Gears of War: Ultimate Edition bétateszt

  • Írta: Daks
  • 2015. június 19.
  • bétateszt, gears of war: ultimate edition, xbox one
Link másolása
A Locust visszatért. Sáskák lepik el a porig tiport Sera bolygót, a Gears of War: Ultimate Edition az első rész eseményeit hozza el újra, felújított látvánnyal, kibővített tartalommal. S hogy milyen lesz? Azt egész héten tesztelhettük!

A Microsoft brutálisan odavágott az idei E3-nak. Bemutatták az Elite kontrollert, élőben elevenedett meg előttünk a Halo 5: Guardians, a Recore, a Gears of War 4, a Dark Souls III, a Forza Motorsport 6, a Fable Legends és a Rise of The Tomb Raider, majd leleplezték az Xbox One új dashboardját, a visszafelé kompatibilitást, és a konzol early access programját. Kronikkal egész hétfő este a YouTube Gaming élő közvetítését néztük, sörözve, és dumálva az új játékokról, a lelki orgia pedig itt nem ért véget, ugyanis bejelentették azt is, hogy a héten ingyenessé válik minden EA Access játék. Vasárnapig korlátozás nélkül, szabadon lehet tolni a legutóbbi FIFA, NBA, NHL, NFL, UFC, Titanfall, Need for Speed és Battlefield részeket, minderre viszont kinek van ideje, mikor itt egy sokkal forróbb cím. A Gears of War: Ultimate Edition. 


Cliff Bleszinszki legendás játéka nem csak negyedik felvonást kap Xbox One konzolra, de a lassan tízévessé váló első rész is visszatér, felújított, kibővített változatban. A játék multiplayer béta változata az E3 hetében érhető el szabadon minden Xbox LIVE Gold-előfizető számára, az ingyenes változat a régi jó többjátékos meccseket kelti újra életre, némi betekintést nyújtva abba, hogy mit sikerült egy konzolgeneráció alatt javítani rajta. A Gears of War: Ultimate Edition visszarepít minket a múltba, a csomag tartalmazni fogja a teljes eredeti single player kampányt, kiegészítve a másfél órás PC-exkluzív eseményekkel, és minden megjelent DLC-vel. A játék teljesen felújított külsőt is kap, nem csak a felbontást húzzák fel 1080p-re, és rögzítik 60 fps-en, de a pályákat is átgyurmázzák, aprólékosabban, mélyebben kidolgozott részletekkel, és új látványelemekkel kiegészítve. Lesz 7.1-es Dolby Surround hangzás, 1250G-nyi új achievement, ami pedig cikkünk számára különösen fontos, frissül a multiplayer is.


A készítők mélyet kanalaztak a húsosfazékból, amikor a többjátékos téma került terítékre. A játékmódok felhozatala az első részben elérhető lehetőségeken kívül bővült a GOW3-ban megismert Team Deathmatch és King of the Hill opciókkal, a nyílt bétaváltozat is épp ezeket vonultatja fel, hamarosan kitérek a részleteire, illetve a teljes változatban lesz még 2v2 Gnasher Execution, összesen 19 pályán, 17 GOW3 karakterrel kiegészítve. A béta változat eléréséhez a www.gearsofwar.com oldalon kell csak egy gyors regisztráció, és amíg Los Angelesben tart a kiállítás, az Epic Games munkatársai serényen küldik is a kódokat, nekem úgy fél nap alatt jött meg, még kedd délután, azóta nem bírtam leállni. A játék nagyjából 7 GB-ot telepít a nagy fekete doboz belső tárolójára, a rövid szöszmötölés után pedig már bele is vethetjük magunkat a sűrűjébe.


Az első élmény a látvány. Már a multiplayer betekintőben is látszik, hogy a 60 fps nem csak mese volt, tényleg stabilan hozza az akadálymentesített teljesítményt a konzol, az Unreal Engine 3.0-t pont egy évtizede tökéletesítik, és amikor már azt hittük ez idő alatt, hogy tényleg kihoztak belőle mindent, akkor megjelenik vele egy újabb cím. És megint leesik az állunk. Csodákra persze ne számítsunk, hiszen az Ultimate Edition grafikáján az látszik, hogy egy régebbi játék felújított változatához van csak szerencsénk, és maga a GOW játékvilág is egy háború dúlta, komor színekkel operáló atmoszférát tár elénk, tehát nem fogunk hirtelen éles színeket látni, csillámpónikat simogatva, de amit lehetett, újra kihoztak belőle. Számomra a legnagyobb öröm pedig az volt, hogy elfelejtették végre a fényesen izzó textúrákat a készítők, a karakterek és a pályák már nem néznek ki úgy, mintha radioaktív sugárzás érte volna őket valami mesében nemrég, és csiszoltak nem csak a karakterek mozgásán, de az irányításán is. A játék nem gyorsult fel, katonáink a százkilós páncélt cipelve még mindig komótosan slattyognak a mezőn, de könnyebben fordulnak már, jobban céloznak, és úgy összességében is, jobban ki lehet velük jönni.


Bevallom, a Gears of War multiplayer módjáért soha nem rajongtam. A fedezékek, melyek az akciójátékok világában a kor legnagyobb újítását hozták, itt egy csapásra áldásból átkok lettek. Mentünk előre, és folyton beakadtunk valamibe, nem lehetett pörögni, és ha fűrészelni akartál, azt is csak úgy lehetett, ha pontosan az ellenség elé álltál, mélyen a szemébe nézve. Ha csak egy benyúló pixel is volt köztetek, vagy kicsit elfordultál, a hősöd nem csinált semmit. Sokat finomítottak ezen a készítők, az apró reszelgetéseknek köszönhetően még a játék egyéni stílusa is könnyebben emészthető. Már akinek emészteni kell ugye, és nem utálja, vagy imádja azt. A béta a Gridlock pályával indult a hét elején, majd az első tízezer meccs után bővült a felhozatal a Canal és a War Machine helyszínekkel, kiszélesítve egyben a játékosok körét is, a végére pedig elérhetővé vált a Courtyard és a Goldrush. Az eredeti játékból ezeket mindenki ismeri már. Összefoglalva annyit érdemes róluk tudni, hogy kis csapatok egymás elleni harcára szabták őket, a bétában 4v4 is a default beállítás, a felek a pálya két végéből indulnak, majd két-három útvonalon eljutva egymás karmaiba, középen kezdhetik meg a mészárlást. 


Alapfelszereltségünk egy gránátból, egy pisztolyból, egy láncfűrészes gépfegyverből és egy shotgunból áll, a többi kiegészítőt a pályán szedhetjük fel. A megfelelő helyen mesterlövész puskát vagy aknavetőt vehetünk magunkhoz, karakterosztályok, perkek és más kiegészítők viszont nincsenek is, innentől magunkra, és csapattársainkra vagyunk utalva. Ami a stratégiát illeti, komoly dolgokra ne számítsunk, a Team Deathmatch módban érdemes tisztes távolságot tartani csapattársainktól, de azért fedezni egymást, ha nagyon egy kupacban maradunk, akkor egy shotgunos ellenség könnyen elintéz mindkettőnket, míg a King of the Hillnél jobban tesszük, ha mindig rámegyünk a tartani kívánt pontra, és belülről védjük azt. Egy körben két percig kell uralni a kijelölt területeket, a bétában volt velem olyan, hogy sorra vertük az ellenségeket a random összerakott csapatommal, 120-10 volt a legdurvább, majd valamiért egyszer csak szétestünk. Felmentünk 105-re, majd az ellenség szinte a nulláról fordított, és 117-120-ra picsázott el minket, elbíztuk magunkat, nem koncentráltunk már, ők pedig ezt kihasználták.


Béta állapota miatt a játékban vannak még hibák. A közelharc még mindig nem olyan könnyű, mint kéne neki, illetve remélem, hogy a stukkerek kiegyensúlyozásán is javítanak majd. A lancerrel néha hiába sorozzuk az ellenséget akár közelről, akár messziről, egy teljes tár se elég ahhoz, hogy megfeküdjön, míg ha puskával vagyunk, egy jól irányzott közelivel leteríthetünk bárkit. Csak az meg három méternél messzebbről hatástalan. Nem lehet továbbá barátokat hívni közös játékra sem, a készítők a hivatalos fórumon megerősítették, hogy ezt direkt kapcsolták ki most, de nyár végéig javítják, illetve érdekes apróság, hogy sok részletet most lőnek be tökéletesre. Az újratöltés sebességére, a felélesztésre és a respawn timerre például kifejezetten várják a visszajelzéseket, nekem utóbbi a hét közepén még idegesítően lassú volt. Vártam, hogy újjászülethessek, állandóan csak álltam és néztem a visszaszámlálót, aztán volt olyan, hogy megszülettem, utána azonnal térfélcsere volt, az ellenség meg pont mögöttem jelent meg. Seggbe is durrantva, hogy rohadjon meg érte. Na, ezek várnak még átalakításra.


A Gears of War: Ultimate Edition augusztus 25-án jelenik meg Xbox One-ra, valamikor később pedig PC-re. Ott már 4K-támogatással. Ha ezt a cikket úgy olvasod, hogy még nem ért véget az E3, akkor érdemes gyorsan beszerezned a béta változatot, a programban résztvevők ráadásul minden nap kapnak egy exkluzív skint is a fegyvereikhez, amiket átörökíthetnek majd a teljes változatra. Amit egyébként ha megveszel, akkor automatikusan meghívást kapsz majd a jövő karácsonykor érhető Gears of War 4 korai multiplayer bétájához is. Az Ultimate Edition a kis előzetes alapján ütős címe lesz a nyár végi Xbox-felhozatalnak, jó lesz újra átélni az első játék eseményeit, én várom már. És te?



Kapcsolódó cikk

22.
22.
bitbandita
#15: "Nem igazán szoktam multizni, ritka az a singlere hegyezett játék amit bepróbálok, így ezt sem tettem"
Ha se többes, se single, akkor mivel játszol? A bögyörőddel? XD
21.
21.
semike
Királyság! !!!
20.
20.
vegeku2003
gear of war szériát ano nagyon szerettem haveral ketten tolni még kiváncsi vagyok ere :))
13.
13.
godach
Nagy remastered ellenes vagyok az ilyen "fiatal" címek esetében, de ennek a képek láttán, betyárosan örülök. Évekig, még a híreket is kerültem erről a játékról, révén az egy tár egy ellenség, amerikai focisták az űrlények ellen felállás miatt, de nemrégiben pótoltam PC-n. Valami képet kaptam és azt gondoltam, egye-fene. Aztán annyira rákaptam, hogy megvettem az első három részt 360-ra és szerencsémre a live gold pont adta a Judgementet, amiért majdnem egy negyedéves előfizetés árát perkáltam ki.
Első fül, Íme az e havi Gold játékok, második fül, Rendelés Megerősítése.
Tehát állati mákom volt, de bátran ajánlom a játékot mindenkinek.
11.
11.
dzsiádzsó
Nagyon király, kár hogy eddig nem jöttek jó címek, csak ezért még nem veszek X1.et, még mindig iszonyat élvezete a multija :)
5.
5.
SLi
ez az egész a multiról szól, esport vonalon akarnak a fejlesztők meg a MS is megindulni a sorozattal, év elején,(kicsit már tavaly is ) elkezdtek pénzt belerakni és feltámasztani a 3. rész kompetitív közösségét, volt néhány verseny is mostanában újra
ennek eredményeként meg is született a sorozat történetének legfantasztikusabb esport jelenete:
https://youtu.be/Ui-Ess4QJXE?t=9m53s
4.
4.
Necreon
Ennyi évvel a 2 és a 3 után még mindig nem adják ki őket PC-re, de az első részt újra eladnák nekünk teljes áron mert kicsit szebb a grafika? 1080p, 60fps? Egy lassan tíz éves játéktól, alap, és PC-n tudta is. 1,5 órányi PC exkluzív tartalom? Megvolt majd tíz éve, 5x játszottam végig.

Most miért is kéne nyissam a tálcám, hogy kicsit csinosítottak az Unreal Engine 3-on? Ha valamibe, abba nem kötnék bele hogy hogyan néz ki az eredeti GoW1 PC-n.
3.
3.
Gykrizsi
Én nagyon örülök hogy ki fog jönni. Kedvenc sorozatom, és már jó ideje nem volt semmi érdemleges (Judgement most hagyjuk, egynek elment, de nem az igazi). Jövő karácsony meg még nagyon messze van. Addig viszont itt van az 1Ultimate, amivel egy ideig elleszünk.
1.
1.
roli33
Hangulatos kis írás lett. Felidézte, milyen sokat játszottam a játékkal még PC-n (még a GameStarhoz adták), és gyorsan az egyik kedvencemmé is vált. Mire ez kijön, kell egy kis gépfejlesztés. Nagyon jól felhúzták a grafikát (és a tartalmat is). Hátha mostmár jön a többi rész is szép lassan.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...