb. A kill-cam meg egyszerűen megunhatatlan állatság.
32.
32.
hcvagyishardcore
Én végigtoltam , nagyon tetszett! Nekem bejött , reménykedem hogy lesz folytatása :D
31.
31.
shifteeh
#30: jaja, ráadásul még a lehető legrealisztikusabb nehézségen sincs sok kihívás.
30.
30.
Vadmeggy
Rémes a játék. Az elején azt hittem, hogy én csinálok valamit rosszul, hogy mindig észrevesznek. A második küldetést legalább 25 ször újrakezdtem mire rájöttem, hogy egyszerűen nem lehet egyenként leszedegetni az ellenfeleket
A lopakodásnak semmi értelme nincs. Fedezéket keresel és megölsz mindenkit.
Ennyi erővel bazookát is adhatnának a kezedbe. A killcam is látványosabb lenne a repkedő lábaktól.
29.
29.
ernestke
Én most kezdtem el játszani vele,egész bejön.Habár nem nagyon vagyok hive a háborus játékoknak de attol függetlenül ez egész jo lett.
27.
27.
Sniper Fox
Köszönöm a válaszokat. Inkább később veszem meg amikor már esett egy nagyot az ára. A kiadó nem az Activision tehát erre van esély :D
26.
26.
Dercsi
Szerintem jó ez a játék. A teszt is teljesen korrekt. Nekem nagyon bejött a hangulata. Szép a grafikája, jó a játékmenet. Az hogy az első lövés után megtalálnak, meg nem zavar, rákészülök azt go.... ;) van aknám, gránátom, de sok helyen a hangtompítós pisztollyal simán végig osonok a pályán. :)
24.
24.
atesz89
Itt egy magyar lap. http://snipereliteonline2.gportal.hu/ Itt nyomják páran.Akik magyarokkal akarnak nyomulni érdemes beregelni ide.
22.
22.
alexcargooo
#8: meg venni nem érdemes! inkább töltsd le torrent oldalról vagy ilyesmi.próbáltam multit is hát szerintem elég ratyi.nagyon unalmas.én sem vettem meg de ahogy próbáltam nem hinném hogy megérné megvenni csak azért hogy látványosan legyilkold az orosz vagy német katonák százait.
21.
21.
alexcargooo
hát szerintem ez a játék nem a lopakodósos sniperes játékokhoz tartozik mint pl a sniper ghost warrior.meg amugy is lopakodás meg van benne elég jól csinálva.az már egy más dolog hogy valaki nem gondolkodik annyit hogy használja is:Dmint ahogy én X )bár mondjuk annyira nem szeretek lopakodni szóval szándékosan nem tettem azt:D
20.
20.
Giggsy
#17: Miután megvagy a feladat elvégzésével, mindenképp akcióznod kell. Olyankor még úgy is tudják, hogy ott vagy, ha addig teljesen észrevétlenül jutottál el.
Aztán az odáig oké, hogy észrevétlenül ki lehet nyírni mindenkit, viszont gyilkolászás nélkül nagyon kevés helyen lehet elosonni, ami hatalmas hiba. A kövek hajigálása meg olyan, hogy (legalábbis nekem így volt) ha elhajítasz egy követ, megnézik, hogy hol koppant, de utána aktívan keresni kezdenek, mert ugyebár egy távoli koppanás az mást sem jelenthet, mint, hogy ellenség mászkál a környéken.
Szóval az tény, hogy rejtekből gyilkolászni anélkül, hogy rájönnének ott vagy, nem nehéz benne, ellenben valódi lopakodásra NINCS esélyed.
19.
19.
jungleist
Mi az amiért rosszabb a PCs verzió mint a konzolos?
18.
18.
Lacek896
#8: A helyedbe mindenképpen várnék! Ezt a játékot nem érdemes megvenni teljes áron. Szerintem a negatívumokból több van a játékban, hiába király a kill-cam hogyha egyetlen lövés után az egész század tudja hol vagy, a másik meg hogy egy sniper-nek lételeme a lopakodás itt csak addig lopakodsz amíg leadod az első lövést utána már nincs rá szükség!
17.
17.
NoRush
Akkor kapaszkodjatok meg, nekem alig kellett akcióznom benne :'D A lopakodás egyszerű, csak figyelni kell, mikor merre állnak a kis friccek... Ha például túl sokan vannak egy helyen (pl.: 4-en), akkor a játék mindig megadja az esélyt. Amig az egyiket csendesen kinyirod a többi nem figyel, odasettenkedsz a másik mögé, azt is ugyanigy. A másik kettő meg kap egy pontos hs-t hangtompitós pisztollyal (és igen, megint kapaszkodjatok meg, kontrollerrel ><). De persze nem véletlenül lett kitalálva az sem, hogy figyelem elterelésképp köveket hajigálj. Szerintem már-már túl egyszerű volt a lopakodás :')

Az én szememben egy kemény 8-as lenne az értékelése.
16.
16.
metercsiken
Sajnálom, hogy nem olyan lett amilyennek lennie kellene!
Azért majd beszerzem, mert szeretem a v.v.2 témákat, de majd csak akkor amikor már "hozzám" vágják!
15.
15.
MT79
én ezért a "játékért" 2ft ot nemadnék ugy ellett rontva hogy hihetetlen mi az hogy mesterlövészes játék és akkor az utcán kell thompsonnal szaladgálnom az egész játék alatt.... saját buvohelyet se találni csak amit a küldetés megad alapbol... az első lövés után egyből tudja mindenki hol vagyegyszerűen annyira szar hogy már fáj 1 órát tudtam vele jácani felbaszot kiléptem megin megprobáltam de uninstall lett a vége...
14.
14.
csoni825
#11: addig jó hogy nem érdemes megvenni meg lehet nem fog tetszeni de az a baj a játékpiaccal hogy egyáltalán nem sok a 2. vh-s játék és az ember ilyenkor mit tehetne az ember ?
13.
13.
giga321
Végre pc-s teszt és az is gyér :).
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...