Persona 4 Arena teszt

  • Írta: Daks
  • 2013. május 13.
  • persona 4 arena, teszt, xbox 360
Link másolása
A sorozatgyilkos ügyét lezárták, a béke és a nyugalom visszatért Inabába. Az idilli állapot azonban nem tart sokáig, hőseinket a gimnázium harmadik osztályába lépve sötét pletykák kezdik megkörnyékezni.

Egyesek szerint, ha esős éjszakán sokáig nézed a kikapcsolt tévét, egy rejtélyes adás fog előtűnni a semmiből. A Midnight Channel valóságshowjának főszereplői az iskolatársaid lesznek, megnézheted őket, hogyan harcolnak a P-1 Grand Prix dobogós címeiért, s te magad is beszállhatsz a csatákba, bevetve olyan erőket, melyekről korábban még csak álmodni se mertél.


Két hónappal járunk a Persona 4 eseményei után. Az Arena hivatalos folytatásként szolgál a népszerű RPG-nek, nem spin-off, és nem is átvezető, harminc óra történettel egészíti ki a kalandokat. Műfajban azonban különbözik elődjétől. Míg a sorozatot vérbeli tápolós szerepjátékként tartjuk számon, addig az új rész egy kőkemény verekedős anyag lett, oldalnézetből követhetjük a harcokat, a győztes dicsőségben térhet haza, a vesztest a megalázottak sora várja, harcolnunk kell, amíg csak bírunk.


A történet tizenkét karakter sorsát meséli el. A korábbi Personáktól ellentétben ez is újdonságnak számít, az egyszemélyes harcok helyett itt egy tucatra való főhőst ismerhetünk meg, a felhozatalban pedig olyan nevek térnek vissza, mint Narukami, Mitsuru, Akihino, vagy Aigis. S hogy régi barátok miért harcolnak most egymás ellen? A kérdésre a végigjátszás során fogunk választ találni, a rejtélyes a Midnight Channel térkaput nyitva a két valóság között, élet-halál csatákra kényszeríti nézőit.


A Persona 4 Arena a hősöket összesen nyolc játékmódban ereszti egymásnak. A lesson mód a kezdők otthona lesz, a játék megtanít minket az alapokra, s bemutat komolyabb taktikákat is, míg a story a főhősök történetét meséli el. Az arcade mód a gép elleni végtelen csatákat nyitja meg előttünk, a score attackben pontokat kell gyűjtenünk, a training a kombók zavartalan begyakorlására szolgál, a challenge ezernyi kihívást rejt, míg a versus a kétkontrolleres, a network pedig az online összecsapások helyszíneire visz minket.


Stílusban a játék a Guilty Gear és a BlazBlue már jól kitaposott ösvényét követi. A párhuzam pedig nem véletlen, a fejlesztő személye ugyanis teljesen azonos, ám míg az elődökre a nehezen betanulható, komoly és hosszú kombórendszer volt jellemző, addig a Persona 4 Arena olyan nagy címek egyszerűségét veszi példának, mint a Street Fighter, a Mortal Kombat, vagy a Tekken. Püfölhetjük a gombokat ész nélkül, látványos csatában lesz részünk, a két karakter addig harcol egymással, míg valamelyik életcsíkja el nem fogy, az akció izgalmas, a játékmenet pörgős, több talán nem is kell a sikerhez.


A kombókat a karakter irányítását is ellátó bal analóg kar, illetve az ABXY gombok megfelelő időben, és sorrendben történő megnyomásával tudjuk előcsalni. Újoncok és profik a kiosztást és a játékmechanikát illetően egyaránt otthon érezhetik magukat a játékban, a karakterek pedig tudnak még speciális erejű támadásokat végezni, illetve megidézhetik perszonájukat is, ki néhány másodperc erejéig mellettük harcol a csatában. 


A kivitelezés közel tökéletes, a Madhouse és az ARC System Works ezúttal is fantasztikus munkát végzett. Az anime stílusú átvezetők igényesek, a látvány pedig mind technikailag, mind művészileg csodálatos. A karakterek kézzel rajzoltak, a legapróbb részletekig kidolgozottak, míg a hátterek digitális technikával készültek, gyönyörűek és lebilincselőek mind. A játékot lehet angol, illetve eredeti japán szinkronnal, feliratozva játszani, a megfelelő hangulat érdekében ez utóbbi beállítást érdemes választani, igazi távol-keleti címmel van dolgunk, ennyi tisztelet kijár neki. A kivitelezésben egyetlen komoly hibát tudok csak mondani. Túl sok beszélgetős átvezető van, egy fél könyvet kiolvasol, mire harcra kerül a sor, elkezdődik a játék, s ha kikapsz, újra meg kell nézni minden videót, gyors restartra lehetőség nincs. Legalábbis én nem találtam.


A Persona 4 Arena a kétdimenziós japán verekedős játékok új uralkodója. Ha szereted a stílust, és bejött a készítők korábbi két játéka, akkor ez még jobban fog tetszeni, én játszottam mindegyikkel, és néhány apró hibát leszámítva ez a rész az, melynek személyében a legteljesebb, legjobban beérett verekedős mangajátékot köszönthetjük.

3.
3.
DON GONDOCS
Jó játék lehet, csak annyi újdonság fért belé, mint a másik két említett játékba.
2.
2.
Bl4nco
a verekedős játékok vhogy nem az én műfajom, egyedül csak a naruto játékok tetszenek
1.
1.
adriano28
gondolom a jó tulajdonságoknál, az uccsónál az szinkron akart lenni, nem pedig szinron :D
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...