Need for Speed: Underground 2 Bemutató

  • Írta: UnSeeN
  • 2004. október 30.
Link másolása
Száguldás forever? - vagy inkább vegyes érzelmek... Ezt a játékot nagyon vártam már, így muszáj volt azonnal nekiesnem. Mindíg nehéz egy demó alapján megítélni egy játékot, hiszen egy demó sosem teljesen ugyanolyan mint a kész játék.

Ezt a játékot nagyon vártam már, így muszáj volt azonnal neki esnem. Mindíg nehéz egy demó alapján megítélni egy játékot, hiszen egy demó sosem teljesen ugyanolyan mint a kész játék. Általában a fizikai modellezés, a játékmenet az már megfelel a véglegesnek, de a menük, illetve az apró dolgok még teljesen mások vagy hiányoznak. Az NFSU 2 esetében is remélem, hogy erről van szó mert van néhány idegesítő/zavaró momentuma. A kezelőfeület teljesen más, inkább olyan konzol jellegű, ami nem rossz, mivel így is áttekinthető, de szokatlan. 

Három lehetőségünk van a demóban a játékra, az első a Free Roam (underground menü?) opció, melyben szabadon kószálhatunk vagy őrült módjára száguldozhatunk a városban. Itt rögtön szembesülünk az első újdonsággal a mobiltelefonunkkal :D Ez a fő kommunikációs eszközünk, a telcsinkre jönnek be sms formájában a tippek a játékról illetve az egyéb infók, valamint ennek a segítségével lehet kihivni a többi versenyzőt, de erről majd később. Ami elsőként megragadt az az autó hangja. Hihetetlenűl életszerű mind gázadáskor, mind váltáskor teljesen realisztikus a hang (csattog a váltó, visit a turbó, majd a jellezgzetes módon lefúj) még a nitro hangja is jó, és ezzel kapcsolatban itt az első dolog ami nem tetszik. Az első részben is volt motion blur, amit ki-be kapcsolgathattunk, ez volt a felelős a  nitrózáskor az elmosódott környezetért. Nos ilyen itt is van, de kikapcsolt állapotban nem értem miért mosódik el és húz csíkot az autó hátsó lámpája?! A városban bolyongva van lehetőség arra, hogy autónkat a garázsban tuningoljuk, egyedire fessük, (ez sajnos a demoban nem működik) vagy éppen autónkat cserélgessük. Szerencsére nem ér véget ezzel a móka, hiszen a városban hasonszőrű egyének is kószálnak akiket ki lehet hívni versenyre a mobiltelefon segítségével, úgy hogy amit utolértük az illetőt az automatikusan felhív minket mely után eldönthetjük versenyzünk-e vele (persze mindezt menet közben :D)  ha igen akkor annyi a dolgunk, hogy 300 m-s előnyre tegyünk szert, mindegy milyen módon. Azaz meg lehet lökni, vissza lehet fordulni teljesen lényegtelen, csak a 300 m számít. Sajnos ez nekem a 10. után nem volt túl nagy kihívás, mert 8-9 mp alatt mindíg megléptem, de azért érdekes kis móka. Tovább keringve felfedezhetjük a drift és a circuit mód világító köreit az úton, felette az ikonját a levegőben lebegve (ami nekem megint nem tetszik, mert szerintem nem illik ide ez a megoldás)

ahol is már több ellenféllel is játszhatunk. Ahogy az elején is odaírtam zárójelben az underground menüt  kérdőjellel szerintem ebben a részben, ez a mód fogja betölteni annak a szerepét.

A Quick Race módban a szokásos módon gyors versenyeket futhatunk, a demo itt is csak a drift és a circuit módot engedélyezi 1-1 pályán. A pályákat illik rendesen megtanulni, mivel a nagyon színes (nekem már túzottan is) játéktérben nehéz észrevenni a levágásokhoz szükséges részeket, de idővel ezek begyakorolhatóak. Az autó irányítása nem rossz bár a szűkös korlátok miatt (350Z az egyetlen autó, ami már az első részben sem volt egy nagy durranás) ez nem derül ki teljesen, bár a készítők igyekztek mindent megtenni, hiszen a 4 fajta autóból van kimondottan drifter (szürke) és circuit (sárga, piros) beállítású autó is. Az AI nem egy nagy durranás, de végül is ez a játék nem erre lett kitalálva.

Online mód, ne ez érdekesen néz ki egynelőre, de remélem ez még csak a tesztüzem, mert így elég kaotikus az egész. Jelenleg úgy van megoldva a hogy a játékmódokat nem külön külön ablakban látjuk, hanem minden egy nagy közös ablakban van és van egy szűrőnk aminek segítségével tudjuk a nekünk megfelelő jtáékmód aktív szobáit előhívni. Előre meghatározott szobák nincsenek, játszani csak úgy lehet,  ha a játékos létrehoz egy szobát melybe max. 4 ember léphet be, vagy csatlkozik valahova.

Jó hír hogy ezek a szobák jelszavazhatóak, így a csalók kizárhatóak, viszont a játék befejeztével ezek a szobák meg is szűnnek, és újra létre kell hozni őket. A kis szobákkal megszűnt a nagy, csoportos együttlét és beszélgetni is másként lehet, mivel az eddigi "Tab" gomb helyett, most egy ikonra kell klikkelgetnünk az egérrel ami ezáltal nagyon körülményessé tette az egész kommunikációt. Remélem ez a jövőben változni fog.

Összességében maga a játék jó és látványos lett, de van még rajta mit javítani főleg az online részen, mert ez nagyban csökkenti az NFSU 2  játszhatóságát.

Kapcsolódó cikkek

Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...