Call of Duty: Advanced Warfare teszt

  • Írta: zoenn
  • 2014. november 25.
  • call of duty: advanced warfare, ps4, teszt
Link másolása
A jövő háborújában a katonák szinte emberfeletti képességekkel rendelkeznek. Mesterséges külső vázzal a hátukon óriásikat ugranak, brutális erőt fejtenek ki, elmosódnak azok a határok, amik esendővé teszik az embert.

Amikor az első Call of Dutyban Sztálingrád partja felé zötykölődtem egy lélekvesztőn, záporoztak a lövedékek, körülöttem csaptak le az ellenséges Stukák, libabőrös lettem. Mindez 2003-ban történt. A sorozat legutóbbi darabjaitól legtöbbször a hátamon állt fel a szőr, ami egyáltalán nem előnyös egy olyan címnél, amely minden évben az egyik legfontosabb megjelenésnek számít. Nyilvánvaló, hogy a tavalyi Ghosts szabályos mélypontnak számított a széria életében. A kampányon nagyokat ásítottam, a multiplayert érintő változások visszaütöttek: az online porció közel sem volt olyan élvezetes, mint a Black Ops 2-é. Egyértelmű, hogy ha az Activision évente elő akar állni egy új résszel, csak kidolgozottabb és újdonságokkal teletömött folytatások jöhetnek szóba. Az Advanced Warfare az első olyan epizód, amely kettő helyett három évig készült a Visceral veteránjaiból verbuvált Sledgehammer Gamesnél, Ami pedig a radikális ötleteket illeti, a 2009-ben alakult kaliforniai brigádot nem kell félteni: kezdetben egy sötét hangulatú, kalandjátékos elemekkel megspékelt Call of Dutyt készítettek, ám a projektet idő előtt lelőtték, később az Infinity Wardnak segítettek be és eddig kellett várni az első önálló alkotásukra.


Felesleges rágódni azon, hogy első ránézésre tök ugyanolyan Call of Duty-t kapunk, mint legutóbb. A kiadónak esze ágában sincs változtatni az alapokon – ha eddig nem fogadtad el a tényt, akkor a kisebbség sorait erősíted. Ha a tősgyökeres rajongók táborába tartozol, magasról teszel a fanyalgók véleményére, elvégre megkapod az újabb adagot, amivel a következő 12 hónapban múlatod az idődet. Az igazi érdekesség a körítésben rejlik, ez pedig kényes téma, lévén a történelem kismillió konfliktusát feldolgozták már az elmúlt években. Mostanság viszont a közeljövő hadviselésére izgulnak a kreatívok. Az Advanced Warfare mentsége mellett szól, hogy a Black Opsokkal ellentétben, korántsem annyira sci-fi az egész, sokkal földhözragadtabbak a sztoriban felvonultatott technológiai eszközök - mindegyikből létezik prototípus, de minimum a tervezőasztalon hevernek. A Sledgehammer víziója szerint a jövő háborúit privát hadseregek vívják, ők az igazi vagány srácok, a kormánynak egyre kisebb befolyása van felettük, noha a legveszélyesebb küldetésekre sokszor éppen a PMC-ket kénytelenek hívni. Erre jó okuk van: a gazdaságilag instabil államok egyszerűen nem engedhetik meg maguknak az olyan költséges eszközöket, melyek emberfeletti erőt biztosítanak a viselőinek.


A történet 2054-ben játszódik, főhősünk Jack Mitchell, akinek hangját korunk legtöbbet foglalkoztatott szinkronszínésze, Troy Baker adja. Arcának vonásai is felfedezhetőek a magyar Digic Pictures által összerakott átvezetőkben, noha a missziók közben a játék egy percre sem szakít a belső nézettel. Az első bevetésen karakterünk elveszíti a karját, ám esze ágában sincs nyugállományba vonulni, társa temetésén kapva kap az alkalmon, és elszegődik megboldogult barátja apjához, Jonathan Ironshoz (ő lenne Kevin Spacey), akié a világ legnagyobb privát hadserege (felmerülhet a kérdés, hogy az ifjabb Irons miért melózott a seregben, amikor a papánál tejben-vajban füröszthetnék). Elvesztett karját high-tech protézissel pótolják, a kapott exoskeleton sem olyan fapados, mint amilyet a normál honvédségnél viselt. Főszereplőnk hiába is próbál lazának tűnni, ahogy azt sejteni lehetett, Spacey elviszi a hátán az egész történetet. Munkaadónk folyamatosan végigköveti karrierünket és nem rest hangot adni saját világnézeteinek. Ostorozza a nagyhatalmak külpolitikáját, ugyanakkor megmarad igazi üzletembernek: az Atlas által kínált csúcskategóriás militarista eszközöket bárkinek eladja, aki képes megfizetni, de azért a pártatlanság sem az erőssége. Más szóval, bitang jól összerakott karakterről van szó és színész digitális mása minden képernyőn töltött percben brillíroz. 


Bonyodalom nélkül nincs jó kampány, esetünkben a roppant sablonosnak hangzó KVA terrorszervezet kavarja a kakit, és a sorozat szellemiségének megfelelően nem egy világvégi országban, hanem az egész világon. A KVA a nagyvárosokban különféle merényleteket hajt végre, vezetője egy totálisan zakkant figura, és az Atlasra hárul a feladat, hogy megfékezze a bajt, és a kicsiny bolygónk egy évre újra fellélegezhet. A fejlesztők ezúttal nem hollywoodi írókkal akarták eladni a sztorit, ők is jól tudják, hogy egy szájban gyorsan olvadó cukorka az egész, ami elsőre élvezetes, de másodjára már teljesen unalmas hullámvasút. 15 küldetés során rakunk rendet egy jól követhető útvonalon haladva, pont arra, amerre a pályatervezők szeretnék. Ha megállunk nézelődni, letérünk a kiszabott ösvényről, a program rögtön az arcunkba tolja, hogy elhagytuk a misszió területét, húzzunk vissza, mert baj lesz. Ezek pedig roppant idegesítőek, pedig távol állt tőlem a zendülés gondolata, csupán azokat a fránya inteleket szerettem volna begyűjteni, amik rendszerint a pályák eldugott sarkaiban találhatóak.


Ha viszont sínen haladunk, olykor még mosolyra is görbülhet a szánk. A céllövölde továbbra is vásári szórakozás, olykor álleejtős pillanatokban lesz részünk, van, hogy lelassul az idő és lesz időnk fejlövéseket osztani, amikor behatolunk egy ellenségektől hemzsegő szobába, máskor a végeláthatatlanul özönlő terroristák és drónok rohamát verjük vissza. A zűrzavart a bőrünkön érezzük, s habár a történet szerint egy apró fogaskerék vagyunk a gépezetben, minduntalan nekünk kell elvégeznünk a piszkos munkát. A társaink készségesen bevárnak, amikor lemaradnánk, és véletlenül se céloznak pontosan, így lesz alkalmunk az rosszarcúak tetemes hányadát magunk elintézni. A narratíva ellenben hozza az elvárható színvonalat: az epikusságot tekintve folyamatosan rákontráz magára. Gondolkodnunk nemigen kell, az utasításokat és az egygombos interakcióra való felhívást a képernyő közepére, nagybetűvel írják fel, hogy véletlenül se tévesszük szem elől. A kampány a diktatúra szimbóluma: nulla szabadságérzetünk van, véletlenül sem követel agymunkát, reflexeket már annál inkább – ne agyalj, csak vedd fel a ritmust! Ezt a bekezdést bármelyik Call of Duty-cikkbe beilleszthetnénk.


Az egyedi ízt a szuperkatonás képességek jelentik. Az EXO-k jelentőségét már a töltőképernyőkön sulykolja belénk a program. A Crysis óta csillió hasonszőrű sci-fi shooterben láttunk már hasonlót. Most tényleg újdonságnak számít a dupla ugrás? Oké, magas épületekről is leugorhatunk a cuccal, miközben a sugárhajtással tompíthatjuk a becsapódást. Mágneses kesztyűvel sík falakon mászhatunk fel, ahogy azt Tom Cruise bácsi tette Dubaj felhőkarcolóján a legutóbbi Mission Impossible-ben. Az már sokkal fájóbb dolog, hogy ezt a fícsőrt csupán egy-két alkalommal élvezhetjük egy félperces közjáték keretében. Kit hoz lázba, hogy nyúlfarknyi ideig ülhetünk egy hoverbike nyergében? Senkit? Na, ugye!  Ám a Call of Duty végre elért arra a szintre, hogy katonánkat – pontosabban az exoskeletont – a küldetések közbeni teljesítményünktől függően fejleszthetjük is. Páncélzatunk egy idő után ellenállóbbá válik, fegyvereinket gyorsabban tölthetjük újra, a visszarúgás is redukálódik, gyorsabban futhatunk, nagyobb sérülést okozhatunk különféle anyagokban és így tovább. A program emellett követi, hogy hány ellenféllel végeztünk, hány fejlövést osztottunk ki stb., és ez alapján adja ki az fejlesztésre elkölthető pontokat. Sokat látott funkció ez, s még véletlenül sem forradalmi.


Fegyverarzenálunk tisztességes, de még mindig a jól ismert darabok kicsit felpimpelt, futurisztikus változatairól van szó. Az igazi élmény a multifunkciós gránátokban rejlik, egy gombnyomással eldönthetjük, hogy a kezünkben szorongatott darab villanjon, vagy repeszeket szórjon szét, láthatóvá tegye a közelben lévő ellenséget a falakon keresztül, esetleg célkövetőssé (okosgránát, ehh…), netán EMP-vé alakítsuk a körülöttünk repkedő drónok legnagyobb bánatára. Habár az ehhez hasonló eszközök ugyan nem teljesen fiktív darabok, a moziszerű élmény miatt mégis nehezen fogadta be a gyomrom az egészet, a száguldó autókon való ugrándozás és más hihetetlen jelenetek aláássák a játék minimális autentikusságát is. Ha fittyet hánysz a marketingszövegre, egész jól szórakozol majd 6-8 órán át.


Ha abban reménykedtél, hogy a többjátékos szegmens majd kézzel fogható változásokat hoz, el kell, hogy keserítselek. Tény, hogy a progresszió-rendszer kellően hosszú szavatosságot biztosít és korántsem olyan jellegtelen a multi, mint a Ghostsé, de azért idén többet vártunk – mint tavaly és tavalyelőtt is. Az újdonság annyi, hogy az EXO-val kivitelezhető szabadabb mozgás ide is beette magát. A hatalmas ugrások és gyors helyváltoztatások már-már Titanfall-szerű utóízt kölcsönöznek az online mókának, ám ettől eltekintve marad minden ugyanolyan, mint legutóbb. A kasztválasztásnál azért szabadabb kezet kap a játékos: a saját ízlésünknek megfelelően állíthatjuk össze felszerelésünket, kiegészítőinket, illetve a perkökön és a scorestreakeken kívül két EXO-fícsőrt is beállíthatunk magunknak. Mivel a multi lényege a viszonylag kis térképeken zajló darálás, nem nagyon lesz időnk az energiapajzzsal és miegyébbel vacakolni, hiszen, amint meglátjuk az ellenséget csak lőni lesz időnk. Szerintem az Activisionnél maximum kísérletezésre jut erőforrás, és az idő dönti el, hogy mi marad meg legközelebb, s mi bizonyul zsákutcának.


A megszokott játékmódok visszatérnek és ezúttal kapunk egy újat is az Uplink személyében, amiről hamar kiderül, hogy csak minimálisan különbözik a CTF-től. A térképek a stílusnak megfelelően szűkösek, a legnagyobb is csak a töredéke lehet a Battlefield legkisebbjének. A scorestreakeket (leánykori nevén killstreakeket) is testre lehet szabni, a segítségükkel irányítható robbanófejeket küldhetünk a célpontra, drónokat eregethetünk, műholdról vezényelhető légicsapást indíthatunk és hasonlóak. Szerencsére már a multi kezdő kínálata is olyan szerteágazó, hogy még az újoncok is felvehetik a kesztyűt az 50. szintű játékosokkal, nem lesznek hátrányban. A multiban megjelentek a supply dropok, melyek a teljesítményünktől függően megszerezhető zsákbamacskák. A csomagok véletlenszerűen új páncél-kiegészítőket, fegyvereket, azok szerelékeit és egyéb bónuszokat tartalmazhatnak. Lehet, hogy valaki erre izgul, de én személy szerint jobban szeretem, ha én menedzselhetem a megnyitható extrákat.


Az olyan jövőbemutató finomságok, mint az EXO, a pajzsok és a fejlett álcázás csak némi egzotikus fűszernek foghatóak fel, a fegyverkínálat – néhány kivételtől eltekintve – továbbra is a gépkarabélyok, géppisztolyok, sörétesek, mesterlövészpuskák és rakétavetők variánsaira épül. Az anyagból nem hiányzik a kooperatív móka sem: az EXO-Survival módban a hullámokban érkező ellenfeleket fékezhetjük meg - soha nem tudhatjuk előre, hogy mi vár ránk. A dedikált szerverek fogalmát másként értelmezi a kiadó, mint a veteránok többsége, de ettől függetlenül ilyen nem létezik az Advanced Warfare-ben. Helyette továbbra is globális adatközpontok dolgoznak a multi alatt, a céljuk az, hogy zökkenőmentes legyen a matchmaking és kapcsolat, de ez nem mindig jön össze, be kell érnünk privát meccsekkel. A multiplayer évtizedes hagyományokra épül, jól bejáratott – óvatosan közelítenek felé a fejlesztők. Amíg az eladások hozzák az elvárt milliókat, addig nem is számíthatunk merően új irányra, elvégre minden forradalmár mellé jutna legalább egy konzervatívabb fan, aki vérre menne, hogy visszakapja az ő kis megszokott mészárszékét, perköstül, mindenestül.


A látvánnyal teljesen meg voltam elégedve PS4-en, van itt minden: 1080p és 60 fps. A főbb szereplőknek iszonyatosan élethű az arca, a felületek csillognak, valódi effektparádé van a képernyőn. Nem érdekelt, hogy az engine csak kis mértékben fejlődött, az összkép így is megnyerő, nincs idő arra, hogy a sarkokban eldugott tré minőségű textúrákon, baltával faragott objektumokon és klónkatonákon vetyengjünk. A hangzásvilág szintén fenomenális, e tekintetben eddig sem lehetett azt mondani az Activisionre, hogy smucig. A megszokottnál is lineárisabb kampány és a többjátékos rész nüánsznyi újdonságainak tudatában az Advanced Warfare továbbra sem hozza el a Call of Duty-sorozat új korszakát. Az már más kérdés, hogy a kiadó döntéshozóinak nem nagyon fűlik a foga a változásra – ebből próbáljon kihozni valamit egy magát profinak valló fejlesztőcsapat! A Sledgehammer Games mellett szól, hogy határozottan jobban élveztem az aktuális részt, mint a legutóbbiakat, jót tett a multinak a változatosabb mozgáskultúra, s mire ráunnánk a térképekre, máris vehetjük az új DLC-ket. A hároméves vetésforgó úgy néz ki, beválik, kíváncsi vagyok a Treyarch jövőre mit lép.

Kapcsolódó cikkek

48.
48.
logic5
A kampány az egyik legjobb cod kampány számomra! A multi más kérdés
47.
47.
sir princo
5 évig húztam ezt a játékot h elkezdjem, mert hogy mindenhol azt olvastam róla h nagyon rossz játék stb. Szóval így hogy egy huzamosabb ideig nem is jatszottam és most lett egy kis időm, úgy döntöttem hogy adok neki egy esélyt, a lehúzó vélemények ellenére. Úgy álltam hozzá h semmi elvárás, max hogy kikapcsolódjak. Azt kell mondanom h személy szerint nagyon tetszett a játék, lekötött, exo ruhákból eredő képességek feldobták a játékot valóban. Egy szó mint száz, nem olyan rossz ez a játék mint amit lelehet szűrni a véleményekből.
46.
46.
DON GONDOCS
Akár a Kampányt akár a multit nézzük a Ghost enél sokkal jobb volt. Mondjuk itt az exo azért hozzáadott a játékhoz de nem ez kevés.
45.
45.
sc00by02
Khmkhmkhm....crysis...khmkhmkhm klón....khmkhmkhm
44.
44.
Lacek896
#43: "mapok alig mások mint más multiban"

A szérián belül értettem a mapok hasonlóságát, nem az összes multis játékra gondoltam. Én kérek elnézést amiért feltételeztem hogy egyeseknek jobban megy az értő olvasás.

Az uccsó bekezdés tényleg félreérthető volt akkor lefordítom: Minden évben vegyél Cod-ot.

Mert azt ugye nem gondolod hogy 1 évig folyamatosan pátyolgatva lesz a program? Főleg PC-n? Pár hónap és a kutya sem foglalkozik majd a játékkal, csalót meg látsz annyit hogy meg is unod őket.

A VAC-t jóval a start után aktiválták, hiába Steam-es a játék. A letiltott videókhoz még annyit hogy hirtelen nagyon fontos lett a kiadónak a játékosok érdeke. Majd fél év múlva is az lesz?
43.
43.
Necreon
#28: Már meg ne haragudj de ennyi baromságot nagyon rég láttam egy rakáson.

Új feature-ök:
Erre én is gondoltam, amíg bele nem gondoltam hogy nem nagyon van mit fejleszteni már ezen. A Levolution másolatok szégyenletesek, de a BF4 szvsz a jövő multiplayerének csúcsa, ez pedig design döntésekben más csak.

Map design:
Az összes eddigiben jól működött. Itt is. Probléma? Azon hogy almát eszel és zavar hogy nem szőlő ízű, nem azt jelenti hogy az almával van a baj. Campelésre alkalmas pozíciók? Beállok neked egy ajtó mellé a sarokba bármelyik játékban. Tudod én játszok is vele elég gyakran, és elmondhatom hogy ha itt 5 másodpercre megállsz halott ember vagy, nem hogy még campelj is. Ha meg százból egy ember campel és ki fog rajtad, akkor az igen számos ellenszer valamelyikét ajánlanám. Ez a "mapok alig mások mint más multiban", te jó ég. Mert miben legyen más? Legyen ugrálóvár, vagy tök logikátlanul felépített maszlag? Vagy akkor az lenne a bajod hogy tök irreális az egész és az autentikus környezet nyomát se lehet felfedezni? "más textúrák meg objektumok", ember, hol éltél te az elmúlt 20 év FPS-ei alatt? Mind ebből áll elárulom.

A ránézésre ölés vicces, engem a földbe döngöltek az első két órában pedig Quake 3-on edződtem. A spawn rendszer teszi kaotikussá, amúgy a CoD2 óta a leginkább skill-t igénylő darab lett a sorozatban ahol nincs minden fél percben egy rakéta vagy helikopter.

Na itt kiviláglik hogy te maximum a warez verziót szagoltad, azt is messziről. A kapcsolódási problémák az első héten megoldódtak. Csalóval még nem találkoztam, a VAC pedig aktív. Inkább az a kész röhej, aki kész röhejnek állít be valamit és még ugyanabban a mondatban büszke rá hogy amúgy gőze nincs róla.



Az utolsó kijelentés meg olyan szinten nonszensz hogy arra szavak nincsenek. A legújabb, tán nem épp az aktuális? Vagy te már látod a plakátokat meg a TV spotokat valahol az AW2-ről? Mert én egyelőre egy jó supportot látok ami mondjuk ellentétben a BO1-2-Ghosts-al kevesebb mint egy hét alatt rendberakta ami gond volt induláskor.

Azok a videók pedig azért vannak letiltva, hogy aki glitch-eket és hibákat kihasználva, magyarul csalással juttatja magát előnyhöz, az ne terjessze az információt. Megjegyzem én 20 óra multi alatt egy ilyennel se találkoztam - nem csak hibával, olyannal se aki kihasználna egyet és pl. mapen kívülről szedne le. Erős a gyanúm hogy ez két dolog miatt van: egyrészt jól működik, másrészt az említett kitiltások, tudod amik minden normális multis közösségben vannak ahol a csalók felütik a fejüket. De amúgy biztos jó lehet agyatlanul üvölteni más véleményét meg amit olvasol, megpróbálva kiosztani másokat a szent küldetés formájában, csak közben azt se tudod hogy eszik vagy isszák.
40.
40.
adamsfamily
Nem rég végigvittem,valamilyen szinten kellemesen csalódtam,mert jópofa újítások voltak benne,de a történet sablonos és egyedül Kevin Spacey húzza fel.A multis rész egész jó és az exo ruhák visznek bele egy kis színt.
Ami viszont nagyon nem tetszik,hogy annyira agyon van script-elve,hogy gyakorlatilag a játék végéig úgy kell játszani,hogy megmondják,hogy mit hogyan csináljunk és az összes újítás gyakorlatilag értelmét veszti,mert nem adnak lehetőséget arra,hogy ezek érvényesüljenek.Végig abból áll a játék,hogy megmondják,hogy mikor mit csináljunk és kit öljünk meg és hogyan.0 teret ad arra,hogy a játékos feltalálja magát.Ez nem tetszett benne.Alapvetően nem rossz játék,de nem is fog kitűnni a több tucat fps közül,ami eddig kijött és annyira forradalmi újítást nem is mutat,mert sajnos nem mernek elszakadni ez elődöktől,mert így is dől a pénz az Activison-nek.
39.
39.
névtelenség
#27: Én meg ezt az évről évre ismétlődő logikát nem értem:

- Ha a játék multis részét kritizálják jön a gúnyos megjegyzés, hogy a CoD single műfajú shooter.
- Ha a játék single részét éri kritika, akkor meg jön a felháborodás, hogy ez egy multis online játék.

Ha elkezdenék kutatni valószínűleg tavalyról és tavaly előttről is eljönne a fenti kérdés és logika. Ahogy az is ahogy elküldenek az anyámba, mert érdeklődni mertem. :P
38.
38.
KopyAti
Fojesz, Te egy igazi Kazincy vagy!
"Vetyengjünk" ?
:-D
37.
37.
Lizard0828
COD.....erre már nem nagyon lehet mit mondani. 0 fejlesztés, pénzlehúzás.
De végülis okosak, nagyon jól tudják, hogy igy is megveszik.
36.
36.
DON GONDOCS
Ha azt nézzük a játék sorozat utolsó 3-4 része igazi retro adalék, hisz már 10 évvel ezelőtt is ezzel játszottunk. :D legalább a fiatalabb játékosok is megismerik, hogy mi hozta lázba a játékosokat akkoriban. Igaz azóta olyan klasszikusok születtek mint a Rise of Nightmares, Rogue Warrior, Rambo: The Video Game, Blackwater.
35.
35.
br1Koo
#22: Értsd meg a legtöbb ember elégedetlenségét, akik legtöbben már 10 évvel ezelőtt is ugyanezt a játékot játszották. A codot én a modern warfare 1 után lőttem volna le, mert az volt az utolsó rész ami ért valamit a sorozatban. A helyzet az, hogy a cod nem más mint ugyanannak a játéknak az eladása a minél frissebb generációnak, akik most ismerkednek meg a videójátékokkal. Nekik még újdonság, érdekes lehet, meg poén. Magyarán szólva nem igazi folytatás egyik se, én úgy érzem ha valamiből új rész jön ki annak újat kell mutatnia(ami nem abban merül ki, hogy mások a fényhatások, a színvilág, meg modern a környezet, mert ez nem új, ez csak máz).
34.
34.
maros1977
Részemről hatalmas csalódás ez a játék!!! én is mint más a multival kezdtem a napot,hát 2 óra erőltetett multizás után kiábrándultam az ugri-bugri játszásból!!max arra jó hogy havonta kontrollert vásárolj mert tönkremegy :) a rengeteg búgról és laggról meg nem is beszélve!a kampányt elkezdtem pár küldetésen túl vagyok,de most szüneteltetem mert ugye megjelent a Far cry 4 ami elég jól sikerült!!
33.
33.
Elyas
Nekem igazából mindegy is, hogy ki mit gondol róla, én úgyis kipróbálom azzal nem vesztek semmit, aztán én eldöntöm h kell ez nekem vagy sem.

Ami viszont szerintem nagyon szar az maga a cikk: olvasod és azt érzed h "már megint ez, már megint ugyan az de mégse de mégis, és amúgymeg rühellem ezt az egész játékot" namármost én értem h nem ez a világmegváltó játékok egyike, de egy kis objektívitást és szaknyelvet vigyen már bele a szerző ("keveri a kakit", "erre élveznek") mert ilyet én is lazán írok itthon 10 perc alatt.
31.
31.
mestermagyar
Nem érdemel ez meg 81%-ot, ha megnéznétek az otherworld videó bemutatót, meg az angry joe review-t, akkor senki sem adna rá 75-nél többet. A "randomnév insert here" suit mindig a sztorihoz igazodik erőben (pl egy jelenet, ahol a csajt elverik puszta kézzel, bár ilyen hacukában van), kb egyetlen jelenet kivételével mindig csak a script szerint változik, hogy a ruhánk mire képes, magyarul nem is játék, hanem történetelem.

Amúgy egy pár felesleges funkció is van a játékban, pl. Miért van még célzó egyáltalán, multiban senki nem használja.
28.
28.
Lacek896
#18: Akkor kezdjük az elején. Only PC userként nézve ez a játék a kiadói hozzáállás és a fejlesztői munka szégyene.

Új feature-ök
A multi újrahasznosított elemeket használ amit már láthattunk más körítéssel egy Crysis-ban, Titanfall-ban. Persze itt most újdonság és nem baj, csak érdekes hogy a multis lövöldék piacvezető kiadójának ötleteket kell másolni.

Map design
Szűk járatokban futkozol mint az összes eddigi codban, rengeteg kempelésre alkalmas pozíció, az ugra-bugrának köszönhetően vertikálisan nyíltabb ugyan de ha ezt leveszed a mapok alig különböznek pl egy BO2-estől. (persze más textúrák ill. objektumok)

Játékmenet
Csak a szokásos. Telefosva a 0 tudást igénylő kacatokkal, ránézésre ölő fegyverrel, félig-meddig legalizált wallhack-al, meg a többi agyament baromsággal csak azért hogy instant sikerélményt kínáljon a kihívás szóra kevésbé fogékony játékosoknak.
A szintlépés vicc, végigszaladsz 3 pályán és már nyomhatod az első prestige-t.

Hibrid P2P matchmaking
Derekát kéne letörni annak az idiótának aki ezt kitalálta, PC-n ez a megoldás olyan mint halottnak a csók. Kapcsolódási problémák, lag, lag hátán, ping és ping közti különbség etc.... A csalókkal nem foglalkozik senki, asszem PC-n még mindig nincs anticheat védelem. Kész röhej.

Az Activision-nek csak az az érdeke hogy megvedd a legújabb részt, az aktuális epizód meg le van sz@rva.
Épp a napokban tiltat le minden olyan videót ami a többjátékos mód hibáit mutatja be.
No comment..........................................................

22.
22.
dshadow
#15: hahahaha

várj, te tényleg komolyan gondoltad. Hadd röhögjek hangosabban:

HAHAHAHA

Fogadjunk te a star warsra is úgy tekintesz, hogy ez nem reális, fúj. A többi filmmel mi a helyzet? :D Persze hogy klisés a dolog mint egy 80-as évek beli akciófilm. Az a lényege. Nem Nolan film ez. És nem is akar arra hasonlítani. Ha ezt nem veszed észre, akkor "szakmát" kéne váltsál.

BO2 több újítást hozott? Mit? Pick 10 system? Kibővítették a pick6-ot. A zombi mód pedig ugyancsak dlc formában került bele a játékba (volt alapból is zombi mód, de megkaptad az egész móka kb negyedét ha nem vettél hozzá dlc-ket)

Aki lehúzza a mostani CoD-t az bizony egy hatalmas sznob valaki. Ami a Sledgehammeré az az övé. Jól össze rakták az idei játékot. Persze a spawn bugok sajna ugyanúgy itt vannak és eléggé gáz, hogy lassan a 4. rész óta nem bírták kijavítani a dolgot, de ezek a hibák nem "gamebreakerek".
20.
20.
McDuff
"Az anyagból nem hiányzik a kooperatív mód sem: a teljes kampányt végigtolhatjuk többedmagunkkal"

Már bocsánat,de ez így nem állja meg a helyét...csak survival van!
18.
18.
Raam989
#14: A single baromira nem érdekel. Egyszer kipörgetem veteránon, közben lesem a guideot az intelek miatt, aztán cső, soha többet nem nyúlok hozzá. Egy 5 órás, látványos akciófilm. Én ennyit várok tőle és ennek nagyon is megfelelt eddig az összes CoD. A CoD multira van kihegyezve, csak ezt rohadtul nem akarja megérteni senki. És a multiban bizony van annyi újdonság, hogy ne lehessen rá azt mondani, hogy megint ugyan azt adták el.

A kérdés továbbra él. Mit kéne azon újítani, hogy ez a sok ember végre befogja a száját?
17.
17.
fekete kobra
Akinek van kedve nagyban csapatni a multyt az vegyen fel steamen
nevem: SwitcX
15.
15.
Scoo
A kampány kiszámítható, unalmas és nagyon kevés emlékezetes jelenettel rendelkezik. A főgonosz konkrétan háromszor ölthette volna meg főhőseinket, a vége előtt egy perccel is, de valamiért sose veszi rá magát, hanem inkább hagyja, hogy a szuperkatonákat két átlag baka őrizze. Van olyan CoD amiben nincs ilyen rész?
A multit az Exo feldobja, de nem a képességek, hanem a dupla ugrás. A képességek előhozatala túl lassú, sokszor haszontalan is és hamar lemerülnek. Crysisben jobban megoldották. Viszont az ugrabugrásáltól féltem, de jól megy és tetszik a multi dinamikája. Bár a lényeg maradt: menjen a dara.
Az fájó pont, hogy a zombis mókát csak a DLC-hez fogják adni. Az még kellett volna az alapjátékhoz.

Összességében jobb, mint a Ghost, de nem mert annyira újítani, mint a BO2.
14.
14.
mephi
#5: Ha csak ezen dolgoznának egy kicsit, és betennének egy olyan nehézségi szintet, ahol az ellenfél/gép ésszel játszik már nőne a COD a szememben. De mindegy is. El lehet fogadni azt, hogy Neked tetszik ez a játék, de ne várd el, hogy ezt más is így érezze, azok után, hogy évente adják el ugyanazt minimális változtatásokkal.
13.
13.
anarchoid
#12: ugyerted allejtoen rovid es linearis ? :)|
12.
12.
Yetikee
A kampány áll leejtős ,gyönyörű, és végre hosszabb mint az eddigiek,a multi pedig sokkal élvezetesebb és gyorsabb hála az exo-skeletonoknak.A 2 óta nem tetszett ennyire CoD. Szerintem 8.5
11.
11.
Neo1989
Szerintem ez egy jó rész lett bár a magam részéről én inkább a 15-ös BO 3-at várom. Am meg akinek nem tetszik hát van ezer más játék nyomassa azokat.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...