Rise of the Tomb Raider előzetes

Lara Croft a Yamatai szigetén történtek után egy fizikailag és lelkileg meggyötört túlélőként tért vissza a hétköznapokba. A szigeten történt események azóta se hagyják nyugodni, így útja a szibériai tundrán található Kitezh városába vezet.

A 2000-es évek közepén mélypontját élte a videojátékosok idealizált hősnője, Lara Croft, mert hiába esett át grafikai ráncfelvarrásokon a Tomb Raider, nem tudta elhagyni gyökereit, és képtelen volt játékmenetben követni a kor követelményeit. Végül a változás első szelét a Crystal Dynamics lengette be a 2008-ban megjelent Tomb Raider: Underworlddel. A drasztikus design változtatások azonban elkerülhetetlennek bizonyultak, így 2013 tavaszán bemutatkozott a sorozat rebootjának szánt Tomb Raider, amiben a szemünk előtt vált az ifjú, tapasztalatlan archeológus, hajótörött Lara Croft egy túlélő, hidegvérű gyilkossá, az igazi sírrablóvá. A váltás kockázatosnak tűnt, a sorozat kreatív igazgatója, Noah Hughes szerint igazi hazárdjáték volt a fejlesztés, de végül őket igazolták az eladások. A premiert követő 48 órában több mint egymillió példányt adtak el a játékból, ami végül több mint hétmillió darabszámban talált gazdára. Kétség se férhetett hozzá, hogy elkészül a folytatás, ami ezúttal a világ egyik elfeledett sarkába repít minket, Kitezh elhagyatott városába.

A Rise of the Tomb Raider E3-as bemutatkozó videója ugyan jó eséllyel nem kap helyet majd a játékban, de a mondandója mindenképpen előrevetíti, milyen Larával is lesz majd dolgunk a legújabb kaland során. Az ifjú kalandort ugyanis alaposan megviselték a Yamatai szigetén történtek, így nem véletlen, hogy a videóban épp egy kezelőorvosnál látható Lara, akit nem csak fizikailag, de lelkileg is meggyötörtek az események. A szigeten ugyanis a túlélés érdekében kénytelen volt bármi áron megvédeni saját magát és társait, a szükséges gyilkolás azonban olyan mély sebet ejtett Lara lelkén, ami miatt meglehetősen nehezen rázódik vissza a normális hétköznapokba. Nem csoda, hogy mindenki őrültnek hiszi, talán nem is alaptalanul, Lara ugyanis elvakultan hisz abban, amit a Yamatai szigetén látott és tapasztalt, így a szigeten történtek utáni éveket bizonyítékok feltárásával és keresésével tölti.

Így botlik bele a láthatatlannak hitt Kitezh városának legendájába, aminek története még valamikor a 13. században íródott. Ekkortájt építette a várost Vladimir nagyherceg a ma ismert orosz tundra mélyén elrejtve. Azonban a kíméletlen időjárás se tudta eltántorítani a mongol inváziós sereget, akik minden igyekezetük ellenére képtelenek voltak bevenni a várost, no nem azért, mert hatalmas katonai erő védte volna azt. Mielőtt ugyanis a mongol hadsereg egyáltalán betehette volna a lábát a városba, az teljesen váratlanul eltűnt egy tó alatt, magával rántva a mélybe minden kincsét és titkát.

Így hát Lara fogja a hátizsákját és túlélőfelszerelését, és nekivág az üvöltően jeges szelekkel és fagyos csúcsokkal tarkított, zord Szibériának, hogy felkutassa a láthatatlan várost, és feltárja annak több évszázados titkát. Az út során Lara ezúttal társat is kap maga mellé, mégpedig az előző részből ismert Jonah Maiava személyében, aki az Endurance szakácsaként lehet ismerős számotokra. Lara ezúttal felszerelkezve vág neki a kalandnak, így azonnal kéznél lesz majd két hegymászó csákány és egy teljes hegymászó készlet is. Erre szükségünk is lesz, ugyanis a játék során meglehetősen hamar kettéválik a két társ, így Lara ezúttal is rengeteg helyzetben lesz magára és eszközeire utalva. Továbbá a zord helyszín is rengeteg veszélyt rejt magában: nem csak az erős szél és a fagypont alatti hőmérséklet fog gondot okozni. Jonah-t és Larát például egy váratlanul rájuk zúduló lavina választja szét egymástól.

Az időjárás azonban csak az egyik olyan faktor, ami megnehezíti majd játékbeli életünket. Szibéria élővilága, kezdve a falkában vadászó, vérszomjas farkasokkal a területüket elszántan védő grizzly medvékig, rengeteg veszélyt rejt. A környezet minden eleme nagy ellenfelünk lesz, még úgy is, hogy Lara már nem egy tapasztalatlan hősnőként vág neki a legújabb, vakmerő kalandnak. A készítők azonban szeretnék elérni, hogy továbbra is esendőnek, hétköznapinak tűnjön, egy olyan karakternek, akinek vannak határai, aki bizonyos helyzetek után kételkedni kezd a saját képességeiben, de mégis képes túllendülni a nehézségeken, köszönhetően a túlélőösztönének, s annak, hogy kiválóan használja ki a környezet adta lehetőségeket. És végül ott lesz az  előző részben említés szintjén már emlegetett Trinity nevű titokzatos cég, ami ezúttal sokkal hangsúlyosabb szerepet kap, ugyanis Lara mellett ők is a misztikus város után nyomoznak, mégpedig jól felfegyverzett, privát zsoldosok segítségével. Bár ez rossz hír Larának, de rossz hír a rosszfiúknak is.

Az előző részben bemutatkozó gyűjtögetés és crafting-rendszer is visszatér, azonban a Crystal Dynamics ezúttal alaposan kibővítette Lara túlélőcuccainak tárházát. Egyrészt ezúttal sokkal szélesebb és változatosabb erőforrásokat gyűjtögethetünk, úgy mint növényeket, anyagokat, érceket, bőröket. Ezeket aztán a legkülönbözőbb módokon variálhatjuk és kombinálhatjuk, így például egy kis ruhadarab és némi gyógynövény párosával Lara sebeit köthetjük be, míg más anyagokkal mérgezett töltényeket, nyilakat, csapdákat, gránátokat vagy Molotov-koktélt készíthetünk. A fegyverek esetében is teljesen eltérő fejlesztéseket alkalmazhatunk, bár lesznek majd olyanok is, amelyek nem speciálisan adott fegyvert fejlesztenek, hanem minden csúzlinkhoz elérhetőek lesznek. A gyűjtögetés azonban nem lesz egy egyszerű művelet, a dinamikus időjárásrendszer ugyanis komoly kihívás elé fog állítani minket. Egyrészt néhány állat vihar esetén elrejtőzik, míg mások csak meghatározott időben bújnak elő. Természetesen a különböző időjárási körülményeket, mint például a szakadó esőt vagy a ködöt a saját előnyünkre is fordíthatjuk, ilyenkor ugyanis nehezebb minket is észrevenni.

Módosul a harcrendszer is, ezúttal Lara rengeteg új mozdulatot tanult, így már képes fára mászni, bokrokban rejtőzködni vagy akár víz alatt úszni. Az új mozdulatokra szükségünk is lesz, ahhoz ugyanis, hogy egy-egy kommandósokkal jól megszórt helyszínen felmérjük a lehetőségeinket, jól rejtőzve, és lehetőleg csendben kell mozognunk és csak így tudunk csapdákat telepíteni vagy a lehető legjobb taktikát kidolgozni. A Game Informernek bemutatott demóban egy hidegháborús létesítményt kellett megtisztítani a zsoldosoktól. Lara csendben elmerült a vízben és a folyópart felé vette az irányt. Egy kígyó kecsességével kikerülte a járőröző őröket, hogy aztán az egyik magányos járőrt megfojtsa az íjával. Ezután keze ügyébe keveredett egy gáztartály, aminek felrobbantásával teljes káosz alakult ki a katonák között. A gerilla taktika bevált, a kialakult kaotikus helyzetet kihasználva Lara könnyedén eljutott kiszemelt célpontjáig.

A Rise of the Tomb Raiderben az előző részekből sokak által hiányolt fejtörők is hangsúlyosabb szerephez fognak jutni. Visszatérnek a klasszikus Tomb Raiderből ismert összetett feladványok, vagyis mielőtt megoldanánk a főpuzzle-t, apróbb fejtörőket kell majd előbb abszolválnunk. Ez azért is ígérkezik jó megoldásnak, mert ha esetleg elakadunk az egyik megoldásával, nyugodtan belevághatunk a következő feladványba. A fejlesztők ígérete szerint sokkal több és nagyobb jól elrejtett sírt fedezhetünk fel. Ugyan a sorozat mindig a világjáró kalandokról volt ismert, a rebootban csak egyetlen helyszínt ismerhettünk meg. A folytatásban ez is meg fog változni, a stúdió ugyanis megerősítette, hogy a fagyos Szibéria mellett egy másik helyszínre is el fogunk látogatni, ami sűrű erdőket, hatalmas homokos vidékeket és vízalatti barlangokat ígér.

A Rise of the Tomb Raider az idei karácsonyi szezonban fog megjelenni, első körben kizárólag Xbox 360-on és Xbox One-on.

Cikkünk a Game Informer előzetese alapján készült.

50 komment - szólj hozzá!