Counter-Strike: Global Offensive teszt

  • Írta: zoenn
  • 2012. augusztus 31.
  • counter-strike, global offensive, pc, teszt
Link másolása
Az első cím, amibe belefutsz - ha valaha is online csataterekre merészkedtél - az a Counter-Strike, a megkerülhetetlen shooter. Tizenhárom éves pályafutása után is magabiztosan tartja magát az etalonok között, most pedig minden lényeges platformon támadást indít a Global Offensive epizód.

„Az anti-terroristák nyertek, befellegzett a köcsög araboknak!” – bizonyára ismerősen cseng az örömittas győzelemmámor, ha valaha is megfordult a gépeden a CS 1.4 ikonikus magyar szinkronja. A szimpla Half-Life modként indult játék hónapok alatt eszméletlen sikerre tett szert még az ezredforduló táján, azóta teljes értékű, kereskedelmi címmé nőtte ki magát, amit az idő múlásával folyamatosan toldozgattak-foltozgattak a készítői. 2004-ben engine-t váltott a játék, a Source előrenyomulása csak lassan indult be (sokan még mindig az 1.6-os verzióra esküdnek), ám a legújabb rész, a Global Offensive sem szakad el a Valve nyolcéves motorjától. Igaz, jelentősen felpolírozott, a modern igényeknek megfelelő, e-sport kompatibilis folytatást kaptunk a kezünk közé, aminek meg kell állnia a helyét a kurrens konzolok világában is. Bigott arcok számára ez már felér egy érvágással, de tapasztalataink alapján aggodalmaink alaptalannak bizonyultak. A fejlesztést ezúttal a Defense Gridről elhíresült Hidden Path Entertainmentre bízták. 


Az alapok szerencsére semmit nem változtak: adott két szembenálló csapat, az anti-terroristák és a terroristák, akik egymás ellen küzdenek változatos játékmódokban és pályákon. Öljük egymást, bombákat rakunk le, vagy éppen hatástalanítunk, túszokat ejtünk, vagy szabadítunk ki. A hagyományos valuta a pénz, ezzel tudunk új és jobb fegyvereket vásárolni magunknak. Kezdetben 800 dollárral indulunk, amely csak egy sima pisztolyra futja, s több pénz üti a markunkat ölésért, a célkitűzések teljesítéséért és a győzelmekért. Ami viszont az újvonalas hullám beköszöntét jelzi, hogy már az ölésben való közreműködésért is pénz jár. A teljesség igénye végett muszáj volt leírnunk az évek óta ismert rigmusokat, mert tisztában vagyunk vele, hogy az újoncoknak minden vicc új. 


A Global Offensive fejet hajtott a kezsüel igények előtt: a játéknak van egy Casual játékmódja, melyben a legfontosabb változás a Classic módhoz képest, hogy a baráti tűz sebzését leredukálták 100 százalékról 50 százalékra. Emellett a pénzjutalom is magasabb, valamint a kevlármellény az alapfelszereltség része. Csak ebben a módban érhető el az exkluzív sokkoló fegyver, mely egyetlen lövéssel is azonnal kiüti a delikvenst. Jó móka és meglehetően humánus megoldás. Kezsüeleknek még azt sem kell elviselniük, hogy egy társunk rossz helyen áll, hiszen a testek között nincs komolyabb interakció. A játék egyértelműen nyit a szárnyukat bontogató felhasználók felé, remekül vezeti be őket a hardcore szabályokba, ami jó ötlet, mivel a veteránok is megmaradnak a saját felségterületükön, és fordítva. 


A Counter-Strke: Source-ban debütált mod immáron hivatalosan is a felhozatal részét képezi – ez pedig az Arms Race, melyben minden játékos ugyanolyan fegyverrel kezd a meccs elején, majd minden frag után újabb mordály üti a markát, persze nem fokozatosan erősödő sorrendben. A kör végén egyetlen késsel kell érvényesülnünk. Az Arms Race teljesen új élménnyel kecsegtet, halál esetén azonnal újjáéledünk, a pályák is inkább arénákra emlékeztetnek – ritka az ilyen pergős játékmenet a CS életében. Leülsz mellé egy félórácskára és máris repkednek a kill-ek. Öngyilkosság esetén visszafelé haladunk a saját progressziónkban. Nyilvánvaló, hogy a fegyverek megismerésére keresve sem találunk jobb elfoglaltságot, s akkor is jól jön, amikor belefáradtunk a komoly összpontosítást megkövetelő harcokba, és csak kötetlen lövöldözésre vágyunk. 


Az előzőekre rákontrázva ugyancsak új belépő a Demolotion játékmód, melyben szintén új csúzlikat zsákmányolhatunk, ám azokat csak a következő körben használhatjuk. A játékmenet magva viszont hagyományos, nem pusztán a daráláson van a hangsúly, elvégre vannak célkitűzések is: bombákat kell telepítenünk, s a gránátok bevonásával új ízt kap az egész. A Global Offensive-ben egyébként két új gránát kapott helyet: az egyik a molotov koktél, amivel szó szerint pusztító tűz alatt tarthatunk szűk tereket, de csak pár másodpercig. A közeledő ellenséget megfékezhetjük, de biztosíthatjuk hátunkat is. A Decoy gránátok utánozzák a nálunk lévő fegyver hangját, ezzel elcsalhatjuk a terroristákat a túszok mellől. A két új játékszer stratégiai jelentősége minimális, de tudjuk, néha ez is elég a győzelemhez. 


Természetesen a játékmenet lényegi magva nem változott: a legkedveltebb pályák visszatérnek, és egy csokor új mordállyal bővült a felhozatal. Néhányuk kicsit triviális és nem túl hatásos, mások igazán pusztító gyöngyszemek. A sörétes puskák repertoárja is kibővült - ha valaki igazán közel szeret lenni a tűzhöz, keresve se talál hatékonyabb játékszereket. Apróság, de sokaknál talán felérhet egy öngyilkossággal, hogy az M4-esünkre már nem pakolhatunk hangtompítót. Tessék, kimondtam. Bizonyára vannak olyan régi rajongók, akiket ez elszomorít. Friss térképeket csak a Demolotion módban találunk, a többieket valamilyen formában már láttuk korábban. A Nuke, Aztec, a Dust, az Italy, az Office és sok más jellegzetes helyszín apró módosításokon esett át. Találunk alternatív útvonalakat is, amiket öröm lesz felfedezni – kezdetben nagy meglepetésekben lesz részünk, amikor nem várt irányból kapjuk az áldást. Mondanom sem kell, ezen helyszínek hozzátartoznak az alapműveltséghez, ha példát keresünk a sokoldalú, több játékmódban is bevethető térképek között, akkor a CS: GO pályái megkerülhetetlenek. 


A Global Offensive semmiképpen sem nevezhető csúnyának, holott a Source Engine valódi matuzsálem. A pályákkal nincs gond, öröm felfedezni a kisebb-nagyobb módosításokat, mi is meglepődtünk azon, hogy mennyi mindent ki lehet csikarni a motorból. Kis adalék minden sarokban, egy finomabb skin a kedvenc fegyverünkön, s máris úgy érezzük, hogy egy új játékban vagyunk. Persze csak képletesen szólva. Az animációk simák, a karaktermodellek realisztikusak, igaz össze sem lehet hasonlítani korunk slágertermékeivel, bár a CoD szintjét azért sikerült megütni. A fegyverhangok megszokottak, itt-ott némi újrakeverés hallható – összességében nem egy grafikai mérföldkő, de nem is kérnek el érte annyi pénzt, mint az audiovizuális csodákért. Főleg, hogy a gépigénye gyakorlatilag nulla – még egy céges laptopon is elfut. 


A Counter-Strike továbbra is egy megbízható multiplayer eposz, ami vénekre jellemző, cinikus bölcsességgel tekint a regenerálódó életerővel és tömény arcade játékmenettel felvértezett új trónkövetelőkre. Furcsa, de igaz, hogy kasztok, perkek és mindenféle sallang nélkül is lehet bitang kemény, addiktív formulát fecskendezni az online vigaszságokra vágyók vénájába. A Global Offensive pedig egy stabil dózis, letisztult összetevőkből, évek során kialakult hagyományokat tiszteletben tartva. Nem rugaszkodik el túlzottan a valóságtól, mégis egyedülálló élményt nyújt, egyszerűsége nem a negatívumok közé tartozik – a régi idők egyik utolsó mentsvára, de az újoncokat is tárt karokkal fogadja. Lehet, hogy nincs lényeges újítás, de nem is kell mindenáron megerőszakolni egy jól menő frencsájzt - nem sok minden maradt abból a korszakból, amikor még tudtak online shootert csinálni. De a Counter-Strike: Global Offensive közéjük tartozik.

71.
71.
Stiw
Én hosszú évek óta 1,6-ozok, sosem váltottam Source-ra. De most elég olcsó a program, 1450 ft a steamen, annyiért megveszem. Ahogy olvasom, nem fogok csalódni, szóval teszek egy próbát. :)
70.
70.
vanpear
Nah srácok ezen a héten XBOX LIVE-on csak 600 G-be kerül 1200 G helyett, kb 2000 Ft. Most vegyétek!!
69.
69.
fantest
Counter-Strike Global Offensive Játékosok ! Jó hírem van!
Elindult a ReVAMPED MAGYAR Classic Casual Szerver (CS:GO) !
A CS:GO mindenki számára egy új játék, sokan csak most ismerkednek vele. Mi a ReVAMPED szerverrel meg szeretnénk teremteni az elvárt nívót, amit egy Global Offensive szervernek nyújtania kell !
Azaz:
- NINCS: csalók/anyázók
- NINCS: visszaélés, jó játékosok banolása
- VAN: összeszokott admincsapat
- VAN: elsőosztályú konfig, amivel mindenki könnyedén megbarátkozhat
- LESZ: átlátható weboldal, ahol napokig el tudnál időzni
- LESZ(!): jó közösség, ahol mindenki jól érzi magát
Ha szeretnél egy ekkora élmény részese lenni, akkor látogass el hozzánk:)
[ReVAMPED SZERVER] connect 87.229.103.180:27405
[ReVAMPED SZERVER] connect 87.229.103.180:27405
66.
66.
lackosor6
Sziasztok!

Egy kis segítséget szeretnék kérni! Megvettem a játékot feltettem, játszok vele, de az egy héttel ezelőtti frissítés óta folyamatosan, szabálytalan időközönként ledob a szerver. A hibaablakban az írja, hogy a játék nem elérhető, a win7 ablakban meg a "materialsystem.dll"-re hivatkozik, mint forrásra! Ráadásul cimborámnak és öcsémnek is ugyanezt csinálja, mindannyiunknál 64-bites win7 van. Lehet az a baja? Nem tud erre valaki valamilyen megoldást? Írtam a steamen a bug-jelentésben, de eddig b.sztak válaszolni! Előre is köszönöm!
65.
65.
lacy8
"Arms Race, " Ez ugyan az mint a gungame és már az 1.6ban is voltak ilyen szerverek nem tudom mi ebben a nagy debütálás.....

Az assault meg egy nagy t map biztos nem hiányolnám az office meg az infernó 1000x jobb mapok!
64.
64.
LnB
#62: Neked. Én meg idegbajt kaptam mikor rántok 360°-ot fejre és véletlen lenyomom a jobbklikket, namost a célzás az oké, de általába az ellenfél nem hal bele a mutatványomba ahogy épp tekerem fel a hangtompítót :D
63.
63.
Grabowsky30+
Azt nem mondanám, hogy nem lehet vele jól szórakozni, nyomtam vele pár órát olyan nosztalgia szagú a dolog, (évek óta nem cs-ztem) de azért picit többet vártam nem tudom, hogy mit, de olyan hiányérzetem van a játékkal kapcsolatban! Egyáltalán nem nyújt kevesebbet mint cs:s, de többet sem!
62.
62.
gustaved
Nekem az M4-ről hiányzik a hangtompító.
58.
58.
Darox
#56: Nálam AMD FX-4100 Black Edition-el nincs semmi gondom.
57.
57.
biohazard rex
#56: a legutóbbi patch óta mindenkinek laggol+kidobál =/
56.
56.
gustaved
Az AMD FX-eseknek laggol mi?
54.
54.
Elyas
Hát nem tudom... én toltam 1.6 al és source al is (utobbi jobban bejött). Ezt is 90% hogy kiprobálom de valószínűleg inkább maradok a sourcenál... bár ha igazán megtetszik átpártolok de szerintem a fő hogy azzal játszunk amivel szeretünk és ne az új dolgokkal amik -amint a cikkben is említve volt- csak átdolgozás de nem brutális újjítás... Egy probát azért megér nekem
52.
52.
Cuppak
#45 bírlak Johny, de most félre beszéltél :D, ő CS:GO-ról beszélt
51.
51.
Cuppak
#48 én is cs:s-ztem de a tudással ott semmit se érsz, teljesen más játék lett..
50.
50.
sleki666
Európai PSN-re mikor kerül fel? Még csak az USA-n kapható.
46.
46.
Qmoul
Nemrég vettem meg steamen, nekem bejött. Régebben még alapsulin a 1.6-tal szinte napokat játszottunk le egyhuzamban. A GO olyan, mintha kaptam volna egy új adrenalinlöketet. Csak az zavar, hogy kevés a pálya.
Hitboxról annyit, hogy szerintem zseniális lett, mindenképp fejlettebb mint az előzők
43.
43.
l4cyk4
#26: Ha előbb láttad volna ezt képet mint ahogy játszottál a játékkal meg tudtad volna mondani ennek alapján, hogy ez Counter-Strike? A bajom az egész játékipar elkurvulása. Soha nem hittem volna, hogy eljutunk odáig mikor egy PC-s CS-ben Xbox 360 kontrolleren ábrázolják a gombkiosztást. Örülök, hogy kijött konzolra és így az Xbox 360 ill. PS 3 tulajok is gazdagabbak lettek egy CS epizóddal, de az nagyon elszomorító, hogy ezt mennyire megszenvedte a PC-s verzió. Kicsit becsapva érzem magam, mert nem azt kaptam a pénzemért amit az eddigi részek alapján vártam.
34.
34.
goblinfing
#32: ezt elírtam "ami"-t ignoráljátok.
33.
33.
Hubert Cumberdale
Héjjjj! ALpha még nem írt egy kommentet sem, hogy mennyire szar a CS?????? Csalódtam :'(
29.
29.
LnB
Még valamit hozzátennék a cikkhez. A játék nagy siker. És ennél a játéknál nem az eladások számítanak sikernek, hanem az hogy szinte minden top klán váltott 1.6-ról vagy source-ról GO-ra. És a legnagyobb LAN-okon is leváltotta az 1.6-ot. Dreamhack en is már GO lesz. Elég csak az SK.gaming feloszlását, majd a NiP újra aktiválását figyelembe venni. Ez a játék sosem arról szólt amiről a BF, és a COD. Ez Competitive játék.

Ui: a játékról szakértő szemmel lehetne nagyon részletes kritikát is írni, például hogy melyik mapok milyen módon változtak, fegyverek sebzése. De egy gamer site-ra elég ez is. Sőt öröm, hogy egyáltalán teszteltétek.
28.
28.
Scorpion02
Én sose játszottam Counter Strik-al :D de nem rég leszedtem livról a trialt az tetszett szal konzolra biztos megveszem :)
27.
27.
LnB
Jó cikk, nagyon kritikus vagyok a témával kapcsolatban de semmi különös baki. :)
(nem mintha számítana a véleményem)
26.
26.
mestermagyar
#17:Miért beszél magáról az a kép?Örülnék ha minden játékban ily könnyen megmagyarázott irányítás lenne.Meg miben gyenge?Hogy más lett, ezért újra be kell tanulni?Ha ennyire rosszul játszol, ne a játékot okold.Mellesleg írták is, hogy alig változtattak.
Vagy az a baj hogy konzolra jött?Konzolon nem megszokott a bonyolultság, és gondolom annyira nem profik a játékosok, talán azért is mert újak.Tudod mi az hogy új?Most miben lenne jobb ha betüvel elmagyarázva?10dolcsiért vársz még újítást, miközben azt hogy konzolra kijött, jobb grafikája lett, könnyebben betanulhatóvá tették, adtak hozzá extra elemeket.De ha azt csinálnák, amit te mondasz, hogy csomó tartalmat hoznak ki el tudnám képzelni:"mi ez a gépfegyveres sniper?Minek ennyit újítani?"
Persze a csak multis játék rajongók soha nem a névhez, hanem a részhez vonzódnak.
25.
25.
goblinfing
Őszintén én utáltam a CS szériát, de ez az egyetlen CS aminek van hangulata és jó az egész ahogy van, persze csak számomra és ez az én véleményem.
24.
24.
NoNametheOneandOnly
#7 Nyílt irányzék a pontos fordítás. Amúgy a videó nekem nagyon tetszik :D meghagyja a végére a döntést :D
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...