The Walking Dead: E4 - Around Every Corner teszt

  • Írta: zoenn
  • 2012. november 28.
  • pc, teszt, the walking dead: episode 4 - around every corner
Link másolása
Egy cél lebeg hőseink a szeme előtt: hajóra szállni, és elhagyni a zombi-apokalipszist. Lee Everettnek semmi nem megy simán, sorsa – ki tudja hanyadjára – újabb fordulatot vesz. A csapat számára tényleg nincs kiút?

Hálátlan feladat hárult a Telltale-féle The Walking Dead-videojáték negyedik fejezetére. A nagy finálé előtt kell kitaposnia az utat, s hiába profi és összeszokott brigád szorgoskodik a produktum mögött, még nekik is beletört a bicskájuk. Nagy a nyomás, ez tény, s a korábbi, viszonylag remekül sikerült epizódok után elnézzük az üresjáratot. Egy ponton túl már nem emelkedhet tovább a minőség, egyszerűen nem várhatjuk el a kaliforniai brigádtól a folytonosan felfelé ívelő mutatót minden hónapban. Nem árt megjegyezni, hogy az öt rész alkot egy kerek egészet, ám az Around Every Corner - minden érdeme ellenére is - felejthető időhúzás. Talán észre sem vesszük, hogy ezúttal spóroltak az izgalmakkal, hiszen a történet némileg nyugodtabb. Vihar előtti csend?


Szóval ott hagytuk abba legutóbb, hogy Lee Everett és barátai (már amelyikük életben maradt) eljut a Georgia államban található Savannah városába. Már korábban is ott lebegett a cél a szemük előtt: rövid úton találniuk kell egy hajót, s elcsordogálni oda, ahová a holtak már nem követik őket. Ám ez a The Walking Dead, nem pedig egy locskaszájú diáklány lázálma: amint beteszik a lábukat a településre, minden rosszra fordul. Sötét alakok kóborolnak mindenfelé, Clementine rádiója pedig titokzatos üzeneteket közvetít. A túlélők menedékre lelnek egy elhagyott otthonban, ahol „minden sarkon” magukon érezhetik a halál illatát. Patthelyzetből patthelyzetbe – megszokott életkép ez a játékban, minden figyelem a fejlesztőkre szegeződik: vajon mit hoznak ki a témából?


A nyitás valami különleges eseményt sejtet, ám a Telltale nem tud mit kezdeni a helyzettel – látható, hogy az utolsó részre tartogatták a puskaporos hordót. A feszültség éppen csak pislákol, s a bűvös láng csak nem akar feléledni. Az egész epizódon át azt várjuk, hogy mikor történik valami érdekesség, aztán csak a befejező képsorokat megtekintve térünk magunkhoz. Nem érezzük azt, hogy halálos veszélyben lennénk - hőseink vígan dumcsiznak egymással, mintha ez lenne a legtermészetesebb dolog a zombivész idején. Ugyan a morális döntések még mindig hangsúlyosak, de delejes szituációk nélkül telik el a bő két órás játékidő. Nem mondanánk, hogy unatkozni fogunk, de a készítők csak néhány ízletes darabot vetettek felénk, ami édeskevés. 


Aki eddig ropogós cselekményszálra vágyott, netán új karakterek bevonására, szintén csalódni fog. Marad az eddig ismerős világ, s bár lesznek friss arcok, de amilyen gyorsan jönnek, úgy távoznak a süllyesztőben - ráadásul különösebb magyarázat nélkül. A kicsapongó stílus abszolút nem vall a Telltale-re, kicsivel több odafigyelés nem ártott volna. Az ismerős ájtatos, vagy anyámasszony katonája szereplők ismét hozzák a formájukat - olykor már túlságosan is idegesítőek a gyenge elveikkel. Érthető, hogy mindenki a családját szeretné biztonságban látni, de azért némi önfeláldozás nem ártana a csoport túlélésének érdekében. Lee-re hárul a dolgok oroszlánrésze, a többiek sok esetben csak a falat támasztják - kár, hogy nincs instant pofon opció. Picsogással és jajveszékeléssel telnek a percek, a pulzusunk pedig túlontúl lassú. 


Az epizód lezárása viszont megéri a korábbi bosszankodásokat - ha ideáig eljutunk, már csak a remény marad, hogy az utolsó szegmens hű marad az első részekre jellemző minőséghez. Némi akció azért akad, ám az Around Every Corner minden ádáz szituációt nélkülöz. Ami a képernyőn pazarul néz ki, az lehet, hogy a gyakorlatban csak üres hógolyózás. Nem biztos, hogy az FPS-ekre hajazó nézőpont tuti választás. Egyrészt azért, mert ellentmond a játék stílusának, másrészt a megvalósítás hagy némi kívánnivalót maga után. A módszer kézen fog, és az ellenfelek szinte maguktól másznak a célkereszt elé. A többi akciódúsnak szánt szekvencia túl rövid és jelentéktelen ahhoz, hogy érdemi részt képviseljen. 


Xboxon továbbra sem tökéletes az engine: a jelenetek között kínosan hosszúra nyúlik a várakozási idő, az események sűrűjében gyakorta leesik a framerate, pedig a látvány továbbra is „tájékoztató jellegű” - ettől eltekintve viszont remek designja van. Félreértés ne essék, a The Walking Dead egyáltalán nem játszhatatlan, ám a fejlesztőknek több hónapjuk volt rá, hogy gatyába rázzák a motort, de a szűkös határidők ezt nem tették lehetővé. A szinkron és a zenék viszont egyenletes színvonalat képviselnek, nincs okunk méltatlankodni. Lee szkeptikus zsörtölődéseitől ugyan a falra tudnánk mászni néha. 


Az Around Every Corner nem is próbálta meg emelni a tétet, mégis kulcsfontosságú darabja az ötrészes játéknak. Nagy volt a nyomás az utolsó előtti felvonáson, s a fejlesztők kis híján beleroppantak a saját alkotásuk súlyába. Az aktuális témák nem nyomnak olyan nagyot a latba, mint korábban, a játékmenet pedig mintha visszavonulót fújt volna. Döntéseink következményeinek csak a legvégén lesz látható jele. Tény, hogy a nagytöbbség csak akkor veszi észre a hiányosságokat, ha nagyítóval áll neki keresgélni - csak nekünk, hőbörgő fanoknak fekszi meg minden a gyomrát. Lehet, hogy négy rész után ráuntunk volna a The Walking Deadre? Magunknak sem merjük bevallani. Testünk viszont válaszol helyettünk: nagyot kordul a gyomrunk, hiszen ki vagyunk éhezve egy minden tekintetben tökéletes befejezésre.

18.
18.
ki55i
#15: Nálunk meg sem jelenik ?
17.
17.
balint23h
#12: Nem értelek, mi az , hogy hol itt a gond? Most írtam le, hogy hol itt a gond :D Kevésbé értékelik a sztorit és a hangulatot mint az akciót. Engem ez zavar...
15.
15.
avcs
#14: 12.11.
http://www.gamestop.com/ps3/games/the-walking-dead-a-telltale-games-series/104326
14.
14.
ki55i
olvastam vmi olyasmit hogy egybe is ki fogják majd adni az összes epizódot dobozos verzióba, erről esetleg tud vki bővebbet hogy mikor ?
13.
13.
Raam989
Én a hétvégén majdnem elsírtam magam az Ep5-ön. Két okból is. Egyrészt azért mert nagyon drámai a vége, másrészt azért, mert olyan baromi rövid volt a lezárás, hogy az hihetetlen. De nálam még így is Az év top5 játékai között van.
SPOILER
Viszont azt jelezhették volna, hogy Clem sztorija megy tovább az S2-ben, mert akkor biztosan más dolgokat mondtam volna neki a zárójelenetben...
12.
12.
Skyer
#11: Ez így van.
Hol itt a gond?
11.
11.
balint23h
Nem akarom kritizálni a gamekapcsot mert meg vagyok elégedve általában az értékelésekkel de ez a játék sokkal többet érdemelne. Talán a tesztelőnek nem jön be ez a stílus: történet, szereplők előtérben, zombi gyilkolás lövődözés másodlagos. Na mind1 ezzel nem értek egyet meg az akció filmekről írt átlag 10/9-es értékeléssel, mert ha egy filmben esztelenűl lövődöznek akkor az itt csak jó értékelést kaphat.
10.
10.
Gu3sT2
#7: 7 pontnál nem érdemel többet az a játék sajnos :/ az 5. rész 2 óra alatt végigjátszható bármennyire is izgalmas és fordulatos.... az szép és jó dolog hogy olyan a történet amilyen de ami (szerintem) a legfontosabb egy kalandjátékban az az hogy gondolkozni kelljen :)
9.
9.
exonic
#8: Akkor nem szóltam. :) Legyen bármilyen is az értékelés, ez (a műfaj kedvelőinek) egy nagyszerű sorozat! ^^
8.
8.
zoenn
#7: Az utolsó rész tesztjében összegezzük a sorozatot.
7.
7.
exonic
Nos, a Walking Deadet az emberek elsősorban a Sztorija miatt szeretik, de azért a 6,8 pont nekem is kevés, hisz nem egy FPS-ről beszélünk hogy negatívumnak soroljuk a "Gyenge lövöldözős részek"-et . De epizódonként nagyon nehéz értékelni ezt a játékot, szerintem összesítve kellett volna, és akkor valószínűleg egy körülbelül 9es fityegne fenn, hisz a vége... :)
6.
6.
#4: Előbb érdemelne meg egy 10-es pontszámot mint egy csomó játék ami itt szokott kapni.
6.8???
5.
5.
Simonus18
"Schhhh... Around the Corner"

Szerintem egész izgi rész volt, nem csoda, hisz a befejező rész, kiváncsian várom a folytatást különösen azért, mert az utolsó szavakra is figyelni kellet a végénél ... A lényeg hogy Clem életben maradjon ugyebár
4.
4.
markoci555
na azért! azt hittem látok majd egy 10 es pontszámot mert mindenki úgy majmolja.
3.
3.
Ez az epizód és az összes többi epizód is legalább 9-9.5!
Nekem 10/10 az egész első évad.
A vége pedig nagyon jó....majdnem sírtam.
2.
2.
robi009
SPOJLER


és amikor az elején az a csicska ben otthagya Clemet a zombik közt , akkor én majdnem földhözvágtam a telefont , hogy ez a barom mitképzel magáról , szóval azért ezis tudott erős érzelmeket kiváltani belőlem :D
1.
1.
robi009
szerintem egész jó lett ez az epizód , habár számomra a legélvezetesebb a harmadik volt .
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...