Uncharted 4: A Thief's End előzetes

  • Írta: zoenn
  • 2015. január 8.
  • előzetes, ps4, uncharted 4: a thief's end
Link másolása
A Naughty Dog semmit nem bíz a véletlenre, pont annyit változtat a jól bevált recepten, amennyi feltétlenül szükséges. Az erősebb platform lehetővé teszi, hogy végre elfelejtsük a korábbi részekre jellemző behatároltságot.

Gondoltátok volna, hogy ha a The Last of Us kimarad a kaliforniai fejlesztőcsapat portfóliójából, akkor teljesen másmilyen Uncharted 4-ről számolnánk be ebben a cikkben? Ellie és Joel szívbemarkoló kalandjának PS4-es portolása közben a stúdió rengeteg tapasztalatot szerzett, amiket itt hasznosítani tudott. A fejlesztés rögtön a harmadik rész megjelenése után elkezdődött, bár akkor még csak egy kis csapat dolgozott az Uncharted 4-en, a többiek a The Last of Us: Left Behind DLC befejezése után csatlakoztak a projekthez. Sajnos a tavalyi év nem sikerült túl jól a Naughty Dog életében: a széria írója, Amy Hennig a Visceralhoz szerződött és a direktor, Justin Richmond is angolosan távozott. A két kulcsember hagyatéka azonban értő kezek közé került: a TLoU-val bizonyított Neil Druckmann és Bruce Straley került a projekt élére. Nagy esély van rá, hogy a személyzet körüli hercehurcából mi semmit nem veszünk észre.


Noha Nathan Drake az egyetlen főhős, nem kell magányosan nekivágnunk a kalandoknak: lesz egy társunk, bátyánk, Sam (szinkronhangja Troy Baker) személyében. A történet három évvel az Uncharted 3 után játszódik. A szívtipró kalandor boldogan éli életét Elenával, amikor halottnak hitt bátyja, Sam egyszer csak megjelenik. Az öt évvel idősebb bátyó nincs túl jó passzban: elmondása szerint az élete múlik egy keresett ereklyén, amit a 17. században egy Henry Avery nevű angol kalóz birtokolt. Ami azt illeti, Drake-nek nem való a nyugodt családi élet, ezért eladósodott bátyja unszolására újra nekiáll a kincskeresésnek. Ez is egy olyan hobbi, amire durván rá lehet függni, ráadásul elég költséges is - egy darabig tiszták vagyunk, de könnyedén visszaeshetünk. A testvéreket elsőként a buja, zöld dzsungel szólítja meg: Libertaliába akarnak eljutni, amely egy kalózok által alapított, misztikus madagaszkári kolónia. Természetesen nem csak ezen az egyetlen szigeten játszódik az egész játék, az ígéretek szerint kapunk havas és városi környezetet is.


A sztori persze nemigen szeretne több lenni annál, mint amit egy könnyed, vasárnap délutáni kalandfilm nyújthat, de pont ez adja a sorozat báját. Sam és Nate már a játék elején összeakasztja a bajuszt két rivális vadásszal, Rafe-fel és Nadine-nal, akik szintén a kincsre hajtanak. Rafe pont Nate ellentéte, teljesen eltérő morállal rendelkezik és a problémák megoldásához is máshogy (agresszívebben) közelít. Nadine pedig gyakorlatilag kiapadhatatlan hadieszközt birtokol, számos zsoldosnak parancsol, lévén övé Dél-Afrika egyik privát hadserege. Az rosszfiúk ezúttal sokkal nagyobb szerepet kapnak a történetben, mint korábban. Ám az Uncharted 4 igazi érdekessége a két testvér közti rivalizálásban rejlik, hiába jelenik meg néha-néha az öreg Sully és Elena feszültségoldásként, a kampány legnagyobb részében csak egymásra számíthatnak. Sam sokáig kimaradt Nate életéből, nem igazán tudja, hogy az öcsike min ment keresztül a korábbi játékokban, a múlt náluk tabutéma. Az idősebb testvér még mindig azt hiszi, hogy mindenben jobb kistestvérénél, ugyanakkor irigyli Nate képességeit, aminek sokszor hangot is ad, s ez állandó feszültséget jelent köztük. Emellett Sam nem egyszer meggondolatlanul cselekszik, és ezzel bajt hoz Nate-re is – nem kevés humorral megspékelve a forgatókönyvet.


A novemberi PlayStation Experience-en levetített bemutatóból már kiderült, hogy a pályák jóval tágasabbak lesznek, mint a korábbi részekben. A fejlesztők célja az volt, hogy visszavegyenek a linearitásból, így érezhetően nagyobb szabadságunk lesz. Az aktuális célunkhoz több útvonalon is eljuthatunk: például egy sötét és nyirkos barlangon keresztül, viszont ha klausztrofóbiánk lenne, megkerülhetjük az előttünk tornyosuló hegyet, ám azzal számolunk kell, hogy útközben egy csapat ellenségbe botlunk. Nate sziklamászó képességét rengetegszer kamatoztatnunk kell, a rendszer sokkal több kockázatosabb, mint korábban, magyarul, nagy eséllyel lezuhanunk, ha elvétünk egy kiszögelést. Nem árt figyelembe venni, hogy minden választott útvonalnak következményei lesznek, különböző kihívással nézhetünk szembe, arany középút nem létezik – jobb újrajátszhatósági faktor annál inkább! A fő történeti szál mellett rengeteg kisebb mellékküldetést is abszolválhatunk, úgyhogy mindenképp tartalmas játékról van szó.


A nyitott szemmel járó kalandorok előbb-utóbb gyűjthető ereklyékbe botlanak. A maximalistáknak még nehezebb dolga lesz, lévén néhány kincset eléggé fifikás helyre dugnak el a fejlesztők. Nate azért több képességet és eszközt kap a kincskereséshez és a felfedezéshez, néhány leleten pedig olyan nyomokat találunk, amik segítenek megtalálni a következő darabokat. A kötél és a piton (fém tüske) mellett további segédeszközökre is számíthatunk az Uncharted 4-ben, nem beszélve a tisztességes fegyverarzenálról, hiszen, ha minden kötél szakad, csak tűzharccal érvényesülhetünk. Akkor sem érezhetjük magunkat nyeregben, ha csendben át akarjuk lökni áldozatunkat a párkányon: a hitvány kurafik utolsó erejükkel megragadhatják a lábunkat, s ha nem vigyázunk, magukkal ránthatnak a mélybe.


Ami pedig a lövöldözéseket illeti, az új rész már sokkal jobban emlékeztet egy feszes shooterre, mint korábban. A fedezékek mögött lapulás nem jelenti egyből a védettséget, a záporozó golyók könnyen leamortizálhatják vackunkat, így gyorsan pozíciót kell váltanunk. A készítők sokkal fejlettebb mesterséges intelligenciát ígérnek, az ellenség immáron nem viselkedik birka módjára, nem hagyják magukat lelövetni, bekerítenek, hátba támadnak – felülről, vagy alulról is. Ha Nate nem mozog gyorsan, a túlerő könnyen felemésztheti. Ami pedig Sam M.I.-jét illeti, sokkal megbízhatóbb társnak tűnik, mint Ellie a The Last of Usban, lévén erősebb és tapasztaltabb férfiról van szó. Olyan érzésünk lesz, mintha egy másik Nathan kísérne az utunkon, hasonló képességekkel és kvalitásokkal. Néhány helyzetet csak együttes erővel oldhatnak meg, innen már csak egy lépés a kooperatív mód bejelentése – reméljük, igazunk lesz!


Ha pedig szóba hoztuk a multit, nem érhet minket váratlanul a hír: bizony, az Uncharted 4-ben többjátékos módot is találunk, ám a konkrétumokra egyelőre várnunk kell. A The Last of Us kompetitív megoldásának továbbfejlesztett változata szinte borítékolható, de ne rohanjunk ennyire előre! A fejtörők szintén visszatérnek a negyedik részben, s azt a fejlesztők sem tagadják, hogy az Uncharted 3-ban látott hatalmas puzzle szobák jelentik a támpontot, így erre fognak építkezni az új rész esetében is. A játék rendkívül részlet gazdag, több apró esemény színesíti a játékélményt: például a The Last of Ushoz hasonlóan, ha a szereplők látnak, vagy olvasnak valamit, arra reagálni is fognak. A gigantikus áll-leejtős jelenetekben sem lesz hiány, nem egyszer fog elvarázsolni minket a játék hatalmas mélységeket, távolságokat bemutatva. A Naughty Dog „folyamatosan meg akarja lepni a játékost” intim, vagy nagy és bombasztikus pillanatokat bemutatva. Állunk elébe!


Az első látnivalók után már nyilvánvalóvá vált, hogy eszméletlenül látványos produktummal gazdagodnak a PS4-tulajok – a megcélozott képfrissítés 60 fps. Az a mozdulat, amikor Nate felvesz egy tárgyat, 60 különböző animációt jelent, ezen felül a súlyelosztás is nagy szerepet játszik a mozdulatok során. Támadásnál minden irányból lecsaphatunk az ellenségünkre, a mozgás folyamatos, nem lesznek pillanatnyi megtorpanások, ráadásul az átvezetők is valós időben zajlanak, így a tempó egy percre sem áll meg.  Hangsúlyoznánk, hogy a fejlesztők egyszer sem említették, hogy az Uncharted 4 a sorozat záróakkordja lenne, így elképzelhető, hogy a nyolcadik konzolgenerációban is több porciót kapunk. 

Cikkünk a Game Informer magazin februári számának előzetese alapján készült.

Kapcsolódó cikkek

35.
35.
DON GONDOCS
#26: Akkor nekem pont a gyengébb folytatásokhoz volt szerencsém.
29.
29.
shatterhand
#27: Pörgősnek pörgős volt az biztos:) Nekem sok volt ez a kergemarha rohangálás. De legalább volt HC módra lehetőség.

27.
27.
Gunner23
#26: A multi részével nem értek egyet. Személy szerint imádtam az Uncharted féle pörgős akciót, ahol haverral bőven lehetett taktikázni is, ha meg gondolkodásra vágyott az ember akkor ment plunder-özni(CTF) vagy eliminationre. Ezek mellett remélem telerakják egy csomó játékmóddal hogy mindenki megtalálja a számítását.
26.
26.
shatterhand
Ahogy fejlődött úgy lett unalmasabb. Az első helyszinei és az újdonság mindent vitt. A 2.ban ötletes volt a multi és tudott fejlődni. A 3. meg szimplán csak technikailag lett jobb, de itt már kezdtem unni a sorozatot. A Last of Us volt az igazi "vérfrissítés". Én az Unchartedet hagynám a fenébe és inkább ezt folytatnám. Multija is sokkal jobb volt. És nem igaz,hogy idegenekkel nem lehet jókat játszani. Aki élvezte a multit eleve sokat tolta és nem rohant vaktába. Pont ettől volt jobb a multija mint az U.-é. Akárhányszor játszottam mindig jó volt. Akkor volt szar, ha kezdőket kaptam. De ez meg természetes.
22.
22.
Yanez
Eddig nagyon tetszik amiket olvastam a cikkben! Bár szeretem az UC linearitását (illik a játékhoz), de ha minden úgy lesz, ahogyan le van írva, akkor talán ezt még jobban fogom komálni.

Számomra az UC, és a God of War olyan sorozat, amit soha nem tudok megunni, úgyhogy jöhetnek ezerrel az újabb, és újabb részek! S ha majd egyszer tényleg olyan részt kapunk, hogy gyenge alkotásnak minôsítik, akkor felôlem (is) küldhetik pihenôre, ám amíg jól csinálják, addig hadd csinálják!
21.
21.
frenkyboyhun
#7: Minden elfogultság nélkül nálam a sorrend : UC3, UC2, UC1, TR......de a TR is egy fantasztikus játék lett és közel olyan jó mint az Uncharted részek....de még egy kis plusz hiányzik belőle. Csak egy kicsi
20.
20.
frenkyboyhun
#2: Amugy sztem is olyan lett egy így a 4-re de kajak. Szarabb grafikával ps3on szimpibb volt az arca :D, nem mintha Liam-et nem bírnám. De bármi változna is akkor is gyermeki izgalommal várnám a játékot.
19.
19.
Macifasz
#17: Sztem ez csak egy szimpla minta jaja.
17.
17.
Deguu
A cikk alján a 3. képen az óra olyan, mintha nagyjából ugyanott be lenne törve, mint Joel-é a TLoU-ban. Vagy az a számlap mintája?
16.
16.
A Pulyka
#15: Akarhogy is szeretem az UNcharted sorozatot, egyet kell hogy ertsek veled.Ez a negyedik resz meg belefer, mert jojjon ps4re is egy jo kalandjatek, de utana jegeljek egy darabig, es keszitsenek egy uj jatekot. Ahogy felek attol is, hogy az uj Gow sem kell.
13.
13.
DON GONDOCS
#9: A Ps nem Ps az Uncharted nélkül.
12.
12.
h.jozsa
Imádom store-ban lessz előrendelve,bisztosan méltó vetélytársa lessz az új Tomb Raider!
Nem baj,így kapunk két remek játékot!
11.
11.
zoenn
Ééés befutottak az új képek!
10.
10.
izolee69
#6: Nalam is pont ez a sorrend.
9.
9.
Neo1989
Remélem h tényleg nem ez az utolsó.
A Sony helyében én olyanokat nem jegelnék mint a God of War, UC, KZ...
Bár én még egy Resistance 4-nek is örülnék.
8.
8.
zoenn
Néhány képet lecseréltünk új screenshotokra a cikkben.
7.
7.
Macifasz
#6: UC2, UC3, TR, UC1. Nálam így jön. :-)
6.
6.
Spectrum
#4: Nekem az UC2 jön be a legjobban, aztán a TR, UC3, UC1... ez lenne a sorrend...
4.
4.
Macifasz
#1: Bár élveztem a 2013-as Tomb Raidert, de szerintem messze elmarad az Uncharted trilógiától. A 2. és a 3. résztől meg főleg.
2.
2.
godach
Nekem az első képen olyan Liam Neesonos
1.
1.
Spectrum
Úgy vélem, az új Tomb Raider után fel is kell az Unchartednek szívnia magát. De meg fogja csinálni a tutit, ebben biztos vagyok. :-)
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...