Dragon Ball Z for Kinect teszt

  • Írta: InGen
  • 2012. október 28.
  • dragon ball z for kinect, kinect, teszt, x360
Link másolása
"Legyél te is csillagharcos!" - szól a Dragon Ball Z for Kinect reklámszövege, ami nagyjából rímel arra, hogy "Te vagy a kontroller!". Nos, ebben a játékban egyik sem következik be, ehelyett viszont kiválóan alkalmazható a következő szöveg: "Legyél te a világ legfrusztráltabb és idegesebb embere!"

Ismét mélyre merülünk abban a mocsárban, ami a Kinect és a hardcore játékok kombinálásából dagadt ki, és sajnos már kiderült, hogy abszolút semmi jó nem származhat belőle. Nos, a Drabon Ball Z for Kinect sem kivétel ez alól, bár, ha választanom kéne, hogy mivel kínozzanak, lehet, hogy inkább a Fable-t választanám. Az új DBZ-játék ugyanis minden szinten annyira rossz, hogy az már fájdalmas – és ezt most szó szerint is lehet érteni, mert, ha csak nem vagy Rubint Réka, valószínűleg egy menet után instant izomláz fog kialakulni a végtagjaidban. Edzésnek tehát még akár jó is lehet, bár akkor inkább betenném a YouShape Fitness-t úgy, hogy közben senki ne lásson. Mióta véletlenül megnéztem a Szex és New York-filmet úgyis mindenki azt mondja, hogy csaj vagyok.


Szóval, a DBZ for Kinect egy nagyon egyszerű játék,fő és gyakorlatilag egyetlen részét ugyanis a sztori képezi. Bár ezt idézőjelbe is tehetném, mert a sztori jelen formájában annyit tesz, hogy végigmegyünk a sorozat összes ismert és jelentős harcán, mindenféle körítés nélkül. Mondjuk tény, hogy körítés amúgy sem kell, mert az utóbbi évek DBZ-játéközöne után úgyis már mindenki vágja a teljes történetet oda-vissza még akkor is, ha esetleg az anime valamiért kimaradt volna. Tehát jönnek egymás után a nagyobb küzdelmek, Vegitával, Dermesztővel, Cellel, Buu-val és a többiekkel, nekünk pedig csak annyi a dolgunk, hogy megverjük az egyiket, majd jöhet a következő.


Ugyan nem emlékszem már pontosan a sorozat különböző jeleneteire, de azért 90%-ra mondom, hogy körülbelül pontosan ugyanúgy játszódnak le az egyes átvezetők, ahogy azt Toriyama annak idején kitalálta. Ezért tehát piros pont jár, mint ahogy a szinkronhangokért is, akik közül ugyan nem mindenki eredeti, de azért értik a dolgukat. Amiért pedig duplán piros pont jár, az a grafika, ami egyértelműen a játék legnagyobb erőssége: tényleg eljutottunk arra a szintre, hogy már sokkal jobban néz ki, mint az eredeti mű, ezen a téren egyáltalán nem lehet belekötni. 


Reméltem, hogy nem veszitek észre, mennyire próbálom kerülni, hogy a játékmenetről kelljen beszélni, de gondolom most már azért elég feltűnő. És még feltűnőbb lenne, ha ezen a ponton azt kezdeném el ecsetelni, hogyan kell tökéletes medium-rare bélszínsteaket sütni. Nos, érdemes a bélszínszeletet mindkét oldalon alaposan behinteni sóval és borssal, esetleg némi fokhagymával megkenegetni, ízlés szerint. Ezt követően alaposan mártogassuk meg olívaolajban mindkét oldalát, közben pedig tegyük oda a serpenyőt a gázra, maximum lángon, de teljesen üresen. Ha már elérte a lehető legforróbb szintet, dobjuk rá az olajban fürdő husit, és kezdjük el nézni az órát. A tűzhely erősségétől és a serpenyőtől is függ, mennyi ideig kell sütnünk, mindenesetre nálam a medium-rare szintet körülbelül 1 perc 40 másodpercnél éri el, ekkor fordítsuk meg, és a másik oldalán is süssük ugyanennyi ideig, majd a tányérra kiszedve hagyjuk pihenni 1-2 percig. Steakburgonyával és jóféle száraz vörösborral fogyasszuk. Ha igazán prók akarunk lenni, süssünk egy tükörtojást a tetejére, a nagyon-nagyon prók pedig libamájas-gombás ragut is készíthetnek mellé, de az már többszörösen haladja meg az én konyhai tudásomat.


Tehát, ott tartottunk, hogy elkezdődik a harc. Az irányításba nem sok beleszólásunk van, előttünk terpeszkedik az ellenfél, nekünk pedig csak annyi a dolgunk, hogy ütéseket és rúgásokat imitálva kezdjünk el vadul kalimpálni a Kinect felé. Minél gyorsabban tesszük ezt, annál hamarabb fogy el az ellenfél nyilvánvalóan, közben pedig arra sem kell nagyon figyelnünk, hogy ő esetleg visszatámadna. Néha ugyan megteszi, de olyan lassan, mintha el akarna közben aludni, nyilvánvalóan azért, hogy egyszerűen ki tudjunk térni a csapás elől elhajolással, vagy a karjaink magunk elé húzásával ki tudjuk védeni azt. De, ha nem térünk ki az se baj, mert egyáltalán nem jelent semmiféle veszélyt, ha bekapunk egy-két ütést.


A kalimpálással az a célunk, hogy feltöltsünk egy mérőkét, s ha ezt sikerült abszolválnunk, kapunk egy kis átvezetőt, melyben emberünk hivatalosan is rommá veri ellenfelét, majd folytathatjuk a kalimpálást, vagy megszórhatjuk a szerencsétlent apró energiatámadásokkal – tenyerünkkel előre a Kinect felé terelve a levegőt. Ha pedig úgy érezzük, hogy testileg és lelkileg felkészültünk, megpróbálhatunk előhívni egy igazi KI-támadást, például egy böhömnagy kamehamehát. Ennek feltöltése a sorozathoz hasonlóan iszonyatosan hosszú folyamat, miközben különböző, a képernyőn létható testhelyzeteket kell felvennünk. Ezeket a Kinect nem fogja érzékelni, bárhogy is próbálkozunk, már persze akkor, ha egyáltalán el tudtuk indítani a támadást, amihez a szükséges mozdulatot szintén nem fogja érzékelni a Kinect.


Ezek közben néha bejönnek olyan átvezetők is, melyek a harcok fontosabb, a sorozatból is ismert állomásait mutatják be, és közben QTE-szerűen különböző mozdulatokat kell végrehajtanunk. Ezek általában egyszerű hajolgatásokból állnak, ám alkalmanként „összetettebb” mozgásokat is megkövetel tőlünk az anyag, amiket szintén nem fog felismerni a Kinect, így egy megoldás marad: összezúzni a lemezt és az önkormányzat által kijelölt tüzelési napon elégetni a francba, hogy lehetőleg az utókor se találhasson rá, maximum megolvadt tiktatkos doboz formájában.


Habár az első pár percben még akár élvezetesnek is tűnhet a játék, ez az érzés nem tart sokáig. Az ütögetés-rugdalózás iszonyatosan fárasztóvá és unalmassá válik az első kör után, a többi részt pedig teljesen hazavágja, hogy a Kinect nem működik. Ahogy azt már említettem, ennyi a játék, minden harc pontosan ugyanerre a sémára épül, és minden irányítható karakterünk pont ugyanúgy küzd. Habár QR-kódos kártyákkal elméletileg lehetne bővíteni a harcosok felhozatalát, az előbbi miatt nincs semmi értelme. Mint ahogy ennek az egész játéknak sincs.

34.
34.
Hardy
Gyerek mintha úgy játszana, hogy azt várja mikor nyit már rá az apja és kever le neki egy k*rva nagy pofont, hogy ott ugrál a tv előtt... :D
32.
32.
sebtapasz
Nekem már a trailer sem tetszik, szóval, biztos gagyi!!! Az anime jó volt!!
31.
31.
névtelenség
#29: Csoda, hogy mi magyarok megismertettük. Tekintve, hogy egy 84-es produktumról van szó, amit mondva csinált okokkal kaszáltak el anno.

A fanságról annyit, hogy nekem a DB Z teljesen kimaradt, a sima pedig jó ha láttam 20 részt.Sötét is voltam, amíg pár hete unalomból utána nem olvastam a wikin. Utána világosság vált, hogy egy sokkal régebbi és érdekesebb dologról van szó, mint aminek annak idején beállították az embereknek.

U.i.: Az anime-ket és a mangákat nagyon-nagyon messziről kerül; de ezzel jóban vagyok. Öregszem :P
30.
30.
2pacal
Még jó,hogy nem vettem 30 ezerért egy ilyen szart...Nem vagyok nagy híve az ilyen ugribugris beleélős játékoknak,de a Move-val lehet játszani...Egyszer végigtoltam a Heavy Rain-t move-val és az tetszett és pontos volt meg frankó meg minden,de ez a Kinect szerintem egy drága hangvezérlő...
29.
29.
Racsni1987
#28: De gáz hogy manapság már egyáltalán nem ismerik, bocs ez nem feltétlenül neked szólt. Amikor én voltam tinédzser, nem voltam egy fanatikus rajóngó, és nem egyszer le is hurogtak ezért. Egyébként az első széria mindenki számára nézhető, nem úgy mint a mai anime-k pl.: Deaht Note Inuyasha, Bleach, Wolverine Soul Eater stb.
28.
28.
névtelenség
#21: Racsni mi lenne, ha írnál erről egy blogot? Komolyan!

Ott több oldalon mutathatnád be mi is az a Dragon Ball, és mi a te véleményed róla. Beszélhetnél a széria különböző fejezeteiről; pl erről a AF és EX-ről, amiről azt sem tudom, hogy eszik-e vagy iszák. (ne hogy elírd ide most nekem) :)

Jól megszerkesztve és érdekesen megírva biztos jó lenne.
27.
27.
Mortis
A 4. képen a hónaljszőrtől ijedt meg úgy az ellenfél?

A Sárkány golyóit nem lehet játékba önteni, a Sárkány golyóit csak bámulni lehet órákon át, miközben nem történik semmi.
26.
26.
Gu3sT2
#21: Ez nem fórum -.- és QuartoDestra4-nek igaza van hogy így se olvassa el senki :O a játékról meg előre lehetett tudni hogy csak a névvel akarják eladni.
25.
25.
benjo6
Én már akkor tudtam, hogy ez a Kinect egy nagy rakás sz*r lesz, amikor először láttam az E3-on, nagyobb volt a füstje,mint a lángja.
24.
24.
DollSyndrome
Az a baaaaaaaaaaaaj, hogy ezek DBZ játékok mindig ugyanarról szólnak. Ugyanaz a sztori, csak a nézet változik, meg az intro. Noh meg mindegyikhez új átvezető kisfilmeket csinálnak alig eltérő szöveggel " Most meghalsz Goku/ Meg foglak ölni songoku/ Halj meg RÉPAAAAAAAAAAAAAAAA. " A Naruto-ban legalább mindig jön az új sztori, meg a szart is kifacsarják a grafból stb. Ez gáááááááááz. Hagyják mááá abbaaaaaaaaa. Vagy akkor csináljanak 5 évente új részt, de az fejlődjön má valamit. Hööööööö http://www.youtube.com/watch?v=OYa5aQb3YGE
23.
23.
QuartoDestra4
#21: bro, tudtommal nincs megírva a kommentekbe való kisnovellák írása.
bár lehet ha egybe írod senki se olvassa el
monnyuk így sem.
22.
22.
ViktorG
maradok a ps2 es budokai tenkaichi 3 nál
még jo a budokai 3 is a többit nem próbáltam.....a recpetet meg majd kipróbálom XD
21.
21.
Racsni1987
#20: Rég nem hallottam a DB-ről, ezért írtam ennyit, ezt mind egybe akartam volna leírni, de sajnos itt ezen a fórumon nincs ilyen lehetőség. Bocs ha ennyire tördeltem a sorokat. Egyébként nagyon meglepődtem, hogy tv6 a jogokat megvette, de sajnos megint elölről kezdik a sorozatot.

Rég nem hallottam a DB-ről, ezért voltam ilyen, meg úgy látom, hogy manapság mindenki elfelejtette. Bleach Death note ezek mennek. Bleach-et én szoktam olvasni, de a többi ami megy az animax-on azoknál tudnám mondani, amit a Daks szokott mondani
19.
19.
Racsni1987
#17: Nem csak ezt mind egyben akartam elküldeni, de azért a bátorítást kösz
18.
18.
Racsni1987
#16: Egyébként még egy érdekesség. Sonic is ugyanezt az utat járta be. először népszerű volt, volt egy-két jó mese, de idők során egyre nevetségesebbé és gagyibbá vált, sőt már szánalom fogalmát is bőven kimerítette. Természetesen a Dragon Ball sosem volt olyan ciki mint a Sonic, ennek az ellenkezője sértés lenne mindenkinek, aki a DB-t szerette. Sonic is ugyanarra sémára épült mint a DB, ezért említettem meg. Csak a Sonic fiatalabb korosztály célozta meg a DB-vel ellentétben, de olyan mélyre a Sonic semmi sem tudott süllyedni. Érdekes hogy a Mario mindig csak jobb és jobb lett.
17.
17.
QuartoDestra4
#16: dude, te most magaddal beszélsz?
16.
16.
Racsni1987
#15: Én mindig azt hittem, hogy eleinte hogy a Son Goku vérfarkassá tud változni ami egy kicsit majomszerű. Z-ben rájöttem nem más mint egy majom, kb a Bambula én vagyok menyusból. Sátánból se kellett volna egyszerű Ufot csinálni, azoknak kiábrándító lehet akik először a Z-vel kezdik és nem az eredetivel. Később állítólag Af-ban a sátán lesz a legerősebb, erősebb lesz mint Vegita és Son Goku SSJ4 együttesénél is. AF-ot fanok csinálják, de elismeri a készítő is és hivatalosan is publikálták Japánban, én így olvastam.
15.
15.
Racsni1987
#14: A gonosz ellenfelek közül a Sátán volt a legeredetibb karakter, még a Dermesztő is jó volt. Vegita átállt a jó oldalra, az már nekem erőltetett volt, Sátán hogy átállt az ok, de már a többinél ezt nem kellett volna. Szerintem a sorozatot abba kellett volna hagyniuk, de itt is a pénzt beszélt és a féktelen fanatizmus a rajongók részéről.
14.
14.
Racsni1987
#13: Sok transformációk, mindenki szuper erős, gonoszabbnál gonoszabb ellenfelek egyre jobban nevetségessé tette a sorozatot.
13.
13.
Racsni1987
#12: Freeze (Dermesztő) vagy namek saga után mindenféleképpen abba kellett hagyni, de szerintem a Z csak a Vegita felbukkanásáig volt csak jó, de még a Dermesztő saga elment. Szerintem az eredeti széria után csinálhattak volna egy egész estés rajzfilmet és ennyi. látom hogy a viasat 6 megint elölről kezdi az egészet.
12.
12.
Racsni1987
#10: Nekem személy szerint a grafika se tetszik, ps2-on és wii-n elmenne, de nem itt. Jól néz ki pozítívummal egyáltalán nem értek egyet. Ennél kizárólag rajzi megközelítés nézne ki jól és 2ds side scrolling stílusban, úgy király játék lenne, és nem kéne hozzá a kinect.

Egyébként Dragon Ball forever. De csak az első szériát szerettem, Z-nek kb annyi értelme volt, hogy a Piccolo Sátán átállt az új oldalra, és Son Gokunak lett egy rá eleinte nem hasonlító fia, persze későbbiekben sem hasonlított rá, mert a végén tudós lett, meg a Goten is a bátyára kezdett hasonlítani. Vegita szerintem már erőltetett karakter volt. Dermesztő karaktere nekem bejött, de valahogy elveszett a Z-ben az a varázs amit az eredeti szériát varázslatossá tette, több volt a dráma és kevesebb a fanyar humor. A Gt egyenesen botrányos. EX nagyon gáz, a 2 AF-nál kíváncsi leszek, hogy abból esetleg mi lesz,konkrétan hátha lesz belőle anime. Én hallottam, hogy az AF mellett EX is létezik, én valahol olvastam röviden hogy miről szól az EX, azt hittem hogy valami kretén csakúgy kitalálta.
11.
11.
Racsni1987
#6: Egyetértek veled.

Ebben az a poén, amikor ment a hírverés a kinect és a psmove körül, mást se lehetett hallani, mint hogy a wii egy sz*r, f*s és sorolhatnám. Kinect önmagáért beszél és a ps move is no komment, nincs is rászakosodott játék. Vicc kategória, egyébként van ps-em és nagyon szeretem, de örülök hogy ps move-ot nem vettem. Ebben ez a gusztustalan. Szerintem ugyanez lesz majd a wii u esetében. A gusztustalan jelzőt egyes fórumozókra értem, nem szeretnék félreértést.
A cikkírók is azt írták konkrétan emlékszem, amikor megjelent a másik 2 rivális saját mozgásérzékelőjével, hogy hello wii, kb. ennyit erről.
10.
10.
Dontrip
Hát ez tényleg nagyon rossz. Kinectre az utolsó reményem az Avengers: Battle for Earth, de nagyon hajlok rá, hogy eladjam.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...