Silent Hills teóriák

Az idei Gamescomon robbant a bomba, miszerint új Silent Hill készül a Konaminál, ráadásul már egy játszható teaser is elérhető belőle. A kóstolóban számos árulkodó jel utal a végleges játék témájára. Ezeket szedtük össze most.

Valljuk be, a sorozat legutóbbi, 2012-es darabja, a Silent Hill: Downpour nem igazán öregbítette a széria hírnevét. Bár tisztességes iparosmunkának számított, a Silent Hill igazából a második és a harmadik rész tájékán élte a fénykorát. A Konami viszont emelte a tétet, rájött arra, hogy megfelelő gondoskodással a Silent Hill újra a régi fényében ragyoghat. Pedig a megoldás végig ott volt az orruk előtt a Metal Gear Solid atyja, Hideo Kojima személyében. A mester korábban egy percig sem titkolta, hogy szeretne Silent Hillt készíteni, ám a folyamatban lévő munkái miatt eddig a projekt talonban volt. Egy másik nagy név is bábáskodik a játék felett: ő a mexikói filmrendező, Guillermo del Toro (a Faun Labirintusa, az Ördöggerinc és a Tűzgyűrű direktora). Az úriember már évekkel ezelőtt be akart törni a játékiparba az INSANE-nel, ám a THQ csődje miatt a cím vakvágányra futott. Elképzelni sem tudjuk, hogy a két mester mit fog kihozni az alapanyagból. Egy biztos: a P.T.-t végigjátszása alatt olyan hideglelős élményben volt részünk, amire már évek óta nem volt példa.  


Összeesküvések mindenhol

Akik nyitott szemmel követték végig a demót, azok több érdekességre is rábukkanhattak. Alapesetben egy két folyosóból és pár szobából álló, folyton ismétlődő lakásban bolyongtunk, egy összetépett, édesanyánkat (?) ábrázoló fotó darabkáit szedtük össze, miközben bizonyos időközönként egy rút tekintetű szellemasszony hozta ránk a frászt. A falakon függő képek, ábrák és feliratok szemrevételezésével nagyjából összeállt a mozaik, ám az igazság mibenléte még így is képzeletünkre lett bízva. Találgatni bizony muszáj, végtére is ez volt Kojimáék célja a P.T.-vel. A Redditen máig pörög a téma, a rajongók egészen elképesztő elméleteket gyártottak a Silent Hillsszel kapcsolataban. Kezdjük az általános dolgokkal: Kojima és del Toro mellé, a sorozat komponistája, Akira Yamaoka is csatlakozni fog. Bár a demót belső nézetből irányítottuk, a végleges játékban választhatjuk a TPS-nézetet is, ugyanakkor egy-két szakaszban kötelező lesz a belső nézet. Tudtátok, hogy a P.T. borítójához használt képet az egyik fejlesztő a saját udvarának hátsó részében lőtte? A porta egy kísérteties erdő szélén áll. És azt is, hogy a stúdió neve, a 7780s valójában a japán Shizouka szóra utal, jelentése körülbelül „Silent Hill” + az "s" betű? Shizouka régió a valóságban is létezik a szigetországban – területe 7780 négyzetkilométer. Ugye-ugye?


A teaserben többször is feltűnik a 204863-as szám. Mint azt tudjuk, a szám megegyezik Kojima születésnapjával (1963. augusztus 24.), de van itt még más is. Ha rákeresünk a számra a Google-ben, erre a weboldalra bukkanhatunk. Ez a szám egy Populus Trichocarpa (PT) nevű növény genetikai információinak összességét takarja. Valójában ez egy roppant gyakori fafajta az Egyesült Államok északnyugati részén. Lehetséges, hogy a Silent Hills ezen a területen játszódik? Washington például kiválóan alkalmas lenne az esős, ködös és erdős atmoszférához. Mivel a Silent Hills cím többesszámot takar, így a történet is egyszerre több univerzumban vezethet végig minket. A P.T-ben elhangzik erre egy pár utalás, például: „Csak én vagyok én, biztos vagy benne, hogy egyedül te vagy te?”.


Egy család tragédiája

Néhány játékmeneti érdekességgel is találkozunk a demóban (vigyázz, erősen spoilerezünk!): amikor a fürdőszoba ajtaja bezárul, a lakás újra resetelődik, menjünk vissza oda, s láthatjuk, hogy egy nyurga, groteszk alak áll a folyosón, aki tisztára úgy néz ki, mint a piramisfej. Továbbá az ajtó felett a falon a Lisa név van felfestve, amely lehetséges, hogy az első Silent Hillben szereplő nővérre, Lisára vonatkozik. Elképzelhető, hogy a Silent Hills Lisa férjének háttértörténetét meséli el, vagy legalábbis egy külön sztoriszál erejéig az 1970-es években – ekkor találkozott a fiatal Dahlia Gillespie a Renddel. Valószínűsíthető, hogy a lakásban található fotókon nem is a tragikus sorsú nő és férfi látható, hanem Lisa apja és anyja.


Az előszobában található rádióban be is mondják, hogy egy őrült apa megölte a gyermekeit, majd főbe lőtte, vagy felakasztotta magát. A család élete félresiklott: a férfi munkanélküli, részeges alak, a feleség részmunkaidőben vállalt állást. Az apa, amikor szörnyű tettét elkövette, hisztérikusan egy számsort (204863) kántált. Nagyon is elképzelhető, hogy a Silent Hillsben mi alakítjuk az őrült apát, azaz Lisa férjét. A démoni nőalak pedig – aki a P.T.-ben jó párszor feltűnik – a gyermekeink anyja, azaz a feleségünk. Az már csak hab a tortán, hogy a főhős arcát a The Walking Deadből ismerős Darylről, azaz Norman Reedusról mintázták. A teória abszolút hihető. Érdemes rádugni a PlayStation 4 kontrollerére a mikrofont is: ha játék közben mi magunk is ismételtjük a 204863-as számot (persze angolul), akkor a lény előbb-utóbb megjelenik és torkunknak ugrik – próbálja ki mindenki, hatalmas poén! A szellem azt hiszi, hogy mi vagyunk az apa, aki megölte a családját, és ezért bosszút áll. Az eseményeket egyfajta büntetésnek is felfoghatjuk: egyszerűen nem tudunk elszakadni a bűntény helyszínétől, lehet, arra vagyunk ítélve, hogy örökké ott, vagy Silent Hill utcáin bolyongjunk.


Oké-oké, de mit keres egy amorf magzat a mosdókagylóban? A válasz egyszerű: ő a meg nem született gyermekünk démoni formája. Főhősünk ugye gyomron lőtte terhes feleségét – ezt a rádió híradásából tudjuk meg. Lehet, hogy a szellemek csupán szórakoznak veled, az is esélyes, hogy Norman Reedus karaktere csak megrekedt egy kísértetházban, nem is ő a gyerek apja. Viszont a végső puzzle keménysége még a legedzettebb, kalandjátékokon felnevelkedett játékosokat is megizzasztja. Miután megtaláltuk az összetépett kép hét darabját, kezdetét veszi az ördögi lezárás. Természetesen többféle megoldás is elképzelhető, annyi biztos, hogy kötelező hozzá mikrofon, számolnunk kell a lépéseinket, a csecsemősírásokat és nevetéseket, a telefon csengését és a kontroller vibrálását – mindezt akkor, amikor az óra éjfélt üt. Pontos megoldás máig nem létezik, mivel az ördögi események véletlenszerűen zajlanak le, mindenkinek saját magának kell rájönnie a titkok nyitjára.


Az idegenek tréfája?

Egy kevésbé életképes, de annál figyelemreméltóbb elmélet szerint csupán a földönkívüliek űznek gonosz tréfát a hősünkkel. Nem új keletű dolog az idegenek feltűnése a sorozatban, gondoljunk csak a Silent Hill II ufós befejezésére, de szinte minden epizódban találunk utalást az univerzum ismeretlen lakóira. Amikor a lakás vörös fénnyel dereng, egy svéd nyelvű adás szólal meg a rádióban – jelenetet angol felirattal is végignézhetjük ebben a videóban. A lényeg annyi, hogy titokzatos lények jönnek el hozzánk a saját világukból, a hatóságok tehetetlenek, az emberek bepánikolnak. Természetesen szellemekről, vagy démonokról is szó lehet, viszont ez egy jópofa kikacsintás a 75 évvel ezelőtt leadott rádiójátékra, a The War of the Worldsre, amit a sok birka akkoriban tényleg komolyan vett.


Jelenleg tehát nem sok konkrétummal szolgálhatunk a közelgő Silent Hills kapcsán, feltevésekből viszont annál inkább kijutott nekünk. Tény, hogy az elmúlt években még soha nem volt ilyen nagy a hiszti a széria körül, a Konami végre jól döntött, hogy nem egy huszadrangú csapatnak adta ki a neves frencsájzt, hanem olyan veteránoknak, akik letettek már egyet s mást az asztalra. Annyi biztos, hogy a fejlesztés még korai stádiumban van, 2016-nál előbb senki se várjon rá. Még arra sincsenek konkrétumok, hogy a Silent Hills lineáris, vagy nyitott világú alkotás lesz-e. Amikor erre Kojimánál rákérdeztek, a designer hárított, azt viszont elhintette, hogy a horrorjátékot hajtó Fox Engine-t bizony nyitott világú produktumokhoz tervezték – nem nehéz összerakni. A mester a Tokyo Game Shown beszélt arról, hogy TV-show szerű körítésben gondolkodik.

50 komment - szólj hozzá!