Borderlands: The Pre-Sequel teszt

  • Írta: barackostej
  • 2014. november 10.
  • borderlands, FPS, last gen
Link másolása
A Borderlands új epizódja nem próbálja meg még bevenni a nextgen konzolokat, és inkább a megszokott formulát próbálja újra eladni. Lássuk, hogyan sikerült a holdra szállás.

A 2012 tavaszán megjelent Borderlands 2 remek példája annak, hogyan lehet egy játékot életben tartani akár éveken keresztül.  A kiadó nem erőltette rá a manapság oly divatos „adjunkkiéventefolytatást” módszert, hanem inkább az alapjátékot bővítette és foltozgatta letölthető tartalmakkal. Persze, a DLC rövidítés hallatán is sokak zsebében kinyílik a bicska, de a Borderlands 2 esetében azért találkozhattunk jó pár minőségi, akár az alapjátékon túlmutató kiegészítővel. Ezért is volt meglepő, amikor bejelentették a Borderlands: The Pre-Sequelt , mely az első képek alapján – és legyünk őszinték: a cikkben lévő képek alapján is… - inkább tűnt egy óriási DLC-nek, mintsem értékelhető folytatásnak.

A játékot ezúttal a 2K Australia fejlesztette (természetesen a Gearbox közreműködésével), akik szerepet vállaltak a Bioshock-sorozat részeinek munkálataiban, de segédkeztek a The Bureau: XCOM Declassified fejlesztésében is, bár utóbbi címet nagy eséllyel nem rakták ki az irodai vitrinbe.  A fejlesztőket rövid pórázon tartotta a kiadó, mivel a játék alapmechanikáiban nem történt változás, ennek hozománya pedig. hogy elképesztően kevés újítás került a Pre-Sequel!-be.  Persze, a Borderlans alapjait jól kitalálta a Gearbox az első résznél, de egy teljes árú játékban jó lenne, ha nem az ugrálás közbeni lövöldözés lenne a legnagyobb találmány.

Azért ne ugorjunk ennyire előre, lássuk hogyan is folytatódott a történet. Nos, sehogyan sem… A Pre-Sequel! egy előzmény,  melyben a második rész Handsome Jack-jének felemelkedését ismerhetjük meg.  Nem tudom mennyire érdekelhette a történet ezen része a játékosokat, de sokak szerint a klasszikus Star Wars-trilógia előzménye is felesleges volt. A fejlesztők ennek ellenére kihozták a maximumot a sztoriból: a poénok ütősebbek és az előző részekre való utalásokból sincs hiány. Azért hozzátenném, hogy bátor lépés volt közvetlenül az első részt folytatni, hiszen a Steames statisztikák szerint mindössze a játékosok 20%-a jutott el a Borderlands 1 végéig, amiért amúgy sok-sok kudos jár nekik.

A játék ezúttal az előző részekből megismert Pandora holdján fog nagyrészt játszódni, ami egészen látványos játszóteret fog biztosítani számunkra.  A Borderlands-játékok tájképei mindig is lenyűgözőek voltak és ez most sincs másképp, de ez inkább a köszönhető a designerek munkájának, mintsem a grafikus motornak.  Tudom egy előző generációs játék technikai hátterét firtatni olyan dolog, mint a zombik mesterséges intelligenciáján vitatkozni, de azért voltak csodásan kinéző címek az Xbox 360-on és PS3-on is. A helyszínek egyébként nagyobbak lettek, de emiatt néhol a textúrák és a bevilágítás is elmarad az előző résztől. Szomorúbb ennél, hogy mindez a PC-s változatban is megfigyelhető, bár természetesen azért ott sokat dobnak a látványon extra beállítások. A játék zenéje ezúttal is Jasper Kyd nevéhez fűződik és a mester most is remek soundtrackkel kényezteti a játékosok füleit. A helyszín miatt futurisztikusabb hatást keltenek a zenék, de megtalálható bennük az alapjáték dallamaira jellemző hangszerelés is.

Itt is négy eltérő képességű karakter közül választhatunk a sztori elején. Kissé idegesítő volt, hogy semmilyen információt nem ad a játék arról, hogy milyen játékstílust is képvisel az adott kaszt, így ha netán nem láttunk egy trailert sem, akkor kinézet alapján fogjuk kiválasztani hősünket/hősnőnket.  Ezúttal két hölgy is került a csapatba (Éljen a női egyenjogúság!), emellett pedig a Borderlands reklámarcának is nevezhető Claptrap és a második rész egyik főellenfele is választható. Nisha egy igazi fegyverforgató, így vele két pisztolyt is használhatunk és point shooting képessége remek harcossá teszi.  Athena Amerika Kapitány-szerűen tesz rendet a pajzsával az ellenfelek soraiban, remekül lehet védekezésre és támadásra is használni. A másik két karakter sem sikerült rosszul, de mindkettőnek vannak apróbb, idegesítő problémái. Wilhelm képességeivel már az előző részekben is találkozhattunk, így olcsó megoldásnak tartom, hogy megint kaptak a játékosok egy robotokat teleportáló karaktert.  Claptrap képességei pedig hasonlóan viccesre sikerültek, mint a beszólásai, de hosszú távon a játékosok agyára tud menni. Először még vicces, ahogy egy óriási bombával felrobbantja véletlenül magát és az egész csapatot, de az ötvenedik játékóra környékén már elég idegesítővé fog válni.

Ahogy már fentebb írtam, a játék a Pandora holdján játszódik, aminek a bolygóval ellentétben nincs légköre és a gravitáció is kisebb. A játékmenet két legnagyobb újdonsága is erre épül: a külső tereken lévő oxigénhiány miatt egy új eszközzel bővül a repertoárunk, mely azon kívül, hogy bizonyos ideig ellát minket levegővel, üzemanyagot biztosít az ugrálásokhoz. A kisebb gravitáció miatt egész magasra tudunk felugrani, és oxigén felhasználásával pedig el is lökhetjük magunkat egy kicsit. Ez az apró újítás új színt visz a harcokba és nagyon szórakoztató az ellenfeleket a levegőben balettozva irtani.

A sorozat védjegyévé vált rengeteg féle fegyver ezúttal is szórakoztató játékmenetet biztosít. A lézerfegyverek és fagyasztó funkció bevezetésével tovább bővült a repertoár. Sajnos ugyanez nem mondható el az ellenfelekről. A második részben sok ellenfél típussal lehetett találkozni és ahhoz képest most feltűnően megcsappant a számuk. Inkább ugyanazon lények más klímához szokott fajaival fogunk találkozni, ami bár megkeveri a taktikát (jeges ellenfél ellen tüzes fegyver), de látványban nem sok változatosságot nyújt.

Sajnos a játék rengeteg kisebb-nagyobb problémával küszködik, amik ha nem is teszik tönkre a játékmenetet, azért morgolódásra adnak okot. Sok hiba az előző részből maradt meg, amiket illett volna kijavítani.  A küldetések továbbra is nagyon időhúzósak: van, hogy 10-15 percig csak rohangálunk és kapcsolókat nyomkodunk, ami annyira izgalmas, mint alvó macskákról videót nézni. A történet kezd kicsit követhetetlenné válni, a fejlesztők előszeretettel utalgatnak rég elfeledett mellékszereplőkre, mi meg csak nézünk, mint az egyszeri Mass Effect-rajongó a trilógia záró képsorainál. A loot-rendszer kooperatív módban még jól összeszokott társaságnál is komoly vitákhoz vezet, így érdemes lenne ellesni pár ötletet a Diablo 3-tól.

A Borderlands: The Pre-Sequel olyan érzést kelt, mintha először DLC-nek készült volna, ám a kiadó látva, hogy letölthető tartalomhoz képest mennyi újítást tartalmaz, inkább átcsomagolta egy teljes játékká. A fenti pontszám az ár miatt lett annyi amennyi: soknak tartom a játékért az 50 eurós árat. Ennyiért Alien Isolationt és Shadow of Mordort tudunk venni a Steamen és azt hiszem, nem kell ecsetelnem, hogy azok mennyivel frissebb élményt nyújtanak. Mert bár a Borderlands: The Pre-Sequel is most jelent meg, bitjei között csak egy 2012-es játék felemás utánzata.

 

31.
31.
Seggeszkexkluzív
http://ps4pro.eu/hu/2016/04/23/hivatalos-a-gearbox-kovetkezo-jateka-a-borderlands-3/

Hivatalosan jön a 3 rész!
29.
29.
Prax
Kaja előtt gyorsan átfutottam a cikket, mondjuk pozitívumként nem láttam a grinderről egy szót sem, ami elég jópofa szerintem. Negatívumként ott vannak a nem runolható bossok/unique mobok ami kissé fájó pont. Teszem még hozzá, hogy a már 7! éves gépemen szépen elfut, igaz uberlowon,de wooden pc-től nem várhat sokat az ember. Sajna 95%-ban egyedül kellett játszanom, de így se unatkoztam egy percet sem,mert a történet szerintem nagyon jó lett, igaz kicsit néha soknak találtam az ide-oda futkosást. A lézer fegyverek is durvák, főleg a folyamatosak a bonuszaik miatt.

*Spoiler* A végére már az original vault hunterek és Moxxy vérére szomjaztam :D egyedül Roland volt akit ennyi idő után is kicsit sajnálok *Spoiler vége*
28.
28.
Ooorky
#26: Nem a nehézségi szint miatt unalmas, hanem mert... unalmas.
Az egész játék kimerül "Lődd fejbe Jason Voorhees 162milliószor" klisében.
A játék mindig bemutat mindenféle "badass" npc-ket csili vili bemutatkozással aztán állnak egy helyben, míg te kimész és agyonlősz 150321 Jason-t és visszahozod amit elloptak tőle... Aztán átmész egy új helyre ahol jön egy új "badass" npc...
Ez majdnem olyan izgalmas mint a Progress Quest...
27.
27.
Jenciboy
#19: teljesen egyet értek veled! a sztori és a hangulat is fenomenális. a borderlands világa ilyen, nem kell ide igazságos loot rendszer. furán is mutatna ha egy olyan játék törődne a lelkivilágoddal, ahol úgy tudsz érvényesülni, ha minél nagyobb badass vagy...

ez egy teljes játék, attól függetlenül, hogy nem számozott, és ezt is jócskán bővítik majd dlckkel (az első elméletileg MA jön és kapunk is egy 5. játszható karaktert). Szerintem az, hogy 8 pontnál kevesebbet kap, (tényleg gyenge játékok magas pontszámai mellett) abszolút nem reális.
26.
26.
Dio papa
#25: Jah, mások meg azt mondták, hogy nehéz. Ne nevettessük már ki magunkat. Coopban rendkívül szórakoztató móka. Arról nem beszélve, hogy szinte minden mission név / leírás stb egyéb szöveg tele van viccekkel, apró utalásokkal.
25.
25.
Ooorky
#24: Ha gyengébb, mint a 2. rész amit már megjelenésekor Boredlands-nek hívtak sok helyen akkor ez milyen lehet?
24.
24.
Dood
Ezen az oldalon minden szar játék általában 8-9 pontot kap, nem értem miért ezt kell lepontozni. Tény, hogy sokkal gyengébb mint a 2. rész, de azért így is jobb mint az akciójátékok 90%-a. Meg döntsétek már el, hogy a játékmenet elavult vagy jó.
23.
23.
Kreto
Egy gyenge pontja van a játéknak amit személy szerint észrevettem. A questek. Olyan unalmasak tudnak lenni néha a mellék küldetések hogy az agyamat kaparom ki a helyéről. Néha viccesek néha meg unalmasak. Bár ehhez sokat hozzá tesz hogy kevés a portál és az enemyk ből is csak az "idegesítőek" skálázódnak a karakter szintjével. Így sokszor unalmassá válik hogy át kell menned egy régi területen ahhoz hogy hozzá férj a küldetéshez (főleg a végén) .
Ez a játék azoknak való akik élvezték a border 2-őt és be jött nekik jack karaktere. És inkább 7 legyen az a 6 alsó hangon.
22.
22.
Drazhar
Mivel Bordert soha nem veszünk GOTY előtt, így nyilatkozni nem tudok, meg akkor esélyem se lenne a vizsgaidőszakkal :)
20.
20.
2xhun
Továbbra is jól működő játékmenet

VS

Elavult játékmenet
19.
19.
jusanyk
Nálam abszolút 8 pontos a játék. Az alap Borderlands gyengeségeket leszámítva olyan csavar van a sztoriban (az egész Borderlands-világban), amilyennel már egy jó ideje nem találkoztam (filmeket is beleértve). Szóval akinek bejött a 2, és legfőképp Jack, mindenképp megéri ezt is végigtolni. Nálam a kicsivel kevesebb játékidő még plusz pont is.

Annyit szeretnék hozzátenni a teszthez, és remélem nem lövök le nagy poént, de igazából egy visszaemlékezést játszunk végig. Ami visszaemlékezés a második rész után történik, és maga az emlék játszódik az első és második rész között. Tehát bár a szigorú idővonalat tekintve mintha az első rész után járnánk, de valójában a második rész sztoriját folytatja. Szóval annak való, aki a másodikat végigtolta, nem pedig annak, aki az elsőt (a teszt állításával ellentétben) Remélem érthetően fogalmaztam :)
18.
18.
dan65
Ha ez 6 pont,akkor az ásszásszinzkreed 8(vagy hol jár már) is max ennyit érdemelhetne,de valószínüleg 9 lesz,mert ásszásszin.
17.
17.
bema695
#1: Én itt GK-n már nem nézek pontszámot (250 zoom-al használom a böngészőt és pont ki is lóg lel), 1,5-2 év alatt olyat még láttam, hogy +-1 ponttal térnek csak el az én véleményemtől, így meg sem próbálok arra alapozni, mikor egy játék beszerzésén gondolkozom. Az írásos tesztek viszont nem rossz, bár azokat jobban kedvelem amikor leírják a száraz tényeket és meghadják az olvasónak a véleményalkotást (hákikiváccsietyvatidegenvélemégyére?)
16.
16.
bema695
Szerintem az első rész óta csak Claptrap (meg az egész sajátos humor) és a gyűjtögető ösztön triggerelése adja el ezt az egészet. És ebben a részben úgy tűnik mindkettőből van bőven, én egy percet nem játszanék vele, de azt értékelem, hogy nem akar multikulthígfos lenni és célközönségnek szól, de annak tényleg (legalábbis úgy tűnik).
15.
15.
GoonerPeti
Minden létező fórumon baromira lehúzták, de a rajongóknak -mint én- kötelező.
Ebbe se fogok kevesebb játékórát beletolni mint az első 2 részbe. És azt is előre tudom, hogy minden dlc-t beszerzek hozzá. Egyszerűen Borderlands Junkie vagyok és kész !!!
14.
14.
shooter1234
Ez a rész tényleg nem nagy szám, ami azt illeti max 5-6 óra elég is volt belőle. Aki meg ide keveri az új CoDot, annak elmondom hogy az legalább lekötötte a figyelmemet egy normális történetvezetéssel, érdekes jelenetekkel, egy-két csavarral a történetben. Pedig ettől az új Borderlandstól nem vártam volna hogy ennyire unalmas lesz, pont hogy a CoDot illetően számítottam erre. De tévedtem. A Borderlands 2 az 1 után azért hozott magával némi változást, de erre a pre sequel nem volt képes. A CoD Ghosts után meg ez az új CoD nem is lett kevesebb, de több sem. Talán a grafika amit fel tudok hozni pozitívumként, az változott előnyére. Amúgy játékmenetileg a Black Ops II volt nálam a TOP az újabb részekben.
13.
13.
anarchoid
elsore latszott hogy "gej" megis kiprobaltam, unalmas es rossz (1-2-be beleraktam vagy 50orat egyenkent) save edirtorral feltoltam a szintet... 50en is unalmas egyszeruen nem eri meg kitolni egy skillfat se...

1 pont is sok lenne erte
12.
12.
Ezért nincs értelme a pontozásnak, mert maximum feszültséget gerjeszt, kivéve persze egy kommersz mainstream játéknál. Például a COD-ok számomra 0 ( azaz nulla ) pontos játékok, mert, mint single lövölde értékelhetetlen ez a kamu militarista scriptelt ceruza cső játékmenet. A Borderlandsok viszont egytől egyik 9+ pontosak. - intermezzó : az elsőt szerintem sokan multi miatt játszották, mert a story lássuk be nem volt olyan lehengerlő, de azért büszke vagyok, hogy benne vagyok a 20-ban :) - eoi :D
Ugyanilyen alapon kapna tőlem a ME3 maximum 5 pontot nagyon jó indulattal, míg a második 8 az első abszolúlt 10-et ! Ez van...
11.
11.
A 6 pont az nekem lesz 9 is :D
A Borderlands az elmúlt évek egyik legnormálisabb játéka.
Kemény és tartalmas.
Több nem is kell.

10.
10.
Ecneb
#6: Már elb@sztad, nincs mit menteni!

Köszönöm a tesztet, 6 pont ellenére ki fogom próbálni.
9.
9.
LnB
#7: Én ezt értem, csak itt a gamekapcson vannak nagyon kirívó tesztek. Amik mint ha már szándékosan lettek volna túl fogalmazva, túl véleményezve. Ezt a kritikát évek óta megkapjátok már (és nem tőlem), és sose veszitek figyelembe.
7.
7.
Arell
#6: A tesztíró személyes véleménye mindig meghatározó szempont lesz a kiértékelésnél. Nézd csak meg a Metacriticet, a felhasználók és a profi kritikusok véleményei is merőben eltérnek egymástól. Attól függően, hogy ki mit lát meg benne más lesz a vélemény. Például valaki aki értékeli a realizmus részletességét, nem fog annyira rajongani az impresszionizmusért. A legjobb amit tehetsz, hogy több tesztet is elolvasol, hogy átfogóbb legyen a képed a témáról.
6.
6.
LnB
Azt elfelejtettem leírni, hogy ez a nagyjából teszt reális. Nincs is ezzel baj. Csak hajlamosak vagytok az egyik játék hibáit észrevenni, és talán a kelleténél jobban ki is emelni. Míg más játékoknál szemet hunyni dühítő buta dolgok felett. Nem mindig, nem minden játék esetében. De épp most aktuális a CoD, és már várom a 8-9pontos tesztet.
5.
5.
Streetwiser
Szerintem a teszt jo, és igy is mások lelki sérelmére :P inkább nem ment bele jobban a játék hibáiba amiböl rengeteg van.
4.
4.
sajttaller
Az első két részt imádtam, de ez baromi unalmas lett már, én se adnék többet érte, mint 6 pont...
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...