Game of Thrones: E1 - Iron From Ice teszt

  • Írta: fojesz
  • 2014. december 11.
  • episode 1, game of thrones, pc, teszt
Link másolása
Jó hírem van a Trónok harca rajongói számára: habár az HBO-s sorozat csak tavasszal folytatódik, mi, videojátékosok már most visszatérhetünk Westerosra egy rutinszerű Telltale-feldolgozás erejéig.

Figyelem! Az új Game of Thrones-játékról lehetetlen spoilerek nélkül beszélni, a könyvek vagy a tévésorozat ismerete nélkül ne is olvass tovább! (Mondjuk úgy sem értenéd, miről lesz szó.)

Alaposan megosztja a játékosokat a Telltale kalandjátékos formulája, azonban kár lenne vitatni, hogy az interaktív film műfaja remekül áll a Trónok harcának, ezt most bizonyították is a srácok. Ha nem is lett tökéletes, új játékuk az eddigiek alapján a legjobban sikerült adaptációja a címnek, hiszen sallangok nélkül csak arra koncentrál, ami tényleg érdekes benne: a történetre, a karakterekre és Westeros házainak hatalmi játszmáira. Az új Game of Thrones kiválóan ragadja meg a sorozat eszenciáját, végre a saját bőrünkön is megtapasztalhatjuk, hogy ebben a világban nincs ideális döntés, csak olyan, amelyik épp optimális. Vagy legalábbis annak tűnik.

A Telltale hat epizódra bontotta a Game of Thrones-sorozatát, ebből az első, az Iron From Ice december elején jelent meg. A játék az HBO-sorozatára épít, a történet pont úgy és abban a formában elevenedik meg előttünk, ahogy azt a tévések megálmodták. A tökéletes fan service jegyében itt is visszaköszön az ikonikus intro, Ramin Djawadi zseniális muzsikája, sőt több, jól ismert szereplő is visszatér majd a képernyőkön - persze úgy, hogy az eredeti színészek fizimiskáját és hangját kapták meg. A történet a harmadik sorozatévad végén kezdődik és az ötödik évad cselekményei előtt fejeződik be várhatóan, a nyitány pedig a Vörös nász felelevenítésével indít…

A főszerepet az a Forrester-ház kapja, akiket eddig csak a könyvekben emlegettek, ott is csak egyszer, úgyhogy a Telltale játéka sztori terén mindenképpen hozzáadott értéket képvisel. A Forresterek a Gloverek hűbérései, Westeros északi részén élnek, Ironrath nevű váruk fából készült, ami nem is meglepő, elvégre a Forrester-ház vagyona a kontinens legméretesebb vasfaerdejéből származik, ők felügyelik azt, vágják ki és hasznosítják az ott növekedő fákat. Mindez már-már idilli, azonban talán nem lövök le túl nagy meglepetést azzal, hogy a család kvázi aláírta a halálos ítéletét, mikor Lord Gregor Forrester vezetésével beálltak Robb Stark mögé háborúzni.

És így már érted valószínűleg, hogy miért a Trónok harca-sorozat egyik legsokkolóbb jelenetével indít a játék. Lord Gregor fegyverhordozójaként, Gared Tuttle bőrében élheted át újra a Frey-ház mészárszékét, a váron kívül ünneplő sereg letámadását, szemtanúja leszel annak, ahogy a Frey-katonák megölik Lord Gregort és legidősebb fiát, Rodrikot. A Forrester-ház sorsa egy csapásra bizonytalanná válik, Stark-pártolóként nem sok jót ígér nekik a jövő, a dolgukat pedig nemcsak az nehezíti meg, hogy a Bolton-hátszéllel érkező Whitehillek szemet vetettek a vasfájukra, hanem az is, hogy a ház vezetését Lord Gregor tinédzser fiának, Ethannek kell átvennie. A Forrester-ház jövője forog most kockán, az utolsó szalmaszál szerepét pedig Mira, a legidősebb Forrester-lány kapta, aki Margaery Tyrell szolgálójaként talán segítséget kérhet a leendő királynétól...

A folytatás felgöngyölítését rátok bízom, annál is inkább, mert az első epizód - egy bevezető részhez mérten - izgalmas és érdekes, ráadásul olyan cliffhangerrel zárul, hogy a fal adja a másikat. Az Iron From Ice jól össze van rakva, a tempója is jó, a másfél-két óra hosszú játékidő során több történeti szálat és helyszínt is megismerhetsz. A Telltale-féle Game of Thrones során öt, a Forrester-házhoz kapcsolódó karaktert irányíthatsz majd, közülük az első részben hármat (Garedet, Ethant és Mirát) kapunk meg, akik a történések során a kötelező új szereplők mellett néhány régi ismerőssel is összefutnak: a már említett Margaery mellett Cersei, Tyrion és Ramsay Snow is visszatér, a későbbiekben pedig további vendégszereplőkre is számíthatunk, ha minden igaz. Habár még nem igazán tudtak kibontakozni, és ugyan a Forrester-ház felállása kísértetiesen hasonlít a Starkokéra, a főbb karakterek nekem első blikkre tetszettek, szimpatikusak, bele tudom élni magamat a helyzetükbe - ez pedig kulcsfontosságú ennél a játéknál.

A Telltale feldolgozása ugyanis az eddigiek alapján pont annyira sokkoló helyenként, mint maga az HBO-s sorozat. Itt nemcsak a megszokott brutalitásra kell gondolni, a játékban a karaktereknek, és így neked is olyan nehéz döntéseket kell meghozni, melyeknek nincs egyértelműen fekete vagy fehér következménye, ráadásul a választást nemcsak ez nehezíti meg, hanem az is, hogy sokszor egyáltalán nincs időd sokat agyalni az eléd gördített szituációkon.

Ahogy a fentiekből kiderül, a Game of Thrones érdekes újítása az is, hogy egyszerre több karakter irányítását is megkapod. Szabadon ugyan nem válthatsz közöttük, és a forgatókönyvnek megfelelően ugrál a történet főhősről főhősre, de még ezzel együtt is megvan az az érzés, hogy ebben az óriási sakkjátszmában több oldalról is részt veszel, próbálod kordában tartani, illetve befolyásolni az eseményeket - aztán várod a végeredményt, hátha jól döntöttél. Az új Game of Thrones-játékban a párbeszédek kapják a főszerepet, a válaszaidat és döntéseidet megjegyzi a többi szereplő, imponálhatsz nekik, de fel is bosszanthatod őket, és így befolyásolhatod az eseményeket.

Legalábbis elvileg. Bevezető epizódról lévén szó, természetesen még nem látjuk, hogy a most meghozott döntéseink milyen hatással lesznek a történetre, jól vagy rosszul csináltunk-e valamit. Az illuzió természetesen megvan, az első végigjátszás alkalmával szuper élmény játszani, viszont a teszt apropóján másodszor is nekifutottam az első epizódnak, és nem meglepő módon - minden próbálkozásom ellenére - minimálisan változtak csak a történések: a párbeszédek során a válaszok sokszor ugyanarra az eredményre vezettek, és a kulcsfontosságú jelenetek sem változtak. Ez persze nem negatívum, hiszen a sorozat java része még hátravan, ráadásul a döntéseinket folyamatosan naplózta a játék, ezeknek feltehetően a későbbiekben látjuk majd a gyümölcsét. Akkor viszont érdekes lesz látni azt is, hogy a több irányítható szereplő cselekedetein keresztül hogyan bonyolódik, csavarodik a sztori - igazából ez az, amitől a Game of Thrones kiemelkedhet a korábbi Telltale-anyagok közül.

Mert tulajdonképpen ez is egy újabb Telltale-játék, annak minden előnyével és hátrányával együtt. A Game of Thrones követi az interaktív filmes vonalat, nemhogy szabadságot nem kapsz majd a történet során, az esetek többségében nem is mozoghatsz szabadon a karaktereddel, és csak QTE-jelenetekre reagálhatsz. Ahogy említettem, a főszerepet a párbeszédek kapják, ha úgy tetszik, itt ezek jelentik a fejtörőket is: a dialógusok során úgy kell magabiztosnak, lojálisnak vagy éppen közvetlennek tűnnöd, hogy a válaszadásra nem lesz sok időd.

Ezzel együtt meg kell jegyezni, hogy a Telltale a játék motorján sem változtatott, és a grafikai stílus ugyan más lett, de az alapok változatlanok maradtak - és azt kell mondjam, hogy ezen a téren hagy némi kívánnivalót maga után a cím. Ha valamikor, hát egy Trónok harca-játéknál elkélt volna egy új motor, mert a mostani látvány egész egyszerűen visszavesz a készítők által megálmodott jelenetek hatásosságából. Az animációk röhejesek, a részleteket pedig részben a szokásos cel-shaded grafikával próbálták meg elkendőzni a srácok, míg a háttereket és a nagyobb objektumokat úgy “kenték szét”, mintha azok olajfestmények lennének. Bár a gondolat nem rossz, a kivitelezés és a képregényes-festményes stíluskombó élesben nem az igazi.

Összességében? Én a magam részéről nagyon várom a folytatást, de legalább ennyire bízom abban is, hogy nem fullad ki az anyag a Telltale-mércével maratoni hosszúságú évad végére. Ha eddig nem csípted a fejlesztőcsapat játékait, valószínűleg nem a Game of Thrones miatt fogod megszeretni őket, az is igaz ugyanakkor, hogyha rajongsz a Trónok harcáért, egy próbát mindenképpen érdemes tenned az új adaptációval, mert tényleg szórakoztatónak és izgalmasnak tűnik a bevezetés alapján - sőt, interaktív filmként tulajdonképpen bárkinek ajánlható darab ez, nem kell vérbeli gamernek lenni hozzá. (Csak annyira azért ne ragaszkodj egyik szereplőhöz sem, valószínűleg úgyis kinyírják mindet.)

A Game of Thrones első epizódját az ASUS ROG Tytan CG8580 gamer konfigurációján teszteltük, melyet az ASUS Magyarország biztosított számunkra.

27.
27.
fubenalvo
#14: "mint a fát kontrolláló família"

Ez azért így nem teljesen igaz. Ironwrath és így a Forrester ház területe Wolsfood-ban található, de messze nem fedi le az egész erdőt. A glover ház székhelye szintén ugyanebben az erdőben található. Illetve az erdőt délről érint Winterfell is. Nem hiszem, hogy a Starkok egy az egyben átadták volna az erdőt két zászlóhordózó háznak.

A Forresterek nem egy nagy ház és szerintem nem is érződik annak attól függetlenül, hogy milyen karakterek fordulnak meg az első epizódban. Mindenkinek megvan a maga helye. A legnagyobb lány is csak szolgáló egy Tyrell mellett. (mikor az lett még nyilván nem volt tudható, hogy királyné lehet belőle). Ramsay pedig csak hozza önmagát... elvégre nem árt ha minden ház behódol nekik északon. Annyira sok pedig nincs, hogy egy Forrester méretű kimaradjon a szórásból.
26.
26.
fubenalvo
Meglepően jól szórakoztam a játék közben. A kapcsolódások nagyon okosan vannak megoldva a sorozathoz. Talán kicsit túlságosan sok a hasonlóság a stark család sorsával... de még kiderül mi lesz ebből. A rész befejezése pedig olyan amilyennek lennie kell. Nem mondom hogy örömujjongásban törtem ki tőle, de megvolt az a hatása ami miatt a második epizódot legalább annyira várom mint a sorozat következő szezonját.

A grafika és a motor... nos ezért (is) imádom a telltale játékokat. Nem kell új gépet vennem hozzájuk. és nem mellesleg jobban szórakoztatnak mint a csúcsgrafikás üres AAA lövöldék, vagy bármi más. Ez így jó ahogy van. Remélem a többi rész is ezzel a motorral jön.
25.
25.
TheOneWhoKnocks
#24: Mivel nem olvastad a könyveket és nem nézed a sorozatot sem, így érthető, hogy ezen fennakadtál. Viszont szerény véleményem szerint, nagyon egyszerű a magyarázat arra, hogy miért nem tettek így a fejlesztők, ez a világ egyszerűen túl komplex. A walking dead alaphelyzete pofonegyszerű. Itt túl sok mindent kell tudnod, ahhoz, hogy megértsd, mi miért történik. Néhány kódex édeskevés, túl sokat meg úgysem jegyez meg az ember. Ha meg játék közben akarnák elmagyarázni, hogy mi az az éjjeli őrség, kik azok a starkok, miért viselkedik úgy Havas Ramsay ahogy, ki akar királyné lenni, et cetera, et cetera, akkor a sorozatnézők unnák halálra magukat. Itt nem lehet azt megtenni, hogy elszakadunk a sorozat és a könyv szereplőitől, és a világ egy kis eldugott részén lévő senki mindennapjaiba nyerünk betekintést. Itt mindig is fontos volt a hatalom, a trónok harca nem a kisemberekről szól, ha ez a játékban így lenne, akkor mindenki húzná a száját, hogy ez igazából nem is trónok harca játék, csak esetleg abban a világban játszódik. Szóval én értem, hogy te mire gondolsz, de a fejlesztők a legjobb utat választották, mivel a sorozat megközelítési módját is sikerült átemelniük.
24.
24.
Gorrister
#22: Nem vagyok felháborodva, csupán megjegyeztem egy nekem nem tetsző dolgot.
Mint ahogy már írtam a Telltale eddigi játékai, bár már egy bejáratott univerzumban játszódtak, mind úgy voltak megírva, hogy bárki számára élvezhetőek voltak függetlenül attól, hogy ismerted e az adott világot vagy sem. Ebből következik, hogy teljes joggal várhattam azt, hogy a tőlük jól megszokott módon itt is így járnak el, de nem így történt. Csupán ennyi a csalódottságom oka. Ettől a játék nem lesz se jobb se rosszabb , de az tény hogyha itt is, mint minden más játékuknál odafigyelnek az új belépőkre akkor egy sokkal szélesebb kör számára tették volna élvezhetővé a játékot, amivel azért anyagi szempontból ők is jól járnak.

#AlexSchneider
Mint írtam, ezer oka lehet annak, hogy valaki miért nem láthatta/nem akarta látni a sorozatot, illetve nem olvashatta/nem akarta olvasni a könyveket. (csak megsúgom, hogy esetemben ez az ok nem a lustaság)
De ebbe a vitába csak akkor menjünk bele, hogyha megtanulsz úgy vitázni, hogy nem minősíted a másikat, nem ruházod fel egy általad valósnak vélt negatív tulajdonsággal.
Amúgy a grafika dologban maximálisan egyetértek veled. Nekem kifejezetten tetszik. Mind a hátterek mind a karakterábrázolás rendben van, talán csak az animációkon kéne csiszolni mert az bizony néha sutának tűnik, de mondjuk ezt meg már megszoktuk a korábbi Telltale játékokból.
22.
22.
#21: +1

Gorrister, ha olyannal akarsz játszani, amiről lövésed sincs, akkor nehogy már még te legyél felháborodva.
21.
21.
AlexSchneider
Hagyjuk mar ezt a nyafogast. A jatek egyaltalan nem ronda. Itt nem a grafikan van a hangsuly (mondom megegyszer, egyaltalan nem rossz).

Aki meg az "arukapcsolas" miatt nyafog... Jezusom. Baszki, ha arra nem veszed a faradtsagot, hogy a 21. szazad legjobb fantasy regenyfolyamat (bar a 4. es 5. reszre rendesen ellaposodtak a konyvek) vegigolvasd vagy akkor legalabb a sorozatot megnezd, magadra vess. Nehogy mar egy jatek hibaja legyen, hogy ismerni kell hozza a kornyezetet. Ez nem Gyuruk Ura, nem fogjak mindig, minden esetben a szadba ragni a cselekmeny elozmenyeit.

Ha a lustasag fajna...
17.
17.
Gorrister
#15: Nem, nem érdemes.
Emiatt haragszom is egy kicsit a készítőkre. A Telltale eddig közel egy tucat játékot hozott már ki és kivétel nélkül mindegyik feldolgozás volt, saját ötletből még egyetlen game-t sem csináltak. De eddig mindig úgy alakították a párbeszédeket, hogy az alapművek ismerete nélkül is képet kaptál az adott világról és teljesen érthetővé vált a sztori. Ez alól kivétel a The Wolf Among Us, ahol egy játékba épített kódexben magyarázták meg a háttérvilág fontosabb eseményeit karaktereit.
Kódex az itt is van csak valami idióta módon csupán csak az új karakterekről esik benne szó, és olyan infókat írnak le róluk amiket a játék folyamán amúgy is megtudunk. Mi a fenéért nem tudtak inkább a sorozatból átemelt karakterekről és eseményekről írni? (kicsoda a törpe csávó?, mi a fal? stb.) Ha ezeket megmagyaráznák akkor mindenki számára élvezhetővé válna a játék.
Nem örülök az ilyenfajta árú kapcsolásoknak. Miért teszik szükségessé egy játék megértéséhez egy teljesen másfajta termék ismeretét? Ezer oka lehet annak, hogy valaki nem nézi a sorozatot (nincs idő, nem szeret sorozatoz nézni, stb.) játszani viszont szeretne mert tetszik neki a koncepció.
Ez azért nagyon bosszantó mert mint már említettem a többi játékukban remekül megoldották azt hogy játékon belül elmagyarázták az adott világ megértéséhez szükséges dolgokat vagy esetlegesen beépítettek egy magyarázó kódexet. Itt ezt miért nem tudták megtenni?
16.
16.
Dark_Temptation
motorcsere? ugyan már. miért vagytok grafikab*zik? ez így jó ahogy van.
15.
15.
Oké! Találós kérdés, íme: mi van ha magasról teszek a sorozatra, mert nem érdekel, de maga a játék esetleg igen. Érdemes akkor is nekiesni, ha nem vagyok tisztában vele, hogy ki kicsoda, mit miért csinál és egyébként is ?!
14.
14.
Mortis
a legnagyobb negatívum mindenképpen a látvány, ami tényleg nagyon, nagyon, NAGYON hányadék( már látom előre, hogy a Fal mögötti messze tájak milyen kidolgozottságúak lesznek); de nekem szúrta a szememet a Forrester-ház implementálása is: nehéz elhinni, hogy egy olyan fontosságú tényezőt, mint a fát kontrolláló família nem jut szerephez se a könyvekben, sem a sorozatban, míg azért a játékban a családtagok meglehetősen fontos szereplőkkel lépnek interakcióba...na mindegy.
12.
12.
Solid Snake1984
Imádom a sorozatot. Kötelező darab. Motocserét követlek jah . :D
11.
11.
Yanez
#10: Talán lesz lemezes változat, ha kijön az évad összes része, akárcsak a TWD esetében. Azért spórold meg a pénzt, és még ne vegyél rá mérget.
10.
10.
roli33
Lesz lemezes változat? Csak akkor veszem meg. Mennyi időnként jönnek majd az epizódok?
9.
9.
DarkLord
#7: Ott a válasz egyből az írásom elején, hogy játék kedvelő vagyok. Így végigjátszottam ezt is...az eredmény , pedig utána látható mit gondolok róla.

p3ti.: nem vagyok nagy sorozat néző kb. az van, hogy vagy játszok vagy filmezek abban a napi kicsi szabadidőmben és én a játékot választottam így filmeket nagyon ritkán, sorozatokat egyáltalán tv-t, pedig szinte sose nézek (csak forma 1-et és NBA-t)
8.
8.
p3ti
#4: Hát én erősen ajánlom a sorozatot, akkor szerintem sokkal élvezhetőbb lesz a játék is. Nekem mondjuk a Walking Dead féle Telltale nagyon tetszett
7.
7.
Giggsy
#4: Minden kötekedés nélkül, de minek kezdesz egyáltalán bele olyan játékba, amiről jó előre kinyilatkoztatták, hogy a játék világának eseményeit behatóan kell hozzá ismerni?
6.
6.
Én is írtam erről (bár az szart se érdekelt), és pár apróságtól eltekintve teljesen egyetértek a teszttel. Gondolok itt például a lezárásra, ami bár valóban meglepő, azért Ramsay karakterét ismerve mégis várható.

#4: Így van, ez azoknak szól, akik ismerik a sorozatot. Nem is indulna a játék a történet közepén, ha ez az "átlagembernek" készült volna.
5.
5.
_Botika_
Nagyon tetszik a játék, főleg ez a karakter váltogatás. Remélem a Borderlands-ról is lesz egy teszt.
4.
4.
DarkLord
Nekem , mint játék kedvelőnek ez baromi unalmas volt. Igaz én se a sorozatot se a könyveket nem ismerem ezért csak, mint játékos tudtam róla azt írni, hogy unalmas. Bizonyára ez inkább azoknak szól akik ismerik a karaktereket, történetet és a filmet.
Viszont pont elötte jelent meg a Borderlands-os Telltale játék és az telitalálat a javából ott tényleg várom a 2. részt, mert az ott van a szeren.
2.
2.
Cellator
Jaja, azért mégiscsak 2015-fogunk írni mire kijön, ez a grafika meg már 10 éve elavultnak számított volna.
1.
1.
n_ben007
A story miatt megéri, elvégre Game of Thrones, de a grafikájával nem vagyok kibékülve. Persze ez csak részletkérdés, de már csak a sorozat miatt megérné ha kicsit jobban kidolgoznák.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...