Modern Combat 5: Blackout mobilos teszt

  • Írta: zoenn
  • 2014. augusztus 6.
  • android, mobil, modern combat 5: blackout, teszt
Link másolása
Ha mobilokon is egy sodró lendületű, akciófilmekre hajazó lövöldére vágysz, akkor a Modern Combat-sorozatnál jobbat nemigen találsz. Az ötödik rész csak egy kicsivel nyújt többet az elődeinél: nagyobb és szebb, de aligha lett okosabb.

A Gameloft Modern Combatja érezhetően a Call of Duty és a Battlefield által lefektetett (és unalomig ismert) hagyományokra építkezik. A látványos külső alatt tipikusan egyszer fogyasztható single kampány, de annál szavatosabb kompetitív multi rejlik, pont mint a nagytestvéreinél. Ám míg az irányítás kontrollerrel és egérrel tökéletes, soha nem lesz az érintőképernyőkön - ugye, nem árulunk el nagy titkot azzal, hogy a felállás a Modern Combat 5: Blackoutban sem fog változni. A célzás és a lövés egy rémálomhoz hasonlít a kis képernyőn, iszonyúan hiányzik az analóg kar, ha nem akarsz dedikált kontrollert venni a mobileszközödhöz, csak nagyon lassan fogod megszokni a rendszert. Ha ezen a hiányosságon túlteszed magad, akkor egy szórakoztató belső nézetes lövöldét kapsz a 1570 forintért iOS-en és Androidon.


Mint a legtöbb modernkori hadviselésre épülő FPS-ben, a sztori itt is egy kiszámítható valami, melyben hősünk, Caydan Phoenixet, a volt tengerészgyalogost azért küldik Velencébe, hogy egy különleges egység tagjaként leverjen egy felkelést. Sajnos a misszió balul sül el, katonánk ellen vizsgálat indul, de a háttérben tovább gyűrűzik a globális terrorizmus, ahol őrült és mindenre elszánt hadvezérek a világ elpusztításán ügyködnek. A történet hihetetlenül banális, mesterkélt fordulatok, árulások tarkítják, de az a fejlesztők mellett szóljon, hogy tényleg megpróbáltak minden belepréselni a Blackoutba és csak nekünk jár a szánk, mert betéve ismerjük az elmúlt tizenöt év militarista lövöldéinek forgatókönyvét. A kampányban folyamatosan fejlődik hősünk, új cuccokat nyithat meg, miközben a fél világot bejárja: az itáliai csizmán kívül eljut Japánba is, ahol egy templomot csatatérré változtatunk, de Tokió utcáit is leamortizálhatják a repeszeink, majd újra visszatérünk a bűzlő kanálisok városába.


Összesen hat régió vár ránk, minden helyszínen 4-6 küldetéssel, amiken ha átrágjuk magunkat, különböző Spec Ops missziókat nyithatunk meg a korábbi helyszíneken. Ezek gyors, egyszer használatos elfoglaltságok: mesterlövészként fedezhetjük osztagunkat, kisebb ellenséges bázisokat tisztíthatunk meg, illetve túszokat menthetünk. Szó se róla, kellően élveztük ezeket a mini feladatokat, annak ellenére, hogy a mesterséges intelligencia ezúttal sincs a helyzet magaslatán. A terroristák csak arra várnak, hogy levadásszuk őket, kiállnak a fedezék mögül, szépen megvárják, amíg a játékos komótosan becélozza és lő. Ha pedig elbújnak egy tereptárgy mögé, a buksijuk minduntalan kikandikál onnan, zsíros célpontot nyújtva. A túlerő azért okozhat meglepetéseket és minden összevetve a Blackout még normál is szinten is bitang nehéz cucc. Jó tanács? A frontális tűzharc nem mindig kifizetődő, kapjuk inkább oldalba a lázadókat. Társainkra persze nem hagyatkozhatunk, vaktában lövöldöznek, a munka oroszlánrészét nekünk kell elvégezni.


A játékban a megszokott karakterosztályok kaptak helyet: van itt Assault, mesterlövész, robbantási szakértő, support is, akik tapasztalati pontot gyűjtve új fegyverek és felszerelési tárgyak nyílnak meg, illetve fejleszthetjük a képességeinket. Egy idő után erősebb, strapabíróbb és ügyesebb katona válik belőlük – a progresszióval nincs gond, a kötelező köröket futja, minden remekül működik, tényleg olyan karaktert alkothatunk, amilyet szeretnénk és – mivel prémium játékkal van dolgunk – nem sarkall pénzköltésre, minden megkapunk alapból, ha szorgalmasan teljesítjük a bevetéseket.  


A többjátékos szegmens sem okoz meglepetéseket: van itt Team Battle, Capture the Flag, Free-for-All, VIP és a Squad Battle is. A változás annyi, hogy a térképek némileg nagyobbak és összetettebbek lettek. Mielőtt az online harcmezőkre tévednél, légy tisztában azzal, hogy hús-vér ellenfelek ellen még annyit sem hibázhatsz az irányításnál, mint a kampányban. Ha kevésbé pontosan célzol, a veteránok veled fogják feltörölni a padlót. Bár a fegyverek irányzékába nézve némi automatikus segítséget kapni fogsz, de ez még mindig kevés. A multiban akadnak még hiányosságok, főleg a mordályok balanszát tekintve, de a Gameloft folyamatosan dolgozik a javításon.


A Modern Combat 5: Blackout az egyik legszebb mobilos játék, mese nincs. Nyilván a maximális részletességhez már egy erős kütyü illik, a Padfone-om is felnyögött néha-néha, amikor zsúfolt, robbanásokkal teletűzdelt jelenetet akart a képernyőre varázsolni. A grafikát azonban optimálisra is állíthatjuk, így némileg szerényebb textúrafelbontást és recésebb éleket kapunk, de sokkal fürgébb frame-ratet. Nem árt tudni, hogy a játék folyamatos internetkapcsolatot igényel, e nélkül sajnos a single sem működik. Dacára a sablonos történetnek, a gyér M.I.-nek és a nehézkes irányításnak, a Modern Combat még mindig az egyik legjobb shooter, amit mobileszközökre kapni lehet. Vannak persze trónkövetelők, de azok vagy nem ennyire látványosak, vagy folyton a pénzedet akarják. A Blackout nem fejlődött látványosan, de pont azt kapjuk amit vártunk tőle: iszonyatosan pörgős tűzharcokat és életképes multiplayert a tenyeredben.

A Modern Combat 5: Blackoutot az ASUS PadFone 2 készülékén teszteltük, melyet az ASUS Magyarország biztosított számunkra.

22.
22.
Batman
#17: Azért azt szögezzük már le, hogy a Half Life 2-port az egy nagy marketing kampánynak a része volt. Droidra tényleg optimalizálatlan a legtöbb cucc, mert sok-sok hardver futtatja. iOS-t is futtat pár, de ugyanarra a technológiára épül fel az össze iPhone/iPad. Ez van.
21.
21.
crytek
#20: Fantasztikus lehet mikor a mai napig nincs egy normális android emulátor se pc-re .De a droid már az ios cuccokat emulálja aha álmodozni nem itt kell.

A hl2 okos emberes droidos megoldásra csupán annyi hogy magán a tegrás cuccokon is bajok vannak a sebességel hát még milehet így gányoltam......

Hagyjuk már ezeket az urban legendeket.
20.
20.
sloth
#16: Androidra meg iOS emulátor jött ki. mert ez egy programozhatóbb plaftorm
19.
19.
greenmelon
#18: Azóta ügyes emberek megoldották, hogy ne csak "Shild" only legyen, még ha nem is hivatalosan. Tájékozódj, számolj el tízig, stb. mielőtt butaságokat írsz.

Az iOS pedig a mobil világ konzolja (gyakorlatilag egyféle hardver és szoftver), ezért fejlesztenek főként arra, bár nem tudom melyik az az "über game" (csak hogy az idióta szójárásoddal éljek), amelyik perpill iOS-re létezik, de droidra nem.
18.
18.
crytek
#17: LOL erre jössz egy Shild only szarral grat.
17.
17.
greenmelon
#16: Annyira nagyon iOS-re jön az a csomó PC port, hogy a HL2-t is androidra portolták...
13.
13.
Alastor01
#12: Az MTK csipszetes kíynai mobil procikra utalt amiknek gyengébb a teljesítménye mint a Qualcomm vagy samsung exinos csipeké
12.
12.
respectpele10
7.
7.
crytek
1.5GHz Qualcom Snapdragon 4 mag ,ardeno 320 ,2GB ram és elég rendesen beszaggat néha :(

6.
6.
mestermagyar
#4: Alsókategóriás MTK procira optimalizálták, ez elég konkrétum?
5.
5.
shooter1234
zsír, kipróbálom majd én is, szerintem a ConCorde 5005 NFC simán vinni fogja.
4.
4.
respectpele10
Milyen telefon kellhet ehhez, hogy elvigye....
2.
2.
Blyan000
#1: Mondjuk azt tegyük hozzá, hogy az iPad Air, minimum kétszer, ha nem háromszor erősebb hw-ral van szerelve, mint a PadFone 2 (főleg grafikusan).
1.
1.
zsocwargear
PadFone 2... :D iPad Air-en röccenés nélkül fut... Talán nem egy Java alapú OS-nél kellene meglepődni azon, hogy akad a _BÁRMI_ :)
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...