Mit tanulhat az Xbox One a PS3-tól?

Az Xbox 360 és a PS3 csatájában kezdetben mindenki a Sony konzolját temette. Most mindenki a Microsoftét temeti. Mit tanulhat az Xbox One a PS3-tól, amivel kimászhat a gödörből? Erre próbálunk válaszokat adni.
  • Írta: InGen

Kommentek

#65
Törölt felhasználó
#41: ezzel teljes mértékben egyetértek. Nekem is van szerencsém mindkét konzolhoz, és az exklúzívokat leszámítva, akik nekem sokkal jobban tetszenek a Sonynál, a Sony egész rendszere, menü-stől, joy-osutul, gyenge az X éhez képest.
#64
Az a babás reklám milyen ijesztő basszus... :D
#63
#62: Nekem meg PS4-em nincs még, de ami késik nem múlik. Csak jelenleg szerintem nem éri megvenni, mert semmi sincs rá(legalábbis olyan játék ami érdekelne, nincs rajta exkluzív...) Titanfall meg zsír nagyon, multi FPS-t titánok nélkül ezután már nem is érdemes elkezdeni :D
#62
#58: Élvezd is ki,én például nagyon játszanék a Titanfall-al de sajnos nincs XO-m,
...még! :)
#61
InGenModerátor
#59: Csak a GPU-nál pont nem számít a késleltetés, a sávszél viszont nagyon is, akár textúrákról van szó, akár a framebufferről vagy rendertargetről (valószínűleg az ESRAM-ba utóbbi kettőből megy valamelyik).
#60
#57: Nos DX12-vel várnék :) már az AMD Mantle is lassan elkészül - nem mellesleg 40%-al gyorsabb is dx-nél - mire bemutatják milyen lesz majd 2 év múlva az MS megoldása...
Egyébként az ESRAM jó megoldás, csak éppen miatta nem futnak 1080p-be a játékok :) igaz ez a fejlesztők hibája! Ugye GDDR5 zsírkirály, csak drága! Ráadásul sok erő kell neki a bandwith-hez, szóval jobb megoldás egy gyorsabb ESRAm aztán GDDR3 mon meg a többi cucc lassabban. Ez erőforrás és pénz takarékos, azaz pont az MS-nek való! Mondjuk egy szavazásban megnézném hanyan kérnék kinect helyett GDDR5-el és erősebb procival a gépet :)...
#59
#57: "beágyazott memória létére is lassabb"
Ez nem igaz. Kisebb a sávszélessége, de ettől nem lesz lassabb. 32MB-nél az a ~70 GB/s nem igazán számít. A késleltetés annál inkább. Egy Nehalem proci L1 cache-ének sávszélessége kb 56 GB/s. Haswell-nek is alig több mint 200.
#58
#56: Elfogadom a véleményed és nem is kívánom megcáfolni, mert laikus vagyok a témában. Majd lesz ami lesz, de szerintem kár temetni a gépet, mert mocsok jól sikerült így is. Legalábbis nekem tökéletesen megfelel eddig.
#57
InGenModerátor
#55: Ez bullshit :) DX12 ide vagy oda, a 32MB kevés, de a nagyobb baj, hogy beágyazott memória létére is lassabb, mint a PS4 teljes 8GB-nyi GDDR5-je.
#56
#55: "a One a 32MB ESRAM miatt fog előnyt élvezni a PS4-el szemben"

köh-köh.....

Esetleg behozza a lemaradását ha valami csoda történik,de hogy előnyt élvezzen
hardver tekintetében...?
Fogadjátok már el hogy az XO nagyszerű multimédiás center,melyre jönnek majd
a jobbnál jobb exlusive játékok,nem kell erősebbnek hazudni a Ps4-nél mert nem
az a dolga!(és nem fog ezen semmit sem változtatni sem a csoda felhő,sem a csoda esram,meg sem a csoda dx12!Nincs is erre szüksége mert más igényeket elégít ki)
Nem lesz attól egyik sem jobb a másiknál ha erősebb,a játékok számítanak,ezért
játszok most a Ps4-em helyett wii u-val....
#55
#54: One-al kapcsolatban annyit, hogy szerintem lemaradtál arról az infóról, hogy az MS alapvetően DX12-re építette ki az egész One hardverét, és ezt nem vetted számításba. És többek között a One a 32MB ESRAM miatt fog előnyt élvezni a PS4-el szemben, amint kijönnek az első DX12-re épülő játékok, de majd ha megjelenik addigra már minden szépen letisztul a témát illetően.
#54
Amúgy aki említette a DX12-őt. Súgok egy apróságot: az alapvetően csak a PC-nek segít majd. Az, hogy esetleg az Xbox One használhatja 1-1 a kódot elméleti szinten. Még gyakorlatban valószínűleg extra optimalizálást igényel. Alapvetően jelenleg a PC-s API-k fogják vissza a konzolpiacot. A DX12 talán egy jobb irány. A mantle API ami még sajnos nincs kész igazán biztosan jó irány csak nem támogatja mindenki. Alapvetően viszont az új API-k nem csak az XO-nak de a PS4-nek is segíteni fognak. Valamint a PC-nek is mert sokkal könnyebb lesz a portolás. Amúgy pedig a DX12-nek PC-n el kell gyalulnia a mantle API-t. Különben bajba kerülhet vele a microsoft.
#52
#46: Azért nem próbáltam mert nem volt rá igényem, nem érdekelt. Én online baromi sok játékkal játszottam pc-n és azt semmi nem tudta volna überelni. Nekem a konzol az amikor leülsz haverokkal tekkenezni, burnoutozni, meg fasza exklúzív címeket játszani amik single-k de kényelmesen a tv előtt játszod és poén. Osztráka például megtaláltam a media markt-ban a bully-t ps2-re amit kivittem , és baromira megörültem, mert pc-n próbáltam játszani vele de folyton kifagyott.
#51
#49: Ez is biztosan közre játszott, de szerintem inkább az volt a fő ok, hogy 2000 és 2003 között kezdett átformálódni a multiplayer szokás mind konzol, mind pc fronton, amit az MS nagyon jól lereagált.
#50
Szerintem az MS-nek egy dolgot kell megtanulnia, mégpedig az alázatot a felhasználók felé. Hiába látja ő másképp a jövőt, ha a népnek az nem tetszik. Vox populi, vox dei, vagyis a nép szava, isten szava, mondaná az ókori római. Fel kéne fogniuk, hogy nem maguknak készítenek konzolt, hanem sokmillió embernek, akik nem igazán osztják az ő nézeteiket. A jelek szerint az MS jó úton halad, hiszen már kb 180 fokos fordulatot vett az egész XO projekt, szinte mindent úgy variáltak, ahogy a nép azt akarta.
#48
#47: Azért azt vedd figyelembe, hogy a ps2 és xbox classic között kb 3 év eltelt, ezért lehetett jobb az xbox online funkciója.