The Godfather

Link másolása
Eredetileg The Godfather: The Game néven indította útjára a méltán híres film trilógiát feldolgozó projectjét az Electronic Arts és a Viacom Consumer Products (a Keresztapát készítő Paramount Pictures tulajdonosa). A játék a 45-től 55-ig tartó időszakot öleli fel, mely az első film történetének időszakával egyezik meg. A játékos azonban nem a megszokott karakterek szerepében találja magát, hanem egy saját karaktert kreálhat a Tiger Woods PGA Tour-ból ismert részletes karakteralkotó módszerrel. Lehetőségünk nyílik a hajstílustól kezdve, a tetoválásokon keresztül a ruházatig mindent beállítani. Ha készen vagyunk, akkor bele vethetjük magunkat a Corleone család világába.

Az EA Redwood Shores Studio-ja által készített játék az első film történetét fogja követni, de inkább csak ismerős jelenetek fognak feltűnni. Játékstílusban leginkább a GTA-ból megszokott jellemzőkre számíthatunk. Így szabadabb játékmenetre nyílik lehetőség, a rivális családok pedig megfelelnek az ott látott rivális bandáknak. Hogyan tudjuk kivívni a tiszteletet a többi családdal szemben? Abban biztosak lehetünk, hogy az üzleteink során nem feltétlenül a nagy erőfitogtatás lesz a célravezető. Sokkal inkább ravasznak kell lennünk, hogy riválisaink fölé kerekedhessünk.

Eme kevés napvilágot látott információ után egy Mike Olsennel, a The Godfather-t készítő csapat vezetőjével készített interjú fordítását olvashatjátok, ami a 1UP oldalról származik.

1up: Nem lesznek rettegett „lopakodós", titkos missziók?

Mike Olsen: Abszolút nem. Rengeteg olyan misszióra kell számítani, -nos ezt mi úgy hívjuk, hogy az enginebe épített játékmenet- ahol az adott feladatot úgy oldhatja meg a játékos, ahogy kívánja. Szóval, ha úgy döntesz, hogy célravezetőbb ha lopakodva deríted ki az ügyet, ahelyett, hogy odaküldenéd a fiúkat, hogy nézzenek szét, akkor megteheted. Eltakaríthatod az utadból a zsarukat, de nem csak erőszakkal, hiszen mindenkinek meg van az ára, így a rendőröknek is. Te döntesz, hogyan éred el a céljaidat, rengeteg variáció van, így abszolút nem egy „lopakodós” játékmenetre kell számítani. Nem kell a sötétben bujkálnunk.

1up: Nem rejtegetsz hullákat?

Mike Olsen: (Nevetve) Nem.

1up: Francis Ford Coppola, a Keresztapa rendezője nem vesz részt közvetlenül a játék fejlesztésében, de rendelkezésedre bocsátotta az archívumát. Miket hasznosítottál ezekből?

Mike Olsen: Lehetőségünk volt megnézni a forgatókönyvet, a feljegyzéseit, képeket. Ez utóbbiakat beszkenneltük, hogy ötleteket meríthessünk. Összességben nagyon hálás vagyok érte, hiszen segítségével sikerült egy igazi ’45-ös hangulatot megteremteni.

1up: Miben volt más, hogy el is olvashattátok a forgatókönyvet, a feljegyzéseket és nem csak korabeli fotók alapján alkothattátok meg azt a világot?

Mike Olsen: Azzal, hogy elolvashattuk az elképzeléseit sokat segített abban, hogy ő mit, hogyan képzelt el és az egyes jelenetek, miként tudnak nagy hatást kifejteni a nézőre, illetve esetünkben a játékosra. Összesen 10 napot töltöttünk New Yorkban az anyagok tanulmányozásával.

1up: Coppola az áldását adta a játékra, Nino Rota zenéit használhatjátok. Van még további fontos személyiség akivel együtt dolgoztál az említetteken kívül?

Mike Olsen: Bill Conti-val is dolgoztunk. Ő további 100 percnyi zenét írt a játékhoz, melyek interaktív módon fognak felcsendülni. 20 eredeti szereplőt alkalmaztunk, továbbá felhasználhattuk Robert Duval, Bruno és James Caan képeit. Ők mind nagyon lelkesen vettek részt a projectben.

Michael lesz a megbízód. Az ő tanácsait kell követned, hogy feljebb kapaszkodj a ranglétrán. Tom Hagen megpróbálja megtanítani a tárgyalások csínját-bínját. Sonny pedig a fizikai megfélemlítésre tanít meg. Mikor végül a Don vesz a szárnyai alá, akkor megtanulhatod, hogyan tarts mindent kézben, mikor ülj le tárgyalni és mikor félemlítsed meg ellenségeidet. Nem azt akarjuk, hogy egy fegyverrel a kezedben gyilkolj le mindenkit, hanem azt, hogy tudjad, a világ nem felejt. Minden amit teszel következményekkel jár.

1up: De ugye Al Pacino nem működik közre?

Mike Olsen: Al Pacino arcát nem használjuk a játékban, de Michael Corleone szerepelni fog.

1up: Lesz olyan jelenet a játékban, ami Olaszországban játszódik?

Mike Olsen: Az első játék New Yorkban játszódik. Három különböző befejezés lesz. Többféle játékos létezik ugyanis. A rajongó, az alkalmi és a hardcore játékos. A rajongó a Corleone család életét akarja élni. Azt akarja a játékban megvalósítani, amit a filmben látott, vagy olvasott. Ezzel szemben a hardcore játékos New Yorkot birtokolni akarja, a másik 5 családot pedig ki akarja teljesen iktatni, akiknek mellesleg ugyan ez a céljuk. Megpróbáljuk minden játékos igényeit kiszolgálni. A rajongónak, amit ő lesz a keresztapa, véget ér a játék. A hardcore jatékos azonban minden létező feladatot akar teljesíteni, a keresztapák keresztapja akar lenni.

1up: Azt mondtad „első játék". Ez azt jelent, hogy már dolgoztok a folytatáson?

Mike Olsen: Haha (nyugtalanul), nem nem. Úgy értem a játék az első filmet dolgozza fel. Az ott látott és a könyvbeli jelenetekkel találkozhatunk majd.

1up: A játék sandbox alapú lesz (GTA stílusú – MikeReem). Hogyan tartjátok meg mégis az elbeszélő jelleget?

Mike Olsen: A történet gerincét a Keresztapa története képezi, de Philip Campell a Viacommal karöltve írt egy kiterjesztett történetet. Úgy gondoltuk hagyjuk a játékost, hogy szabadon ténykedjen. Minden menni fog a maga rendjén. A történet pedig úgy fog alakulni, hogy szinte észre sem veszed. Nemfogod tudni, mikor hal meg Sonny. Úgy indul az a nap is, mint egy átlagos nap, aztán egyszer csak azt veszed észre, hogy megtörtént.

1up: Egy Tarantino-féle dolgot fogtok csinálni, ahol a kisebb karaktereknek is meg lesz az esélyük a fel-fel villanásra? Mint a filmben idő előtt meghalt Luca Brasi?

Mike Olsen: Pontosan. Az olyanoknak, mint Luca, vagy Paulie egy külön történetük lesz. Egy pár küldetés erejéig irányíthatod Pauliet és Lucat, míg végül meghal. Viszont tanulhatsz ezektől a fickóktól. Amikor megölik őket, akkor te is ott leszel. Ekkor jön be a mi kibővített történetünk, hiszen felépítettünk nekik egy hátteret.

1up: Úgy néz ki a játéknak komoly következmény rendszere van. Nem teljesen jó és rossz oldalról van szó, hanem valami ami túl mutat ezeken. Mondanál erről valamit?

Mike Olsen: Tiszteletet kovácsolhatsz a félelemből és a hűségből is. Ha egy egyént túl messze löksz magadtól, akkor az hatással lesz rád is és az elkövetkezendő helyzetekre is, amikor más lehet a környezeted reakciója. Minden alkalommal, amikor elkövetsz egy piti bűntényt, úgynevezett „bűnözési pontot” kapsz. Ha pedig lelősz egy tagot egy rivális családból, akkor „vérbosszú” pontot kapsz. Így számítanod kell annak a családnak a megtorlására. A rivális családok bandaháborút indítanak, ami megnehezíti az életedet, főleg ha már a zsaruk is köröznek. Ha jól csinálod, akkor elfordítják a fejüket a kopók, így nyugodtan tudod végezni a munkádat. Így ez egy teljes kört alkot.

1up: Előfordulhat az, hogy annyira bolond bűnöző legyél, hogy véget érjen idő előtt a játék e miatt?

Mike Olsen: Nem, mi nem az életet vesszük mintául, hanem a filmet. Csak azt akarjuk, hogy ügyességgel előnyt lehessen kovácsolni. Némely helyzetben megnehezítheted a dolgodat, ha túl sok vérbosszú pontot szerzel. De ez nem ennyiről szól, hiszen az ilyen háborúk során elismerést vívsz ki magadnak, ezzel több pénzt szerzel, nagyobb lesz az erőd, több ember fog neked dolgozni. Hosszú távon pedig ez könnyebbséget jelent.

Morzsák a végére...

Az interjú után pedig még néhány információ a The Godfather: The Game-ről. A többi hasonló jellegű játékok, így a GTA: San Andreas, vagy a True Crime: Streets of L.A. a hatalmas neveknek és reklámnak köszönhetik sikereiket, a mellett, hogy jó játékok. Az EA-nél gondoskodtak róla, hogy e területen ne kerüljön hátrányba a Keresztapa sem. Nem kevesebb, mint 20 színész működött közre a játék készítése során. Olyan személyekről van szó, mint Robert Duvall, James Caan, továbbá Marlo Brando, akik ígéretükhöz híven, ha csak hangjukkal is, de újra Tom Hagen, Sonny Corleone és Vito Corleone bőrébe bújnak. Ezzel nagy mértékben hozzájárulnak ahhoz, hogy a játék hangulata visszaadja a film hangulatát.Az EA által rendelkezésünkre bocsátott egy hanganyagot, melyben Brando így elmélkedett: „Egyszerűen csak leülsz oda és teljesen átérzed a félelmet, a haragot, a vidámságot, vagy a szeretetet. Rájöttem, hogy ilyenkor nem is én, hanem a közönség játszik". Megtekinthettünk néhány felvételt arról, hogy Duvall és Caan hogyan élik át újra a régi szerepüket. Azután a játékból nézhettük meg az már felvett hangokkal ellátott részeket. Sajnos Al Pacino visszautasította a játék készítésében a közreműködést. Az EA-t pedig arra kérte, hogy alkossanak meg egy olyan karaktert helyette, aki külsejében és hangjában is más, mint ő.

A The Godfather: The Game lesz valószínűleg Marlo Brando utolsó szerepe, így kitesz magáért. Ugyanakkor ez a játék lesz az EA-nél, ami a legnagyobb költségvetéssel készül. A drága licensz és a nem kevésbé drága hangok mellett a játék megvalósítására is nagy energiát fektetnek be. Az eddig látott jelenetekről még korai lenne bármit is megállapítani, de azt kijelenthetjük, hogy a poligonszámra és a textúrák minőségére nem lehet majd panaszunk. Elsősorban konzolokra készül a TPS stílusú játék, de Xbox, PS2, PSP és akár Xbox2 mellett PC-re is el fogják készíteni a konverziót.

A megjelenést 2005 őszére ígérték, de az EA szerint az E3-on is ott lesz a Keresztapa. Ha összegezni szeretnénk a látottakat, akkor el kell ismernünk, hogy minden téren törekednek a készítők a tökéletességre. Nagyszerű lesz a történet, a hangok, a megvalósítás. A kérdés csak az, hogy hogyan tudnak egy három órás mozit játékká alakítani? Az idő majd eldönti.

Kapcsolódó cikkek

1.
1.
adriano28
azta ide 5 éve nem irt senki?:D

akkor most én leszek az első !!!:D
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...