Battlefield 4: China Rising & Second Assault teszt

Megkésve bár, de törve nem, teszteljük a Battlefield 4 első kiegészítőjét a China Risingot, s ha már így belejöttünk, a mostanában megjelent Second Assaultot is hozzácsaptuk. Duplateszt következik.

A Battlefield 4 neve sokszor szerepelt a sajtóban november eleji megjelenése óta. Sajnos azonban ahelyett, hogy a közeledő DLC-kről olvashattunk volna, inkább a technikai problémák és a mérges kínaiak domináltak ezekben a hírekben. A játék még mindig nem hibamentes, konzolon és PC-n egyaránt találkozhatunk fagyásokkal, lagokkal és bugokkal, de a DICE becsületére legyen mondva, sűrűn jönnek a javítások és próbálnak a játékosok kedvében járni. Ez volt az oka annak, hogy az első DLC megjelenése után a fejlesztők félretették kicsit a kiegészítők készítését, így minden erőforrásukkal a fent említett problémák megoldásán dolgozhattak. Ennek megfelelően a második DLC, a Second Assault kisebb késéssel érkezett, de ne szaladjunk ennyire előre, nézzük meg először, hogyan sikerült a China Rising.

Az első kiegészítő csomag decemberben jelent meg, az előrendelők az alapjáték mellé ingyen megkapták. A China Rising négy új pályával gazdagítja az alapjáték felhozatalát, nézzük őket egyesével. Az első az Altai Range, mely egy sokoldalú pálya, remekül bemutatja miről is szól a Battlefiled. Minden kasztot és járművet jól lehet használni, a dombos helyszín miatt a látvány pedig lehengerlő. A második helyszín a Dragon Pass, melynek alapja a Battlefield 2-es DragonValley, de inkább csak egyfajta újragondolás, mint teljes remake. Ez a pálya főleg a járműves harcoknak kedvez, méretei miatt gyalogosan könnyen el lehet veszni rajta. Nem úgy, mint a Guilin Peaksen, mely éppen ellenkezőleg, inkább a gyalogos harcokat teszi előtérbe. Az alapjátéktól eltérően kevés épülettel találkozunk, a dzsungelharcok dominálnak, sőt egy barlangrendszert is bejárhatunk. Az utolsó új pálya a Silk Road, egy sivatagi környezetben kapott helyet, mely azon kívül, hogy kellemes változatosságot nyújt, a leggyengébb helyszín a négy közül. Kevés a tereptárgy, sem a járműves, sem pedig a gyalogos harcoknak nem kedvez igazán.

Nem rossz pályák ezek, de igazán egyik helyszín sem múlja felül az alap Battlefield 4 felhozatalát. Egyiken sincs Levolution, így pont az alapjáték egyik legnagyobb újdonsága marad ki a DLC-ből, és összecsapottnak tűnik az egész. Ezek mellé kapunk öt új fegyvert, visszatérnek a motorok és az Air Superiority, melyben immár helikopterekkel is harcolhatunk. A China Risingot ingyen kapták az előrendelők és a Deluxe Edition vásárlói, így egész jó befektetetésnek tűnik, de ha csak egy DLC-t akarsz megvenni az öt közül, ne ez legyen, mivel biztos vagyok benne, hogy a többi csomag többet fog nyújtani ennél.

Értékelés: 6/10

 

A második DLC, a Second Assault, mely a Battlefield 3 Back to Karkand csomagjához hasonlóan közönségkedvenc pályákat újít fel. A kiegészítőben újfent négy pálya található, mind egy már megjelent pálya remake-je. A China Risinggal ellentétben minden pályán kapunk a Levolutionből, így újra kiélhetik a játékosok megalomán rombolási hajlamaikat.  A helyszínek átültetése az új motorra nagyon jól sikerült, több a tereptárgy, a rombolhatósági lehetőség. A Caspian Border határátkelője teljesen átalakult, a drótkerítés helyett egy hatalmas betonfalat találunk, nyitható kapukkal és őrtornyokkal. Az Operation Metrón eláraszthatjuk az alagutakat vízzel és a parkban felgyújthatjuk a teljes növényzetet. Az Operation Firestormon az olajvezetékek segítségével robbanásokat idézhetünk elő és a hajnali, félig sötét bevilágítás teljesen más hangulatot ad a pályának.  Az utolsó helyszín a Gulf of Oman, mely a Battlefiled 2 óta teszi tiszteletét a sorozatban, és amin egyébként megint csavartak egyet a készítők. A meccs közepén egy homokvihar tör ki, mely teljesen más harcmodort kíván meg a játékosoktól.

A Second Assault újabb öt fegyverrel gazdagítja virtuális fegyvertárunkat, a DLC pályáin pedig két új járművel találkozhatunk, egy homokfutóval és egy mini markólóval, mellyel tankok ellen nem igazán érdemes megindulni, de vicces látványt nyújt a harcok közben. Visszatér a Capture the Flag játékmód, mely bár nem fogja kiszorítani a népszerű játékmódokat, legalább tovább színesíti a palettát. A Second  Assault annak ellenére, hogy már felhasznált elemekből építkezik, lenyomja a China Risingot és egy annál sokkal jobb csomagot kapunk a pénzünkért, de még mindig nem az igazi. 

Értékelés: 7/10

58 komment - szólj hozzá!