Grand Theft Auto V végigjátszás 3/3.

  • Írta: Ford Fairlane
  • 2013. november 2.
  • grand theft auto v, ps3, végigjátszás, x360
Link másolása
Végső állomásához érkezett a Gamekapocs hivatalos Grand Theft Auto V végigjátszása. Most már nem lesz olyan küldetés Los Santosban, ami kifoghatna rajtad, a történet véget ért - neked megvan már a 100%?

A küldetések sorrendjéről, az újrajátszás menü működéséről, az elágazásokról és az efféle tudnivalókról a sorozat első részének elején bővebben írtam, akit érint, átismételné, vagy korábbi küldetést keres, kattintson, a második rész pedig itt olvasható.

 

Hang Ten

Irányítható karakter: Trevor

Extra cél:

  • Végezzünk 4 percen belül

 

Trevorrel megismerjük végre Floyd barátnőjét, ki is hozzuk belőle az állatot, kicsit eldurvulnak a dolgok, ezért odébb kell állnunk. Aki nem vette volna észre, innen Trevor kocsiján figyel a plüssmackó is. Fuvarozzuk az éppen érkező Wade-et a sztriptízbárba, a lányok kezelésbe veszik, Trevor pedig hátra megy a tulajhoz, és betársul, igaz pontosan nem tudjuk, hogy mi zajlik az ajtó mögött, csak sejtjük, és később láthatjuk az eredményt is. Ettől kezdve ez lesz Trevor városi otthona és mentési pontja. Ez a kaland ilyen nyúlfarknyi volt.

 

Surveying the Score

Irányítható karakterek: Michael, Trevor

Extra célok:

  • Kövessük a furgonokat úgy, hogy ne kapjunk távolságra vonatkozó figyelmeztetést
  • Találjuk meg 20 másodpercen belül a lyukat, amiben az építkezés zajlik
  • A furgonok követése közben repüljünk át a híd alatt
  • A furgonok követése közben repüljünk át az alagúton
  • Végezzünk 11 percen belül

 

Itt kezdődik a legfőbb balhé, a legnagyobb rablás előkészítése, újabb terepbejárással. Michaellel szálljunk be az autóba, várjunk meg Franklint, és irány a bank, vizsgáljuk meg a bejáratot. Ez után menjünk a következő pontra, és vizsgáljuk meg az alsó, parkolóházba vezető bejáratot is.

Ekkor automatikusan Trevorre váltunk (korábban is megtehettük volna, amikor a hosszú úton kiautózott Lesterrel a repterére), szálljunk fel a helikopterrel, és viszonylag gyorsan repüljünk a sárga pontra, ez most időre megy, de nem veszélyes. Onnan kövessük a pénzes furgonokat, Lester nézetére is válthatunk, abban különösen könnyű a követés, mivel nem kell rendesen kormányoznunk a gépet, nagyjából úgy megy, mint amikor a rendőrségi helikopterben ültünk, ugyanakkor értelemszerűen így két extra célt sem tudunk teljesíteni. Amikor a furgonok befutottak a bankba, meg kell keresnünk a parkoló közepén a lyukat, ahol az építkezés zajlik, ez egyébként az épület túloldalán van, ereszkedjünk le hozzá. Miután ezzel megvagyunk, váltsunk Michaelre, és fuvarozzuk haza Franklint.

 

Bury the Hatchet

Irányítható karakterek: Michael, Trevor

Extra célok:

  • Végezzünk 11 percen belül
  • Szedjünk le 20 ellenfelet fejlövéssel
  • Legalább 80%-os legyen a találati pontosságunk

 

Elkezdődik a nagy beszélgetés Michael és Trevor között, de nem lesz jó vége, Trevor megszimatolja, hogy Brad barátjuk lett eltemetve Michael sírjába North Yanktonban, ami még rátesz pár lapáttal az árulásra, mert Michael az „újraegyesülés” óta is meghagyta abban a hitben, hogy Brad a sitten ül, és majd együtt kiszabadítják. Trevor elviharzik Michael kocsijával a reptérre, kerítsünk egy járgányt, és eredjünk utána. A jelnél szálljunk ki, menjünk fel a lépcsőn, és be az épületbe.

A repülőút után mi is a havas Ludendorffban vagyunk ismét, út közben előjönnek az emlékek, vezessünk a temetőbe, ott keressük meg a sírunkat, a templomnál juthatunk be a sírkertbe. Természetesen Trevor nagyban ás, megtalálja Brad hulláját, és összeáll számára a kép, jön a Mexican standoff, azonban a Trevorre vadászó Triád emberei megszakítják a jelenetet, így egyik főszereplő sem lövi le a másikat, de nem is békülnek ki, Trevor inkább kereket old gyáván. Michael egyedül marad, ezúttal Trevor keresztjével, egy seregnyi kínaival, akik azt hiszik róla, hogy Trevorrel egy meleg párt alkotnak, ráadásul a repülőút miatt csak egy pisztolya van néhány golyóval.

Keményebb harc következik, használjuk a sírköveket fedezéknek, sajnos eléggé sérülékenyek. Lövöldözzünk a Triád-tagokra, és szorgalmasan gyűjtsük a fegyvereiket. Néha gyorsan nyomul előre az erősítés, ezekre a rohamokra is készüljünk fel. Kezdetben a legjobb fedezék a középső kripta, azt nem tudják szétlőni, és nagyon sok hullámot el tudunk ott kapni, mert minden irányból középre tartanak. Aztán balra haladjunk kifele, a temető bejárata után a kocsiknál is tartják magukat páran, ahogy a vasúti sín túloldalán is. Amikor már teljesen tiszta a terep, menjünk a kékkel jelölt autónkhoz, sajnos Trevor ellopta a kulcsot, és még elég kínai állt lesben, Michael végül fogságba esett.

Itt Trevor irányítását kapjuk meg, hazafelé repül North Yanktonból, már elérte San Andreas hegyeit, ekkor kapja a hívást a Triád-vezértől, hogy elkapták Michaelt. Különösen nem rázza meg, jelen helyzetében nem zsarolható, és nem is gondol Michael kiszabadítására. Zárásként tegyük le a gépet Trevor repterén, és guruljunk a sárga pontig.

 

Pack Man

Irányítható karakterek: Franklin, Trevor

Extra célok:

  • Végezzünk 12 percen belül
  • Ne keletkezzen kár a járműben, vagy csak minimális
  • Iktassunk ki 3 rendőrautót a tüskék segítségével

 

Kezdetben Franklint irányítjuk, Lamar ránk csörög, hogy megszerezte az utolsó járgányt Devinnek, találkozzunk vele a szervizben. Hajtsunk oda, be hátra, és szálljunk át. Irány a megjelölt garázs, Lamar elmondása szerint meglepően könnyű volt elkötni a kocsit, annyira, hogy az már gyanús. Trevor már vár ránk, felpakolta egy kamionra az összelopott luxusautókat, tegyük fel az i-re a pontot, hajtsunk fel az utolsóval. Innen Trevort irányítjuk, a lehető legmesszebb kell vinnünk a kamiont, lépjünk a gázra. A hosszú úton, többé-kevésbé virágnyelven nagyon jól eldumálgat Trevor és Lamar, szinte mindent megtudunk a hátterükről, egy ponton azonban a zsaruk kiszúrják a legújabb autót, kapunk két körözési csillagot, és a nyomunkba erednek. Ekkor gyorsan, de óvatosan vezessünk, Franklin hátramászik a gép oldalán, hogy a JB 700-assal leguruljon, és elintézze az üldözőket.

Miután beszállt, váltsunk Franklinre, legurul, és védenünk kell vele a kamiont. A hagyományos autóból lövés most a járgány nagyon erős beépített fegyvereit aktiválja közvetlenül előre célozva, és dobálhatunk tüskéket is. Miután eléggé megtisztítottuk az utat, és eltűntek a csillagok, hajtsunk Mollyhoz, a kékkel jelölt helyre. Ekkor már sokadszor követeljük a fizetségünket, a nő végül kiböki, hogy nem kapjuk meg direkt módon, de Devin befekteti nekünk.

 

Fresh Meat

Irányítható karakterek: Franklin, Michael

Extra célok:

  • Ne váltsunk 3-nál többször
  • Legalább 70%-os legyen a találati pontosságunk
  • Szedjünk le 10 ellenfelet fejlövéssel
  • Szabadítsunk ki Michaelt 3:30-on belül
  • Ne használjunk a térképen az útjelzőt

 

Trevor beugrik Franklinhez, és végre kiböki, hogy mi a helyzet Michaellel, ugyanakkor nem bocsátott meg neki, és nem is akar segíteni rajta. Így Franklinen áll minden, azt is láthatjuk, hogy Michaelt kampóra akasztva kínozzák valahol a kínaiak, már rájöttek, hogy Trevor nem jön érte, ezért végezni akarnak vele, ketyeg az óra. Lester átküld Franklinnek egy alkalmazást, amivel Michaelt megtalálhatja, indítsuk el a telefon jobb alsó ikonjával, és érjük el a nyíl által jelölt helyet még időben. Puskázhatunk úgy is, hogy váltunk a karakterek között, és amikor távolodik a kamera, megfigyeljük, hogy hol van a térképen, és bejelöljük, de egyébként sem nehéz megtalálni.

Hatoljunk be a húsüzembe, és fedezékről fedezékre harcoljunk. Itt már nem ketyeg az óra, megzavartuk a kivégzést, haladhatunk óvatosan, nem kell kapkodni. Amikor elérjük a fellógatott Michaelt, dobjunk neki egy pisztolyt, ekkor át is váltunk rá, és fejjel lefele harcolhatunk, ahogy az manapság gyakran visszatérő elem a játékokban. Miután megtisztítottuk a következő folyosót is, ismét Franklinnel kell haladnunk, ugyanis Michaelt még nem sikerült leereszteni a húskampóról, így helyhez van kötve. A folyosó végén automatikusan ránk ugrik egy késes fickó, ekkor visszakapjuk Michaelt, le kell lőnünk Franklinről a tagot. Ez után Michael már lelövi a láncait magától, és vele is haladhatunk, nyomuljunk még beljebb a fedezékes módszerrel, és gyűjtsünk fegyvereket.

Egyszer csak ez a beljebb kijjebb lesz, kijutunk a túlsó kijáraton két sportautóhoz. Amennyiben hátra hagyjuk, a másik kocsi üldözőbe vesz majd minket, és nagyon kemény ellenfél lesz, ezért a legjobb módszer, ha megsemmisítjük. Mivel itt csak Michaelt tudjuk már irányítani, és megfosztották a fegyvereitől, pisztollyal lőttem az egyik járgányt addig, amíg kigyulladt, közben még pár kínai is előkerült, valószínűleg ők lettek volna az autósok. Végül pattanjunk be a másik kocsiba, várjuk meg Franklint, és irány Michael háza.

 

The Ballad of Rocco

Irányítható karakter: Michael

Extra cél:

  • Végezzünk 3 percen belül

 

Rocco, a színész mohó ügynöke rátámadt Solomonra, az öreg stúdiófőnökre, amiért a múltkor keresztbe tettünk neki. A feladat egyszerű: öljünk meg az autóval menekülő Roccót. Ez klasszikus GTA-feladat, különösebb magyarázatra nem szorul, és bár az ellenfél sportkocsija gyorsabb, mint a nekünk bekészített SUV, nem nehéz a mindig változó utakon folyó hajsza. Amennyiben nem tudunk az autóban végezni a fickóval, de már működésképtelen a járműve, gyalog menekül tovább, ekkor áthajthatunk rajta vagy le is vadászhatjuk. A jó idő érdekében megkíséreltem azt, hogy az irányítás megszerzésének pillanatában rakétavetőre váltottam, és utána küldtem egyet, de hepe-hupás az út, és egy nagyon rövid pillanat marad a célzásra, nekem nem jött össze, ugyanakkor több próbálkozásból valószínűleg kivitelezhető ez a trükk is. Miután végeztünk a célponttal, távolodjunk el a helyszíntől. Kis idő múlva Solomon behív minket a stúdióba, menjünk be, és produceri kreditet kapunk az új filmben a fáradozásainkért cserébe.

 

Cleaning out the Bureau

Irányítható karakter: Michael

Extra célok:

  • Ellenőrizzük az összes rendszámot
  • Lebukás nélkül kövessük a gondnokot
  • Végezzünk 9 percen belül

 

A két korrupt FIB-ügynök a lebukás szélén áll, és így persze mi is. A cég leleplező adatokat szerzett róluk, amikhez kívülről hackelve nem férünk hozzá, be kell jutnunk. Az lesz az utolsó meló az FIB részére, ez pedig a terepbejáró előkészítő küldetése. Szálljunk az autónkba, ha Lester is bent van, irány az FIB parkolóházának kijárata. Lester terve az, hogy gondnokként jutunk majd be az épületbe, amihez egy gondnok belépőkártyájára lesz szükségünk, az embert és a rendszámát már kikereste az adatbázisból, rá kell itt várakoznunk. Nem szükséges a rendszámot megjegyeznünk, a játék jelezni fogja, hogy melyik az emberünk, csak mindegyikre nézzünk rá. Amint megvan a gondnok, kövessük néhány autónyi távolságból. Az út végén beáll a háza elé, parkoljunk mi is le az adott helyen, majd kövessük gyalog, és menjünk be a lakásába. Meglepő módon nem harcol, nem ellenkezik, és nem is kérdez, ennél simábban nem szerezhettük volna meg a cuccait. Menjünk a táskájával vissza a kocsinkhoz, hajtsunk Lester varrodájához, és menjünk fel.

 

Reuniting the Family

Irányítható karakter: Michael

Extra cél:

  • Végezzünk 10:30-on belül

 

Miután Michael ismét leissza magát az üres házában, felbukkan Jimmy, és a maguk módján kibékülnek, már csak a család többi tagját kell egyesíteni. Kiderül, hogy Amanda mégsem annyira boldog Fabiennel, és bizonyos mértékig csak bosszúból lépett félre. Lépjünk a tettek mezejére, szálljunk be az autónkba, várjuk meg Jimmyt, és irány a kávézó. Ott egész jól alakulnak a dolgok, Michael vissza próbálja fogni magát, hogy ne rontson az asszony előtt a helyzetén, de Fabien akkora tahó, hogy végül Amanda kéri Michaelt, hogy leckéztesse meg. Fabien kap egy alapos ruházást, Amanda pedig belemegy, hogy független területen, a pszichiáternél megpróbálják helyretenni a házasságukat. A családterápiához Tracey is kell, Jimmy megadja a következő úti célt, hajtsunk a jelzett tetoválószalonhoz, és menjünk be. Tracey Lazlow miatt van ott, megpróbálja visszakönyörögni magát a valóságshowba, Lazlow ad neki egy esélyt, ha leszopja. Michael pont a megfelelő pillanatban lép be, így a visszataszító műsorvezető nem ússza meg a múltkorival, dekoráljuk ki piercingekkel, aztán egy mini-játék keretében varrjunk rá egy hozzá illő tetkót is (egy pöcsöt), végül vágjuk le a lófarkát. Michael belátja, hogy nem védheti meg a lányát önmagától, így a helyzetet kihasználva ráveszi Lazlow-t, hogy Tracey kerüljön vissza a műsorába. Miután ezt is elsikáltuk, kocsikázzunk a srácokkal az agyturkászhoz. A terápia nem sikerül annyira fényesre, de végül Amanda mégis úgy dönt, hogy hazaköltözik, furikázzuk tehát a családot Michael házához.

 

Architect's Plans

Irányítható karakter: Franklin

Extra cél:

  • Hagyjuk el az építkezést 45 másodpercen belül

 

Lester nem talált digitális tervrajzot az FIB épülethez, de a betöréshez ismernie kell a szerkezetét, Franklin kapja a feladatot, hogy az építészmérnöktől szerezzen egy hagyományos papír alapút, miután feltételezhető, hogy rendelkezik másolattal. Kövessük a kékkel jelzett fickót az építkezésen, vicces, amikor a bejáratnál feltartóztatnak minket, de nem buktunk le, csupán kapunk egy sisakot, hogy azt viseljük. Azért tartsunk nagyobb követési távolságot, ne szaladjunk, és ne menjünk nagyon közel a munkásokhoz. Miután a mérnök felmegy a lifttel, mi is menjünk fel a másikkal. Fent jobbra kerüljünk, majd amikor vörösre vált, és megáll az emberünk, mögé lopakodva üssük le, és vegyük el tőle a táskát. Megtehetjük azt is, hogy ráfogunk egy fegyvert, de ekkor a távozásunk után riadóztatna. Nyugodtan sétáljunk vissza a lifthez, ahonnan jöttünk, a munkásokat minél jobban elkerülve, majd a liftezés után egyenesen, nem a bejárat felé sétáljunk ki, a végén szintén kerüljük a munkásokat. Ezt követően nincs más dolgunk, mint kocsiba pattanni, leszállítani a táskát Lester varrodájához, és felmenni az épületbe.

Ez a tiszta, ugyanakkor lassú megoldás. A jó időhöz feltehetően az ejtőernyős távozás lenne az optimális és elegáns módszer, de nem volt nálam ejtőernyő, így ezt nem próbáltam. Van azonban még egy módszer, a lift előtt, ahol már kevesebb a munkás, meg is támadhatjuk a mérnököt, elvehetjük a táskáját, ekkor mindenképp kapunk kétcsillagos körözést, de pillanatok alatt kisprintelhetünk a kijáraton, teljesíthetjük az elvárt időt, egy autóval meg lerázhatjuk a körözést.

 

Doting Dad

Irányítható karakter: Michael

Extra célok:

  • Nincsenek

 

Michaellel fogjunk egy autót, menjünk Traceyhez, és üljünk be mellé. A zaklatójára kell vadásznunk, menjünk az általa megadott helyekre, a negyedik helyszínen tűnik fel a nyitott tetejű, lila járgány. Valahogy meg kell állítanunk, a lövöldözés is működik, de könnyen szerezhetünk körözést, és amúgy sem túl gyors, elég, ha sokszor belerohanunk, előbb-utóbb kiszáll, és futva menekül tovább. Természetesen megtehetjük, hogy autóval megyünk utána, és kilapítjuk, ez azonban nem tetszik annyira Traceynek, csak meg szerette volna leckéztetni. Alternatívaként utána is szaladhatunk, és ököllel megverhetjük, a plusz szövegei miatt valószínűleg ez az optimális megoldás, ugyanakkor veszett gyors, maximális állóképesség nélkül nincs sok esélyünk, és soha nem áll meg, hogy a szokott módon megkegyelmezhessünk neki, ha fegyvert fogunk rá, az sem állítja meg, végül vagy addig ütjük, amíg vége nem lesz, vagy lelőjük. Miután végeztünk vele, fuvarozzuk haza Traceyt az autójával.

 

Fire Truck

Irányítható karakter: Franklin (valószínűleg Michael vagy Trevor is elvégezheti)

Extra célok:

  • Telefonon hívjuk ki a tűzoltókat
  • Ne keletkezzen kár a tűzoltóautóban

 

Újrajátszáskor nekem Franklint dobta a gép, de mással is teljesíthető, mindenesetre az ő képességei jól jöhetnek. Franklin eredeti otthonától nincs messze egy tűzoltóállomás, de sok keménykötésű tűzoltó őrzi a járgányokat, ráadásul kevésbé értékelt az a megoldás, tehát egyszerűen hívjuk ki telefonon a tűzoltókat. Amennyiben nem szerepel a listánkban a „911 Emergency Services”, manuálisan hívjuk fel, Xbox 360-on a kék jelzi, és az X gomb felel meg a kézi tárcsázásnak. Kérjük a „Fire Dept.” szolgáltatást, és várjunk. Amennyiben nincs tűz, a tűzoltók csak egy pillanatra állnak meg, nem szállnak ki, továbbhajtanak, ezért gyorsan szaladjunk a vezetőfülkéhez, nyomjuk meg a beszállás gombot, aztán tapossunk a gázra. Az egycsillagos körözés valószínűleg nem úszható meg, rázzuk le a zsarukat, és szállítsuk le a járművet Lester varrodája elé, a híd alá, végül szálljunk ki.

 

The Bureau Raid (Fire Crew)

Irányítható karakterek: Franklin, Michael

Extra célok:

  • Végezzünk 18 percen belül
  • Legalább 40% oxigén maradjon nálunk távozáskor
  • Végezzünk a felmosással 3 percen belül
  • Ereszkedjünk a liftaknába 30 másodpercen belül

 

Ez az FIB épület tűzoltós megoldása, én eredetileg ezt csináltam. A Lesterrel folytatott megbeszélés és a varroda felszámolása után a munkaruhában szálljunk a kocsinkba, és irány az FIB főhadiszállás. Ne csináljunk semmi hülyeséget, vegyük fel a munkát, menjünk be, át a beléptető kapun, fel a lifttel, vegyük ki a felmosó cuccot a szemközti raktárból, és a szomszéd folyosón kezdjünk felmosni. Kamerákkal figyelnek minket, ezért ténylegesen el kell végeznünk a munkát, a piros pöttyök jelzik a koszt, csak egyet lehet jól feltörölni egy öblítéssel, ha végeztünk, mellékesen helyezzük el a bombát, amikor lehet. Folytassuk a munkát a következő koszos folyosón, és a vécében is helyezzünk el egy bombát, aztán vigyük vissza a felszerelést a raktárba, majd a liften és a bejáraton keresztül távozzunk, ahogy jöttünk.

Michael telefonál, hogy elvégezte a dolgát, innen Franklint irányítjuk a kamu tűzoltócsapattal, vegyük fel Michaelt, és mobillal robbantsuk fel a tölteteket (Detonate). Lester eltérítette a tűzoltóság telefonvonalát, így más egység nem fog bekavarni, menjünk vissza az épülethez, és nyomuljunk be tűzoltóként (Michael is átöltözött). Menjünk fel a lifttel, és szaladjunk Michael után, korlátozott az oxigénünk, így ne bambuljunk sokat. Rohanjunk fel a lépcsőn, át a következő szakaszon, majd helyezzünk plasztikbombát arra az ajtóra, amelyikre Michael kéri, fedezékből robbantsuk is be. Bent kapjuk fel a meghajtót, és szaladjunk is visszafele, Michaelt követve, ahonnan jöttünk. Az 52-edik szint alatt összeomlik a lépcsőház, más utat kell keresnünk. A szinten Michael betör egy ajtót, ne álljunk az útjába, onnan már dühöngő lángok törnek elő, az egyik társunkat hátra is lökik, segítsük fel. Ez után rohanjunk át a lángoló termeken, maradjunk középen, kerüljük az ajtókat.

A leereszkedés után a következő szinten valószínűleg elkerülhetetlen, hogy egy robbanás leterítsen minket, így elszakadunk a többiektől. Innen óvatosan haladjunk, lebuktunk, tudják az ügynökök, hogy nem vagyunk tűzoltók, és a folyosó végén levő ajtó mögött már várnak ránk, innen fedezékből-fedezékbe harcolva haladjunk. Iparkodjunk, amennyire lehet, a dupla ajtónál vigyázzunk, a lépcsőn lent vár ránk egy ügynök, ha végeztünk vele, haladjunk lefele, ott már beérjük a csapatot. Másszunk át a törmeléken, szaladjunk továbbra is a többiek után, majd ereszkedjünk le a liftaknában, ügyeljünk a záporozó törmelékre is.

Lent szaladjunk tovább, egy szintet fel, és ki az épületből. Szálljunk a tűzoltóautóba, és miután mindenki bent van, irány a menekülőautó, itt is sietnünk kell. A célnál szálljunk ki, és pusztítsuk el a tűzoltót, dobjunk rá egy plasztikbombát, és miután mindenki eltávolodott, robbantsunk. Szálljunk be az oda készített kocsiba, most is várjunk meg mindenkit, és irány Lester otthona. Innen elméletileg megszabadultunk az FIB-től, a saját anyagainkat is elhoztuk, így nem tudnak minket többé zsarolni, egy füst alatt elég anyagunk van róluk, beleértve ezt az általuk megrendelt akciót is, hogy amennyiben mégis próbálkoznának, mindezt ki tudjuk ellenük játszani.

 

The Bureau Raid (Roof Entry)

Irányítható karakterek: Franklin, Michael

Extra célok:

  • Ne öljünk meg ártatlan civileket
  • Szedjünk le 20 ellenfelet fejlövéssel
  • Legalább 70%-os legyen a találati pontosságunk
  • Tökéletesen érkezzünk le a tető fő részére
  • Hackeljük meg a rendszert 45 másodpercen belül
  • Végezzünk 19 percen belül

 

Ez pedig az FIB épület alternatív, nehezebb megoldása. Ezúttal Franklinnel kezdünk, szálljunk az autóba, várjuk meg Michaelt, és irány a NOOSE bázisa. Ott közlekedjünk rendesen, várjuk meg a sorompókat, Haines-ügynök mindent lezsírozott nekünk. A tetőn szálljunk a helikopterbe, ezúttal Michaelt irányítva, és vigyük a gépet a magasan levő karikába. Ugorjunk ki, amikor a többiek kinyitották, mi is nyissuk ki az ejtőernyőt, aztán jön az ilyenkor szokásos idegtépő centizgetés, hogy pont a tetőn landoljunk. Sikeres érkezés után pörögnek tovább a dolgok, Michael lyukat vág az üvegtetőre, és mindenki lemászik.

Helyezzünk plasztikbombát a szerverterem ajtajára, és fedezékből robbantsunk, aztán menjünk be, és kezdjünk el hackelni, mindent tegyünk úgy, ahogy az emberünk mondja: My Computer, J meghajtó, HackConnect.exe. Ez után a fent megadott IP-t kell elcsípnünk a gyorsan változó számsorban úgy, hogy a keretet mi is mozgathatjuk mindkét irányba, ez elég nehéz, de lehet hibázni, aztán jöhet a BruteForce.exe, itt egy kvázi nyerőgépben kell a piros karaktereket elcsípnünk, ez könnyebb, aztán indítsuk a Down&Out.exe állományt. Innen már a hackerünk dolgozik távolról, nekünk pedig tartanunk kell a termet, ekkor kezdenek özönleni az ügynökök, figyeljünk a felsőkre is. Ránézhetünk a százalékjelzőre, és most már válthatunk Franklinre is. Befut az FIB helikoptere is, leszedi a minket támogató gépet, ezzel a tervezett légi visszaút sajnos lezárult.

Rövidesen végez a hacker, és tiszta lesz a terep, induljunk kifele. Haladjunk a fedezékes módszerrel, az ajtóknál ez mondjuk problémásabb, aztán le a lépcsőn, a hacker megoldja a minket hátráltató tűzoltórendszer problémáját is, a lángoló folyosón mellesleg vigyázzunk, nagyobb a túlerő. Rövidesen megtaláljuk az épületbe csapódott helikopter roncsát, valóban nem élte túl az emberünk, sőt le is zuhan az egész. Egy szinttel lejjebb mehetünk tovább, ez elég hosszú szakasz, ahogy a térképen is látszik, és itt vannak már civilek. Rögtön láthatunk egy ápolót, aki egy földön fekvő emberen próbál segíteni, tehát az ilyeneket kíméljük meg, ha lehet, a térképen vörössel jelölteket irtsuk. Amint elérjük a lépcsőházat, haladjunk lefele, utána még egy kis szakasz jön, és megkezdhetjük az épület külső falán a leereszkedést.

Félúton rögtön egy helikopter támad ránk, szedjük le, aztán a sárga körtől újabb szakaszon ereszkedjünk le, ezúttal már a talajra. Ott is várnak ránk, törjünk utat, és szálljunk be a mentőautóba. Innen, ha kellően gyorsak voltunk, simán elkocsikázhatunk a célhoz, Franklin házához, menjünk be, és jön az ünneplés Lesterrel.

 

Legal Trouble

Irányítható karakter: Michael

Extra célok:

  • Végezzünk 5:30-on belül
  • Érjük el a csúcssebességet bármelyik autóval
  • Rázzuk le a rendőröket 2 percen belül
  • Nézzük a Weasel News adását 15 másodpercig

 

A filmes vonalon kiderül, hogy Devin a befektetők egyikeként leállíttatja a projektet, amikor gyakorlatilag már kész a negatív a dobozban, így az arra kötött biztosításból nagyot kaszál, aztán Solomon fiával felszántják a stúdiót is, adómentesen húznak fel lakóházakat a helyére, és így tovább. Solomon semmit nem tehet, Molly kitépi a kezéből a filmet, és elviharzik vele, hogy soha ne kerüljön elő az anyag. Michael begurul, félrelöki Devint, és a film nyomába ered.

Pattanjunk egy gyors sportkocsiba, és irány a reptér környéke. Az első szakasz talán még nem időre megy, bár itt is kapunk némi noszogatást, ha nem sietünk. Amikor Mollyhoz érünk, akkor indul be az igazi hajsza, közvetíti a tévé is, amibe belenézhetünk. Számos rendőrautó, sőt rendőrségi helikopter is védi az őrült módon száguldozó nőt, hajtsunk utána a reptér területén, ez elsőre meglehetősen nehéz szakasz, viszont fix útvonalon megy, meg lehet tanulni. Ne próbáljuk lelőni, vagy más úton megállítani (ezért is nehéz, mert mindenki ösztönösen ezzel próbálkozik), végig kell tolnunk a scriptelt „hullámvasutat”, a végén megáll Devin hangárjánál, végigszalad az épületen, üldözzük gyalog, aztán látványos véget ér az élete. Kapjuk fel a leejtett filmet, kerítsünk egy autót, és rázzuk le a zsarukat, ez már a megszokott szakasz, semmi küldetés által nyújtott extra fűszer nincs benne, mégis itt különösen nehéz.

A hangárban ugyanis csak egy jármú van alapból, egy méretes és lassú reptéri csomagszállító, ezzel is kitörhetünk persze, és válthatunk később. Azonban ezen a ponton már befut pár rendőrautó, és veszteni valónk sincs, a háromcsillagos körözést mindenki megkapja, aki betör a reptér területére, a rendőrgyilkosság már nem súlyosbítja, így célszerűbb leszedni az első hullámban érkező fakabátokat, és rendőrautóba pattanni. A második probléma, hogy a reptér környéke valamennyire csapdának számít, miután kitörünk a kapun, könnyen visszaterelődhetünk, ha nem figyeljük a térképet, illetve sztrádákon, nagyobb utakon juthatunk csak vissza a városba, ahol már könnyebb megszabadulni az üldözőktől. Tegyünk így, ha a helikopterek és úttorlaszoknál állók irányíthatatlanná lyuggatják a kerekeinket, gyorsan váltsunk autót, a városban, esetleg vidéken már nem akkora probléma a három csillag. Igaz utólag az is feltűnt, hogy a hangárból visszamehetünk a sportkocsinkhoz az eredeti útvonalon, csupán könnyű összekeverni a kapukat, illetve elköthetünk egy kisebb repülőgépet is, a 2 perc valószínűleg csak azzal teljesíthető.

 

The Wrap Up

Irányítható karakterek: Michael, Trevor

Extra célok:

  • Végezzünk 7 percen belül
  • Szedjünk le 18 ellenfelet fejlövéssel
  • Lőjük le az üldöző helikoptert

 

Alaposan fegyverkezzünk fel a küldetés előtt Michaellel, és menjünk Norton-ügynökhöz, az épület bal hátsó lépcsőjéről jutunk fel hozzá. Elvileg itt pecsételnénk meg végleg az FIB-s kalandot, azonban az érkező Haines-ügynök feladta az emberét is, igaz ő is lebukott, befut az IAA, hogy letartóztassa őt, befut az FIB IAA által fizetett, korrupt csapata, meglövik ismét Hainest, és megérkezik a Merryweather is nehéz fegyverzettel. Kitör a teljes káosz, látszólag mindenki mindenki ellen van, de persze a lényeg, hogy nekünk kell itt már túlzás nélkül egy egész hadsereget jégre tennünk. Norton kitart mellettünk, segít minket, kövessük a tanácsait, és haladjunk fedezékből fedezékbe, minden pontról minél nagyobb takarítást végezve. Miután megtisztítottuk az utat, Norton is tovább tud haladni, amint tehetjük, menjünk a sárga pontra.

Ekkor száll be Trevor, valószínűleg elgondolkozott Lamar szavain, és végül valamennyire megbocsátott Michaelnek. Távcsöves puskával szedjük le a helikoptert, és tisztogassunk, majd amikor a játék jelzi, váltsunk vissza Michaelre, és folytassuk vele a küzdelmet. Akit el tudunk érni az erkélyről, szedjük le, a két szemközti pozíció miatt más területekre látunk rá, így elméletben célszerű oda-vissza váltanunk Michael és Trevor között, ugyanakkor, amikor magára hagyjuk, Michael hajlamos besétálni a tűzvonalba, így az ő érdekében ezen a szakaszon inkább őt terelgessük, amúgy sincs sok fedezék az erkélyen. Van néhány pozíció, ahonnan végtelen számban jön az ellenség, soha nem fogy ki, ezért teljes takarítást nem végezhetünk, ha úgy-ahogy tiszta a terep, haladjunk a lépcső és a szökőkútnál levő Norton felé, közben egy újabb helikoptert is le kell lőnünk.

Ekkor Trevor kerül bajba, váltsunk rá, és lövöldözzünk, aztán Trevor kiszáll, elhúz a gépével. Michaellel kövessük Nortont kifele, szedjük le az érkező helikoptert, és újabb fedezékből harcoljunk. Amikor már nem érünk el több ellenfelet, óvatosan menjünk körbe, az utolsók nagyon szétszóródtak számunkra előnytelen fedezékekbe, hagyatkozzunk a térképre. A sárga kör elérése után Norton is eltűnik, a városba hív minket találkozóra. Induljunk a sportkocsival, ekkor üldözni kezd minket egy helikopter, elméletileg lehagyható, de célszerűbb a feltűnésekor azonnal kiszállni, és rakétával leszedni. Végül menjünk a megadott sikátorba, ahol Trevor vár ránk, és ő is rábólint az utolsó nagy balhéra.

 

Lamar Down

Irányítható karakterek: Franklin, Michael, Trevor

Extra célok:

  • Szedjünk le 18 ellenfelet fejlövéssel
  • Legalább 70%-os legyen a találati pontosságunk
  • Mindhárom karakterrel öljünk meg egy ellenséget
  • Végezzünk 13:30-on belül

 

Franklin volt barátnője hozza a rossz hírt, hogy Lamart tőrbe csalta az eddig is gyanúsan viselkedő Stretch, egy fűrészmalomban tartják fogva. Alaposan felfegyverkezve induljunk oda, út közben Lester kideríti, hogy a telep vélhetően a Ballas banda kenderraktára, onnan terítik a füvet, egy füst alatt össze is trombitálja Michaelt és Trevort erősítésnek, végül is Lamar már mindenkivel összehaverkodott, valamilyen szinten negyedik tagnak tekinthető, ennyit megtehetnek érte és Franklinért. Michael lesz a mesterlövész, el is foglalja a posztját, mi kezdetben Trevort irányítjuk, választhatunk pozíciót, Michael vázolja is, hogy melyik mivel jár: a jobb oldali a legnehezebb, a frontális támadás, balra a közelebbinél egy homlokrakodót is használhatunk, balra a távolabbi a legnyugisabb, viszont ott nem tud Michael minket fedezni. Az is lényeges, hogy ne kezdjünk el ezen a ponton lövöldözni, csak amikor elkerülhetetlen lesz. Ennyi karakterrel már lehetetlen minden megoldást leírni, sőt a magukra hagyott, mesterséges intelligencia által irányított figurák gyakran sokat változtatnak a pozíciójukon. Miután a rakodóval eléggé felsültem (gyalogos gépfegyveresek ellen nem igazán hatékony), maradtam a korábban alkalmazott útvonalnál, Trevort és Franklint is elöl küldtem be, ezt jegyzem le, amennyire sikerül.

Induljunk a bejárat fele bármelyik karakterrel a kettő közül, a másik is vele tart, szedjük le az első néhány figurát, miközben fedezéket keresünk, az első autó meg is teszi, onnan harcoljunk, aztán haladjunk jobbra felfele. Váltsunk Michaelre, és tisztogassunk, sokan vannak a tetőkön is, a legtöbb fickót nehéz kiszúrni, de a térkép valamennyire segít minket. Amikor már szellős a terep, menjünk tovább Franklinnel vagy Trevorrel a farakások között, és be az épület elé, ott találjuk Lamart fekete pólóban, innen ő is velünk harcol, kifele sem lesz egyszerűbb az út. Rengetegen jelennek meg a ház sarkában, a farakásoknál, azokkal szemben viszonylag védtelenek vagyunk, miután lenyomjuk őket, a farakások mögül lövöldözzünk. Amikor már jól állunk, a bejárat felé nyomuljunk fedezékből fedezékbe, számítsunk rá, hogy több autóval érkezik komoly erősítés. Ekkor, bár kerültem Michael irányítását, mert nincs túl jó pozícióban, őt is megrohanták, kénytelen voltam rá váltani, közelebbi harcban egyébként ne erőltessük a távcsöves puskát, váltsunk gépfegyverre, és kaszáljunk, el is indulhatunk vele a cél felé. Amint megtisztítottuk a bejáratot, és elértük, Franklin irányítását kapjuk meg, válasszunk egy kevésbé szétlőtt kocsit, szálljunk be, és fuvarozzuk haza Lamart. Itt Franklin még találkozik a két FIB-ügynökkel, akik azt kérik tőle, hogy ölje meg Trevort.

 

Meltdown

Irányítható karakter: Michael

Extra célok:

  • Végezzünk 6:30-on belül
  • Érjük el a csúcssebességet bármelyik autóval
  • Szedjünk le 12 ellenfelet fejlövéssel
  • Fejlövéssel mentsük meg Amandát és Traceyt

 

Elérkezett a filmpremier napja, Michaellel menjünk a Ponsonbys üzletbe, és vegyünk egy alkalomhoz illő szmokingot (Tuxedo) a sárga pontnál, majd távozás után szálljunk be a limuzinba Jimmy mellé. A srác élvezi a helyzetet, ami egyre gyanúsabbá teszi Tracey hiányát. Kapunk egy fenyegető telefont Devintől is, nem bocsátott meg Molly miatt, és persze a film elkészültének sem örül, bár most nem említi. A mozinál szálljunk ki, menjünk végig a vörös szőnyegen, a sok smúzolás után befut Devin is, és még határozottabban céloz rá, hogy a család másik fele bajban van. A filmről így lemaradunk, de ez után bizonyos időpontokban már megnézhetjük a mozikban. Szálljunk autóba, a sportkocsi jobb, de a limuzin is megfelel, mivel az út egyenes, és nem veszélyesen hosszú, plusz könnyebben elérhető a csúcssebessége. Várjuk meg Jimmyt, száguldjunk haza a megadott 2 percen belül, kapjunk elő egy fegyvert, és rohanjunk be a házba. A lépcsőn egy fickó Amanda fejéhez szorít pisztolyt, végezzünk vele, majd irány Tracey szobája, a helyzet ugyanaz, de a célpont mozog, és nagyon közel tartja a fejét a lányéhoz, könnyű elvéteni a fejlövést. Mindkettőnél alkalmazhatjuk a távcsöves puskát, bár a kis távolság miatt nem kézenfekvő, de sokat segít.

Ez után Merryweather-katonák özönlik el a házat, célszerű a lépcső tetején, a sarokból, a kezdeti fedezékből lövöldöznünk, így is áttörhetnek párszor, és alaposan kicsipkézik a sarkot. Valószínűleg soha nem fogynak el, ezért amikor alább hagy a roham, induljunk le, és figyeljük, hogy hol vannak piros pöttyök, elöl vagy hátul, fedezékből füstöljük ki őket. Általában hátul van mozgás, amikor ott alább hagy, még találunk kint nem jelölt, lapító embereket. Amikor végeztünk, jön a következő fázis, a ház elé érkezik utánpótlás újabb autókkal, a terepjáró mellesleg korrekt fedezék, és rakétát is repíthetünk a kocsikba, mielőtt kiszállnak az emberek. Siker esetén megjelenik a felirat, hogy menjünk vissza a családunkhoz, tegyünk így. Itt még jön egy vicces jelenet, de nem mi irányítjuk.

 

Parenting 101

Irányítható karakter: Michael

Extra célok:

  • Nincsenek

 

Michaelt irányítjuk, Jimmy hív minket, de nyilvánvalóan nem hozzánk beszél. A helyzetből kiderül, hogy a netes trollkodásának végül nem lett jó vége, egy sértődött író elrabolta, autóval viszi valahova, ugyanakkor annyira nem veszélyes a helyzet, Jimmy nem szeretné, ha megölnénk a fickót, csak kikerülne a slamasztikából. Érjük be az autót, valójában addig nem indul el, amíg meg nem közelítjük, nem kell mozgó célpontot figyelnünk, ugyanakkor, bár mezei SUV, nagyon gyors, ha megkönnyítenénk a dolgunkat, kerítsünk egy nagyon jól gyorsuló sportkocsit. A játék azt az utasítást adja, hogy törjük össze az autót, ergo nem kell Jimmy épsége miatt aggódnunk, csak száguldjunk a járgány után, és addig lökdössük, amíg meg nem áll, nagyon óvatosan ki is lőhetjük a kerekeit, de ez kockázatos manőver. Miután megállásra kényszerítjük az emberrablókat, elszaladnak, Jimmy pedig átszáll hozzánk. Ekkor semmiképp ne álljunk bosszút, ne végezzünk a fickóval, mert bukjuk a küldetést, csupán fuvarozzuk hazai Jimmyt.

 

Driller

Irányítható karakter: Franklin (valószínűleg Michael vagy Trevor is elvégezheti)

Extra célok:

  • Lebukás nélkül kössük el a kamiont
  • Végezzünk 5 percen belül

 

Újrajátszáskor nekem Franklint adta a gép, de bárkivel teljesíthető, ugyanakkor, ha üldözésre kerül sor, amire nagy az esély, mindenképp Franklin az optimális karakter. Menjünk a megadott helyre, egy udvarban több őr és számos munkás figyel a kamionra és annak rakományára, a nagy balhé egyik változatához szükséges fúrópajzsra. Az egyszerű és kevésbé értékelt megoldás az, hogy szaladjunk gyorsan be az udvarra, pattanjunk a vezetőfülkébe, és hajtsunk ki. Pár golyót nem lehet megúszni, ahogy a kétcsillagos körözés is automatikusan jön, és a célok közül az egyik ezzel elbukott, valószínűleg a másik sem teljesíthető, ráadásul a kamion lomha, nehezebb vele lerázni a zsarukat, persze annyira nem is nagy kihívás, tehát, ha csak gyorsan le akarjuk tudni, ez a megoldás is megfelelő. Amennyiben balra, és ismét balra fordulunk, majd felhajtunk az útról a város melletti nagyobb füves terület, egy domb közepére, ott könnyedén ki is várhatjuk a körözés végét. Amikor tiszta a levegő, megkapjuk a célkoordinátákat, vezessünk oda, az udvarban tegyük le a járművet, már vár ránk egy megkent alak. Azért óvatosan vezessünk, a kamionnal nehéz kanyarodni, könnyű elkaszálni rendőrt, vagy rendőr előtt járókelőt, esetleg hasonló galibát okozni, és akkor indul újra a hajsza.

Az elegáns megoldáshoz menjünk a hátsó, nem utca felöli bejárat közelébe, a bejárattól balra, egy rácskapu mögött másszunk fel a létrán, a tetőn pedig másszunk fel a második szellőzőrendszerre, és legyen nálunk hangtompítós távcsöves puska. Kezdjük el módszeresen levadászni a már végső helyzetükbe érkezett embereket: jobb oldali őr, jobb hátsó munkás a hordóknál, bal hátsó munkás a csöveknél, középső munkás egy platónál, jobb oldali munkás a kamion mellett. Váltsunk pozíciót, másszunk ki a feljárat közelében a műholdvevő melletti tetőre, innen lőjük le a túlsó, bal oldali őrt és a közelében levő munkást. Innen láthatjuk, hogy a fő problémát két munkás jelenti a mi oldalunkon, középen, egymással beszélgetnek, rálátnak egymásra. Ezeket lemászás után, a hátsó bejáratból intézzük el, addig helyezkedjünk, hogy egy golyóval ki tudjuk lőni mindkettőt. Így már riasztás nélkül bemehetünk az udvarba, elköthetjük a böszme járgányt, kint rövid idő után jön Lester telefonja, és onnan már csak a fenti módon le kell szállítanunk.

 

Sidetracked

Irányítható karakterek: Franklin, Trevor (valószínűleg Michael is elvégezheti a talajmunkát)

Extra célok:

  • Végezzünk 4:30-on belül
  • Lebukás nélkül kössük el a vonatot

 

Vonatot lopunk, az állomáson lopózzunk az alsó ember mögé, üssük le, aztán menjünk fel a lépcsőn a kis épületbe, és az ottani fickót is üssük le hátulról. Ez után váltsuk át a váltót, és várakozzunk. Amint elhaladt a vonat, váltsunk Trevorre, szálljunk fel, és repüljünk a nagy helikopterrel az ekkor már álló szerelvényhez. Emeljük fel a mozdonyt, és szállítsuk le Trevor repterére, a kamion platójára tegyük le, túl nagy precizitásra most sincs szükség. Aztán tegyünk még egy kört, egy lapos vasúti kocsit is el kell hoznunk ugyanígy, bármelyiket, amin kék pötty van.

 

The Big Score (Subtle)

Irányítható karakterek: Franklin, Michael, Trevor

Extra célok:

  • Szedjünk le 20 ellenfelet fejlövéssel
  • 10-nél kevesebbszer váltsunk át közlekedési lámpát
  • Legalább 60%-os legyen a találati pontosságunk

 

A legfőbb balhé. Mivel eredetileg nem ezt választottam, az ehhez tartozó előkészítő küldetések hiányoznak, de ettől még újrajátszásnál ez az út is járható. A biztonsági őr ruhába átöltözés után szálljunk Michaellel az autóba, és irány az alagút bejárata, még 8 óra előtt. Ott várjunk a páncélkocsikra, amikor befordulnak, induljunk, és dobjuk ki a szögeket. Miután működésképtelenné válnak, szálljunk ki, és fegyverrel kényszerítsük kiszállásra a biztonságiakat is. Megérkezik a másik csapat, a precíz GPS-es biztonsági rendszer miatt egy percük van a kerékcserére, közben Michael kiválasztja a túszt. Még mindig Michaelt irányítva vezessük az egyik páncélkocsit a bankhoz, és álljunk meg a parkoló bejáratánál. Megkapjuk mi is az apró késés miatti letolást, ahogy azt a terepbejáráskor láthattuk. Beállnak az autók, az igazgató ellenőrzi a csapatot is, Trevornél elgondolkozik, de elfogadja a kártyáját.

Még mindig Michaellel haladjunk a többiek után, nyugisan, a lift után szintén, majd miután a túsz kinyitja a széfet, menjünk be. Bent Trevor elereszt egy poént, de probléma nélkül megkapjuk az aranyat, a túsz és Trevor tolja, mi meneteljünk utánuk, le a lifttel, ki a páncélkocsikhoz. A berakodás után a túsz megkísérel egy segélykérést, de a csapat sikeresen leszereli. Szálljunk be a furgonba, és vezessünk Trevor után ki a garázsból, át a sorompónál. Franklin ekkor telefonál, hogy a Merryweather már szagot fogott, keres minket. Amikor a játék jelzi, váltsunk Franklinre, a közlekedési lámpákat kell a saját előnyünkre és az üldözők hátrányára kapcsolgatnunk. Egyszerű kis játék, a négyszögekben két állás között válthatjuk a lámpákat, a kék nyíl a mi konvojunk, a vörös támadók a Merryweather autói, magunknak zöld utat kell csinálnunk, az ellenfélnek vöröset, ugyan kicsit kanyarog a csapatunk, nem halad a legrövidebb úton, de amennyiben nem a tíz váltásra hajtunk, nem nehéz a feladvány.

Megérkezünk a célhoz, néhányan átrakodják a vasat, Michael és Trevor a túszon vitáznak, Trevor lelőné a biztonság kedvéért, Michaelnek jó napja van, elengedi, sőt egy aranyrudat is ad neki, amivel megcsinálhatja a szerencséjét, ugyanakkor, ha köp, azzal be lesz mártva. Végül csak ideér egy Merryweather csapat, fedezékből vegyük fel velük a harcot, itt már bárkivel lehetünk. Jönnek újabb autók is, ha van rakétánk, felrobbanthatjuk őket a katonák kiözönlése előtt. A legnagyobb probléma itt is az, hogy néha szeretnek a nem általunk irányított emberek hősködni, besétálni veszélyesebb helyzetekbe, és akkor rájuk kell váltanunk, hogy túléljék. Vessünk be mindent, kemény csata ez, természetesen akadnak szétlőhető tereptárgyak is. Egy idő után a távoli hídon megjelennek mesterlövészek is, lőjük le őket, amikor szóba kerülnek.

Előbb-utóbb csak elfogynak az ellenfelek, ekkor indulunk meg a felspécizett és kibélelt autókkal, ötös körözési szint mellett, Franklin irányítását kapjuk, kövessük a többieket. A zsarukra ne figyeljünk, ne pazaroljunk rájuk golyót, úgysem érne semmit ilyen körözésnél, csak haladjunk, ne hagyjuk magunkat kilökni, és figyeljünk a társaink szövegére, így kicsit korábban megtudjuk, hogy merre kell kanyarodnunk, ami nem szükséges, de hasznos. Akad néhány látványos, scriptelt esemény is, például egy tartálykocsi felrobbanása, és le is kell ugratnunk egy alacsonyabban futó útra. A hajsza végén egy helikopter kezd lövöldözni ránk, és takarásban fel kell hajtanunk egy kamionra, mi a másodikak vagyunk a jobb oldalinál. Ez a legnehezebb, legalábbis nekem valahogy többször sem akart rendesen felmenni, viszont amennyiben takarékoskodunk a speckóval, marad egy jó nagy adag, időlassítással már szépen felhajthatunk. A rendőrök nem gondoltak erre a megoldásra, simán elhajt a két kamion a szemük előtt, sikeres volt az akció. Zárásként egy hosszú kocsikázás jön a sivatagból a városba, Michael házához, Franklinnel vezetünk. Nem tudom, szándékos-e vagy teljesen véletlen bug, de nekem nem nyílt ki Michael kapuja, hogy bevigyem a kocsit, ahogy a térkép mutatta. Michael morgott valamit az orra alatt, mintha valóban lenne időnként gond a rendszerrel, de végül feladtam, kiszálltam, bemásztam a kiskapu felett, és így is rendesen lezárult a küldetés, kijött Lester, és mindenki összebalhézott szinte mindenkivel az ünneplés helyett.

 

The Big Score (Obvious)

Irányítható karakterek: Franklin, Michael, Trevor

Extra célok:

  • Szedjünk le 20 ellenfelet fejlövéssel
  • Végezzünk 16 percen belül
  • Dobjuk az aranyat a vonatra 30 másodpercen belül
  • Legalább 60%-os legyen a találati pontosságunk

 

Én ezt a módot választottam a legfőbb balhénál eredetileg, talán a látványosabb helikopteres és vonatos akció miatt. Itt is Michaellel kezdünk, szálljunk az autóba, irány a bank, ahol beszáll mellénk a kamu-bankrablás lövésze. Ekkor a játék átvált Franklinre, fúrhatjuk is a falat az aranyhoz, jobbra forduljunk, pontosan középen, mert beszorulhatunk a géppel, a végén kapcsoljuk be a fúrót. A jelenet után kapcsoljuk ki a fúrót, tolassunk a jelig, és álljunk meg. Irány a lyuk, nagyon siessünk, helyezzük a sárga pontokra, egész pontosan a két oldalsó rács zárszerkezeteire a plasztikbombákat, húzódjunk fedezékbe, és robbantsunk. Ekkor a társunk foglalkozik az arannyal, nekünk pedig harcolnunk kell a NOOSE kommandósaival, először kívülről nézve balról jönnek, aztán jön egy hullám a másik irányból is. Mire végzünk velük, az arany is készen áll, megérkezik Trevor és a másik helikopter, Franklinék pedig felakasztják a kampókra a csomagokat. Ekkor újabb NOOSE kommandó érkezik, egyenesen a széfből, harcoljunk velük, utánuk páran fentről is leereszkednek, ha már tiszta a levegő, váltsunk Trevorre.

Repüljünk ki a városból, elvileg az első körben csak ez a lényeg, de azért maradjunk a társunkkal is kötelékben. A város határa után az arany átmenetileg rendben van, váltsunk Michaelre, aki itt feladta a kamu bankrablást, miután az igazi rendben lezajlott, de ettől még a város fél rendőrsége a nyakán van az ötös riasztás miatt. Harcoljunk fedezékből-fedezékbe, az erkély végén egy helikopter is érkezik, szedjük le. Amint fent tiszta a levegő, menjünk le a lépcsőn, gyorsan vágódjunk fedezékbe, és lövöldözzünk, itt már Franklin is csatlakozik hozzánk, rá is válthatunk. Újabb helikopter érkezik, ha leszedtük, és tiszta a levegő, menjünk a kis lépcső után át a túloldalra, persze út közben is ellenállásba ütközünk. A szemközti erkélyen is harcoljunk, majd szedjük le az újabb helikoptert, és menjünk fel a lépcsőn a következő szintre. Fent újabb helikopter érkezik, és nagyobb az ellenállás, ha tehetjük, haladjunk tovább, az erkélyről a Merryweather helikoptert is lőjük le, majd menjünk le a lépcsőn, és lőjük le az utcán levő rendőröket. Irány az utcaszint és a parkolóház, NOOSE kommandósok vannak bent.

Amint tiszta a levegő, üljünk a menekülőautóba mind, és tűzzünk ki, ötcsillagos körözést kell leráznunk, de remélhetően eléggé felturbóztuk és megerősítettük előtte az autót. Az üresebb mező közepére hajtás itt is működik, ha a helikopter nem megy utánunk. A csillagok elvesztése után Trevor jelenti, hogy a Merryweather rátapadt, váltsunk. Kövessük a másik helikoptert, repüljünk közel a Merryweather gépeihez is, és közben tartsuk stabilan a madárkát, Lester ekkor próbálja leszedni az ellent rakétavetővel. Ha mindet leszedte, a kék pötty már a vonatot jelzi, célozzuk meg, és dobjuk rá az aranyat, ezúttal sem kell nagyon pontosnak lennünk. Végül repüljünk a megjelölt kis reptérre, és szálljunk le.

 

The Third Way

Irányítható karakterek: Franklin, Michael, Trevor

Extra célok:

  • Végezzünk 21:30-on belül
  • Szedjünk le 20 ellenfelet fejlövéssel
  • Legalább 70%-os legyen a találati pontosságunk
  • Chenget plasztikbombával öljük meg
  • Steve Hainest fejlövéssel öljük meg
  • Stretch-et közelharcban öljük meg

 

A történet szempontjából ez az utolsó, végső küldetés, három út közül választhatunk, ez befolyásolja, hogy a megnyerés után mely karakterek maradnak életben, és lehet velük tovább játszani. A választásunktól függetlenül újrajátszásnál a három küldetés mindegyike elérhetővé válik, tehát nem maradunk le semmiről, sőt érdemes mindhármat végigtolni. Mindenesetre ez a jóval nehezebb, és valódi megoldásokat nyújtó misszió vezet a pozitív (már, ha a három pszichopata gyilkos szabadon kószálása annak tekinthető – hehe), tulajdonképpen az igazi megnyeréshez, a fő vonalon érdemes ezt megcsinálnunk, és utána újrajátszásoknál a többit. Amennyiben valaki nem így járna el, azért készítsen a választás előtt egy külön manuális mentést, és tegye félre, ne írja felül, később még jól jöhet.

Franklin nem tud kiutat a csapdából, hogy a korrupt FIB csapat megbízta Trevor megölésével, és a milliárdos Devin, a Merryweather egyik tulajdonosa megbízta Michael megölésével, Lesterhez fordul. Lester sokat morfondírozik, végül arra jut, hogy bizonyára mindkét csapat számára jó csali lenne az arany, csaljuk őket az öntödéhez annak ígéretével. Amikor megkapjuk az irányítást, szálljunk autóba, vegyük fel Lamart az otthonánál, és menjünk az öntödéhez. Lamar ismét negyedik csapattag lesz, szívesen viszonozza a múltkori segítséget, és ő is zabos Devinre a ki nem fizetett autók miatt, ő fog őrködni kint, mi menjünk be. Miközben a többiekhez közelítünk, valamennyire el is simítják a problémáikat, Michael szembesíti Trevort, hogy amikor kínaiak kelepcéjében hagyta, az ugyanolyan hátbatámadás volt, mint a kilenc évvel korábbi a részéről. Franklin teremt végleg békét, megszervezi a pozíciókat, és jön is befele az első csapat.

Itt bárkire válthatunk, lövöldözzünk fedezékből, az FIB lent érkezik, Franklin kezdeti pozíciója jó ellenük, a Merryweather először fent jön be, Michael számára előnyös helyen, aztán már mindenki özönlik mindenhonnan, szerencsére egymásra is lőnek. Itt tényleg célszerű gyakran váltani, ha valaki bajban van, mindenképp, ha néhány ellenfélre nem látunk rá, akkor meg azért. Egy idő után jelentkezik Lamar, hogy kiszúrták, segítségre van szüksége, ekkor váltsunk Franklinre, gyorsan, természetesen harcolva haladjunk kifele, a kék ponthoz. Bár semmi sem jelzi, visszaszámláló vagy energiacsík, Lamar hamar meghal, ha nem érünk hozzá időben. A kezdeti pontról jobbra induljunk a lépcsőkhöz, aztán végig a jobb oldalon, másszunk át a korláton a vezérlőfülkéhez, és jobbra menjünk ki az ajtón, rögtön húzódjunk is fedezékbe Lamar mellett. Adjunk az ellenfeleknek, különösen figyeljünk a tetőkön levőkre és a közeliekre.

Rövidesen Trevor kerül bajba, akkor váltsunk Michaelre, és ismét jobbra haladjunk, le a lépcsőn, végig a jobb oldalon a vezérlőfülkéhez, de ne menjünk be, előtte, balra, egy betontömb mögött lapul Trevor, mi is húzódjunk ott fedezékbe, aztán váltsunk át rá, és harcoljunk, most ismét jönnek fentről is. Amint viszonylag tiszta a levegő, Michael szól, hogy menjünk ki, ekkor nyomuljunk kifele, és kint is harcoljunk fedezékből fedezékbe, elég komoly az ellenállás, ugyanakkor, ahogy bent, kint is meglőhetünk pár tartályt és efféle tereptárgyat. Egy idő után érkeznek helikopterek is, szedjük le őket. A legnagyobb gond ezúttal is az, hogy az embereink szeretik magukat bajba keverni, amikor nem mi irányítjuk őket, illetve önállósítják magukat. Például miután Michaellel kimentem, Trevor valahogy feljutott egy magaslatra, ahonnan nem lehet visszajutni az épületbe, és lefele is csak egy létra vezet, pont a bal oldali darázsfészekbe. A lényeg, hogy a Lamar előtti részt és balra az udvart is meg kell tisztítanunk, egyszer csak elfogynak a támadók, ekkor menjünk a sárga pontra, akárkit is irányítunk éppen.

A következő fázis érdekes, hőseink elhatározzák, hogy végleg leszámolnak az ellenfeleikkel, lezárnak minden ügyet, ugyanakkor senki nem a saját mumusa ellen megy, hanem egymásnak tesznek szívességet. Lester megadja a célpontok tartózkodási helyét, mindenki elindul egy irányba, szabadon választhatunk a karakterek és merényletek közül. Alapban az első Franklin, aki Trevor (és az elrablás óta valamennyire Michael) ellenlábasa, a kínai Mr. Cheng ellen indul. A legtöbb küldetéssel szemben ebben a fázisban nincs korlátozott területünk (mondjuk az állam túlsó végébe azért nem mentem el), nyugodtan felszerelkezhetünk, vehetünk fegyvereket, elmehetünk páncélért, cserélhetünk járművet egy gyorsabbra (az üldözéshez jól jön), ha készen állunk, menjünk a piros pontra. Cheng egy klub parkolójából távozik két kísérőautóval, a legegyszerűbb, ha gyorsan előkapjuk a rakétavetőt, és szétlőjük. Az elvárt megoldás az, hogy üldözzük a konvojt, váltsunk a plasztikbombára, mozgás közben dobjuk a megjelölt kocsira, aztán robbantsunk. Amennyiben nem sikerül minden járművet megsemmisítenünk, a maradék üldözőbe vesz minket, intézzük el őket.

Siker esetén választhatunk, hogy ki legyen a következő merénylő, mondjuk Michael. Ez esetben Stretch a célpontunk, aki Ballas-tagokkal kosarazik egy utcai pályán. Álljunk egy gyorsabb kocsival közel a pályához, és baseballütővel, Michael speciális módját bevetve rohanjuk le őket, verjük péppé a tagot. Azonosítani mondjuk annyira nem egyszerű, egy fehér pólós kopaszra támadtam, mivel nem hivatalos Ballas-tag, nyilván nincs lilában, és az arcképe így nézett ki a párbeszéd menüben, el is találtam. Ez után le kell lépnünk, elég gyorsan üldöznek minket, valószínűleg ettől függetlenül le lehet hagyni őket, de én inkább némi előny után kiszálltam, az autó fedezékébe húzódtam, bevártam őket, és lőttem. Trevor következik, vele hajtsunk a megjelölt mólóra, nincs szükségünk előkészületre, csak egy jó, lehetőleg hangtompítós távcsöves puskára, Haines-ügynök ugyanis az óriáskeréken forgat éppen. Nem tudom, napszaktól vagy megközelítéstől függ-e a kerék forgása, valószínűleg ez utóbbitól. Amikor először csináltam, kaptam közeli animációkat a felvételről, és forgott a kerék, így nehezebb fejbe lőni a fickót. Most meglehetősen messziről lőttem ki, és nem mozgott semmi. A lényeg, hogy a kamerás fickóval szemben álló a mi emberünk. Előfordulhat, hogy kapunk némi körözést, ez mindig lutri, de ezen a ponton már a lerázása sem okozhat senkinek problémát.

Ekkor kapjuk meg Lestertől az utolsó célpontot, Devin otthonát, amit a Merryweather megerősített, de azért akkora hadseregre mégse számítsunk, mint a küldetés elején, többek között a védelmének meggyengítését is szolgálta az a csata. Ekkor Trevort irányíthatjuk, hajtsunk a házhoz, itt már él, hogy nem távolodhatunk el a célponttól, és ne is próbáljunk trükközni, például nagyon messziről simán kilőhetjük Devint távcsövessel a medence mellől, de dicséret helyett csak elbukott küldetés üzenetet kapunk. Azt mindenesetre megtehetjük a direkt támadás helyett, hogy tisztes távolságból lelövöldözzük a kintről látható őröket, előfordul, hogy riadóztatnak, és páran kijönnek, ezek csak annál könnyebb célpontok. Amikor már nem tehetünk semmit kívülről, másszunk be a kertbe, és járjuk körbe az épületet, tisztogassunk fedezékekből. Amikor elfogyott az utolsó testőr is, menjünk a kékkel jelzett helyre, a medence mellé, ekkor kiderül, hogy miért nem ölhetjük meg Devint, ugyanis csak el kell rabolnunk. Nincs már a helyén, de halljuk a hangját, a ládában rejtőzik. Trevor bedobja a saját csomagtartójába, vezessünk a messzi célponthoz, várjuk meg a többieket, és lökjük a kocsit a tengerbe, így kevésbé nyilvánvaló a halála, és talán senki nem akarja megbosszulni. Teljes siker zárja a játékot, legalábbis a fő történetet, mert persze marad még sok tennivaló.

 

Something Sensible

Irányítható karakter: Franklin

Extra cél:

  • Öljük meg Trevort

 

Ebben a változatban Franklin úgy dönt, hogy elfogadja az FIB megbízását, bármennyire megkedvelte, megöli Trevort, mert az elszabadult hajóágyú előbb-utóbb bajba keverné. Így lényegében hasonló, csak még direktebb, drasztikusabb úton ismétli meg Michael régi döntését. Miután találkozunk Trevorrel, elhajt, ekkor vegyük üldözőbe, egy szakaszon szembe halad a sztrádán, ott is kövessük, mert különben nem tudunk ott felhajtani, ahol ő teszi. Valószínűleg nem lehet megállítani, próbáltam kilőni a kerekeit, de nem lassítottam le, és amúgy is fix pontra fut ki az üldözés, mindenesetre újrajátszáskor nem kapunk túl gyors autót sem a feladatra. Franklin felhívja Michaelt is, aki cinkosságot vállal, az út végén, az olajmezőknél ő rohan bele Trevor autójába, és állítja meg.

Sok tennivalónk már nincs, Trevor egy benzintócsában fekszik legyőzve egy eresztő üzemanyaghordó előtt, le kell lőnünk. Amennyiben sokáig habozunk, Michael teszi meg, ami csökkentheti a bűntudatunkat, de ettől függetlenül az extra célt így is kipipálja a játék, mivel részesei voltunk Trevor megölésének, és a jelenetsorozat sem különbözik. Amennyiben lövünk, mindegy, hogy a tócsára vagy kíméletesebb módon Trevor fejére célzunk, a jelenet így sem változik. Michael méltó tanítványává váltunk, jön a stáblista, és vége a sztorinak.

 

The Time's Come

Irányítható karakter: Franklin

Extra cél:

  • Öljük meg Michaelt

 

Itt pedig Franklin Devin ajánlatát választja, aki Michaelnél is nagyobb mentornak ígérkezik számára. Éppen a találkozó során tudja meg Michael telefonon, hogy a lánya jó útra tért, továbbtanul, Amanda pedig meghívja Franklint vacsorára, Michael el sem hiszi, hogy mennyire szerencsés. Franklin ekkor hozakodik elő a farbával, és próbálja lelőni, sikertelenül. Michael elhajt, vegyük autóval üldözőbe, ez hasonló menet, mint Trevor megölésekor, valószínűleg nem tudjuk lelassítani vagy megállítani, gyorsabb autóval és lövöldözéssel sem, fix pontra fut ki a rövidebb, kevésbé veszélyes hajsza. A vonatnál sem érdemes trükköznünk, megelőzni nem tudjuk, és egy szakaszon beszűkül a padka, ott mindenképp csak a szerelvény után hajthatunk, tehát egyszerűen menjünk a vonat után a balra leágazásig. Az út végén Michael kiszáll, gyalog folytatja a menekülést, felmászik egy állványra.

Jobbra, kicsit hátrébb vannak a lépcsők felfele, szaladjunk fel, és üldözzük, néhány ponton rálőhetünk, de valószínűleg meg nem ölhetjük. Kicsit odébb még magasabbról lő ránk, másszunk fel az itteni lépcsőkön is, és kövessük, megint válthatunk pár golyót vele, és még magasabbra mászhatunk. Végül Michael felmászik egy kémény oldalán, kövessük, természetesen a helyzetből adódóan sarokba szorít minket, amikor felérünk. Némi verekedés és veszekedés után Franklin kilöki Michaelt, de elkapja a kezét, dönthetünk, hogy elengedjük-e, vagy segítünk neki, a hosszabb tétovázásnál is kicsúszik a kezünkből, és szétloccsan az agya a flaszteren. A döntés itt már nem teljesen valós, amennyiben felhúznánk Michaelt, még a levegőben lógva lefejeli Franklint, így gyakorlatilag a halált választja, mindenképp lezuhan ennél a megoldásnál. Franklin végül elsétál, és rácsörög Lamar barátjára, akit talán ez után jobban értékel minden szerencsétlen húzása ellenére is.

Ennyi volt a történet, Kifflom.

Kapcsolódó cikkek

16.
16.
lav7
Én 1 hete végeztem, de kezdhetem újra a baromságom miatt,meg ,hogy kapkodtam.
De,...... nem is bánom!!!
15.
15.
Azeroth87
Ebben a percben végeztem a játékkal. Zseniális. Ilyenkor utána olyan "hiányérzetem" van, mikor véget ér egy jó game :-)
13.
13.
lav7
Még 1 kérdés
Ha mégegyszer kezdwm előröl az egészet , és a normál véget ér, hogy mindhárman megmaradnak, aztán csinálom az öljük meg trevort, vagy a michalt, akkor is eltünik valamelyikőlyük. Vagy akkor már azokra nem szabad mennem , hogy megmaradjanak.
12.
12.
lav7
Hát ez szívás , azért köszi.
10.
10.
lav7
Sziasztok, segitsen valaki.
Ha, elöbb megcsináltam az öljük meg trevort, mint a the third wayd végsőt, akkor már soha nem tudom vissza hozni az őrültet?
Csak 1 mentésem volt ! Hiába mentem vissza missióra és csináltam újra, a csávóm örökre elveszett
1.
1.
SP4C3F0X
Ebben a játékban tényleg el lehet akadni?
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...