Half-Life 2 Interjú

Dave Lombardival beszélgettünk, hogy mi újság a Half-Life háza táján. Az elkövetkezőkben a HL2 engine-jéről lesz szó, azon belül is arról, hogy miképpen fut majd alatta az eredeti Half-Life és persze a Counter-Strike.

Dave Lombardival beszélgettünk, hogy mi újság a Half-Life háza táján. Az elkövetkezőkben a HL2 engine-jéről lesz szó, azon belül is arról, hogy miképpen fut majd alatta az eredeti Half-Life és persze a Counter-Strike.

           

Az idei E3-on bejelentette a Valve, hogy megjelentetik a Half-Life valamint a Counter-Strike  Half-Life 2: Source névre hallgató engine-jével tuningolt változatát - ami vélhetőleg nagy tetszésnek fog örvendeni mind azok körében, akik fanatikus HL rajongók, de természetesen szól mindenkinek, aki érdeklődik a téma iránt.  

  

Sikerült elkapnunk Doug Lombardi-t a Vivendi standja előtt, és kifaggatni az új verziókról.

 

Mielőtt az E3 elkezdődött volna, hallottunk olyan pletykákat, miszerint a Half-Life 2 már készen van, és a Valve a hátralevő időt már csak az apróbb hibák csiszolgatására használja. Elmondtuk ezt Dougnak is, és a reakciója meglehetősen kedvező volt.

  

Dave Lombardi - Igen, a játék alapjában véve már készen van. Már csak néhány apróbb változtatást eszközölünk. Egy kicsit elszámoltuk magunkat az eredeti megjelenést illetően, és mikor ellopták a forráskódot, minden egy csapásra rosszra fordult. Jó néhány ember meg van bízva ezen üggyel, és reméljük, reméljük, hogy hamarosan egy hivatalos sajtótájékoztatóban tisztázhatunk mindent. Ehhez nincs több hozzáfűzni valóm.

 

Újjászületés

 

A Half-Life és a Counter-Strike Source-vel megturbózott változatának bejelentése mindenkit meglepett. Ténylegesen mennyi idő alatt "vesztegetett" a Valve erre a kis mellékprojektre?

 

Dave Lombardi - A játék konvertálása viszonylag gyorsan ment. 3 hét alatt meg is volt - és a fejlesztés legnagyobb része tulajdonképpen magától meg is volt. A rag-doll effektus és a többi hasonló dolog magától jött, mégpedig azáltal, hogy egyszerűen átváltottunk az új rendszerre.

 

Hogyha mások szeretnék konvertálni a saját projectjeiket a Source-ra, az mennyiben lenne problémás?

 

Dave Lombardi - Bízunk a már fent említett technikai eszközökben, hogy egyszerűbbé teszik a mod készítők munkáját is.

 

Ez egy nagyon jó hír, mert akkor ez azt jelenti, hogy a mod készítőknek könnyű dolga lesz, már ha a fejlesztők és persze főleg a játékosok átváltanak az új játékra.

 

Mi a helyzet az újdonságokkal?           

Ez persze magától értetődően adja a kérdést: lesznek-e újítások a Source-vel futó Counter-Strike-ban?

 

Dave Lombardi - Ténylegesen nem újítottunk rajta semmit - mindkét játék megtartotta eredeti tulajdonságait és játékmenetét. Bár hozzáteszünk néhány új map-ot a CS-hez, de a megjelenéstől kezdve már csak a kiegészítőkkel foglalkozunk majd...

 

Mi újság a Half-Life-al? A HL2-ős modellek át lesznek transzportláva? Láthatjuk majd a G-man-t teljes valójában? Eszméletlen jó lenne! 

 

Dave Lombardi - Valójában nem úgy kezeljük a Half-Life-ot, mint a Counter-Strike-ot. Csak az alap dolgokat hoztuk át a HL-be, de a lényeg a HL2-ben lesz látható. Innentől kezdve a játékoson áll, hogy átvált-e az új rendszerre. Ha valaki "ápgrédeli" a Hl-t a Source-vel, annak mi csak örülhetünk. (naná, jobban dagad a buksza... A ford.)

 

Nagy elvárások

           

A Half-Life még mindig egy jó játék, és a játék újrakiadásával az élmény csak jobban fokozódik. Valószínűleg sok ember újra fogja játszani a játékot, hogy új élményekkel gazdagodhasson. A kérdés az: lesz-e ez hatással a HL2 fogadtatására? Jó esélyei vannak... 

 

Dave Lombardi - Jól tudjuk, hogy néhány ember rendkívül magas elvárásokkal bír. Ezeknek persze nehéz megfelelni, és egy ekkora project mindig is sok rizikóval járt. Mi azonban reméljük, hogy eleget teszünk e magas elvárásoknak.

 

Nagyon jó lesz újra átélni a Black Mesa-s kalandokat, a Source-val megspékelt verzióban, ami magában foglalja mind a grafikai fejlődést, és persze a fizikai effektusokét is. Lombardi ugy fejezte be az interjut, hogy tudósít majd minket a Team Fortress 2-ről is, miután kijött már a Half-Life 2. (Ezuttal idén nyárra igérik)

0 komment - szólj hozzá!