The Walking Dead: 400 Days DLC villámteszt

  • Írta: zoenn
  • 2013. augusztus 6.
  • 400 days, pc, tesz, the walking dead
Link másolása
Időhúzás. Ez a szó jutott elsőnek eszembe, amikor nagyjából másfél óra múltán véget ért a The Walking Dead: 400 Days. Túl sokat akartak belesűríteni a Telltale-nél, de végül csapongó rágógumi lett belőle, semmint velős csont.

Félreértés ne essék: a fejlesztők szépen felvonultatták az alapjátékból már ismert helyzeteket, döntéskényszert, és cselekedeteink olykor húsbavágó következményeit. A 400 Daysben nem a már ismert szereplők története gyűrűzik tovább, hanem öt teljesen új hőst ismerünk meg benne. Egyikkel sem foguk 15-20 percnél többet eltölteni – sietve bemutatkoznak, kapunk egy kis bonyodalmat, majd csapó és jöhet a következő delikvens. Töprengtem egy darabig az utolsó animációt megtekintve, s rájöttem, hogy a 400 Daysszel az a baj, hogy nem hagyja ülepedni az élményeket. De kérdem én: hova ez a nagy kapkodás, amikor csak ősszel jön a második évad?


Mielőtt még szívrohamot kapnának a rajongónk elárulom: a DLC hű marad az alapanyaghoz, annak ellenére, hogy a karakterek kidolgozására egyszerűen nincs idő. Minden más tekintetben hozza az elvárható színvonalat, tetteinknek súlya van, s sokszor nem úgy alakulnak a dolgok, ahogy hinnénk. A 400 Days ellenben öt játszható karakterrel rendelkezik, mindegyikkel átlagosan húsz percet töltünk el, tetszőleges sorrendben. Ahogy a cím is mutatja, négyszáz nappal járunk a fertőzés kitörése után, a megmaradt túlélők már úgy-ahogy stabil mikro-társadalmat alkotnak, a gyengék lemorzsolódtak, az erősek, vagy szerencsések már közösségbe verődve próbálnak boldogulni. Persze a TV-sorozatból tudjuk, hogy Rickék élete sem fenékig tejfel.


A karakter-felhozatal merőben szokatlan, hirtelen azt sem tudnám megmondani, hogy melyikkel szimpatizáltam, hiszen csak futó kalandom volt mindegyikkel. Múltjukon van mit titkolni, a nehéz körülmények sokszor előcsalják belőlünk a fenevadat. Georgia egészen elképesztő szerzeteket hord a hátán, némelyikük céltudatos, mások gyávák – nehéz róluk úgy írni, hogy közben nem lőjük le a poént. Apró érdekesség, hogy az sem mindegy, hogy mely karakterekkel, milyen sorrendben teljesítjük a kiegészítőt, néhány aspektusában megváltozik a játék. Habár új helyszíneket találunk a 400 Daysben, a környezet nem változott túl sokat, elhagyatott külvárosok, némi vadon vár ránk és persze nyomokban vérszomjas járkálók is, akiket hasonló gombnyomkodós szekvenciákban pusztíthatunk el, mint korábban.


Az események olyan gyorsan követik egymást, hogy a készítők még egy rövid szusszanásnyi időt sem hagynak nekünk. A játékmenet oroszlánrésze azzal telik, hogy rövideket sétálunk, beszélgetünk a többi karakterrel, általában négyféle válasz áll a rendelkezésünkre, s nekünk limitált időnk van arra, hogy meghozzuk a döntéseket. Az adott NPC később emlékezni fog rá, hogy miként viszonyultunk hozzá. Ugyanez érvényes azokra a helyzetekre, amikor kínos döntések előtt állunk. Józan paraszti ésszel nem megyünk semmire, rögtönöznünk kell, majd szembesülni gyarló naivitásunk eredményével. Sokszor csak azért is újrakezdjük az adott fejezetet, mert nem bírjuk elviselni a kudarcot.


A pergős tempó kihat a mechanikára is: már az alapjáték sem követelt tőlünk átlag feletti agymunkát, itt még kevesebb lehetőségünk lesz fejtörőket megoldani. Gyakorlatilag a tárgyhasználattal sem kell bíbelődnünk, a történet a párbeszédeken keresztül halad előre, mint valami európai művészfilmben. Az akcióról persze nem kell lemondanunk, amely már egészen feszes megvalósításban köszön vissza, s eléri a célját, miszerint folytonos készenlétben tartja a tisztelt játékost. Lehet, hogy nem ezt vártuk, lehet, hogy egyetlen főszereplővel több lenne a 400 Days, mint ami. Utólag belegondolva, mégis van potenciál benne, nem véletlen a kapkodós tempó, a hangsúlyos szituációk így teljesen új megközelítésbe kerülnek. Vonakodva belátjuk: a Telltale érti a dolgát.


Öt dollárért ne is várjunk többet, egy unalmas óránkban elővehetjük, rövid emlékeztetőt kapva arról, hogy miért is volt remek az első évad, és miért is várjuk annyira a másodikat. Itt a cikk végén már kimondhatjuk, igen, többet vártunk tőle, legalább annyi kraftot, amely egy-egy rosszabbul sikerült korábbi epizódra jellemző. A The Walking Dead technológiai oldala semmit nem változott: a gyér minőségű textúrák és a sekélyes ajakszinkronizálás még mindig rettentő kínosak, ám a történet még így is bőven jobb, mint a néhány drámainak látszó produktumé a piacon. Azokat is megértjük, akik szerint bűn volt ezért pénzt kérni, sokszor még egy ingyenes demó is legalább ennyi játékidőt biztosít, de tutira nem ennyire maradandó élményt. Mert a 400 Days végén meg fogunk lepődni, az is holtbiztos.

19.
19.
bl551
Én is át vittem a játékot. Igazán király volt,s a 400 napban észre vettem hogy a régi szereplők neveit is meg említik.Ezért én úgy gondolom hogy sok csavar lesz még a történetben.
Pláne hogy az 1.évad végén a fő karakter meghal és Clementine a többiekkel marad ami egyet jelenthet azzal hogy ők a 400 nap karaktereivel valahol bizonyára találkozhattak és lehetek együtt.
De persze ez csak az én el képzelésem,bennem is sok a kérdés miközben várakozom a 2.évadra :D:D
18.
18.
sutgab
#17: Asszem a neveket összecserélted.
17.
17.
insanity06
#16: SPOILER
Emlékezz vissza arra a fejezetre amikor Bonival vagy és betör hozzájuk egy csávó akit megölhet vagy nem. Amikor ott vitáznak elhangzik az is hogy ez már a második betörés. Az első volt az az a nő aki elvitte a táskát. Shelék futottak Bonie-ék után a kukoricásba. Szóval szerintem ellátmány volt benne.Kaja,gyógyszer meg ilyenek.
Spoiler vége
Kétlem hogy annyira fontos lett volna mi is volt a táskában. Választ rá pedig szerintem nem fogunk kapni a második évadban mert a történet sokkal később zajlik. De ki tudja...lehet
16.
16.
vwxyz
Na, ma ezt is végig játszottam, nincs ezzel semmi baj. Ez is rohadtúl tetszett.
Kurvára várom már 2.évadot!!!
SPOILER
Nekem mindenki elment a táborba, és remélem az lesz a második évad, hogy Clementine-t kell írányítani, és ő is a táborba kerül, és akkor ezekkel az emberekkel is találkozni fog, akiket most megismerhettünk. Vagy nem őt kell írányítani, de akit írányítani fogunk új szereplőt az a Clem spanja lesz, és segíteni fog a kislánynak boldogulni. Remélem :) Baszki, még mindig kész vagyok az 5.epizód végétől, kiváncsi lettem volna, hogy akkor most Clem biztonságba van-e, vagy sem. Nem tetszett az a stáblista utáni utsó jelenet. Na, mind1.
Visszakanyarodva a DLC-re, kiváncsi lettem volna, hogy abban a táskában mi van (ami Bonnie sztoriában volt), hogy mi a fasz volt benne ennyire értékes :D Nekem bejöttek ezek a külön sztorik, a legjobbakat a fűvezős páron nevettem, azok ketten már akkor is bevoltak tépve mikor üldözték őket, erre a másik még ráakart gyújtani még egy spanglira :D
SPOILER vége
Jó ez a játék, "Interaktív Mozi", ezt így hívom :P :D
15.
15.
Tücsök112
amúgy kicsit sem egyértelmű hogy azért csináltak ennyi szereplőt hogy majd a második évadban epizódonként nyírhassák ki őket...a főszereplővel most viszont nem hiszem hogy dráma fog történni.
14.
14.
insanity06
A tesztelő nagyon megvan zavarodva. Először is mint az azt már nem egyszer leírták ez egy DLC, aminek az egyik (utálatos) tulajdonsága, hogy rövid. Igaz egy picivel lehetett volna hosszabb is de amit a Telltale elakart érni ezzel a DLC-vel el is érte. Ugyanis ennek a lényege az, hogy megismerd a 2.évad karaktereit. Ebbe nem kell fejtörők vagy feladványok. Arra ott lesz a második évad. Ez a DLC csak bemutatja őket. Valamint, az hogy, "a karakterek nem nőnek a szívünkhöz" én nem tartom negatívumnak ugyanis nem ők lesznek a főkarakterek. Nem velük kell tudni azonosulni. Ez egy remek kezdete volt annak, hogy tudjuk előre kihez hogyan is kellene azonosulni.
Végezetül én hozzátennék egy pozitívumot ami nem más mint: a karakterek történetei mesteri módon illeszkednek egymáshoz. Egy (gyenge,spoiler mentes) példa: Ha az egyik fejezetben megharaptak egy szereplőt az a másik fejezetben visszatér zombiként.
Nagyon jó kis DLC-re sikeredett, amit akart azt elért. bár nagyon rövid lett de elengedhető hiszen egy kiegészítőről van szó. Én 8.5 pontot adnék rá
13.
13.
Tücsök112
zoenn:a világ legjobb tesztelője.
12.
12.
Gu3sT2
Negatívumok: Nulla fejtörő

Ebben az esetben megkérdezném hogy a többi rész miért volt istenítve? Egyik részben sem volt fejtörő mégsem szerepelt negatívumként.

Rövid? Egy kiegészítő nem tartalmaz 20óra játékidőt? a francba akkor pontozzuk le a játékot.

A karakterek nem nőnek a szívünkhöz.... úristen mekkora tragédia...
11.
11.
DzsungelCsirke
#4: #Spoiler ON
O. és C. az.
Mindenki találgat, teljesen nyitott a vége, de szerintem közel száz százalék hogy ők azok. Teljesen tökéletes lezárás a szívszorító utolsó epizód után, és ha még egyszer megnézed a jelenetet, rájössz hogy csak akkor üt ha ők azok. Clementine két felnőttet keres ugye, O. és C. pedig Clementine-t. Még a sziluettjük is stimmel a magassághoz.
A nyakamat tenném rá hogy ők azok :D De tényleg.
#Spoiler Off

A cikkhez: Szerintem is szigorúak voltatok. Az elejétől kezdve tudtuk, hogy a 400 days csak egy kiegészítő lesz. Lehet átfutottam rajta, de sehol sem említetted hogy valóban a 2. évad szereplőit ismerjük meg, ami szerintem remek ötlet. Így nem kell unalmas háttérsztorikat hallgatnunk, hanem rögtön az első epizódban lesz fogalmunk arról, hogy ki honnan jött.

Battlefield-Cod DLC-kben 5 dollárért másfél pályát kapunk. Szerintem bőven megérte az árát, ha más nem azért mert a TellTale megint kapott egy kis pénzmagot. CD Projekt mellett talán ők az egyetlenek akik mindezt meg is érdemlik.
10.
10.
Tücsök112
énis ezt akarom mondani mint az előttiek,nem lett olyan rossz,fölér egy átlagos epizóddal élményben....8 pontot adnék neki,mint ahogy azt az IGN és más tesztelők is tették...
9.
9.
zuzo1
SPOILER -
sztetek russel nem christa testvére? nemtom sztem hasonlítanak valamennyire, főleg a felső hasonlósága miatt gondoltam erre, bár lehet hülyeség
8.
8.
BrendOoN
#4: I know that feeling bro'! :)

SPOILER Szerintem valamelyik 400 Days szereplőt látta. Túl egyszerű lenne ha csak találkozna Omiddal és Christinával majd mennének a dolgukra. : DSPOILER OFF
7.
7.
Dontrip
Én nagyot csalódtam a DLC-ben. Az egyik interjúba azt mondták, hogy annyira lesz hosszú mint egy rész. Hát ennél még az ötödik rész is hosszabb volt.
6.
6.
pjoco
Megkaptuk a második évad szereplőit. Mindenkivel meg ismerkedhettünk mg ha oltári röviden is. Ütni fog a kővetkező rész és Clementine is visszatér a készítők szerint. Sőt szerintem ő lesz az irányítható karakter.
5.
5.
lacinho01
nem volt rossz de jó sem ,/távolról sem/ mindenesetre nem emiatt a dlc miatt vesszem majd meg a 2.évadot
4.
4.
vwxyz
Basszus, most végeztem az első évaddal (30perce), és kész vagyok. Teljesen a hatása alatt vagyok, durva, hogy tényleg ez lett a vége...
SPOILER
Most, akkor Clementine kiket látott meg a végén? Szerintem két embert, de gondolom nem Omid és Christinát, mert azok a vonathoz mentek, bár azt tanácsoltam nekik, hogy hagyják el a várost (szárazföldön), és vigyék Clemet is, akkor lehet, hogy ugyan azon úton mentek amerre Clem, és akkor ők voltak ott a dombtetőn??? Áááá, kész vagyok, de nem hiszem, hogy 2hulla lett volna, ahhoz eléggé normális volt a mozgásuk, és Clem meg csak ált és nem mert se elfutni, se oda szólni, gondolom az attól is függ, hogy mit csinál a végén, hogy milyen tanácsokkal láttam el... :S Baszki, ki hogyan fejezte be??? Meséljetek már :)
SPOILER vége!
3.
3.
Yanez
#2: Teljesen egyetértek veled! Viszont én ténylrg utálom, ha egy játék rövid, na de dlc...
2.
2.
Azért ennyire nem rossz. Legalább van egy kis "bemelegítés" a második évadra, még a sztoriknak is megvan a maga élvezete. Ennek ellenére a kritikàval egyet tudok érteni, csak a pontozással nem. :/
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...