Special Forces: Team X teszt

  • Írta: Daks
  • 2013. február 15.
  • special forces: team x, teszt, x360
Link másolása
Gépfegyverek csattogása szűrődik ki az öreg gyártelep falai mögül, gránátok robbannak, kutyák ugatnak. A legkeményebb nehézfiúk játéka ez, újoncnak helye a Special Forces: Team X soraiban nincsen. Felkészültél hát?

Csapatorientált multiplayer TPS-sel jelentkezett a Blacklight és a Saw játékokat is jegyző Zombie Studios. Az Atari és a MicroProse szárnyai alatt megjelent Special Forces: Team X valószínűleg két embernek fog nagyon tetszeni. Az első unja már a casual címeket, de még nem érzi magát elég keménynek egy Battlefield 3 szintű kihíváshoz, az utóbbi pedig megfáradt a hardcore csatákban, s levezetésként szívesen nyom néhány kör Team Fortress 2, vagy Battlefield Heroes meccset.


A Special Forces: Team X laza, kemény, szórakoztató és izgalmas egyszerre. A tesztoszteron majd szétveti hőseinket, beton kemény nagyfiúkból áll össze a csapat, akik alig várják, hogy kiürítsék hőn szeretett AK47-esük tárját végre; ha bírod a rajzfilmes cell-shaded grafikát, tombol benned a düh, és csak üvöltő metálzenére tudsz ellazulni, akkor ezt a játékot neked találták ki. Több tucat karakter, több mint százféle pályakombináció, öt játékmód, egy falka Dobermann, és egy életre, halálra menő multiplayer háború vár rád. 


Hősünket a sokat sejtető Weapons and Gear menüben tudjuk igényeinkre szabni. Kiválaszthatjuk az elsődleges fegyvert, a pisztolyt, és az ezekhez használható kiegészítőket, van két item slot gránátnak, aknának, füstbombának, kutyának, életcsomagnak, illetve két további slot a különleges képességek számára. Másfélszer több skúló táranként, gyorsabb életújratöltés, aknajelző, becélzott ellenségek felfedése a csapattársaknak, eleinte alig kapunk valamit, minél többet vagyunk azonban a harcmezőn, idővel annál több dolog nyílik meg. De hogy a külső is számítson, választhatunk magunknak testet is, a jólfésült technikus sráctól a cula négerig négyféle átmenet létezik, s vehetünk sapkát, mellényt, nadrágot, illetve álcázást is, az előbb pedig jól olvastad. Vannak kutyák a Special Forces: Team X-ben, magunk mellé fogadhatunk egy vérebet, aki parancsunkra ráront egy kiválasztott ellenfélre, átharapva a nyakát. Brutális!


Miután végeztünk a karakter testre szabásával, minden sablonos körítést mellőzve a játék megfog minket, s bevág az aréna közepébe. A rozsdás gépek, és omladozó falak uralta gyártelep az egyetlen helyszín, ahol harcolni fogunk, a Dynamic Map Tile System viszont gondoskodik róla, hogy ne érezzük otthon magunkat. A pálya három részből áll, van egy nyugati, egy középső és egy keleti fele, a meccsek között pedig szavazhatunk, hogy melyik részre mi kerüljön. Hangár, műhely, garázs, építkezés, gyárépület, a lista variálásával több, mint százféle kombináció érhető el, ilyet nem láttunk egyetlen korábbi játékban sem, a megoldás forradalmi, csak a pálya hangulata nem változik soha, egyhangúság és unalom, hallom már a kopogtatásod.


Összesen nem kevesebb, mint öt játékmód van. A Team Deathmatch lényege a régi, csapatban dolgozva frageket kell gyűjteni, s a CTF se lesz újdonság senkinek, el kell lopni az ellenség zászlaját, s elvinni a támaszpontunkra, az évtizedes múlt ellenére máig nem untuk meg őt. A másik három viszont már nem ilyen sablonos. A Control Point esetében három stratégiai állomás van a pályán, el kell foglalnunk őket, s amíg ott fészkelünk, a csapat minden másodperc után egy pontot kap. A győztes értelemszerűen az lesz, aki a legtöbb helyet a legtöbb ideig tudja védeni, de ehhez hasonló a Hot Zone is. Itt szintén megadott pontoknál kell campelni, elfoglalni viszont nem kell őket, csak beállni a pozícióba, s míg ott vagyunk, nő az előnyünk. Az ötödik, s egyben utolsó játékmód pedig a High Value Target. A játék kinevez egy embert HVT-nek, a kiválasztott minden frag után három pontot szerez a csapatának, míg társai ugyanezzel kettőt gyűjtenek, nem szabad azonban ész nélkül rusholni, ha ugyanis megölik a kiválasztottat, akkor a kinevezés átszáll a gyilkosára. Ily módon az ellenséges csapat kap előnyt, s nekünk kell rájuk vadásznunk, nem világújdonság persze ez sem, de szerethető, s nem utolsósorban igen taktikus is, aminek külön örülünk.


A játékmenet kaotikus. Megy az eszetlen őrjöngés egész éjszaka, van fedezékbe bújás Gears of War stílusban, felvehetjük az ellenség fegyverét, illetve a pályán elrejtett felszereléseket, a magasabb szintű játékosok pedig még air strike-ot is kérhetnek, akkor aztán tényleg elszabadul a pokol. Aki viszont ezt szereti, az élvezni fogja a harcokat, a Special Forces: Team X a játékvilág Expendables-je, s ha már az előbb a szintekről volt szó, akkor nézzük meg ezeket is gyorsan. A csaták során mint sok más hasonló játékban, úgy itt is mindenért XP jár. Kill, kill assist, headshot, zászlószerzés, HVT ölés, állomásvédelem, de sokáig sorolhatnánk, a pontok gyűjtésével szintet lehet lépni, s minél magasabban vagyunk, annál több képesség, fegyver, illetve kiegészítő válik elérhetővé.


Játszani lehet public, vagy private szobában, a számítógépes verzióhoz jár dedikált szerver támogatás, míg az Xbox 360-as kiadásban a LIVE-on nyomulhatunk, 2-4 csapatban, legfeljebb 12-en. A tesztelés során volt némi lag, bár az is lehet, hogy csak a szolgáltató döcögött már megint, egy nagy hibát emelnék viszont ki komolyan, ami nem más, mint a béna célzás. A harmadik személyű kamerának köszönhetően sokszor előfordul, hogy bár a célkereszt az ellenségre mutat, egy közvetlenül előttünk lévő tárgy mégis elállja a golyók útját, húzzuk a ravaszt, és vadul üvöltjük, hogy dögöljön már meg a rohadék, közben pedig végig a fedezékünket lőttük. Hát ez az, ami nagy szívás.


A látvány nem nagy szám, arcade játékhoz képest viszont rendben van, s ugyanez mondható az árról is. Ellátogatva a Steamre kerek 10,99 euróért tehetjük magunkévá a játékot, az XBLA soron pedig 1200 MS pont az ára, ennyi pénzt talán megérdemel még. A baráti összeg pedig az értékelésnél is felfelé görbíti a szánkat, a Special Forces: Team X egy laza, tombolós arénajáték, ami nem kell komolyan venni, amennyit fizetsz, annyit kapsz, se többet, se kevesebbet. De azt bírni fogod.

 

7.
7.
Neurotic
A Special Forces: Team X nem egy rossz játék sőt, de ez a teszt elég felületes lett. Airstrike-ot például nem a magasabb szintű ellenfelek hívhatnak le hanem a pályán vannak elszórtan dobozok amiben található valami random cucc. Ez lehet rakétavető, láncfűrész, gépágyú vagy épp az említett légitámogatás.
Csomó dologra viszont egyáltalán nem tér ki a teszt, hogy mennyire népszerű (egy multis játéknál ez nem hátrány) és milyen a matchmaking, mennyire bugos, mert bizony bugos. Lehet írok róla egy átfogó tesztet.
6.
6.
goblinfing
jéé seananners bírom azt az arcot :D
5.
5.
Cooper911
A grafija bejön de nem értem miért nem lehet fps nézetbe váltani.
4.
4.
Daks
#3: Video review-t nem szoktunk, mert ha ütközik a videókészítő véleménye a mienkkel, az furcsán veszi ki magát. Ez csak csevegés, semmi több.
3.
3.
PcSanyko
Úgy tudtam,hogy kommentárral rendelkező videót nem szoktatok cikk alá rakni...
2.
2.
DON GONDOCS
Jó próbálkozás, stílusos grafika, de ez mamár kevés.
1.
1.
Yanez
Nem értem miért kapott ilyen keveset, pedig így elsőből elég sz@r :D
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...