God of War: Ascension multiplayer bétateszt

  • Írta: zoenn
  • 2013. január 28.
  • bétateszt, god of war ascension, ps3
Link másolása
Pár éve még azért szidtuk a fejlesztőket, mert a nagyobb profit érdekében, több single-orientált címbe többjátékos módot passzíroztak. Most úgy látszik, az idő a stúdiókat igazolja. Esetünkben remek isteni színjátékkal van dolgunk.

Még a zárt bétateszt idején csatlakoztunk a God of War: Ascension multiplayerébe, mostanra viszont a PS Plus-tagok is nyomulhatnak egymás ellen görög istenek kegyeltjeit megszemélyesítve, s limitált ideig mindenki más. Ha fel szeretnénk sorolni olyan produktumokat, amibe szükségtelen többjátékos módot tenni, akkor a God of War-széria mindenképpen köztük lenne – legalábbis az első reakciónk alapján. Az Assassin’s Creed esetében három évnek kellett eltelnie, míg az online recept úgy-ahogy beérett, így a Sony Santa Monicának is nehéz dolga volt, elvégre ismeretlen terepre merészkedett. Kétségtelen, hogy a szavatosság kitolásának jót tesz egy életképes multis koncepció, de vajon Kratoson kívül is van élet? Képzeld el az elképzelhetetlent!

A PS Store gyengélkedéséből kifolyólag csaknem egy órára rúgott a nem túlzottan terjedelmes adathalom letöltése, feltelepítése és patchelése. Az indítás után a megszokott pattogós dallamok fogadtak, mialatt az újdonsült hősömmel barátkoztam, kinek testfelépítése mellett Kratos is elbújna szégyenében. Mindenek előtt hűséget kell fogadnunk a négy isten valamelyikének. Zeusz, Árész, Hádész és Poszeidon közül válogathatunk – mindenkinek van előnye és hátránya, s választásunk nagyban befolyásolja a későbbiekben megszerezhető képességeket és tárgyakat. Zeusz esetében egy terjedelmes kalapács a jussunk, míg Árész egy hatalmas kardot adományoz nekünk, s így tovább. Mielőtt még belecsapnánk a lecsóba és Hellász büszke népének önjelölt harcosait hazavágnánk, végig kell rágnunk magunkat az oktatómódon, mely az irányítás ismereteit taglalja. Normál és erősebb támadás, hárítás, kitérés, elkapás, különféle mágikus finomságok - ha korábban nyomultál már God of Warral, a tutorial nem okoz majd meglepetéseket.

Kezdetben elég nehéz volt működőképes szobákat találni, mára viszont nem fordulhat elő, hogy várakoznunk kelljen. A folyamatos jó teljesítményért, vörös orbot rejtő ládák kinyitásáért, illetve a különböző kritériumok (ölj meg 10 ellenséget brutális killel, stb.) abszolválásáért jutalmakban részesülünk, melyek nagyban függnek attól, hogy mely isten előtt borultunk térdre. A Champion menüpontban részletesen testreszabhatjuk a hősünket: megváltoztathatjuk, fejleszthetjük fegyvereit, páncéljait és képességeit. Például a Fist of Ares egy gyors és erőteljes támadástípus, de a Relic of Mastery 25 százalékkal hatékonyabb csapássokkal kecsegtet 20 másodpercig. A képességek felhozatala markáns és teljesen megfelel az igényeinknek - izgalmas lesz látni, hogy az ellenfeleink milyen összeállítással indulnak harcba. Mindnek van ellenszere és szerencsére a kiegyensúlyozottsággal sem áll hadilábon a stúdió. Egyetlen alkalommal sem ütköztünk bele megölhetetlen riválisba.

A játékmenet a megszokott God of War-stílusban zajlik. Első ránézésre talán meg sem mondanánk, hogy multiplayerrel van dolgunk. A kameranézet fix, a siker pedig a tökéletesen kivitelezett kombókban rejlik. A single-ben megismert ütésvágásokat jó eséllyel ellenünk fordítják, így nem árt némi előképzettség az online csaták során - korántsem leszünk olyan legyőzhetetlen spártaiak, akitől az Olimposz istenei álmatlanul forgolódnak éjszakánként. Minden a védekezésen múlik, s azon, hogy a megfelelő pillanatban térjünk ki a támadások alól. A jobb analóg kar lesz tehát a legjobb barátunk, lényeges, hogy minduntalan maradjunk mozgásban. Az izmosabb kombók ellen még a blokkolás sem segít, igyekezzünk ott megzavarni az ellenfelet, ahol csak tudjuk. A hárítás szintén járható út, hiszen egy pillanatra tehetetlenné válik az online pajtás, s ilyenkor már mi is fel tudunk építeni egy használható mozdulatsort.

A Favor of the Gods játékmódban négy játékos nyomulhat egyszerre. A legutolsó állva maradt harcosig zajlik a küzdelem, vagy amíg el nem érünk egy bizonyos számú pontot. A konzervatívabb multis címekkel ellentétben, a God of War: Ascension még 1 vs. 1 meccsekben is elegendő kihívással és izgalommal kecsegtet, ám ha bevállaljuk a négyfős csatákat, tapasztalat hiányában rendszerint mi leszünk azok, akik a rövidebbet húzzák - piszok gyorsan. Sajnos nem mindig tudni előre, hogy milyen felkészültségű társasággal hoz össze a sors: előfordult, hogy egy durvább felszereléssel megáldott nemezissel néztünk farkasszemet. Pláne, ha három másik egyszerre indítja a rohamát, ember legyen a talpán, aki át tudja látni az egész küzdelmet. Amint hosszú órák árán hozzászokunk a multi mechanikájához, bepróbálkozhatunk az össznépi mókával is.

Természetesen a csapatban nyomulás sem számít tabutémának: a Team Favor of Godsban két négyfős kompánia csap össze a meghatározott pontszámért, vagy a riválisok megfektetéséért. Jó hír, hogy a pályák egyáltalán nem statikusak: a véletlenszerűen megjelenő ládákat kinyithatjuk, illetve csapdákba is csalhatjuk az ellenfelet. A kezdeti médiaanyagokon megcsodálható Küklopszot is megfektethetjük a sivatagi helyszínen, amint megjelenik az égből a Spear of Olympus – a titán haláláért nem kevés pont üti a markunkat. Soha nincs két egyforma küzdelem, a többjátékos módban nem csupán a harci készségeinket tehetjük próbára, hanem a jó helyzetfelismerésünket is. A béta felhozatalát a Capture the Flag teszi teljessé: míg a zászlóvivők a cél felé rohannak, addig a védők és a támadók aprítják egymást.

A látványvilág csak néhány apró momentumában változott a God of War 3 óta, habár már akkor is tökéletesen megfelelt az igényeinknek – most sincs ez másképp. A legnagyobb meglepetésünkre az Ascension multija életképes elgondolás a Sony Santa Monica részéről - agresszív, kegyetlen, ám olykor kaotikus adalék lesz Kratos eredettörténete mellett. A rengeteg beleölt idő megtette a hatását: a balanszt már most sem érheti sárdobálás. A tapasztalati pontgyűjtésre, szintlépésre és tápolásra kihegyezett játékmenet járható út, és már most igennel válaszolunk arra a kérdésre, hogy szükség volt-e a multi meghonosítására a God of War-sorozatban. De csak akkor, ha a végső pályakínálat és a kiegészítő lehetőségek száma is rendben lesz, mivel nem csupán pár napig szeretnénk nyúzni az online szegmenst. Márciusban kiderül!

Kapcsolódó cikk

13.
13.
DON GONDOCS
#5: A Ninja Gaiden is megélt pár részt és újrakiadást alá sigma és egyéb kiadás vagy ott a THQ-s CONAN és Prince of Persia sorozat, Force Unleashed Heavenly Sword
12.
12.
Jared
11.
11.
metercsiken
Biztos jó ez a multis rész benne, de engem igazából csak a single érdekel!
Örülök, hogy jön még egy rész( akármennyire is "rókabőr" ),de tényleg csinálhatnának majd valami újat, de mégis hasonlót a nextre!
8.
8.
sherex
#6: vagy kijutni a méhből ....vágod valami olyasmi stílusban mint amikor a pokolból kell kijutni
7.
7.
Yetikee
Kipróbáltam, bejött, előrendelem. Nem mellesleg gyorsan megvettem a 3-mat nehogy lemaradjak valamiről : )
6.
6.
Jinbobo
Azért valljuk be, kellett már bele ez a multi. Máskülönben a grafikán kívül, nem igen tudna különbözni a többi GoW-tól. Imádom a sorozatot, ezt is beszerzem, de most már jó lenne ha végleg nyugton hagynák Kratost és az isteneket.
Vagy mennyi előd fog még készülni? Mennyi bőrt akarnak még lehúzni ezzel a címmel? A végén majd már Kratost, gyerekként fogjuk irányítani, és az lesz a cél, hogy terrorizáljuk a velünk egykorúakat:))
Ez a rész még kellett, a multi miatt, de a ps4-en, remélem valami új játékkal rukkolnak már elő, és nem egy újabb GoW előddel.
5.
5.
Racsni1987
Én nem bírom a gow-ot, de azt sajnálom hogy kevés játék van ebben a stílusban. Bayonetta, dmc és a darksiders ami van. Wow-ot diablot inkább hagyjuk és a régi címeket is mint pl. a soul reaver. ÉN majd valamikor megpróbálkozok a skylanders nevű gyerekjátékkal, tulajdonképpen az is hack and slash, hátha bejön.
4.
4.
Kenny88
Én is teszteltem egy picit a bétát. Nekem bejött. Valóban jól kiegyenlített. Némi gyakorlással általában a top 1-2 ben voltam. Persze vannak combosabb ellenek, de ahogy a cikk is írja, minden támadásra van kontra. Csak jól kell tudni időzíteni. Azért szimpatikus a multi, mert a kampányban előforduló szörnyek ellen egy idő után tudni fogod a taktikát. Itt viszont ahány játékos, annyiféle elgondolás.
3.
3.
Peet66
tökéletes a játék összes része és ez az újítás is csak a hasznára fog válni!
2.
2.
DON GONDOCS
A Hack-n-slash/Beat-em-Up egyik kedvenc játéktípusom, egy multiplayer sokat dobhat vagy ronthat az élményen, majd meglássuk.
1.
1.
olasz0331
Hát igen nem hiába választottam 4 éve a ps3at !! kifizetödő még igy a vége felé is :P :))
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...