Oculus Rift Development Kit 1 teszt

Végre mi is kipróbálhattuk, hogyan fogjuk látni és átélni a jövő játékait. Nos, teljes térérzetben. A virtuális valóság hamarosan tényleg mindenki otthonába eljuthat az Oculus Riftnek köszönhetően.
  • Írta: InGen

Kommentek

#37
Törölt felhasználó
az utolsó hozzászólóhoz hasonlóan, nekem is, vagy inkább számomra is, ez kezd egy kicsit meredek lenni. Haladok én a korral, még eza szemüvegesdi is belefér, de hogy ijesztő távlatokat nyit meg a virtuális szférában, azt már most lehet érezni...köszi inkább maradok a konzolnál, irányító, cd, max (memory stick-es játékok jöhetnek) és tv---nekem eza gémelés...:) nem kell online meg multi..meg vitua sims hanem hangulatos, élvezhető, karakterisztikus játékokat akarok!:) De ez csak az én véleményem.
#35
2022-re jöhet is a Sword Art Online. :D
#34
nem lesz annyira drága, az oculus készítői szerint megpróbálják a lehető legolcsóbban, szinte potonpénzért a piacra dobni. a vaterán lehetett is vásárolni nem rég egy fejlesztői verziót 80k ft-ért, elég hamar elvitték :)
#32
Pár év múlva meg már lehet, hogy kung-fuzni is meg fogunk tudni tanulni vele, mint a Mátrixban :)
Viccet félre téve, én úgy gondolom, hogy az oktatásban is nagy szerepet fog idővel betölteni, ha nem is minden téren, de jelen lesz.
#31
#30: Nem biztos, hogy olyan veszettül drága lesz. Nekik is érdekük, hogy minél többen vegyék.
#30
Törölt felhasználó
Az az egy baj, hogy szerintem sosem lesz majd rá pénzem, pedig tök fasza lenne vele szimulátorozni.
#29
Ingen! Nem tudom mennyire vagy repcsi szimulátoros, de a Warthunder már béta állapotban is támogatta az Oculus Riftet, vannak is róla videók a youtubon. Gondolhatod, hogy egy repülőben ülve sem kutya a látvány amit adhat, ráadásul a WT maxra tolva enyhén szólva leteszi az állát mindenkinek, annyira gyönyörű. Tégy egy próbát, nem fogod megbánni! ;)
#28
Az Oculus rift legjobban a szimulátorokban teljesedik ki. Élvezet vele Skyrimet is játszani, hiszen mikor felveszed a szemüveget minden egyes fát, növényt megnézel vele annyira úgy érzed, hogy "ott vagy". De sajnos amint megmozdítod a joy-t/egeret már nem ugyan olyan fasza érzés mint benne ülni valamiben. A helikopteres demo pl egy razer hydrával fergeteges. Ha előrehajolsz akkor az oculusra rákötözött hydra veszi a távolságot, így reálisabb az előre hajolás. Nagyon jó szerkezet, szokni kell, de ha ultra HD-s lesz a kijelző akkor lesz az igazi. Persze ez alá kell majd vas is rendesen. A developer verzióval külön gond volt hogy a kijelző képfrissítésén is lett volna még mit csiszolni.
Jó úton halad az Oculus aki teheti próbálja ki nem semmi érzés.

Ja és a csaj szobros tech demo már annyira el van találva, hogyha túl közel mész a csaj szájához olyan érzés kap el mintha smárolni akarna veled :) Sőt még furcsállod is, hogy nem érzed a leheletét :D
#27
4-5 éve én is felvetettem az ötletet hogy monitoron játszani már kezd idejétmúlt dolog lenni és kéne valami szemüveg ami elzár a külvilágtól, és például egy belső nézetes autós játékban ilyen mozgásérzékelős szemcsivel lenne élvezetes játszani. És íme itt van. Tuti vétel lesz ha barátivá válik az ára.
#26
#25: még valami. akit érdekel, itt egy youtube csatorna ahol magyar srácok tesztelnek oculusos játékokat. nem is akárhogyan, a srác tényleg beleéli magát a játékokba nagyon. isteni videóik vannak!
http://www.youtube.com/channel/UCrpWCVp9FuGA8OnGtA0rgsw
#25
#19: nekem volt, eladtam a simhouse-nak. lehet hogy ezt tesztelte a gamekapocs :)
sajnos engem nagyon zavart a mozgásbetegség ami egyenlőre vele jár, remélem a véglegesben kiküszöbölik(ki lehet egyáltalán?!) . viszont ahogy te is mondod, nehezen képzelhető el hogy milyen a játékban benne lenni. én sem tudtam elképzelni. ezért hát rendeltem egy fejlesztői változatot. és tényleg! leesett az állam.
kezdtem a tuscany demoval és a búvárszimulátorral. ahol sokminden nem történik csak nézelődsz. aztán elinditottam a dreadhalls nevű horror játékot fülhallgatóval.... és megjelent előttem egy ocsmány zombiféle nő.... úgy kaptam le a fejemről a riftet hogy csattant az asztalon, és tudat alatt megtaláltam az esc-t is azonnal hogy kilépjen a játékból. ez egy sima maze game ahol falak közt mész és néha előbukkan egykét ocsmány figura. nyugodtan mondhatom, hogy bármelyik játéknál szorozd be 50-el a játékélményt, ha riftel játszod.... lehet hogy még mindig nem tudod elképzelni, milyen lehet, sajnos én sem tudom neked visszaadni az élményt... hidd el nagyon komoly! kiadhatnák már végre azt a fránya fullhd-s devkit 2-t.
#24
#19: Hali!

Jogos, amit írsz, mert előtte én is csak a videókat láttam, és nem nagyon tudtam elképzelni. Leírnék pár gondolatot, hátha hasznos (?) lesz másoknak is.

Az elején tényleg nagyon óvatosan kell eljárni vele, mert valóban megjelenik a hányinger, ha túl gyorsan kapkodod a fejed. De ez később elmúlik. Először a tengerparti házat próbáltam ki, és lenéztem a szikláról. Mivel tériszonyos vagyok, totál kiakadtam:) Semmihez nem fogható. De a hullámvasúton is kiborultam kissé. Hiába tudtam, hogy az nem a valóság, de mégis ugyanaz az érzés, és a test is úgy reagál, mint a valóságban. Kapaszkodsz a székbe, mert különben hanyatt esel.

A versenyautós cucc teljesen olyan, mint amit InGen is leírt. Félelmetes, az hogy nem csak látod a játékot, hanem konkrétan ott vagy benne.

Lehet, hogy fura, de nekem legjobban egy olyan demó tetszett, ahol egy moziban ülsz és nézed a filmet. És basszus, tényleg, ott ülök egy rohadt nagy moziban, nézek szét, megy a film, és egyszerűen tényleg ott vagyok, nem csak "olyan, mintha ott lennék". Tudom, hogy ezt nehéz megérteni, mert látni kell. Egészen elképesztő. Őszintén, nekem nem is kellett volna semmiféle játék, meg rohangálás, ha csak annyiból állt volna az egész, hogy ott ülök a moziban és annyi, akkor is órákig el tudtam volna bámészkodni. Volt pl. egy tenger alatti séta, és frankón fulladtam a víz alatt, pedig tudtam, hogy ez nem a valóság.

Ami még brutális volt, az az ötletek széles tárháza, amit OR-re fejlesztenek, mivel a játék csak egy a millió lehetőség közül. Mondok egy példát. Beírok tetszőlegesen egy helyet - jelen esetben a párizsi Eiffel-tornyot -, megnyomom az entert, és OTT VAGYOK. A tetején vagyok, lábam alatt a város, és nézek szét. Leírhatatlan. Ez pl. a Google Maps esetében igen kemény felhasználói élmény, tekintve, hogy az OR mobiltelefonhoz is csatlakoztatható lesz!

Megjegyzem, a cikkíróhoz hasonlóan én is láttam csajos demót (totális döbbenet), és a látottak alapján biztos vagyok benne, hogy a pornóipar még nagyobbat fog ebből profitálni, mint a játékfejlesztők...

Játékok esetén a 640-es felbontás még tényleg pixeles, de engem például rohadtul nem érdekelt, mert az élmény olyan szintű, aminél az ember ezzel egyszerűen nem foglalkozik.

Mindent összevéve, számomra nem kétséges, hogy az OR akkor is egy teljesen új korszakot - forradalmat - fog hozni a 3D-s szimuláció világában, ha eleinte esetleg még nem lesz olyan magas a felbontás. Ha belegondolok pl., hogy a STALKER-ben elindulok az erőmű felé... Hahh...

Egyelőre ennyit akartam elmondani.

Üdv: Sz
#23
#22: Zseniális ez a videó! Csak az a gond, szerintem ez a a multiban elvérzik. :D Ott olyan gyorsan szednek le egy HC szerveren, hogy na!
#21
Én inkább maradnék a hagyományos asztali gépnél..:S
#20
Fantasztikus lesz ez a cucc, nem is kérdés, én biztosan veszek majd egyet, de most is úgy gondolom, ez egy újabb nagy ugrás lesz a társadalom elzombisodása felé. Ha a Fifában úgy lehet VB döntőt játszani, hogy ott vagy a stadionban, melyik kölyök fog kimenni a térre focizni, kalandjátékok, autószimulátorok, akciójátékok, stb, olyan élmény lesz ezzel a kütyüvel játszani, hogy azzal a valóság nem tud versenyezni, ez még sok felnőttet is meg fog bolondítani, mi lesz az álmodozó fiatalsággal?!
#19
Nehezen tudom elképzelni ,hogy milyen lehet...pedig próbálom. Olyan mintha benne lennél kicsit megfoghatatlan.
#18
Oculus + The Division