Brothers in Arms: Road to Hill 30 Előzetes

Link másolása
A Brothers in Arms az utóbbi idők egyik legigéretesebb II. Világháborús Taktikai-FPS-e lesz, amit nem kis várakozás előz meg.

  Új második világháborús fps van készülőben a Gearbox műhelyében. Manapság már nem csak ebben a kategóriában telített a játék piac, ha a 2. világégés területén keresgélünk. Gondoljunk csak a Medal of Honorra, Battlefield 1942-re, vagy a Call of Duty-ra. Hogyan keltheti fel a játékosok érdeklődését egy újabb ilyen game? Csak, ha a szokványostól eltérőt, újat tud felmutatni…

  Abban pedig biztosak lehetünk, hogy tud újat mutatni, elég, ha megnézzük az E3-as videot, a screenshotokat. Ezekből azonban nem derül ki a Brothers in Arms legnagyobb előnye, a játékmenet. Erről legtöbbet Randy Pitchford-tól, a Gearbox vezetőjétől tudtunk meg. Prezentációját még ugyan az Xbox-os verzión mutatta be, de ígérete szerint pc-n a hangulat változatlan lesz, a grafika pedig jobb. A játék pedig mindkét gépen nagyon ütős lesz. Ezt a Gearbox 3 éves munkájának köszönhetjük. Mielőtt neki láttak volna a játék elkészítésének rengeteg korabeli térképet, fényképet, leírásokat gyűjtöttek össze. Ezeknek, és a szemtanúk beszámolóinak birtokában már megvolt a követendő irány grafika terén, ami visszaadja az akkori hangulatot. Ezután következett a játékmenet pontos megtervezése. A csapat segítségére volt John Antal amerikai ezredes, akinek nemcsak a hadtudományban van tapasztalata, hanem elmondása szerint maga is játszik háborús játékokkal. Azt pedig garantálta, hogy a legrealisztikusabb a BIA lesz.

 

Már a szituáció is realisztikus: az 502-es ejtőernyős hadosztály 3. századának3. szakaszának F zászlóalját vezetjük, mint Matt Baker. 12 katona szolgál alattunk, feladataink pedig a D-nap előtti éjszakán kezdődnek, amikor is Normandiában landolunk, célunk a partraszállók támogatása és a német támadás lassítása. A 20 küldetésből álló feladatsorozat követi a valóságot, hiszen igazából megtörtént eseményeken haladhatunk végig, valójában is ott harcoló csapatot vezethetünk. A csapatunk szétszóródott az ugrás következtében, meg kell találnunk egymást. Immár társaink is élethűbbek lesznek, nemcsak azért, mert kiváló minőségű, személyenként egyedi modellt kapnak, hanem külön személyiséggel rendelkeznek. Jellemüket, gondolataikat folyamatosan ismerjük meg: sztorikat mesélnek, lassan személyes ismerőseinkké, barátainkká válnak. Így, ha elveszítünk közülük egyet, már az fontos veszteség lesz. Összességében a csapat hű mása a valódinak, csak a neveket változtatták meg.

 

 

Most pedig következik a BIA legnagyobb előnye, a játékmenet. Az igazi újítás az lesz, hogy a zászlóaljat kisebb csapatokra osztva külön irányíthatjuk. Azt a jól bevált taktikát kell alkalmaznunk, amikor az egyik csapat tűz alatt tartja az ellenfelet, közben a másik csapat az ellenfél oldalába kerülve végez velük. Ennek a minél jobb kivitelezését segíti a taktikai nézet, melyre átváltva, madártávlatból vehetjük jobban szemügyre a helyzetet. Ilyenkor megáll az idő és lesz elég időnk, hogy kiválasszuk a megfelelő támadási, illetve védekezési irányt, hiszen az ellen is ezzel a trükkel fog próbálkozni. Az pedig nem számít cheatnek, hogy ebben a nézetben a már egyszer meglátott ellenfél is megfigyelhető, hiszen a játék ezen része már inkább stratégia. A megfelelő kivitelezésben pedig az AI is a segítségünkre lesz, hiszen Pitchford szerint rendkívül fejlett lesz. Nem rohan egyenest az ellenfél karjaiba, parancsaink nélkül is taktikázik, fedezéket keres, csapatban dolgozik. Ha erősebben záporoznak a golyók, akkor ki sem dugja a fejét, ha pedig alkalom nyílik a fedezékből való kitámadásra, akkor a társa biztosan fogja fedezni.

 Ami újabb különlegesség, hogy nem lesz health, gyógyítócsomag. Kisebb találat, horzsolás esetén még megúszhatjuk, de legközelebb már nem biztos, hogy olyan szerencsések leszünk. Így komolyan meg kell gondolni, hogy mikor rontunk ki a Thompsonok kereszttüzébe. Felmerülhet a kérdés, hogy mi van, ha az adott létszámú csapatunk már a játék felénél elhalálozik? Pitchford szerint kapunk majd utánpótlást, nehogy magunkra maradjunk. A katonák feje felett lévő kör színe arról fog tájékoztatni minket, hogy az adott személynek mekkora a bátorsága. Ha zöld, akkor lendületesebben harcol, pontosabban céloz, míg egy kapott találat után pirosba fordulhat az állapota. Ekkor már megijed és fedezékben marad, fél kihajolni a fedezékéből, ha mégis megtenné és lő, akkor nagyobb a valószínűsége, hogy elvéti.

 

Fegyverek tekintetében kezünkbe kapjuk a korabeli, legelterjedtebb típusokat (pl: M1 Garand, Thompson, MG 42, Panzerfaust stb.). A tankok pedig nagyobb jelentőséggel bírnak, hiszen nehezen lehet majd megsemmisíteni őket, ha ez sikerülne, akkor is még kiváló lesz fedezéknek. Gránátból legalább 4-5 kell majd alá, de előfordulhat, hogy berobban a lövege.

 Multiplayer része is lesz természetesen, melyben a játékosok 3-3 fős csapatokat irányíthatnak. Ekkor is lesznek elérendő célok, így külön misszióként is megállják a helyüket.

 

Grafikailag a Brothers in Arms mindent tud, ami manapság elvárható, kiegészítve néhány extrával. Találkozhatunk a ragdoll fizikával, pixel shaderrel, motion blurral, és a directx9 újdonságaival. A fegyvereket a vállunkhoz emelve, célozhatunk annak saját célkeresztjével, így sokkal pontosabb találatokat vihetünk be. Ekkor egyébként csak a távolabbi dolgokat látjuk élesen, a közelebbiek homályosak lesznek. Minden modell kidolgozása részletes, a karakterek arca kifejezi az érzelmeiket, láthatjuk a szemeiken, ahogy követnek valamit a tekintetükkel. A táj pedig egyszerűen elbűvölő.

 

 A Brothers in Arms több tekintetben is korszakalkotó lehet, hiszen grafikailag már a filmszerűség határát súrolja, nagyszerű jellemrajzok színesítik a valós történetet, és az újszerű játékmenetről sem szabad megfeledkeznünk. Előreláthatólag ez év októberében a boltokba kerül ez az ígéretes játék.

 

 

Mikereem

Kapcsolódó cikk

Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...