Tekken 7 teszt

  • Írta: Daks
  • 2017. június 9.
Link másolása
Utolsó nagy megmérettetésére készül a Mishima-klán, a King of Iron Fist Tournament legújabb fordulója húszéves családi viszály végére tehet pontot. Megérkezett a Tekken 7.

Két évvel a japán játéktermi premier után a Bandai Namco végre kiadta a Tekken 7 lemezes változatát. A sorozat legújabb felvonása idén júniusban PC-re, PlayStation 4-re és Xbox One-ra látogatott el, felfrissült külsővel, teljesen új és visszatérő hősökkel, valamint olyan újításokkal, amik bár nem emelik magasabb szintre az amúgy is legendás játékélményt, de tovább csiszolják azt a tökéletesség felé.

A verekedős játékok japán királya ezúttal is az egy-egy elleni összecsapásokra helyezi a hangsúlyt. A Tekken 7 története a Mishima Zaibatsu és a G Corporation egyre tetőző konfliktusával indít, az események középpontjában pedig ki más lehetne, mint Haihachi és Kazuya. Az apa-fiú háború véres és kegyetlen összecsapások sorát zúdítja a világra, miközben alakulóban van a legújabb King of Iron Fist Tournament bajnokság is, régi, illetve új jelentkezők egész ármádiájával.

A játék Story módja a „The Mishima Saga” címet kapta, és tizenhat kisebb-nagyobb fejezeten át mutatja be nekünk a családi leszámolás minden végzetes pillanatát. Az eseményeket rövid animációk, illetve kézzel rajzolt állóképek kötik össze, míg a csaták elején a szereplők kerülnek szóváltásba egymással, így adva a kezünkbe szinte észrevétlenül az irányítást. A kampány nagyjából 3-4 óra alatt kényelmesen végigjátszható, de profibbaknak talán ennyi idő sem kell majd, mellette pedig nyomhatjuk magát a Tournamentet is, ami „Character Episodes” alcímmel ugyanitt kapott helyet.

A harcrendszer a klasszikus irányt követi. Ellenségünket addig kell vernünk, míg kétszer (vagy bizonyos esetekben háromszor) nem sikerül teljesen lefogyasztanunk az életcsíkját. Két forduló között mindkettőnk csíkja újratöltődik, ám hogy ne legyen mégis ennyire egyszerű az egész, a hetedik rész tiszteletére a készítők hoztak nekünk újdonságokat. Ilyen először is a „Rage Arts” névre keresztelt csapás, melyet akkor aktiválhatunk, ha már kevés az életerőnk. Egyszerűen nyomjunk meg egy gombot, mire hősünk vörösen kezd izzani, nekünk pedig már nincs is más dolgunk, mint egy jól betalált kombóval széttépni az ellenséget.

A támadással akár 30 százalék életerőt is levonhatunk a másiktól, illetve hogy ennél is pusztítóbbak legyünk, bemutatkozott még a „Power Crush” rendszer, melynek segítségével akkor is befejezhetjük a kombónkat, ha időközben bekapunk néhány ütést az ellenségtől is. Apró, de érdekes újdonság pedig, hogy néha feltűnik egy „EX/Super Meter” a játékban - először nem tudtam, hogy mit csinál, aztán könnyű volt rákeresni. Akuma és Eliza különleges mozdulatait limitálja a kiegyensúlyozottság érdekében, hiába, a Street Fighter és a Tekken Revolution két vendégszereplője csak így tartható kordában.

A játékban összesen harminchét karakter érhető el, melyek közül tíz új, huszonhét pedig visszatérő harcos. Az újak között említésre méltó a fehér öltönyös Claudio Serafino neve, aki a történetben is fontos szerepet kap, mint a Sirius Marksmen vezetője, de ott van még a nagymellű brazil amazon, Katarina Alves, a szaúdi Shaheen, a cicának öltözött Lucky Chloe, illetve Heihachi felesége, a szépséges Kazumi is. A régi szereplők sorát a teljesség igénye nélkül Alisa, Bob, Eliza, Heihachi, Jin, Kazuja, King, Lars, Lee, Nina és Panda erősíti, szuper dolog pedig, hogy a Tekken-hagyományoknak megfelelően a szereplők ezúttal is a saját anyanyelvükön beszélnek. Angolul, koreaiul, japánul, kínaiul, németül, spanyolul vagy éppen olaszul, tökéletes kiejtéssel.

A történet mellett nyomhatunk online és offline összecsapásokat, hagyományos vagy ranked formában, illetve egy gépnél ketten, egy barát ellen. A menüt böngészve találni fogunk még egy „Arcade Battle” menüpontot, melyben ötállomásos leszámolások várnak ránk minden karakterhez, illetve figyelemre érdemes még a „Treasure Battle” is, melyben mindenféle kiegészítőket és ruhákat rejtő kincses ládákért harcolhatunk.

Merthogy hőseinket testre is lehet szabni. A versenyen nyert aranypénzekkel és a megszerzett cuccokkal adhatunk rájuk szemüveget, új kalapot, felsőt és nadrágot, meg mindenféle kiegészítőt, vagy lányok esetén szoknyát, illetve amolyan DoA-stílusban apró bikinit is. Csak a móka kedvéért. Az online jelenlétünket saját adatlappal, életcsíkkal és rövid üzenettel tehetjük egyénivé, ha pedig valaki beletúr az extra tartalmakba, könnyen megtalálhatja a szintén aranypénzért megvásárolható videótárat is, benne minden korábbi Tekken-játék átvezetőjével. Mikrotranzakció nincs a játékban, fizetnünk nem kell semmi csecse-becséért.

A hangulat ezúttal is fantasztikus lett. A Tekken 7 minden másodpercében, minden porcikájában hamisítatlan játéktermi élményt kínál, retro lélekkel, modern külsővel - még a feliratok és a „Continue?” visszaszámlálások is olyanok, mintha nem is otthon nyomnánk a játékot, hanem valami tokiói lebujban. Külön kiemelendő pedig, hogy a játék egyszerre véresen komoly és vicces is - az összecsapások között néhány szereplő olyan poénokat süt el, hogy fekszel a röhögéstől.

Csak a látvány ne lenne annyira tökéletlen. A játék az Unreal Engine 4-et használja, a grafika viszont mégsem mondható kiemelkedőnek - a szereplők úgy csillognak, mint a lakkozott műanyag, a hátterek meg sokszor sivárak, kidolgozatlanok. A Digital Foundry mérése szerint ráadásul a különböző kiadások között lényeges eltérések is vannak: a játék PS4-en 1536x864-es, PS4 Prón 1920x1080-as, Xbox One-on pedig 1280x720-as felbontásra képes, utóbbin ráadásul általánosan gyengébb a látványvilág, pocsékabb a textúraszűrés, továbbá majdnem kétszer lassabb a töltési idő is. Jó hír viszont, hogy a sebesség mindenhol szigorúan 60fps lett, illetve (állítólag) az input lag sem több 120ms-nél, ami egy ilyen pörgős, verekedős játéknál nem elhanyagolható.

A Tekken 7 összességében egy szuperül összerakott, élvezetes és igényes verekedős játék lett. Az újdonságok és játékmódok sora szerény, a történet nem több egy kövér délutánnál, és a látvány sem tökéletes, ezért kiemelkedő pontot nem tudok rá adni, a hangulat és a játékélmény miatt viszont az élvonalban a helye. Aki szereti a bunyós címeket, élvezte a Mortal Kombat, a Street Fighter, a Dead or Alive vagy a Killer Instinct legújabb részeit, az ne hagyja ki ezt sem. Nem fog csalódni, azt garantálhatom!

A Tekken 7 játéktermi gépekre, valamint PC-re, Playstation 4-re és Xbox One-ra jelent meg. Mi ez utóbbin próbáltuk ki.

20.
20.
Nicodemus
Ha Story mod akkor nekem az MK9 es az Injustice 2 a favorit.
A Tekken 7 remek játék lett de egyértelműen nem a grafika, történet vagy a pályák miatt.
Tekken-nek a rendszere az ami még mindig nagyon egyedi és élvezetes, főleg most hogy bekerült a rage art is. A customizáció pedig szintúgy dícséretes benne, már ha valakinek számít ez.
Nekem továbbra is az MK marad a kedvenc de nagyon élvezem a Tekkent is mert nagyon más a két játék.
16.
16.
Daks
#15: 2013-ban jott ki a rebootolt uj KI, azota kapott egy nagyobb update-et, meg 3 tartalmat.
15.
15.
Harrison_Wells
súlyosan lemaradtam valamiről: a Killer Instinct-nek van új része ?????
13.
13.
Sir-Vival
A Rage Art szerintem ebben a formában jót tett a játéknak - nem egy védhetetlen, counterelhetetlen "halálmozdulat", viszont meggátolja a "tökömet, nekem fél életem van, lerohanom, azt a centi életét úgyis leszedem" hozzáállást.
A Rage Drive ennek kitűnő ellenpontja - egy védhetetlen/launcher, amiből lehet indulni. A "nem büntetős" ellentámadásokkal, még nincs sok tapasztalatom...

Továbbá tetszik, hogy a balansz érdekében változtattak karaktereken, és a "pattogtatás" sincs. A feelinget meg kiválóan hozza.
A sztori és a karakter-sztori bunyók hossza, az új cg videók hiánya (valamint 1-1 karakter, és játékmód kihagyása) felróható. Ezekkel nálam 9 pötyi, és a gen legélvezetesebb bunyója, mely azért mélységgel is bír!
12.
12.
Duken
#10: +1 Idén eddig messze a legjobb verekedõs game. Adja a feelinget.Nálam 9 pont.
10.
10.
Nothing
#3: Az igazi baj(???) az, hogy az über Tekken-játékmechanizmus már 20 (na jó, 19) évvel ezelőtt elérte a zenitet. Ilyenkor nincs mit tenni, csiszolgatjuk itt, hozzácsapunk ott, de különösebb újítás vagy változtatás már egyszerűen felesleges.
Hozzáteszem, szerintem nincs is szükség arra, hogy valami extrém, asztallesöprő "revolúcióval" tönkre vágják az egészet. Akkor már inkább csak tartsák a megszokott szintet, hozzák az utánozhatatlan Tekken-feelinget mindenféle erőltetett hókuszpókusz meg túlfújt csöcsök nélkül.
Mert ez a szint azért minimum 8 pontos, a fanok pedig - velem együtt - maximálisan szeretik. :)
9.
9.
RangerFox
#5: Én is ezt akartam írni, a Tekken 5 is kb ezt nyújtotta, csak sztori nélkül.
8.
8.
GODL1KE
A grafika az nem tökéletlen csak szimplán 2001-es szint. De akkor mi 57 giga benne?
7.
7.
NECROSMOKE
Szerintem zsenialis jatek lett es igenis volt fejlodes s tobbi reszhez kepest.
Nalam tuti befuto :)
6.
6.
Daks
#3: A Facebookon azt írja a kiadó, hogy PS4-en már rendbe tették az online-t, és jön a PC/XO patch is. Úgyhogy nem is írtam bele negatívumnak - hátha meglesz hamar.
5.
5.
dcba
#3: Pontosan, csunyan es picit tulozva kb a ps2-es Tekken 5 ota nem valtozott semmit az egesz.

Nem akartam elhinni, h ezt kiadtak igy amikor meglattam. Jo lehet orulni, h van PCn is Tekken legalisan, meg a mechanikarol nem tudok nyilatkozni az talan fejlodott, de egy halandonak aki csak kiprobalja, annak ez kb semmi ujat nem fog mutatni.

Nem bantasbol, de azert a Mortal Kombat kulonbozo reszei siman mutatnak fejlodest egymashoz kepest, de valamiert a Tekken total leragadt a Tekken 5 szintjen es nem akar onnan elmozdulni.

Abban meg az #1-es kommentelonek van nagyon igaza, h ha nem vagy nyitott az ilyen japos stilusra akkor nem nagyon fog bejonni.
4.
4.
ilovenancythompson
maga nemében szeniális game. aki ráéreza ritmusára és megtanul játszani .. nagyon nagy.
éna virtua fighter és DoA mellett szerettem régen, bár tény hogy nem sokat fejlődött. De hát mindig is jó volt.
A VF viszint egyszerűbb és casual mókához jobb szórakozás tud lenni. imho.
3.
3.
Yanez
#1: Ezzel a szériával az a baj, hogy tartja a kötelező, már jól megszokott szintet, és szinte semmi fejlődést vagy újítást nem próbál produkálni. Úgy is mondhatnám, hogy a Tekken a verekedős játékok CoD-ja, csak ritkábban jön.
1.
1.
DarkLord
Ehez a játékhoz nem elég a verekedős játékok szeretete , ide kell magát a Tekken világát is szeretni szerintem, hogy valaki élvezni tudja. Kipróbáltam azt ennyi, minden karakterrel nyomtam, de nekem soha nem volt a kedvencem , ezért is töröltem pár óra után, mert számomra semmi élvezeteset nem tudott nyújtani.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...