Nintendo Wii U - exkluzív teszt

Kontrollerbe épített érintőképernyő, vérfoltos kanapé, félbehagyott ebéd. Vörös fény pislákol halványan a nappali sarkában, a szétszóródott tárgyakat látva egy család élhetett itt, rég halottak már. A kis fehér konzol halálos játékra csábít, ujjad remeg a ravaszon, indul a ZombiU.

Két óra utazás nem nagy áldozat egy exkluzív tesztért, a Nintendo kicsiny országunk nyugati szomszédjánál, a wienerschnitzel hazájában, Bécsben mutatta be legújabb játékkonzolját. ZombiU, Rayman Legends, Pikmin 3, Legends of Zelda: Battle Quest, Wii Fit U, New Super Mario Bros U, Donkey Kong’s Crash Course, búcsúzunk az öreg Wii-től, elérkezett a generációváltás ideje. 


Erősebb hardver, forradalmi kontroller, nagyfelbontású játék, a Nintendo Wii U teljesítményben, és látványban is felzárkózik végre a nagytestvérekhez. Az amerikai E3 és a németországi Gamescom kiállítások fényképes, videós beszámolói után végre személyesen is kipróbálhattuk a konzolt, a szexi szappanforma olyan élményt kínál, mint semmi más. Kérjük a hostesslányokat nyalogatni, a kontrollert pedig nem elejteni, indul a játék.


Vér és reszketés fogad a ZombiU exkluzív bemutatótermébe lépve. Az elhagyatott nappalinak berendezett szoba kegyetlen kivégzésnek lehetett a színhelye, a sarokban egy lovacska hintázik előre, s hátra, a tévé előtt még ott van a családfő félbehagyott húslevese. Elmenekülni se volt idejük, olyan gyorsan jött a támadás, hátborzongató környezet egy horrorjáték teszteléséhez. 


Az új kontroller tapintásra kellemes érzést nyújt, szokatlan, de szerethető. Mintha egy gamepaddal keresztezett tabletet tartanánk a kezünkben, a tepsi két szélén marokforma domborulatok biztosítják a kényelmes tapintást, ujjaink a megszokott gombokra simulnak, míg középen érintőképernyő gondoskodik az új játékélményről.


Sötét és nyomasztó a ZombiU játékvilága. Rettegve tesszük meg első lépéseinket a csatorna emberi ürüléktől bűzlő, nyirkos folyosóin, elemlámpánk csak minimális foltokat enged láttatni. A folyamban lebegő holttest látványától hősünk legszívesebben elokádná magát, a kijárat a túloldalán van, át kell úsznia rajta, itt egy percet se hajlandó tovább maradni. Táskáját a feje fölé emelve talpast ugrik a szarlébe, innen néhány lépés, hogy London belvárosának panorámája kitáruljon előtte.


A fények rég kihunytak, nincs itt már élet. Az utcákon zombik portyáznak, az első fenevad a kikötőben támad ránk, sörétesünk egyetlen lövéssel robbantja szét a koponyáját, nem messze innen gyülekeznek a társai, végeznünk kell mindegyikkel, különben végünk. Ellenségeink távolról lassúnak tűnnek, de a közelünkbe érve hamar megmarhatnak, dühösek és éhesek, érdemes őket lőfegyverrel leszedni, de ha nincs más, a puszta testi erő is megteszi. 


A holttestek átkutathatók, a megszerzett tárgyak hősünk táskájába kerülnek. A Wii U új kontrollere itt kap szerepet először, a kézi képernyőt használva kutathatunk a táskában, magunkhoz vehetjük a frissen megszerzett fegyvereket, felhasználhatjuk a talált kötszert, vagy ha lopakodni akarunk, itt kapcsolhatjuk ki az elemlámpát is. A tárgyak elhelyezése klasszikus inventory slotok alapján történik, ha betelnek a szabad helyek, akkor nincs tovább, csak ha megszabadulunk valamitől, de jópofa érdekesség, hogy itt találjuk a térképet is. A map követi hősünk pozícióját a pályán, a zombikra viszont nem figyelmeztet, a halál bármelyik sarkon ott leselkedhet.


A ZombiU tesztelése során a kontroller egy másik funkcióját is sikerült felfedezni. Ha mesterlövész puskát használunk, akkor a távcső képét a kézi kijelzőn láthatjuk, fel kell emelni, s magunk elé tartva, kézzel bemérni a célt. Rettenetesen egyedi és hangulatos az egész, a zombi farkasszemet néz velünk, s mire felfogná, hogy ennivalót lát, már holtan is zuhan össze, a vacsora ma este elmarad.


A második képernyő lehetőségeit a New Super Mario Bros U is kihasználja. Maga a játék a klasszikus részek hangulatára épül, a kis vízszerelőket oldalnézetből irányítva teknősök és húsevő növények hadán kell átverekedni magunkat, imádnivaló minden perce, aki szeret nosztalgiázni, az ne hagyja ki. A kiállításon nagyszerű perceket töltöttünk vele, három pályát lehetett kipróbálni, a legizgalmasabb pedig a supportive multiplayer volt. Ezt választva az első játékos a hagyományos Wiimote-tal irányítja a hőst, míg a második az új tepsin támogatja őket. A kisképernyőt nyomkodva meg lehet zavarni az ellenségeket, fejre állnak, vagy megvadulnak tőlünk, de téglákat is rakhatunk le, melyek a nagyobb szakadékok átugrásánál, vagy a magasan lévő, rejtett részek felfedezésénél jönnek jól.


A Pikmin 3, a Legends of Zelda: Battle Quest, a Wii Fit U, és a Donkey Kong’s Crash Course a jól megszokott Wii hangulatot és élményt nyújtotta, a főtéren kiállított konzolsorból viszont a Rayman Legends volt még kiemelkedő. Nagyon aranyos zenés, ügyességi játék lesz az új rész, rengeteg mini kihívással, az irányításhoz pedig ezúttal is lehet használni az érintőképernyőt, illetve a mozgásérzékelőt.


Aki attól félne, hogy a kontroller nem elég erős egy teljes értékű kiegészítőnek, azt meg is nyugtatnám. A ZombiU, a New Super Mario Bros U és a Rayman Legends tesztelésénél is hibátlan teljesítményt nyújtott, nem akadt meg, nem késett, maga a játék pedig a kisképernyőn ugyanolyan szép volt, mint TV-n.


A Wii U teljesen új élményt visz a konzoljátékok világába, a második képernyő lehetőségeinek kihasználása viszont a fejlesztőkön múlik. Az eddig látott eredmények mindenesetre bíztatóak, a UbiSoft és a Nintendo is nagy erővel készül a november 30-i megjelenésre, utána pedig özönlenek majd a játékok, ebben biztos lehet mindenki. S hogy mennyibe fog kerülni? Hivatalos hazai ár még nincsen, a várakozások szerint azonban 90 és 110 ezer forint között lehet majd hozzájutni a csomaghoz, attól függően, hogy hány játék, és milyen kiegészítők kerülnek a csomagba. Várjuk!

56 komment - szólj hozzá!