Black & White 2

  • Írta: MaD
  • 2005. március 15.
Link másolása
Kis mell & Nagy mell, Hideg sör & Meleg sör, Black & White. Lassan 4 éve várunk a következő porciónkra. Irígylem is Lionheadéket, mindennap képlékennyé pofozhatják a majmóca fejét, és a külvilág ebből mit sem lát. Vajon meddig tartogatják még maguknak a krumplicukrot? Most lerántjuk a leplet Molyneuxról az öltözőben... Mi?! Ja igen, a Black&White2ről szeretnék mesélni.

Tehéntőgy project

Ha minden a terv szerint halad, idén arcunkba kapunk valami olyat, amit nem fogunk egyhamar megemészteni. (pl egy traktort) A Bullfrog néhai frontembere és ötletgazdája, Peter Molyneux (ejtsd. Molinő... A kezéhez olyan programok vére tapad mint pl. a Popolous sorozat, valamint a Dungeon Keeper) az elmúlt 4 évben fogadott fiaként pátyolgadta a mi kis Black&Whiteunkat. Elmondása szerint számító lett, és ez alkalommal nem fogja véletlenre bízni a sikert. Bár a szaklapok anno kivétel nélkül piros ötössel ajándékozták meg az elődöt, a játékostársadalom egy jó része képtelen volt feldolgozni amit látott. A csodálatos zenét, a világot átitató hangulatot és misztériát, a csupasz tehéntőgy látványát, és öntudatlanul tamagotchi-nak kiáltották ki a remekművet. (Én megbocsátok.) Mindenesetre a konklúziót sikerült leszűrnie a fejlesztőgárdának, sokat políroztak a kezelőfelületen és az istenjelöltek nem fogják annyira egyedül érezni magukat. A játékmenetet folyamatosan zajló események és a népek közötti intrikációk sora dobja fel.

"Itt én vagyok az isten. - Igen? És milyen alapon? - Így döntöttem... Különben is ki vagy te koszos paréj? - Velem kell jönnöd."

Amint a B&W2 bemutató show kezdetét vette, először is teljesen elhültünk a természet komplexitása láttán. A kamera a föld felett pár hüvelykkel, buján hajladozó fűszálak közül kandikált ki, innen figyelhettük a történéseket. Mint például egy közelben tartózkodó falusit, aki épp a napi rutint végezte. Reggel felkelve frissítő jelleggel elment földet művelni, bevásárolt, hazavitte az ingóságokat (főként cserepeket és szerszámokat) aztán sietett a templomba imádkozni, annak reményében, hogy meghallgatjuk. (A kis naív...) Miután a vezetődesigner kitért a legjelentéktelenebb karakterek legaprólékosabb részleteire is, hátrafogta a kamera kantárját, és kizoomult az egész szigetre. Alattunk a kristálytiszta vízfelület tükrözte vissza a part és a táj békésségét, belátható távolságban pedig sziklakanyokba illetve erdőségekbe fészkelt településeket vehettünk észre. Amikor kezdtünk betelni a madártávlat nyújtotta látványvilággal, Peeter visszatért alattvalóink közé egy kis isteni-erődemonstrációra.

A Black&White2ben, akár az elődben, egy szárnyait próbálgató istenként tetszelgünk majd, szóval viselkedjünk is úgy... Törjünk, zúzzunk, hallgattassunk az emberekkel Balázs Palit, etc. Használhatjuk a "Büntető panelt" (külön erre a célra kialakított interfész) hogy kielégítsük a -nem is olyan- méllyen megbúvó kisördögöt, vagy ágyba vihetjük a katonáknak a reggelit. A választás a miénk, ráadásul a világ minden döntésünket figyelemmel követi, és eképpen igazodik a beállítottságunkhoz. Ha zsarnokoskodunk és kedveljük a háborúk nyújtotta pórias szórakozást, a program egyre többször fog minket üsszetűzésbe hozni népekkel. A környezet elváltozik, a fák kipusztulnuk, a föld emberi hús szagától fog bűzleni, zenei aláfestésnek bús melódiákat hallgathatunk. Az állatkánknak agresszív fogazata nő. A városokba megjelennek a kalodák és a guillotinok, és a lakók elfelejtik a templomot, helyette inkább pubokba ütik el az idejüket. Az agresszív fogazat agyarrá fokozódik. A másik oldalon kertek és szökőkutak épülnek, és ezer közül is felismerjük kedvencünket, ahogy fényes nappal ragyogással tölti be a tájat. Virágokat szagolgat és közbe táncikál a buzikkal, akik a szomszéd településekből csődülnek ide, hátuk közepére kívánva a háborút!

Folyamatosan bizonygatták nekünk, mekkora behatást jelent a jól megtervezett fizikai modell a játékmenetre. Megállás nélkül tépkedték ki a fenyőket, majd bemanőverezték a raktárba. Minden sikeres találatnál növelték a tétet, és a végén dombok árnyékából próbáltak becélozni a gyűjtőhelyre. Az utcsó fatörzs mellément, és tűleveleivel végigszántott egy lakó arcán... Következő mutatványként apró kavicsokkal kacsázták meg a község fölé tornyosuló hegyomlást. Ideig-óráig nem történt változás, de amint sikerrel eltalálták a kiszemelt instabill követ, megindult a hegy. Szédületes volt látni, ahogy átformálódik a terep, ahogy minden láncszem egyszerre mozdul.

Lopod a napot?

Egyik éjjel nem bírtunk aludni, és csaptunk egy B&W2 afterpartyt de roppant idegesítő módon (a reális idővel összhangban) mindenki szunyókált a házában... Így megkerestük valahol a bolygó háta mögött tanyázó Napot, jól megmarkoltuk a sugarainál és elkezdtük felfele húzni, rákényszerítve hogy süssön:) Egyszerüen NINCS határ. Csupán arra kell vigyázni, hogy ne vigyük túlzásba az önkényes cselekedeteket és az ökoszisztéma változtatgatását. Elképzelhető ugyanis, hogy a hívők megunják kiszolgáltatott helyzetüket, és átpártolnak egy kevésbé labilis elmeállapotú mindenhatóhoz. Hozzánk imádkozók nélkül viszont nem marad más belőlünk mint egy kósza moraj az univerzum sűrűjében. Egyébként is csak egy bizonyos körön belül avatkozhatunk bele a dolgok menetébe, és eme terület nagyságát is a kis genyák határozzák meg:P Minél jobban hisznek bennünk, annál jobban nő a hatáskörünk, de a tiszteletüket nem adják könnyen ám. Non-stop kényeztetésre illetve kínozgatásra szorulnak.

Boldog élet vááár...

Ha olyan életkörülményeket szeretnénk nekik mint a Barátok közt-be, állandó jellegű figyelmet kell fordítanunk a town centerre, ahol megtekinthetjük az aktuális kívánságlistát. Húzzuk fel azt a pár ovodát meg kerítést a farm mellé, amire vágynak, és csillogó szemekkel fogják konstatálni, hogy az éj leple alatt átalakult a falu... Az építkeztetés művelete maradt a régiben, könnyen elsajátítható: Miután letettük a workshop-ba elkészített mobilizált "vázat", pakoljunk elég faanyagot és munkaerőt a helyszínre... A birodalmat védelmező falaknál még ennyit sem szükséges, ellenben meghatározhatjuk magasságukat, szélességüket, építési stílusukat, és egyedire is díszíthetjük őket. A "Heavy Punk Doom Death Metal" matricák tanúskodnak az enemynek, hogy a védőbástyák mögött komoly felkészültség rejtőzik.

A haderővel való visszavágáshoz elengedhetetlen a toborzás, ilyenkor a falusiak kénytelenek felhagyni jelenlegi feladataikkal és kardot markolnak. A katonákat beoszthatjuk melee harcosnak, íjásznak vagy ostromgép kezelőnek, és a pikától a kihegyezett homokozólapátig bármit a kezükbe adhatunk. A fegyvereket különböző fejlettségi szintre lehet vinni, és minden új egységnek le kell gyártani a felszerelést a kováccsal. A foodlimit várhatóan kiesik a végleges verzióból, szóval sok dolga akad a szegény mesterembernek:) Vetélytársunk területére lépvén valószínüleg ellenállásba ütközünk majd. Egy megfelelően stratéga isten ilyenkor beveti az úgynevezett miracle-öket. Apró kis hókuszpókuszokról beszélek... Hurrikán, Földrengés, Vulkán. Lightosabb formáik a mezei gyógyítás , kaja és esővarázs, fő hogy a creature-t bármelyikre megokíthatjuk.

El is érkeztünk a kiskedvencünkhöz, hisz a mákosguba se jó guba nélkül, egy isten hatalmát is kizárólag a háziállata alapján ítélik meg. Creature-ünk taktikusabb, szőrösebb, és nagyobb arc mint valaha. Értékelhető stílusa van:P Ránézek és önkéntelenül megeresztek egy vigyort. Frizóját saját kezüleg lőhetjük be, raszta, 80asévek, cyberpunk... Eltanulja tőlünk a fő taktikai elemeket és hadvezetőszokásainkat. Némi befektetett energiával tapasztalt veteránná válik, és nyugodt szívvel rábízhatjuk a csapatok kormányzását. Megy előre mint a tank, felfogja a dárda és nyílzáport, de tartsuk szemmel, hamar sűndisznóvá avanzsálódik...

Gfx ügyében beszéljenek helyettem a képek... A képek bizony üvöltenek. Ránézek az oroszlánra, és legszívesebben én is szőrösebb lennék:) Megközelítő szintű animáció játékban még nem került még megvalósításra. A karakterek mozgása nem csak hibátlan, hanem jópofa, mondhatnánk színészi. A varázslat effektek szemetgyönyörködtetőek. Kizárólag a víz jellegzetességeinek tökéletesítésén egy 5 fős társulat ízzad. Hol a probléma?

A felét megkapjuk a beígérteknek és emelhetjük a kalapot. Nem gondolom, hogy eztán megszűnnek az otthon házilag fabrikált bitófán, Molyneux akasztó táborok, de az éhes réteg, azaz mi, végre jóllakhatunk. Egy név egyesíti magá alá a kreativitást, a hangulatot, és az időtlenséget, mert egy jó netkóddal rá fogunk tapadni.

Megjelenés: 2005 ősz

UPDATE:

A munkatársak zárt ajtókon belül tovább fecsegtek, minket kizárva a jóbol... Eltelt egy kis idő mire kulcsot másoltattunk és bejutottunk a konferenciaterembe. Úgyhogy most sűrítve kényszerülök átadni a késői infózuhatagot. Remélem befogadja a gyomrotok:

-A kampányban a görögöket fogjuk uradalomra vinni az időközben veszélyessé vált azték invázióval szemben. Egyiptomiakkal, japánokkal és norvégokkal is egyaránt összefuthatunk kalandjaink során. Az egyes törzsekhez 7-7 muzsika tartozik, random árnyalatokkal megfűszerezve a jó vagy rossz oldal iránti elkötelezettségünktől függően.
-Az épületek forgathatók és duplikálhatóak bármiféle "build menü" érintése nélkül, sőt, a legkívánatosabbak a town centernél megtalált "kívánságlistáról" két kattintással lekérhetőek. A farmok és búzamezők alkalmazkodnak a terepviszonyokhoz és dőlésszöget vehetnek fel.
-16 miraclet alkalmazhatunk, ebből 6 "epic", és kizárólag wonder-ek (csodák) építésével, rendszeres imádkozással unlockolhatók. A vulcano miracle-t érdemes a legmagasabb csúcson elhasználni, ugyanis a láva a domborzatot figyelembe véve hömpölyög lefele.
-Visszajelzések alapján megritkítják a creaturek számát, ennek oka, hogy túlságosan a játékosok szívéhez nőnek és a gazdi nem szeret megválni tőlük.
-A séró és szőrzet igazítás hatása maximum 5 percig tart, mert a bunda koszolódik, elázik és szétég.
-Parancsnoki posztokat betöltő állatkánk képes hátbatámadó és végszűgség esetén megfutamodó manőverekre is, de az egymás közötti párharcaikba nem szólhatunk bele, a pofonokat saját kezüleg adják. Nézessünk velük sok Bud Spencert.
-A harcosoknak egyéni statisztikájuk van, és tapasztalatot gyűjtenek! Tehát eltérő lesz a besorozott terhes nők és a képzett milicia effektívessége.
-Seregünket póráz segítségével vezethetjük, akár a tehént, a farkast, vagy az oroszlánt. Nem kell megilyedni. Nehézsúlyú települések bevételére eredményes megoldás lehet az egész bagázst hozzákötni egy kődarabhoz, majd átpasszolni a a falon járőröző várvédők feje fölött.
-A FŰSZÁLAK viselkedése lemodellezésre került, eltérő módon reagálnak egy lágy fuvallatra, és egy erősebb befúvásra - a héroszi állatkánk lábának közeledtére.
-A múltban bejárt szigetekre visszatérthetünk és karavánutakat szervezhetünk a kontinensek között. Érdemes, mert a búza nem mindenhol hasonlóan finom, van ahol Henkel minőség.

Kapcsolódó cikk

Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...