Deus Ex: Mankind Divided előzetes

  • Írta: Shifty
  • 2015. április 18.
  • deus ex mankind divided, eidos montreal, előzetes, pc, ps4, square enix, xbox one
Link másolása
Két évvel a Deus Ex: Human Revolution eseményei után járunk. Adam Jensen egy titkos, a kormány által pénzelt akciócsoportnak dolgozik, feladata pedig, hogy a terrorizmus egy teljesen új, eddig nem ismert típusával vegye fel a küzdelmet.

Az Ion Storm csapata, élén Warren Spectorral egészen magasra tette a lécet 2000-ben megjelent cyberpunk shooterével, a Deus Ex-szel. Az egészen egyedi és mai napig hangulatos univerzum mellett ugyanis vérfrissítést hoztak az akkoriban kicsit fásult belső nézetű shooterek világába, az alapokat ugyanis jól felépített RPG-elemekkel, sci-fi hangulattal és a játékosra bízott döntések meghozatalának lehetőségével színesítették. A folytatás végül nem tudta megismételni az első rész sikereit, így közel nyolcévnyi kényszerpihenőt követően tért csak vissza a sorozat, mégpedig az Eidos Montreal tolmácsolásában, a Deus Ex: Human Revolution személyében. A 2011-ben megjelent legutóbbi epizód megjelenésig meglehetősen rögös út vezetett, ugyanis több mint négy évig dolgoztak rajta. Adam Jensen terroristák elleni kalandja viszont elnyerte a rajongók tetszését, így a héten formálisan bemutatkozott a közvetlen folytatás, jelen előzetesünk alanya, az egy ideje már pletykált Deus Ex: Mankind Divided.

A Deus Ex: Human Revolutionben Adam Jensen egy olyan terroristatámadásnak volt a szemtanúja, ami alaposan megváltoztatta az emberiség történelmét. És miközben mi azzal töltjük a játékban az időnk jelentős részét, hogy lebuktassunk egy titkos szervezetet, az Illuminatit, addig egy olyan világméretű konspiráció kellős közepébe csöppenünk, amiben jelentős szerep jut a világot egyre inkább behálózó, emberfeletti képességeket biztosító, biológiai implantátumoknak. Az Illuminati időközben aktivál egy olyan jelet, amivel képes befolyásolni az implantokkal rendelkezők viselkedését, így pedig képesek bárkit önakaratán kívül rábírni, hogy kárt tegyen másokban. Ugyan a jel csak pár pillanatig volt aktív, a kialakult káosz elegendő volt ahhoz, hogy mély mentális és fizikai nyomott hagyjon az emberiségben. A sajtó által csak Aug-balesetnek becézett incidens rejtélye végül nem vész örök homályba, Jensen a nyomozás során sikeresen feltárja a támadás mögötti igazságot. Ezen a ponton pedig választás elé kerülünk: vagy lerántjuk a leplet az igazságról a nyilvánosság előtt, vagy úgy manipuláljuk a bizonyítékokat, hogy azok a mi későbbi céljainkat szolgálják, de hozhatunk olyan döntést is, hogy esetleg elfedjük a titkot a világbéke érdekében.

A történtek után azonban mindenki az augmentációkkal felszerelt embereket okolta a terrorista támadásért, a kialakult helyzet pedig pillanatok átalakította a korábbi társadalmi berendezkedést. A biológiai implantátumokkal rendelkezők a társadalom másodosztályú állampolgárai lettek, és teljesen elkülönültek a társadalom többi tagjától. Az Eidos Montreal a District 9-ből merített ihletett és az ott kiválóan ábrázolt erőszakos kilakoltatások és az idegengyűlölet inspirálta őket a történet megalkotása közben, aminek ezúttal a fő pillére a gépesített emberekkel szembeni faji megkülönböztetés lesz.

Jensen felelősséget érez, amiért idáig fajultak a történtek, éppen ezért a Deus Ex: Mankind Divided története valahol az Ő bosszújának meséje is. A főhős azonban tisztában van vele, csak akkor tudja teljesíteni küldetését, ha sikerül kiiktatnia az árnyékban meghúzódó szervezet fejét. Jensen így csatlakozik a Task Force 29-hez, az Interpol egy frissen alapított részlegéhez, ami azzal a céllal jött létre, hogy véget vessenek az augmentációkon alapuló terrorizmusnak. Jensen számára ez a kormány által finanszírozott szervezet vadonatúj kiegészítőket, implantátumokat, fegyvereket biztosít. Azonban hiába állja az orvosi költségeket az Interpol, főhősünk lojalitása megosztott, és amíg fogalma sincs, hogy kiben is bízhat meg, addig egy másik titkos szervezetet, a Juggernaut Collective-et is információkkal látja el. Erről a csoportról annyit érdemes tudni, hogy olyan hackerek, aktivisták, egykori nemzetközi kémek és speciális erőknél szolgáló katonák alkotják, akik nagyon is tisztában vannak az Illuminati létezésével és pontosan ugyanaz a céljuk, mint Adam Jensennek. Így hát Jensen egyszerre teljesít majd mindkét oldalnak küldetéseket (olykor egymásnak teljesen ellentmondóakat is), azonban kettős ügynökként neki kell eldöntenie, mit hisz el és kiben bízik meg.

Ahogy említettük, az Interpol jóvoltából rengeteg spéci új augmentáció közül választhatunk majd, miközben a Human Revolutionben megismert rendszer kisebb finomításokkal, de gyakorlatilag egy az egyben visszatér. Továbbra is úgynevezett praxis kiteket kell összeszednünk, ha szeretnénk új implantátumokat megnyitni, közben pedig a tapasztalati pontok segítségével tudjuk fejleszteni a már meglévő augmentációkat. A Mankind Dividedben kétszer több kiegészítő lesz, mint az előző részben, köztük pedig találunk majd olyanokat, amelyek a techkel, a harccal, a lopakodással a közösségi interakciókkal és a hackeléssel kapcsolatos képességeinket fejlesztik.

A Tesla például hasonló a Taserhez, annyi különbséggel, hogy kis nyílvesszőket lőhetünk ki vele, ezzel megjelölve a közelben lévő ellenségeket, illetve csendben el is intézhetjük őket. Továbbfejlesztett változatával egyszerre akár négy ellenfelet is kiiktathatunk majd. A C.A.S.I.E. segítségével feltérképezhetjük a kiszemelt áldozatok és az NPC-k mentális állapotát. Az implantátum segítségével analizálhatjuk a viselkedési mintákat, ezzel is megkönnyítve Jensen dolgát, amikor tárgyalásra kerül sor. Így ugyanis mindig az adott eredmény szerint reagálhatunk, ezzel meghozva a megfelelő döntést vagy megadva a megfelelő választ egy beszélgetés során. A Titan páncél egy nanotechnológián alapuló páncél, ami a főhősből egy két lábon járó tankot csinál. Gyakorlatilag minden nagyobb sérülést képes kivédeni, így akkor is vállalhatunk kockázatot, ha elhasználtuk energiánk jelentős részét. Az Icarus landolási rendszer ismerős lehet a rajongók számára. Lehetővé teszi a játékos számára, hogy nagyobb magasságokból sebzés nélkül érjünk földet. Fejlesztett változata horizontális irányú dashelést tesz lehetővé, ezzel alaposan megtréfálva az ellenfeleket. A Silent Runt használva egyrészt gyorsabbak leszünk, másrészt mindezt anélkül érjük el, hogy felriasztanánk az őröket. Az álcázással kombinálva igazi szellemmé tudunk majd válni. A Mark-and-Track rendszer a látásunkat javítja fel, így nem csak megjelölhetjük az őröket, de nyomon is követhetjük azok mozgását. A Smart Vision Batman detektív módjához hasonló látással ruházza fel Jensent, viszont ez a képesség alaposan zabálja az energiánkat, így nem tudjuk állandóan használni. A PEPS Gun egy olyan nem halálos fegyver, ami Adam bionikus karjából tör elő, kisebb robbanást idéz elő, amivel kiüthetjük az ellenséget, hogy utána könnyedén felszedjük elejtett fegyvereiket és azokat használva végezzünk velük. Végezetül pedig itt a Nano penge, amit a Human Revolutionben az ellenfelek leütésére használtunk. Az új részben viszont már ki is tudjuk lőni a pengéket, így akár nagyobb távolságból is kiüthetjük a rossz fiúkat.

A játék egyik korai küldetésében azonnal ki is próbálhatjuk majd új képességeinket. A helyszín Prága egyik külvárosi létesítménye, az Utulek állomás lesz. Prága kormánya egyébként az Aug incidensig tárt karokkal várta a transzhumánokat, azonban a baleset hatalmas sebet ejtett az embereken, így a kormány kénytelen volt reagálni a kialakult kényelmetlen helyzetre, így létrehoztak egy gettót, kifejezetten az augmentált emberek számára. Ugyan a létesítmény nem tekinthető koncentrációs tábornak, akik azonban nem rendelkeznek a megfelelő dokumentumokkal, automatikusan ide kerülnek. A Task Force 29 pedig egy éppen itt szerveződő szervezetet, az Augmented Rights Coalitiont igyekszik megfigyelni és követni, az Interpol szemében ugyanis az ARC egy terrorista szervezet. Jensen tehát beszivárog az Utulek állomásra, hogy begyűjtse a szervezet kulcsfiguráját, Talos Ruckert, aki humanitárius egészségügyi alkalmazottból növi ki magát az elnyomott transzhumánok hangjává, olyasvalakivé, aki nem csak felszólal, de tesz is a negatív előítéletek ellen. De amíg kívülről úgy tűnik, hogy elvetemült terroristákkal van dolgunk, addig az állomásra belépve hamar kiderül, hogy az ARC tagjai mindössze a hétköznapi túlélésért küzdenek. Alkudoznak a rendőrökkel, hogy élelmet, orvosságot szerezzenek, hogy biztosítsák azok számára a biztonságot, akiket marginalizáltak. Egyszóval nézőpont kérdése, hogy terroristáknak vagy a jogaikért harcoló lázadóknak tartjuk-e őket. A helyhiány miatt az épületeket egymásra építették, a lakóházak egészen az égig érnek, így igencsak klausztrofóbiás élményben lesz részünk. Az utcát gyümölcsárusok, butikok, elektromos kábelek és csövek színesítik, miközben hatalmas kivetítőkön nézhetőek a friss hírek.

A Golem Citynek is becézett helyszínt a több játékból is ismert Kowloon Walled Cityről mintáztak. A magazin leírása szerint ez egyébként egy olyan hely, ahol az augmentált emberek biztonságban élhetnek, azonban a rendőrség biztosítja békét és nyugalmat. Így ők azok, akik mesterségesen generált hiánnyal kontrollálják az úgynevezett Neuropozyne nevű gyógyszer terjesztését - ez teszi lehetővé, hogy a szervezet ne dobja ki magából az implantátumokat. Jensen alaposan elmerül a város szívében, remélve, hogy talál valami nyomot Ruckerhez. Amikor már épp találkoznánk az egyik informátorával, akkor szomorúan kell tudomásul vennie, hogy a rendőrség lekapcsolta. Lehetőségünk van, hogy a szép szóval szóra bírjuk a feleségét, aki talán elárulja, hol rejtőzködik a célpontunk, míg alternatív esetben be is törhetünk az informátor házába, ahol a laptopját meghekkelve deríthetjük ki a számunkra szükséges információkat. Ami a küldetéseket illeti, a mellékküldetések is hangsúlyosabb szerepet fognak kapni. Egyrészt teljesen opcionálisak lesznek a mellékfeladatok, viszont mindegyik hatással lesz a fő küldetésszálra. Például lepacsizhatunk egy bűnszervezettel, ahol jó kapcsolatot építhetünk ki a maffiavezérrel, akitől a játék későbbi szakaszában így bármikor szívességet kérhetünk.


A játékmenetet ezúttal is saját játékstílusunk fogja meghatározni. Bármikor nyílt tűzpárbajba torkolhat egy-egy rosszul elsült szituáció, így ha arra van szükség, akkor a harcé lesz a főszerep, de ha tehetjük, akkor érdemes a lopakodásra nagyobb hangsúlyt fektetni, ez a játékstílus ugyanis sokkal kifizetődőbb lesz, mint a Human Revolutionben. Éppen ezért sokkal áramvonalasabb lesz a mechanikai ajándékok elérése. Navigálni ezúttal egy kör alakú felületen tudunk, míg a leggyakrabban használtakat a D-Padon keresztül tudjuk majd kiválasztani. Fontos változás még, hogy az implantátumok ezúttal már a Dishonoredban megismert rendszer szerint használják az energiát, így minden esetben egy fix mennyiséget fognak elfogyasztani. Amint befejeztük valamelyik használatát, azonnal visszatöltődik majd az energiacsíkunk. Ha mégis szorult helyzetben lennénk, akkor biocellák gyűjtögetésével is visszatölthető lesz az energiánk.

Az Eidos Montreal rengeteg visszajelzést kapott a Human Revolution megjelenését követően, a legtöbb kritika pedig a főellenfelek elleni harcokat és úgy alapvetően a harcrendszert érte. Az ígéretek szerint a Mankind Dividedben már közel sem lesz szkriptelt minden összecsapás, ráadásul a Crysisból ismert rendszer segítségével mindig az adott szituációnak megfelelően váltogathatjuk fegyvereink kiegészítőit. Például akció közben lehetőségünk van eldönteni, hogy felszereljük a hangtompítót, milyen lőszereket használjunk, használjunk-e scope-ot vagy milyen tüzelési módban aprítjuk az ellenfeleket. Erre szükségünk is lesz, a rendőrök és az alvilági alakok ugyanis nem csak különböző tűzerejű csúzlikkal veszik fel a kesztyűt, de akadnak majd olyanok is, akik komoly augmentációkkal felszerelve nehezítik meg a életünket, ráadásul az AI is fejlettebb, agresszívabb lesz, így sokkal keményebb összecsapásokra kell számítanunk, ami azt is jelenti, hogy valós időben kell majd stratégiákat kitalálnunk.

A Deus Ex: Mankind Dividedben az emberiség fejlődésének jövője forog kockán, Jensen azonban egyetlen pillanatra se veszti szem elől a küldetését. Minden eddiginél dörzsöltebb, agilisebb és akcióra éhesebb főhős vár minket, aki olyan vadonatúj augmentációkkal és játékszerekkel lesz gazdagabb, amelyek alaposan átalakítják a játékmenetet. A leírtak alapján igazán ígéretesnek tűnik a játék, ami PC-re, PlayStation 4-re és Xbox One-ra fog megjelenni, de egyelőre nem tudjuk, hogy mikor.

Cikkünk a Game Informer májusi számának előzetese alapján készült.

Kapcsolódó cikkek

8.
8.
aRkye
#7: Akkor itt az ideje leemelned a polcról, és nekikezdeni, mert hatalmas dolgot halogatsz!
7.
7.
p3ti
A Human Revolution Cinematic trailerét kb. 20x megnéztem mikor anno megjelent annyira tetszett. Sajnos sosem vett rá a "lélek" hogy végig játsszam pedig itt áll a polcon kb. 1,5 éve
6.
6.
aRkye
Végre még egy ígéretesnek tűnő minőségi termék! Nagyon kevés az ilyen az új konzolokra, s ha ilyen intervallumban jelennek meg ehhez hasonló Játékok, akkor kb 2 év múlva fogok csak beruházni egy Boxra vagy PS-re, mert per pillanat igencsak silány a kínálat.
5.
5.
Kösz az előzetest, minden sorát élmény volt olvasni. Ha még idén megjelenik akkor nagyon nyugodt leszek, más film és játék idén úgysem izgat lévén egyikben sem láttam eddig még semmi egyedit, amiket pedig vártam azok mind rosszak lettek. (Chappie, Jupiter Ascending) Örülök az új augmentációknak, viszont ahogy Scat is írja a CASIE nem feltétlen a legjobb megoldás. Valószínű, hogy az új, casual játékosok miatt van benne, úgyhogy szerintem felesleges ezen annyit agyalni, aki a nehézségre megy majd nem használja úgy sem. Viszont az is lehet, hogy ingame működőképes lesz, gyorsabb lefolyású és pörgősebb beszélgetéseket eredményez majd. Majd kiderül.
3.
3.
pszihoapu
Na de most tenyleg. hogy vegyek komolyan egy olyan cikket ami az elso mondataban shooternek nevezi a deus ex-et? :-/
2.
2.
Jhonyy24
eggyik legjobb jatek amit en varok,ha lessz egy bundle biztos beruhazok egyre,nem hagyom ki.Bar jelentenek be mikor adjak ki az iden.
1.
1.
Scat
Nemrég játszottam ki a Human Revolution-t, amit kifejezetten élveztem. Ezekben a játékokban engem elsősorban a történet érdekel, amire egy panaszom sem volt. Az külön tetszett, hogy a mellékküldetések is élvezetesek voltak, igaz, a "nagy egész" szempontjából nem számítottak. Viszont hiányoltam, hogy kevés volt benne az "eldöntendő kérdés". A végét leszámítva talán csak még az implant cserélésben választhattunk, emlékeim szerint. A cikket olvasva, ez változni fog az új részben, ennek örülök.
Annak már kevésbé, hogy, idézem: "A C.A.S.I.E. segítségével feltérképezhetjük a kiszemelt áldozatok és az NPC-k mentális állapotát. Az implantátum segítségével analizálhatjuk a viselkedési mintákat, ezzel is megkönnyítve Jensen dolgát, amikor tárgyalásra kerül sor. Így ugyanis mindig az adott eredmény szerint reagálhatunk, ezzel meghozva a megfelelő döntést vagy megadva a megfelelő választ egy beszélgetés során."
Ez már benne volt a HR-ben is, csak ott nem rágta a szánkba, hogy mi a jó válasz, hanem a kapott infók alapján nekünk kellett mérlegelni. Ha jól veszem ki, akkor ez kvázi megjelöli majd, melyik felelet a helyes. Nem tetszik.

Ám a történetre úgy tűnik, ismét nem lehet majd panaszom, szeretem, mikor "két rossz" közül kell választani, és nem tudhatom, melyikről derül ki később, hogy az lett volna a jobb választás. Tűkön ülve várom! - már csak a District 9 hangulat miatt is.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...