Húsz cím, amivel játszanod kell 2014-ben

Beköszöntött a január, a tavalyi év összefoglalói után pedig ideje megnézni, hogy mi történik majd idén! Oké, még nem érződik, de az már most biztos, hogy nyakig ülünk majd a játékokban...

Ahogy tavaly, idén sem volt egyszerű dolgunk. Húsz játékból is elég terjedelmes előzetest lehet írni, így nem véletlen, hogy ezúttal sem akartuk túllépni a címben is szereplő bűvös számot. Ugyanakkor sokkal több ígéretes megjelenés lesz az év folyamán, alsó hangon tízszeresére nyújthatnánk a cikket, ezért is fájt a szívünk szelektáláskor minden egyes cím kihúzása után.

Most is törekedtünk arra, hogy a legváltozatosabb összeállítást készítsük el nektek. A 2014-es megjelenés mellett kritérium volt, hogy lehetőség szerint tudjunk annyit a felsorolt játékokról, amennyiből kiderül, hogy érdemes-e rájuk várni, csak a neve miatt egy cím sem szerepelhet, és az évente új résszel jelentkező sorozatokat is azonnal kiszórtuk. Biztos akad majd egy-két olyan játék, amelyik akkora csalódás lesz, hogy utólag csak mosolygunk, amiért bekerülhetett a listába, ahogy valószínűleg olyanok is, amelyeket te betettél volna, de mi kihagytuk. Annyi baj, legyen, írd meg kommentben, és megvitatjuk a dolgot!

Alien: Isolation (PC, PS3, PS4, Xbox 360, Xbox One - 2014 negyedik negyedéve)

Régóta rebesgették, hogy Alien-játékon (előzetes) dolgozik a The Creative Assembly, azt viszont még álmunkban sem gondoltuk volna, hogy ennyire klassz lesz! Persze még alig láttunk valamit belőle, de amit mutattak Segáék, az mindenképpen ígéretes. A játék főhőse Amanda, Ellen Ripley lánya lesz, aki tizenöt évvel a Ridley Scott-féle Alien film történései után útnak indul, hogy kiderítse, mi történt az édesanyjával. Ahogy annak lennie kell, ő is összezárja magát egy xenomorffal, innentől pedig adja magát az a videojátékrecept, amire a játékosok mindig is vártak: egy olyan túlélő horrorra, amiben nem a lövöldözés kapja a főszerepet, és amiben egyetlen alien szerepel csupán, de az viszont baromi okos lesz!

Castlevania: Lords of Shadow 2 (PC, PS3, Xbox 360 - 2014. február 25.)

A 2010-es Castlevania: Lords of Shadow alaposan meglepte a játékosokat, már abban az értelemben biztosan, hogy nem sokan gondolták, hogy ennyire jó lehet a MercurySteam játéka. Márpedig jó lett, nem csoda, hogy jön a folytatás, ami egyúttal le is zárja Lords of Shadow-széria történetét. A részben modern környezetben játszódó második rész több ponton is igyekszik javítani az előd formuláján, a sztori állítólag lényegesen hosszabb lesz, maga a játék pedig nyitott világot kapott. Kevesebb lesz a QTE-jelenetekből, és a fix kamerának is vége, ráadásul a PC-sek külön örülhetnek, mert ezúttal ők is azonnal megkapják a játékot. Mi csak azt sajnáljuk, hogy a Lords of Shadow 2-vel a MercurySteam befejezi a Castlevania-játékok gyártását…

Dark Souls II - (PS3, Xbox 360 - 2014. március 14.; PC - 2014)

Annyi nehéz játékot kapunk újabban, hogy nem árt valami casual anyag, amivel levezethetjük a feszültséget - jöhet a Dark Souls II? Viccet félretéve, a Dark Souls folytatása márciusban érkezik, és várhatóan megint pokoli nehéz lesz. Persze ahogy az lenni szokott, van, aki ezt megkérdőjelezi a rajongók közül, elvégre maguk a fejlesztők is megerősítették, hogy bizonyos szempontból “hozzáférhetőbbé” teszik a játékot az újoncok számára, de aggodalomra semmi ok: azt is leszögezték gyorsan, hogy nem lesz a játékban Easy Mode, a sorozat még mindig a nehézsége miatt az, ami. Üröm az örömben, hogy a fenti megjelenési dátum csak a konzolos változatokra vonatkozik, a PC-s játékra még várni kell az optimalizáció miatt.

Destiny (PS3, PS4, Xbox 360, Xbox One - 2014. szeptember 9.)

A Destinyvel már bővebben is foglalkoztunk itt, a Gamekapcson (előzetes), és nem véletlenül: nagyon várjuk már a Bungie visszatérését, és persze az első játékukat, amit azóta fejlesztenek, hogy maguk mögött hagyták a Halo-sorozatot. A Destiny egy tíz évre szóló projekt, és az Activision adja a hátszelet hozzá - majd’ minden tekintetben grandiózus tehát az elképzelés. MMO-nak nem neveznénk, még akkor sem, ha akadnak benne MMO-játékelemek bőséggel, a shared-world koncepció, ami a single-t és a multiplayert hivatott összemosni, még van annyira friss, hogy nehezen tudjuk beazonosítani. Az ötlet viszont kifejezetten izgalmas, ahogy az eddigiek alapján a háttérsztorira, a játékmenetre és a tartalomra sem lehet majd panasz.

Donkey Kong Country: Tropical Freeze (Wii U - 2014. február 21.)

Ha egy játékot veszel idén Wii U-ra, akkor ez legyen az. Vagy a Bayonetta 2. Vagy a Mario Kart 8. Talán pillanatnyi állapot, de igazság szerint mi a Donkey Kong Country legújabb része miatt vagyunk leginkább izgatottak, az előző, Wii-re készült epizód remekül sikerült, és az eddig látottak alapján a folytatást is imádni fogjuk. A történet szerint Donkey Kong és pajtásai - a játékban Diddy Kong, Dixie Kong és Cranky Kong is szerepelni fog - a vikingekre hasonlító snomádokkal akasztják össze a bajszukat, a téma és az alcím pedig már sejteti, hogy fantasztikusan festő pályákból ezúttal sem lesz hiány, és a hangulat is elképesztő lesz. A Tropical Freeze természetesen kooperatív módban is játszható majd.

Dragon Age: Inquisition (PC, PS3, PS4, Xbox 360, Xbox One, 2014 ősze)

Idén ősszel trilógiává avanzsál a Dragon Age-széria, ráadásul minden korábbinál nagyobb a teher a BioWare vállain: a második rész finoman szólva sem hozta a Dragon Age: Origins színvonalát, így lesz honnan visszakapaszkodnia a készítőknek. A Frostbite 3 motort használó, next-gen konzolokra is megjelenő Inquisition ennek megfelelően jóval átgondoltabb, részletesebb és tartalmasabb lesz: még nagyobb világot, még több felfedezést kapunk majd, a testreszabási lehetőségeket pedig minden korábbinál aprólékosabbaknak ígérik a fejlesztők. A harcrendszer is kifinomultabb, az állandó gombcsépelés helyett inkább taktikáznunk és helyezkednünk kell, ki kell használnunk a csapatunk által biztosított képességeket. Ja, és visszatér a taktikai nézet is, de ezúttal már mindegyik platformon!

Driveclub (PS4, 2014 eleje)

Hogy miért tolta el a Sony a PS4-nyitócímnek szánt Driveclub megjelenését az utolsó pillanatban, azt nem tudjuk, de az biztos, hogy az újgenerációs PlayStationt választók közül sokakat csalódással töltött el a dolog. Nézzük a jó oldalát: néhány hónap, és biztosan megjelenik a MotorStorm-sorozat fejlesztőinek új autóversenye, amiben a főszerepet a csapatépítés és a közösségi élmény kapja. Az ígéretek szerint a játék inkább a GRID ellenfele lesz, tehát valamivel könnyedebb játékmenetre számíthatunk, mint mondjuk egy Gran Turismo esetében, de ez érthető is, a Sony nyilván nem akar házon belüli konkurenciát a Polyphony Digital játékának. Azt is jó tudni, hogyha PlayStation Plus-előfizető vagy, a játék egy kevésbé tartalmas kiadását ingyen megkapod majd.

Dying Light (PC, PS3, PS4, Xbox 360, Xbox One - 2014)

A két Dead Island után sem engedi el a zombitémát a Techland, a Dying Light (előzetes) pedig azon kívül, hogy baromi jól néz ki, egy kifejezetten izgalmas koncepcióval is várja a játékosokat. A zombiapokalipszist nyitott játékvilágban tálaló alkotás játszása során ugyanis folyamatosan váltakoznak majd a napszakok, és míg nappal viszonylag nyugisan állíthatjuk fel a csapdáinkat, gyűjtögethetjük a túlélésünkhöz elengedhetetlen dolgokat, és kereshetjük a többi életben maradt embert, addig éjszaka erre nem lesz időnk: a zombik csak ilyenkor jönnek formába, felgyorsulnak, többen lesznek, nekünk pedig jóformán csak a meneküléssel kell foglalkoznunk.

inFamous: Second Son (PS4, 2014. március 21.)

Újabb PlayStation 4-exkluzív anyag, ezúttal viszont egy olyan, amelyik már a PlayStation 3-on is képviseltette magát. A Sucker Punch inFamous-sorozata harmadszor tér vissza, a next-gen epizód története hét évvel játszódik az inFamous 2 befejezése után. A játékmenet alapjai nem változtak: ezúttal is kapunk egy nyitott világot, ahol főhősünkkel a szuperképességekkel rendelkező Delsin Rowe-val kell helytállnunk a DUP erőivel szemben. Delsin képessége az, hogy át tudja venni mások szuperképességeit, és bár egyelőre csak a füst és fény használatát erősítették meg a készítők, állítólag bővül majd a lista. Természetesen az inFamous: Second Son ízig-vérig next-gen játék lesz, és az elképesztő látvány mellé még olyan nyalánkságok is belefértek a címbe, mint a DualShock 4 kontroller képességeinek maradéktalan kihasználása.

Metal Gear Solid V: Ground Zeroes (PS3, PS4, Xbox 360, Xbox One, 2014. március 20.)

Most, hogy itt vannak az újgenerációs konzolok, Hideo Kojima is úgy döntött, ideje bedobni valami újat. A Metal Gear Solid V: Ground Zeroes valójában csak a teljes értékű folytatás, a The Phantom Pain felvezető epizódja lesz, bevezetnek bennünket a történet előzményeibe, és kitapasztalhatjuk a játékmenet újdonságait. Merthogy abból lesz bőven, nyitott világot kapunk, ahol folyamatosan váltakoznak a nappalok és az éjszakák, ráadásul attól függően, hogy mivel és milyen gyorsan közelítjük meg a küldetésünk helyszínét: egy repülőgéppel például nagyon gyorsan az úticélunkhoz érhetünk, egy motor hátán viszont ez értelemszerűen nem megy ilyen gyorsan a dolog, könnyen lehet, hogy belecsúszunk az éjszakába. Ezúttal is lesz bázisunk, ahol a fegyvereinket és a felszerelésünket is fejleszthetjük, újdonság viszont, hogy ezt az okostelefonunkról is elérhetjük. A szabadság jegyében a küldetéseket olyan sorrendben teljesítjük, ahogy jól esik, Kojima megígérte, hogy a végén úgyis tökéletesen átjön a történet lényege és üzenete. És ez még mindig csak egy kis szelete a The Phantom Painnek…

South Park: The Stick of Truth (PC, PS3, Xbox 360 - 2014. március 7.)

A várva-várt South Park-szerepjáték az egyik cím a listában, amelyik már tavaly is szerepelt: bizony, a THQ csődje alaposan rányomta a bélyegét a munkálatokra, jelen állás szerint azonban úgy fest, márciusban semmi sem állhat a megjelenés elé. Még mindig nagyon bízunk az Obsidianban, és bár a The Stick of Truth játékmenetéből viszonylag keveset láttunk, a hamisítatlan South Park-hangulatra biztosan nem lehet panasz. Persze ez nem is csoda, elvégre Trey Parker és Matt Stone is gőzerővel dolgozik az RPG-n - még az is előfordulhat, hogy ez lesz az elmúlt évek legjobb South Park-epizódja!

The Elder Scrolls Online (PC - 2014. április 4.; PS4, Xbox 360 - 2014 június)

Az Oblivion óta pletykálták, hogy MMORPG készül a The Elder Scrolls-sorozat alapján, és bár meg kellett várnunk hozzá az ötödik részt is, idén, a széria huszadik születésnapja apropóján végre elrajtolhat a The Elder Scrolls Online. A havidíjas játék PC mellett next-gen konzolokon is játszható lesz, a története több száz évvel ugrik vissza az időben, bőven az eddig megjelent szerepjátékok történései elé. Itt már egész Tamrielt bejárhatjuk majd, a kontinensért folyó háború során pedig három frakcióhoz csatlakozhatunk. Tartalomból lesz bőséggel, és bár alapvetően a multiplayer kapja a főszerepet, a fejlesztők ígérete szerint akad majd olyan kontent is, amit szólózásra találtak ki. A csúcspontot persze akkor is a több száz fős PvP-csaták jelentik majd…

The Evil Within (PC, PS3, PS4, Xbox 360, Xbox One - 2014)

Noha manapság mindenki arról beszél, hogy egyre kevesebb a minőségi horrorjáték, és az olyan nagy címek is leszállópályán vannak, mint például a Resident Evil, szerencsére akadnak olyanok is, akik ezt kikérik maguknak: pont ilyen Shinji Mikami, aki annak idején megálmodta a Capcom slágercímét is. Mikami újabban a The Evil Withinen (előzetes) szorgoskodik új csapatával, a Tango Gameworksszel, és az eddig látottak alapján rég nem látott ijesztgetésnek készül kitenni a rajongóit. A történet kezdetén Sebastian Castellanos nyomozó és társai egy tömeggyilkosság helyszínére érkeznek, ám a terep felderítése közben hősünket megtámadják, kiütik, majd miután felébred, egy olyan helyen találja magát, ahonnan csak úgy juthat ki élve, ha legyőzi a félelmeit… A The Evil Within az ígéretek szerint egyszerre lesz misztikus és vérfagyasztó, az ilyen sztorikhoz pedig értenek a japánok - ebben a játékban sem lesz hiba.

The Order: 1886 (PS4, 2014 harmadik negyedéve)

A The Order: 1886 (előzetes) csakugyan PlayStation 4-exkluzív játék lesz, ráadásul egy teljesen friss cím, aminek csak örülni tudunk. Érdekes lesz látni, hogy az eddig főleg kézikonzolos címekkel foglalkozó Ready at Dawn mit hoz ki a PlayStation 4-ből, de mi nem aggódunk, elvégre a God of War-sorozatot jegyző Sony Santa Monica segít nekik az ügyes-bajos dolgokban. Ami azt illeti, a körítés már most meggyőzött minket: a The Order: 1886 újraírja a történelmet, és egy alternatív képet kaphatunk a viktoriánus kori Londonról. Mi magunk egy elit lovagrend tagját alakítjuk majd, aki egy több százéves háborúba csöppen bele, amit a mesebeli szörnyekre hasonlító félvérek ellen vív az emberiség.

The Witcher 3: Wild Hunt (PC, PS4, Xbox One, 2014 második negyedéve)

Harmadik részéhez (előzetes) érkezik a The Witcher-sorozat is, Ríviai Geralt kalandjai véget érnek, méghozzá nem is akárhogy. A CD Projekt RED szerepjátéka minden korábbinál tartalmasabb és nagyobb lesz, az ígéretek szerint harmincszor nagyobb játékteret kapunk, mint a korábbi epizódokban - nem csoda, hogy néha nem árt lóhátra pattannunk vagy hajóra szállnunk, ha le akarjuk rövidíteni az utazást. A játék alatt a REDengine legújabb verziója fut: a kifejezetten nonlineáris szerepjátékokhoz tervezett motor úgy biztosít óriási szabadságot és komplexitást, hogy közben a gyönyörű látványról sem kell lemondanunk. Alsó hangon 100 órás játékidőre készüljetek!

Thief (PC, PS3, PS4, Xbox 360, Xbox One - 2014. február 28.)

Nem szeretnénk nagy szavakkal dobálózni, de az idei év legnagyobb visszatérője egyértelműen a Thief (előzetes) lesz. De tényleg: tíz éve nem hallatott magáról a sorozat, pedig kevés olyan rajongó akadt, aki ne várta volna tűkön ülve a folytatást. Végül rebootot kapunk, a koncepció a régi, Garrett, a világ legnépszerűbb tolvaja pedig újra itt lesz velünk, hogy önkéntes redisztribúciót hajtson végre a világ üdvösségére. Hősünk csak a gazdagoktól lop, és többnyire azt is csendben, lopakodva teszi, erőszakot nem alkalmaz, ha nem muszáj. Számos eszköz és módszer áll a rendelkezésére, minden akciót több módon is végrehajthat.

Titanfall (PC, Xbox 360, Xbox One - 2014. március 13.)

A Call of Duty atyjai visszatértek, a Respawn Entertainment első játéka a Titanfall (előzetes) lesz. Az FPS kizárólag a multiplayer módra koncentrál, azt viszont úgy kezeli, mintha ez lenne az egyjátékos rész is: a játéknak lesz háttérsztorija, kapunk majd átvezetőket, és maguk a meccsek is olyanok lesznek, mintha egy single küldetést teljesítenénk. Bár csak tizenketten játszhatunk egyszerre, a pályákon még huszonnégy mesterséges intelligencia által irányított katona is lövöldözik majd, ráadásul minden játékos kaphat egy-egy titánt, amivel annak rendje és módja szerint legyalulhatja a terepet. Elképesztően intenzív mókának ígérkezik!

Tom Clancy's The Division (PC, PS4, Xbox One - 2014?)

Noha éppen a napokban vetődött fel a pletyka, hogy a Ubisoft mégsem fogja idén kiadni a Tom Clancy nevével fémjelzett The Divisiont, reményeink kifejezése és az általános népharag elkerülése érdekében a bizonytalanság ellenére is betettük a játékot a listába. A posztapokaliptikus New Yorkban játszódó akció-szerepjáték ugyan sok hasonlóságot mutat az MMO-kkal, a Ubisoft sem akarja MMORPG-nek nevezni a címet. Bár lehet benne lövöldözni, a The Division elsősorban szerepjáték lesz, ahol a túlélés állítólag legalább olyan fontos, mint mondjuk a DayZ-ben. Ráadásul ez eddig látottak alapján ez lesz a legszebb next-gen játék, a Snowdrop engine-t nézegetve tuti, hogy te is hátast dobsz majd!

Watch Dogs (PC, PS3, PS4, Wii U, Xbox 360, Xbox One - 2014 második negyedéve)

A tavalyi év másik nagy késője a Watch Dogs (előzetes) volt, a Ubisoft gyakorlatilag az utolsó pillanatban tolt egyet az évek óta készülő címen - több mint valószínű, hogy üzleti okokból. Akárhogy is, ha minden jól megy, tavasz környékén befuthat a játék, amiről már most sokat elmond az, hogy a kiadó a jövőben sorozatot nevelne belőle, és még film is készülhet a címből. A nyitott világú akciójáték bőven tartogat izgalmakat: az open-world játékmenet részeként nemcsak lövöldözhetünk és autózhatunk majd, de lopakodásra és parkourös menekülésre is sor kerül, és persze mindennek az alapja a hackelés lesz, amivel az őrületbe kergethetjük Chicago rosszarcúit.

Wolfenstein: The New Order (PC, PS3, PS4, Xbox 360, Xbox One - 2014)

Borzasztóan várjuk az új Wolfensteint, igaz, a Bethesda meglehetősen sokat kockáztat az új résszel. Egyrészt az FPS fejlesztését a svéd MachineGamesre bízta, aminek ez lesz az első játéka, másrészt a körítés is más kissé: a játék csak érinti a második világháborút, a történet 1960-as években játszódik, és abból az alaphelyzetből indul ki, hogy a nácik uralma azóta is töretlen... A kizárólag egyjátékos módban játszható anyag alatt egyébként az ötödik generációs id Tech motor dübörög, úgyhogy a látványra biztosan nem lesz panasz.

Bár magunk is hosszan tudnánk folytatni a sort, sajnos ennyi játék fért bele a listába. Biztosan kimaradt valami, ami szerinted kihagyhatatlan lesz 2014-ben, de ne győzködjük feleslegesen egymást: kommentekben várjuk a ti húszas listátokat!

89 komment - szólj hozzá!