MotoGP 17 teszt

  • Írta: Daks
  • 2017. július 3.
Link másolása
Tavaly Valentino Rossi: The Game néven érkezett meg a Milestone gyorsaságimotoros-világbajnokságot feldolgozó sorozatának aktuális része, idén pedig visszatértünk az eredeti, jól bejáratott címhez és számozáshoz.

Több mint hetven motoros, tizennyolc helyszín és egy nyolc hónapon át tartó, embert próbáló versenysorozat. A MotoGP 17 idén is elhozta nekünk az F.I.M. Road Racing World Championship aktuális évadát, sorban a hatvankilencediket immáron. Az olasz Milestone mindezt pedig a tőle megszokott ipari tömegtermelésben tette: a játék ezúttal sem dönt le minket a lábunkról, van benne néhány újdonság, de semmi forradalmi. Ettől függetlenül mégis kellemes kikapcsolódást ígér - mármint a sorozat rajongóinak.

A MotoGP 17 idén két alapvető irányból közelítette meg a bajnokságot. A játék menüjében a Rider Career csempére nyomva indulhatunk magáért az arany serlegekért, egyenként átverekedve a versenynaptár állomásain, időmérővel és mindennel együtt, amit ilyenkor már megszoktunk. Bizonyítanunk kell rátermettségünket, és azt, hogy győzelemre tudunk vezetni egy 1000 köbcentiméteres, közel 250 lóerős fenevadat, ami egyetlen kerékre leadva mindezt a hatalmas energiát, akár 350 km/h sebességre is képes. De ha kedvünk támad emellett még egy kis csapatmenedzsmenthez is, akkor rányomhatunk a Managerial Career gombra is, ahol motoros képességeink mellett istenadta csapatfőnöki tehetségünket is megcsillogtathatjuk.

Ahogy a korábbi részektől megszoktuk, a játékban ezúttal is van Moto3-, Moto2- és MotoGP-szezon, világbajnoki és menedzser módban is. Utóbbi középpontjában a fejlődés és a fejlesztés áll, saját istállót kell létrehoznunk, pilótát és személyzetet szerződtetve újdonsült csapatunkba, folyamatosan fejlesztve képességeiket, tudásukat. A futamokon nyert pénzeken lehet újabb kiegészítőket vásárolnunk, az egyre jobb eredmények mellé pedig egyre gazdagabb szponzorok járnak, újabb és újabb lehetőségeket nyitva meg előttünk.

Az új MotoGP a két fő játékmód mellett természetesen kínál egy- és többjátékos örömöket is. Lehet gyors futamokat nyomni, indulhatunk csak egy versenyen, vagy egy teljes versenyhétvégén is, van benne split-screen mód, time attack és online bajnokság is, gazdag jutalmakkal járó eSport Championship móddal kiegészülve. Utóbbi csak PS4-en elérhető, ezt leszámítva viszont mindhárom platformon nagyjából ugyanazt nyújtja a játék, nagy fejlődés pedig, hogy idén végre a konzolos verziók is elérték a 60fps teljesítményt. Ez mondjuk egy profi versenyjátéknál alapnak kellett volna legyen már évekkel ezelőtt is, de ne panaszkodjunk most, hogy végre megvan - csak a grafika ne lenne még mindig borzalmasan középszerű.

A látványvilág nem fejlődött ugyanis szinte ezúttal sem semmit. A készítők a felbontástól és a modernebb effektektől eltekintve még mindig prev-gen színvonalon hozzák a grafikát, minden idejét múlt már, a színek, a fények, a textúrák, nem is sorolom inkább. Jó hír viszont, hogy dolgoztak a mesterséges intelligencián és a hangokon. A gép által irányított motorosokat az idei részhez az alapoktól írták újra, most már hajlandóak előzni a húzósabb helyzetekben, és megakadályozzák a baleseteket is, nem rongyolnak bele kétszázzal a másikba, ha az fékez előttük. Vagy legalábbis megpróbálják. A hangok terén pedig a motorzaj az, ami fejlettebb lett. Újravették az összes moci brummogását, így juttatva el finomabb, jobb minőségű anyagot füleinkhez.

A játékélmény kicsit jobb, mint közepes lett. Egyrészről kapunk egy jó minőségű félszimulátort, amit különböző beállítások mellett a kezdő motorosok és a sorozat régi veteránjai is szeretettel vezetnek el, másfelől viszont kénytelenek vagyunk beérni egy szürke, ingerszegény prezentációval, ami alatt nemcsak a grafikát, hanem az egész versenyhétvégét, versenyélményt értem. Nincs meg az emberben az az őrült izgalom, mint mondjuk egy F1-sorozatban, csak rányomunk a startra, és egy pár beállítás után már a rajtvonalon is találjuk magunkat, szembenézve a hosszú és kimerítő kilométerekkel. Azért meg lehetett volna tolni az egészet valamivel.

Aki szereti bütykölni a motort, az újra kiélheti magát. A MotoGP 17 ezúttal is finomhangolások egész listájával készült nekünk, tudjuk konfigurálni a váltó egyes állomásainak értékét, állíthatunk magán a fizikán, és a vezetés realisztikusságán, kapcsolhatunk be fékasszisztenst és szűkebb kanyarodást, állíthatunk a felfüggesztésen, és természetesen a fékeken is, attól függően, mi nekünk a legjobb. Ami pedig külön szuper, hogy van többfajta belső nézet, és ki lehet kapcsolni minden HUD-elemet is - így csak mi leszünk, a motor és az aszfalt. Érdemes kipróbálni!

A MotoGP összességében nem nyűgözött le annyira, de nem is vártam tőle forradalmi megoldásokat. A játék katonásan hozza azt a minimumot, amiért a rajongók minden évben hajlandóak megvenni - ha a FIFA-ra azt mondja valaki, hogy nem fejlődik, akkor ez egyenesen visszafele halad az időben. De nem vagyok vele nagyon szigorú, hiszen jó kis anyag ez - a motorrajongók hetekig, hónapokig nyüstölhetik benne a gépeket. És ez a lényeg.

A MotoGP 17 június 15-én jelent meg PC-re, PlayStation 4-re és Xbox One-ra. Mi ez utóbbin próbáltuk ki.

8.
8.
sniperwolf1989
https://www.facebook.com/TTIoMtheGame/?fref=ts
7.
7.
shorty123
10 mp-ig néztem a trailert. Ha Rossi (vagy bárki más) így menne be az első kanyarba nem hogy 9 VB címe de 9 kört nem tett volna meg életében összesen.
De hát milestone-tól mit várjon mást az ember.
6.
6.
Grabowsky30+
Ez a játék semmit nem fejlődik évek óta! Pontosan olyan dög unalom, mint 5-6 éve mindig! Pedig imádom a motorokat, a motogp-t rendszeresen követem, de ez a játék egyszerűen gyenge!
5.
5.
Őrnagy
Hogy ebbe miért nem fektetnek kis energiát? Nem értem...
4.
4.
semike
Koszonjuk "májsztón"isment a nagy semmit!!!
Ezeket meg,h nem rugta valaki szajba???!!!?!?!?! :)))))
3.
3.
Heldengeist
Valami egészen gusztustalanul néz ki. Ilyen játékot 2005 környékén tudnék elképzelni, nem manapság.

#1: A motoroknak nincs akkora tömegkultusza, inkább csak réteg dolog, versenysport terén pedig még inkább.
2.
2.
Beniciodeltoro
Forma az Istenért nem akarja íven tartani a mocit, ha már helmet nézettel tolja akkor tudhatná hogy nem a mocit kell íven tartani hanem a csávó fejét, mert aki ült már motoron az is a kanyart nézi nem a motor elejét mert akkor megy az árokba, ahogy tanították arra nézz amerre mész.
https://www.youtube.com/watch?v=yP87v-5wL-4

Semmit se javult a játék, hihetetlen ilyet kiadni 2017-ben, simán lehetne ebből GT szintűt csinálni.
1.
1.
crytek
Sosem értettem ,hogy miért csak az autós játékokat erőltetik a nagyok...
Simán lehetne motoros cuccot is Forza szintűvá csinálni ,de senki értelmes cég nem adja magát :(

Mindegy 2,49€-ért majd behuzzuk a compactot kb annyi lesz 2 év múlva.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...