Thief: Deadly Shadows Előzetes

Link másolása
A Thief sorozat minden idők talán egyik legjobb első személyű szimulátora. Hogy stílusos legyek, úgy is fogalmazhatnék hogy „belopakodott” a szívünkbe.

1998-ban a Looking Glass nevű tervezőcsoport (aki mögött már ekkor sok jobbnál jobb játék állt) váratlanul előrukkolt valami teljesen újjal. Egy tolvaj szimulátorral. Az akkori First Person Shooter (Első Személyű Lövöldözős) trendeket, végre felváltotta valami egzotikus, csábító és különleges világ, ahol árnyékok közt kellett osonni, gyenge testalkatunk miatt az ellenséget hátulról becserkészni és egy jól irányzott ütéssel, egy bunkóval leteríteni. Az ebben az időben már megszokott szemtől szemben „Rambo módjára lenyírom” taktikát el is lehetett felejteni.

A fantáziadús tengerentúliak rögtön el is nevezték a rendszert First Person Sneaker-nek (Első személyű Lopakodós) és/vagy First Person Looternek (Első Személyű Kifosztós).

 

Ezután jelent meg (2000) a második rész, ami új történettel új ellenségekkel új tárgyakkal és fegyverekkel, ismét nagyot durrant. A visszhangok azt igazolták, hogy talán még jobb is lett mint az első.

Mikor bejelentették a Thief 3-at sokan örültünk, de amikor hirtelen felszámolták a Looking Glass-t, mindenki lélegzetvisszafojtva várta, hogy akkor most mi is lesz a sok-sok félbehagyott projecttel.

 

Aztán végül mégiscsak fellélegezhettünk és vigadhattunk, hiszen az eredeti programozók egy része, új helyre tömörült (ION Storm) és folytatták a harmadik rész készítését.

 

Most már 2004-et írunk és úgy tűnik a Thief: Deadly Shadows immáron végső stádiumában leledzik. Lássuk mit is fog konkrétan nyújtani.

 

A történet szokás szerint a teljes homályból indul és továbbra is az elmúlt részekben oly jól megismert és megkedvelt Garret lesz a hősünk. Ő nem egy tipikusan jó karakter. A tehetősektől lop de tisztán csak a saját meggazdagodása céljából. Mivel a játék egy középkori stílusú környezetben játszódik, óhatatlan a korabeli fegyverek használata. Természetesen, hivatását tekintve Garret ezekből is a legmodernebbeket birtokolja, kezdve a tűz, víz, álom vagy méreg nyílvesszőktől egészen a más kategóriájú álkulcsokig.

 

A Deadly Shadows története ott indul, hogy egy bizonyos Keeper nevű társaság (ami a mi Garret-unkat is kiképezte), felkéri hősünket hogy gombolyítson fel egy titokzatos ügyet, amelyben maga Garret neve is többször megjelenik. A furcsaságok ellenére a mester tolvaj elvállalja a feladatot és szinte nyomban bele is veti magát az új kalandokba.

 

Mint azt megtudtuk a Thief: Deadly Shadows név nem véletlen és azért nem csak szimplán Thief 3, mert a készítők gondoltak a konzoltulajdonosokra is, akik eddig még nem játszottak az előző két résszel.

Az első és második részhez hasonlóan (meglepő módon :) itt is a lopakodáson lesz a fő hangsúly.

Ahogyan Thief 1-ben a Pagan-oké, a Thief 2-ben a Hammeritáké, úgy a harmadik részben a Keeper-eké lesz a főszerep. A történet ott kezdődik, ahol a második befejeződött és szinte az egyetlen biztos pont csak a város lesz (The City) ahol Garret mindig is tevékenykedett.

 

Az előzetes rebesgetések szerint Garret erőteljesen megváltozott az előző két rész óta. Igaz szarkazmusa a régi maradt hála Istennek, de a még az első részben megismert „csak megtömöm a zsebem és már itt sem vagyok” emberből, végre felelősségteljesebb alak bontakozik ki. Tudja, hogy prófécia ide vagy oda számítanak rá, és „szaktudására”…

Persze mint ahogy azt eddig megszokhattuk, ezután is választható lesz a nehézségi szint (több aranyat kell összegyűjteni, extra feladatokat kell megoldani stb.).

És ha már itt tartunk megemlíteném a különböző „használati tárgyakat” is melyek igen széles skálájúak. A már említett íj és a hozzá tartozó speciális nyílvesszőkön kívül lesz még nekünk, bunkónk a halk, illetve tőrünk a hangosabb de halálosabb „megoldásokhoz”, illetve mindenféle és fajta gránátunk is. És akkor még nem is beszéltem az egyik legérdekesebb szerkentyűnkről, a falmászó felszerelésünkről. Igaz ezt elég drága lesz beszerezni, de képzeljük csak el milyen érdekes lesz ezzel operálni a különböző veszélyes helyzetekben…

 

Na igen a veszélyes helyzetek. Ebben sem lesz hiány az ígéretek szerint. Az ellenségek eddig sem gyenge MI-jét, tovább tökéletesítették és immáron tényleg nagyon meg kell gondolnunk, hogy mit akarunk csinálni és, hogy ez milyen hatással lehet a későbbiekre.

 

Ezeken kívül úgy tűnik az ellenségeink színes kavalkádja is bővülni fog, még jó néhány lénnyel. Szerencsére elsősorban csak emberekkel, de lesz jó néhány kevésbé emberi teremtmény is (már csak azt reméljük, hogy ez nem az első rész idegesítő dínóit fogja jelenteni).

 

Ami viszont tényleg rendkívül ki fog emelkedni a játékban, az a Harmadik Személyű irányítás lehetősége. Ugyanis a fejlesztők rövid mérlegelés után, végül is arra jutottak, hogy az eddig jól megszokott Első Személyt kicsit kiegészítik. Ez szerintem egy remek kis ötlet (pláne ha működik is majd :) és ez talán még az újrajátszhatóságot is befolyásolhatja…

 

Végezetül már csak annyit hogy a dögös grafikának, a gyönyörű árnyékoknak és dinamikus fényeknek az Unreal továbbfejlesztett motorja fogja adni a melegágyat. Ez valljuk be nem lesz semmi látvány az biztos…

 

Mivel már lassan meg is jelenik a játék, azon nyomban le fogunk rá csapni és teszteljük egy nem túl rövid cikk keretében, hogy Ti is értesüljetek hogy vajon helyt állt-e az ION Storm következő üdvöskéje.

Kapcsolódó cikk

1.
1.
hedzsooo
Ez bizony 1 etalon, tenyleg nagyon jo jatek, maig is. :)
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...