Hitman - Intro Pack teszt

Link másolása
Közel négy év után tér vissza a Hitman, és az új rész szabadabb játékmenetet ígér, mint megosztó elődje. Az epizodikus megjelenés miatt részletekben kapjuk meg a sztorit, így egyelőre csak a tutorial és az első nagyobb pálya elérhető.

A 47-es ügynök a filmeknek köszönhetően a játékvilág egyik legismertebb szereplője. A kopasz, vonalkóddal ellátott bérgyilkost még azok is ismerik, akik nincsenek otthon a videojátékok világában, a sorozat ennek ellenére nem éppen casual gamerek kedvenc címe, hiszen a bonyolult, lopakodásra és álcázásra kihegyezett mechanikájával inkább a gondolkodásra, semmint az akcióra vágyó játékosokat célozza meg.

Épp emiatt volt csalódás a legtöbb rajongó számára a 2012-es, Absolution címmel érkező epizód. A játékban beszűkültek a lehetőségeink, kisebb, lineárisabb helyszíneket járhattunk be, sőt, több helyen rá voltunk kényszerítve a Hitman-sorozattól oly távol álló akciózásra. Szerencsére a dán IO Interactive hallgatott a kritikákra, és az új epizód bejelentésekor kihangsúlyozta, hogy ezúttal épp az ellenkezőjét szeretné elérni, és az új epizód inkább a közönségkedvenc Blood Moneyra fog hasonlítani.

Az új, alcím nélküli Hitman azonban már a megjelenés előtt megosztotta a rajongókat. A fejlesztők az epizodikus megjelenést választották, így a most kikerült szekció csak a gyakorló pályákat és az első nagyobb helyszínt tartalmazza. Ízlés kérdése, hogy ez kinek mennyire jön be, de az első epizód alapján úgy tűnik, hogy van elég kontent egy-egy ilyen csomagban, nagyjából 4-6 óra játékidőt lehet kihozni belőle. Persze, megtalálva a gyorsabb gyilkolási módok egyikét akár 5-10 perc alatt „kitolható” a pálya, de a rengeteg lehetőség miatt óriási az újrajátszhatóság értéke.

Az előző Hitman-részekben is volt mód többféleképpen megoldani egy-egy helyzetet, most azonban a fejlesztők teljesen erre hegyezték ki a játékot. Ehhez egy óriási, szabadon bejárható játszóteret biztosítanak, nagyobbat, mint bármelyik eddigi Hitmanben. Az első nagy helyszín egy párizsi divatbemutató, melyet egy kastélyban rendeznek meg.  A játéktér hatalmas, könnyen el lehet tévedni a korai próbálkozásoknál. Az események tőlünk függetlenül is zajlanak: elkezdődik a show, a szervezők beszédet mondanak, a színpad mögött a stylistok vitatkoznak, az udvarban egy fotózás zajlik, az emeleten pedig egy konferencia veszi kezdetét. Többszöri játék után persze rájövünk, hogy ezek egy része scriptelt, viszont a hangulat így is lenyűgöző.

Továbbra is az a célunk, hogy kiiktassunk egy vagy több célszemélyt. Erre a részletes helyszíneknek köszönhetően rengeteg lehetőségünk lesz. A fejlesztők érezhetően megnehezítették a dolgunkat, mivel a célpontok nem igazán maradnak egyedül, így nekünk kell alkalmat teremteni, persze akkor, ha a csendes gyilkolás a célunk. A mérgezés és a különféle balesetek előidézése még mindig célravezető, de kulcsszereplők ruháit is magunkra ölthetjük, így odaférkőzve áldozatainkhoz.

Bár a Hitman-játékokban az egyik legszórakoztatóbb elfoglaltság mindig is az volt, hogy megkeressük a különféle gyilkolási módokat, a fejlesztők ezúttal segítő kezet nyújtanak a türelmetlenebb játékosoknak. Egy-egy beszélgetést kihallgatva új lehetőségeket fedezhetünk fel, melyeket azonnal követhetünk is. Ilyenkor a játék már-már lineárissá változik, hiszen folyamatos segítséget kapunk, hogy elérjük az általunk kitűzött célt. Ha már szóba kerültek a segítségek, akkor megemlíteném, hogy visszatért az előző részben bevezetett intuíció-mód, mely használatával átláthatunk a falakon, és könnyen megtalálhatjuk a célpontjainkat. Szerencsére immár nem olyan idegesítő a használata, mint az elődben, valamint nem is olyan tolakodó, sőt, teljesen kikapcsolható.

A párizsi pálya első teljesítése után újabb lehetőségek nyílnak meg. Választhatunk, hogy a rendezvényt honnan közelítsük meg, valamint kezdhetünk akár álruhában is. Szükség is van ezekre a könnyítésekre, hogy teljesítsük a fejlesztők által kitalált kihívásokat. Ezek lehetnek egész egyszerűek, mint például a célpont megmérgezése, de vannak bonyolultabbak is, mint amikor álruha nélkül kell eltenni láb alól áldozatainkat. Visszatért az Absolutionben megismert Contracts mód is, melyben a játékosok által megálmodott küldetéseket kell megoldanunk. Ha egy kicsit is fogékonyak vagyunk a Hitman játékmenetére, akkor ezekkel a módokkal ellehetünk egy ideig.

A Hitmant továbbra is a Glacier Engine 2 hajtja, azonban az Absolution noirosabb stílusa után ezúttal inkább egy realisztikusabb világot szerettek volna megalkotni a fejlesztők. Emiatt a látvány fakóbbnak tűnik, ez pedig elrejti a Glacier erősségeit, bár csúnyának azért nem nevezném. Konzolon a játék nagyrészt stabil 30 fps-sel fut, csak a nagyobb tömegnél esik le a framerate. Lehetőség van mind Xbox One-on, mind pedig PS4-en kikapcsolni az fps-korlátozást, így azonban 30 és 60 fps között mozog a számláló. Ha stabilabb sebességre vágysz, érdemes inkább a 30 fps-nél maradni.

PC-n akadnak teljesítményproblémák, annak ellenére, hogy a konzolos látványt akár egy gyengébb teljesítményű géppel is el lehet érni. Ha közepes beállítások fölé szeretnénk menni, akkor bizony egy erős masinára lesz szükségünk, és ezen a problémás DX12-es mód sem segít. A játékhoz folyamatos internetkapcsolat szükséges, mivel ha megszakad a net, akkor a főmenübe kerülünk vissza. Nonszensz az is, hogy offline módban nem tudjuk használni a mentéseinket. Ezek a korlátozások 2016-ban elég röhejesek, így reméljük, változtatnak ezeken később a fejlesztők.

Az új Hitman szórakoztató lett, azonban továbbra is nagy kérdés, hogy végül megéri-e majd az árát. A Blood Moneyban látott játékmechanika felújítása jó ötlet volt, ráadásul a segítségeknek hála a kezdők sem fogják annyira elveszettnek érezni magukat. A sztoriról nem véletlenül nem írtam semmit, mivel egyelőre még nem igazán történt semmi, így nem tudni, mennyire lesz érdekes a játék ezen része. A tartalommal és a játékidővel nincs gond az első epizód esetében, feltéve, ha vevő vagy a pályák újbóli teljesítésére. Bár a 13 euró nem sok a bevezetőért, még mindig sok a kérdőjel a Hitman körül, ezért hacsak nem vagy rajongó, érdemes megvárni a teljes kiadást, vagy legalább még két részt, hogy lássuk, mit tudnak nyújtani még a fejlesztők.

Az új Hitman PC-n, PS4-en és Xbox One-on is tiszteletét tette, mi a PC-s verzióval játszottunk. Pontszámot csak az évad végén adunk a játékra.

Kapcsolódó cikkek

9.
9.
Scal
miért is kell lehurrogni a négyeskét? tökre igaza van, egy bekezdést olvastam a tesztből, és máris azon bosszankodtam, hogy mi a fenének ilyen triviális dolgokat leírni

5-6 óra egy pálya, ejha, a Silent Assassin demó pályájában is volt ennyi, és az tök ingyen volt, amiatt szerettem bele anno a sorozatba, persze meg lehet csinálni két perc alatt is, pont ez a játék lényege

de míg kiismered minden csínját bínját, míg várod a megfelelő pillanatot, ez a játék esszenciája

vagyis a játékoson áll hogy sokat vagy keveset játszik a Hitmannel

de ez az epizodikusság nekem nagyon tré, most akkor két év múlva meg is lesz a teljes Hitman, ha részenként egy pálya lesz, mert ugye azt nem gondolják komolyan hogy 12-13 pálya helyett majd adnak 6-7 pályát és akkor majd jó lesz

amúgy szerintem alapvetően nem értik a készítők a Hitmant, nem kéne történetet erőltetni, nem kéne itt fejleszteni soha semmit, meg variálni a jól bevált dolgokkal

kurva jó pályákat kell szerkeszteni és akkor az user ellesz vele, és havi szinten adagolni őket

pl ott van a telefonra kiadott Hitman Sniper, ami lényegében betudható egy második pályának is a remek Mesterlövész pálya után amit az Absolutionhoz adtak ki, ezekből miért nincs már vagy 20 pálya?????

UI: a Blood Money azért eléggé megközelítette a Silent Assassint, néha már az az érzésem, nem is tudom melyik a jobb, elképesztően fasza pályák vannak abban is, kicsit úgy vagyok vele mint az Indiana Jones 1, 3 esetén, mindig az a jobb éppen amelyiket nézem/játszom
8.
8.
DerProf
Az a kifutó mekkora. Jobb szélen még Dicaprio is nézi :)
7.
7.
KopyAti
A GK vonzza a hülyéket! Sajnos!
6.
6.
zimonyini
#4: Ezért megérte regisztrálni..
5.
5.
#4: Ampersanyi55555 , johet a te teszted, megnezzuk mennyi sallang lesz benne. Okoskodas helyett jot tenne egy kis kreativitas. Hajra!
4.
4.
Ampersand55555
" az új epizód inkább a közönségkedvenc Blood Moneyra fog hasonlítani."

Nem tudom, honnan szerezte ezeket az információkat a tisztelt író, de a második részt tartják mindenhol a legjobbnak sorozatból, csak úgy megjegyezném. Metacritic-en és a GameRankings-en is magasabb pontszámokkal rendelkezik.

"Az előző Hitman-részekben is volt mód többféleképpen megoldani egy-egy helyzetet, most azonban a fejlesztők teljesen erre hegyezték ki a játékot."

Ez a mondat meg elég bután hangzik, hiszen maga a sorozat arról szól, hogy többféleképpen meg tudod oldani a megbízásokat. Ebben semmi újdonság nincsen. Úgy veszem észre, nem a legalkalmasabb embert bízták meg a játék "elemzésére", de ez legyen az én véleményem. Remélem a többi teszt kicsit tartalmasabb lesz, vagy ha talán egyben a kész játékról írna tesztet, kevesebb sallang található benne.
3.
3.
KőbányaKispest
"A sztoriról nem véletlenül nem írtam semmit, mivel egyelőre még nem igazán történt semmi" -

Oké, fasza.
2.
2.
Macifasz
#1: :-D Én szépen megvárom a jövő év elejét, amikor kidobják dobozos változtaban egyben az egészet.
1.
1.
logic5
EGY EGÉSZ PÁLYA??? AZONNAL MEGVESZEM. JA NEM.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...